V dobách Enza Ferrariho neměly Formule 1 s moderními počítači samozřejmě ještě nic společného. I tak ale teď přišel Maurizio Arrivabene s překvapivým srovnáním. O lengendárním "Commendatore", který začínal zkraje 20. století bez jakéhokoliv vzdělání a v první světové válce bojoval u italského dělostřelectva, Maurizio říká: "Pro mě byl 'opravodvým' Stevem Jobsem Enzo Ferrari. Historie Applu je jen 'okopírovaná a začleněná'," říká Ital pro formula1.com.
Arrivabene mezi automobilovým výrobcem z Maranella a počítačovým gigantem z Kalifornie, jehož historie nezačíná ve slavném Silicon Valley, ale v rodinné garáží Jobsových v městečku Los Altos, vidí spoustu parael. "Člověk hodně slyší o těchto typech společností, které svůj business začínaly v garáži - jako například Steve Jobs. Také velký Enzo kdysi sám šrouboval ve své garáži v Modeně předtím, než ze své značky udělal mýtus."
Mezi obdivovatele Ferrariho se řadí také boss Formule 1, Bernie Ecclestone, který s ním zažil ještě společné časy v paddocku. "Když odhlédnu od toho, že byl vynalézavým inženýrem, tak byl také dobrým podnikatelem. Technická stránka mě nikdy nějak moc nezajímala, ale sledovat jeho přístup, to mě hodně naučilo," říká 84 letý Bernie Ecclestone. Jediným problémem bylo, že Enzo nemluvil zrovna dobře anglicky a Bernie zase italsky.
Museli tak často používat tlumočníka. Dle Arrivabeneho, který má s marketingem bohaté zkušenosti, měl Ferrari ještě další přednosti: "Enzo vytvořil moderní marketing - marketing postavený na přáních lidí." Dle Maurizia nechal Enzo kolikrát lidi dlouho čekat před tím, než jim předal jejich dávno vyrobené vozy. "Byly hotové, ale záměrně jim je nepředal jen proto, aby zvýšil jejich touhu."