DISKUZE K ČLÁNKU Ferrari neustupuje, Red Bullu stále nabízí jen staré motory. Ricciardo se za ně přimlouvá
Šéf Red Bullu, Dietrich Mateschitz, znovu pohrozil odchodem z F1. Na konci října rozhodne, jestli značka Red Bull a její dva týmy v F1 zůstanou nebo ne. Podle mnohých je to naznačení, že se blíží odchod Red Bullu a Toro Rosso ze světa Grand Prix. Je ale také možné, že přesně takto si to Mateschitz přál.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Ferrari neustupuje, Red Bullu stále nabízí jen staré motory. Ricciardo se za ně přimlouvá
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Jindrich K.
(Hlasovalo 16 lidí)
09.10.2015 10:43
Red Bull dostal co zaslouží. Jen blázen ukončí… »
» Jindrich K.
(Hlasovalo 12 lidí)
09.10.2015 11:12
Víš, když si někdo myslí, že kvůli němu každej… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
huhukoktejl
13:40 09.10.2015 193.228.234.XXXMercedes i Ferrari jen prostě mají strach, že je s jejich novým motorem porazí. Nic jiného v tom není, žádné nedostatečné kapacity a podobně. Je to smutné, že tak renomované značky se bojí výrobce limonád.-
uzivatel001836
14:38 09.10.2015 212.158.133.XXXUživateli bylo zakázáno přispívání do diskuzí. Opakovaně porušoval podmínky diskuze. -
-
huhukoktejl
00:47 10.10.2015 37.48.50.XXXNo a co? Vsak kdyz to prodaji, tak penize dostanou zpet. Cim vic zakazniku, tim vetsi navrat vlozenych investic. Proste si neveri, RB mi jako tym neni sympaticky, ale Mercedes i Ferrari ted ztratili dost bodu u mne ...
-
-
-
Skull55
13:12 09.10.2015 195.158.253.XXXTo samozrejme. Timhle zase mohou argumentovat tymy, co motory odebiraji. Zajimalo by me, jestli prave treba je nejak zohlednena cena a "stari" motoru - zaplatis vice, mas novejsi motor, zaplatis mene, mas starsi. Kazdopadne velice chapu proc jim Ferrari ani Mercedes nechce dat aktualni motory. Je to hlot obchod a zrejme se jim to nevyplati.-
-
Mr.B
11:22 10.10.2015 90.176.164.XXXJe to všechno o rozdělění investic. RBR investovalo hodně do aerodynamického oddělení, Ferrari a Mercedes investice rozložili i do motorárny. Každej investoval tak, jak se mu to zdálo nejefektivnější. Proto se můžou Ferrari i Mercedes aerodynamiky RBR obávat a není na tom nic ponižujícího, protože každý má tu filozofii investic poskládanou jinak.
-
-
huhukoktejl
00:49 10.10.2015 37.48.50.XXXAt klidne prodavaji i starsi verze za nizsi penize pro tymy, ktere na to nemaji. Ale ta situace je trochu paradoxni. Vyrobce motoru ma zakaznika, ktery mu chce zaplatit velke penize, ale vyrobce nechce prodat.
-
-
vojtano
12:31 09.10.2015 37.188.131.XXXTrochu zklamán jsem z přístupu Ferrari. Nejdřív motory ano - " konkurence se nebojíme", pak motory ano, ale starší a teď už jen motory pouze pro TR...
No myslel jsem, že mají větší sebevědomí a důvěru v sebe sama. Zadarmo by ty motory pro 4 monoposty nebyly, proto nevěřím, že by to nebylo ekonomicky výhodné. Takže co je skutečným důvodem obratů v rozhodování? -
rock
11:34 09.10.2015 37.188.138.XXXreakce na Duncan66 09:06 09.10.2015
"kazdy v poli by mel mit stejny motor jako tovarni tym"
A co je tohle za blbost?
Nebo ještě jinak: každý v poli by měl mít stejný motor jako KTERÝ tovární tým? Jako Mercedes? Ferrari? Honda? Dyť i mezi továrními motory lítá >100 k. Mercedes 2015 bude dost možná lepší než Honda 2016. Když má Manor nárok na stejný motor jak Mercedes, musí ten nárok mít i Toro Rosso, Lotus... McLaren, Ferrari?
Protože to, co jsi napsal ty, je synonymem výrazu "každý v poli má mít stejný motor". Jestliže A=B, A=C, A=D (všichni stejný jako továrna), tak musí platit A=B=C=D (všichni jednotné motory). Je to opravdu to, co chceš?
Je to jinak. Každý v poli by měl mít motor odpovídající předpisům. Lepší, horší, nový, repasovaný dva roky starý - co si kdo dokáže sehnat nebo postavit. A nikdo jim do toho nemá mít co prndat.-
Duncan66
12:02 09.10.2015 89.29.32.XXXZalezi jakou F1 si prejes mit. Pokud bychom byli nekde v minulosti, tak bych s tebou i souhlasil. Tam si totiz behem sezony mohl predelat klidne cele auto, protoze si mohl testovat o stosest a klidne jsi mohl behem sezony zmenit agregat, ci jej prekopat jako to auto. Ale dnes mas motor v prubehu sezony v podstate zmrazeny, mimo sezony mas zetony, ale ty rok co rok ubyvaji. Auto behem sezony neprekopes prakticky vubec a pokud ano, je to velka sazka do loterie, protoze diky nulovemu testovani musis vsadit na jednu kartu a kdyz to nevyjde jsi odepsany.
Takze pokud ses v navrhu noveho auta vydal spatnou cestou a mas k tomu jeste chaby motor, tak jsi odepsany na cely rok a nemuzes s tim narozdil od minulosti vubec, ale vubec nic delat. To je ten mega pruser. Ale jak uz to byva, svet neni cernobily a stejne to plati o F1. V tech srackach je samozrejme RB a Renault i vlastnim pricinenim a vlastni politikou hajeni svych pozic a vymahani si konkretnich zmen, jako napr. soucasna pohonna jednotka.
-
rock
12:41 09.10.2015 37.188.138.XXXJasně, ale já narážel hlavně na to nutit výrobce do toho, aby dodávali soupeřům to samé, co má jejich tovární tým. To by se ti taky mohlo stát, že by všichni výrobci přešli na taktiku Hondy a nedodávali mimo svůj tým nikomu nic.
"jakou F1 si prejes mit"
Já vidím dvě možnosti:
Stávající motory s tím, co jsi naznačil (nárok na stejný), akorát bych to neokecával a dotáhl bych to do důsledků: proč nechávat jednotlivý výrobce pracovat na svým písečku, když je pak stejně přidusím pravidly tak, aby výsledek byl +- stejnej (a pokud není, tak ta pravidla ještě upravím, aby byl), proč je nutit zase dalším předpisem, aby dávali soupeřům svoje nejlepší zbraně, když se to všechno dá vyřešit dodávkou jednotlivých motorů?
Druhá možnost: o řád jednodušší a levnější motory s hrubou silou, který by zvládly postavit i ne-automobilky. Možná hlavně ne-automobilky, protože některé z automobilek by asi z F1 odešly, když by neměly výkladní skříň technologií. Jde přece o sport a pro sport nepotřebuji dvojitou rekuperaci a kosmické materiály. Jednoduchá třílitrová V10 to zvládne taky. Akorát spálí o polovinu benzínu víc než V6T. -
-
-
-
Jindrich K.
10:43 09.10.2015 89.102.157.XXXRed Bull dostal co zaslouží. Jen blázen ukončí smlouvu s dodavatelem motorů aniž by měl náhradu. Zvlášť v době kdy je výrobců jako šafránu a navíc jak Mercedes tak Ferrari mají i vlastní tým a logicky se bojí porážky. Co kdyby RB udělal lepší auto, že ?
Jestli Mateschitz doufal, že Ferrari nebo Mergl okamžitě přispěchají s motorem nejnovější specifikace, tak pochybuju o jeho zdravém rozumu.
-
Duncan66
11:03 09.10.2015 89.29.32.XXXPokud by prijal beckovy motor a smiril se s tim, ze ikdyz maji ambice na titul, tak vyhrat nemuzou ani kdyz budou mit nejlepsi auto, tak to bych o jeho zdravem rozumu vazne uvazoval. On neni na F1 zavisly, klidne muze odejit a mu se prakticky nic nestane.-
Jindrich K.
11:12 09.10.2015 89.102.157.XXXVíš, když si někdo myslí, že kvůli němu každej padne na prdel tak jednoho dne prostě čumí, když ta taktika nevyjde. On je obchodník a tohle dobrý byznys není. Mohl zkusit konstruktivněji řešit problémy s Renaultem nebo možná mohl tým Renaultu odprodat ... Takhle se může sebrat a jít . Jediný kdo to odskáče jsou piloti a fanoušci, kteří přijdou o 4 auta.-
Duncan66
11:19 09.10.2015 89.29.32.XXXjak ten problem mel s Renaultem resit? Pokud maji informace, ze naovnani vykonu by trvalo minimalne dalsi dva roky a pri dnesni F1, kdy se muze za dva roky jezdit treba s uplne jinym motorem je to proste zcela neakceptovatelne reseni. Cekat 4 roky na slusny motor, abys mohl bojovat o titul, to je jako situace, se kterou by se podle tebe smiril kazdy tym s ambicemi na tituly? To si muze myslet jenom blazen.-
virtual
12:05 09.10.2015 91.197.117.XXXPíšu to pořád dokola, ambice nic nevyhrajou. Pokud máš ambice na tituly, musíš mít kvalitní lidi, kvalitní podvozek, kvalitní pohon, spoustu štěstí a asi tisíc dalších věcí. V F1 se tradičně soutěží i v poháru konstruktérů, momentálně nejde za peníze u konkurence vyzobat tu nejlepší podvozek, tu nejlepší motor, tu nejlepší elektroniku, maziva, PHM atd. atd. a s šikovným pilotem slavně vítězit. Nejlepší (a nejražší) je udělat si "všechno sám", a pokud něco z dříve zmíněného RB nemá, těžko může mít ambice vyhrávat.
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek