Jedná se především o nové "super-super měkkké" pneumatiky, které mají být vyrobeny ze zvláštní směsi - pátá varianta má být určena v příštím roce speciálně pro městské okruhy. "Měkké pneumatiky, které používáme pro závody v Monacu, Kanadě a Singapuru, vyžadují specifickou pozornost. Potřebujeme opravdu velice měkkou směs, řekl bych, že ještě měkčí než super měkkou, kterou máme k dispozici nyní," vysvětluje šéf Pirelli Paul Hembery.
Italský dodavatel pneumatik žádá, aby se nový, pátý typ pneumatiky otestoval co nejdříve, ale zatím nebylo dosaženo dohody, kdy a kde to bude. Padl návrh na zvláštní testovací den v Abu Dhabí, ale ten byl zamítnut stejně jako nápad na zvláštní půlhodinovou zkoušku v rámci Grand Prix Maďarska.
Nyní se objevila další možnost - zvýhodňující menší týmy - požádat o zvláštní zkoušku v rámci tréninků na Grand Prix Singapuru. Proti tomu se ohradil tým Red Bull, dle nějž by se s testováním "super-super" měkké směsi zatím mělo počkat a předkládá vlastní variantu, aby pro novinku byl vyhrazen v lednu příštího roku speciální test v Sepangu. To se pochopitelně vůbec nelíbí menším týmům, které poukazují na zvláštní výdaje spojené s cestou do Malajsie.
Naproti tomu bylo dosaženo dohody ohledně speciálních pnematik do mokra: jejich test proběhne 25. a 26. ledna na francouzském okruhu Paul Ricard, který v případě "nepřízně" počasí umožňuje umělé zavlažení povrchu trati.