Tilke: Předjíždění neztěžují tratě, ale pravidla + foto

Petr Hlawiczka, 17. července 2015, 06:30 Google+

Hlavní návrhář okruhů F1 Hermann Tilke odmítá kritiku, že by za ztížení předjížděcích manévrů mohly současné tratě. Podle něj za to mohou spíše pravidla.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Přípravy na Velkou cenu Mexika

Přípravy na Velkou cenu Mexika | foto: Tilke GmbH & Co.

Sdílejte článek

Kritici se mýlí, Bahrajn je výborný
"Někteří kritikové zkrátka nemají pravdu. Vezměte si například Bahrajn. Lidé říkají: 'Ach, to bude nuda, protože se tam nedá předjíždět.' To není pravda. Minulý rok patřil Bahrajn mezi ty nejzajímavější závody v historii. Předjíždělo se všude," brání se Tilke.

Předjíždění podle něj brání spíše pravidla, která omezují konstrukci vozů: "Musíme odvést svou práci a a pravidla musí také udělat své, aby předjíždění usnadnila. Snažíme se vytvořit zatáčky, kde by bylo předjíždění možné."

img-responsive

Bahrajn je dle Tilkeho výborný | foto: Sahara Force India

Co usnadňuje předjíždění
Jaká konfigurace okruhu předjíždění usnadňuje? "Nejjednodušším způsobem je dlouhá rovinka následovaná ostrou zatáčkou, což vytváří dlouhou brzdnou zónu."

"Pokud ale pravidla brání vozům v těsném závodění, pak zkrátka předjíždět nemůžou. To je vždy problémem. My se ale snažíme nalézt způsoby, jak to usnadnit," vysvětluje německý architekt.

Někdy to souvisí také s kvalitou pilotů: "Snažíme se rovněž nalézt způsoby, abychom jezdcům umožnili dopouštět se chyb. Problém je, že piloti ve Formuli 1 jsou ti nejlepší na světě - a ti chyby nedělají."

Baku i Mexiko
Tilkeho kancelář dostala na starost úpravu městského okruhu v Baku, kde se příští rok pojede velká cena - v Ázerbájdžánu vůbec poprvé. Letos pracoval také na mexickém okruhu Autodromo Hermanos Rodriguez, kam F1 zavítá za 3,5 měsíce - na začátku listopadu.

I když tam došlo ke změně všech zatáček, tak se "vždy snaží zachovat charakter a historii okruhu. V Mexiko City jsou náročné úzké hranice, které tvořily výzvu. Potřebujeme přivést některé části trati dovnitř, abychom na vnější straně získali více únikových zón pro splnění bezpečnostních pravidel FIA," vysvětluje Tilke.

Nejdrastičtější úpravou byla zřejmě proměna Peraltady - velmi rychlé 180° poslední zatáčky okruhu. Nyní je zkrácená a vede skrz baseballové hřiště - podle Tilkeho "na přání klienta."

Únikové zóny
Příliš široké únikové zóny na Tilkeho okruzích nedávno zkritizoval i Charlie Whiting. Architekt se proto bude snažit v nových návrzích jít více na hranu pravidel.

"Teď děláme věci, které bychom před 10 či 15 lety neudělali. Protože je teď známe, můžeme jít mnohem blíž na hranici pravidel, abychom dosáhli většího vzrušení," přiznává autor mnoha okruhů a jejich úprav.

img-responsive

O tradiční okruhy by Tilke nerad přišel | foto: Daimler AG

A co tradiční okruhy?
Přál by si ale, aby tradiční tratě byly v kalendáři F1 zachovány. "V první řadě jde o mistrovství světa, proto by mělo navštívit každý kout na světě. Ale tradiční evropské závody by v něm měly zůstat.

Osobně nemám radost z toho, že letos nemá Německo svou velkou cenu. A pokud by o ni měla přijít Itálie, pak by to pro mě jako pro fanouška bylo velké zklamání.

Mám rád tradiční závody, jako jsou Spa, Monza, Hockenheim, Nürburgring či Silverstone. Jakožto fanoušek chci, aby všechny byly součástí Formule 1 příštích 50 let a dále," dodává Tilke.

Vytisknout

Diskuze: Tilke: Předjíždění neztěžují tratě, ale pravidla + foto

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Piloti změnu vítají - všichni očekávají, že z ní budou těžit

Piloti Mercedesu očekávají obtížnější starty: "Mnoha lidem se nepovedou"

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud