DISKUZE K ČLÁNKU Strategická skupina schválila návrat tankování od roku 2017 a agresivnější vozy

Strategická skupina F1 se včera při jednání v Anglii dohodla na větší podpoře zákaznických vozů, návratu tankování a o pět až šest sekund rychlejších vozech s agresivnějším vzhledem od roku 2017.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Strategická skupina schválila návrat tankování od roku 2017 a agresivnější vozy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 69, poslední 19.05.2015 20:11 Vložte komentář

Nejlepší názory

» tom11 (Hlasovalo 26 lidí) 15.05.2015 15:30
... a oni tě k tomu jednání nepozvou a nepozvou… »
» Hr3bec (Hlasovalo 12 lidí) 15.05.2015 14:46
Nechce se mi věřit. Oni se fakt jednou na něčem… »
» Mike17 (Hlasovalo 10 lidí) 16.05.2015 10:19
Promiň, ale 2 zásadní věci jsi nepochopil: 1.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

        • tom11

          tom11

          193.86.205.XXX
          Nevím sice, co jsi napsal, ale své pošťouchnutí jsem nemyslel nijak zle. Prostě jsi jen nahrál na smec, jak se říká. Mimochodem s tebou ve většině věcí v tomhle příspěvku souhlasím a máš ode mne +03

          + 3 / − 16

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • ...

        178.23.219.XXX
        Bohužel má pravdu skoro ve všem...
        A navíc se zase ušetří...03
        osobně bych zvýšil průtok paliva o 10%,dal nízkoprofilové pneu a to už od příštího roku.
        Spolu s vývojem motorů by vozy podstatně zrychlili

        + 17 / − 12

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • 1

      178.255.168.XXX
      Zákaznické týmy jsou naopak plně v duchu F1, v podstatě všechny zavedené týmy vznikly jako zákaznické

      + 6 / − 21

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Pokiaľ ide len o dodávku motra,... ...dnes pohonnej jednotky, výrobcami, ktorí majú na to oprávnenie na ich výrobu a sú pre F1 homologované. 01 Si zabudol povedať !

        + 16 / − 9

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    tankování Jsem pro návrat tankování. Ale má to jeden háček. Natankovaný monopost bude mít vyšší hmotnost, tudíž se zmenší výhody nových gum a budou malé rozdíly mezi vozy na starých a čerstvých gumách.
    Takže musí následovat krok 2: zavést gumy, které nebudou trpět takovou degradací, aby byly pořád rozdíly mezi vozy před a po pitstopu a tím víc předjíždění. Jen to bude opačně než dnes. Vůz po ptistopu bude pomalejší, než ten před pitstopem. Asi tak, jak tomu bylo kdysi. 04

    + 6 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • kimi89

      80.188.41.XXX
      Tohle je velmi dobrý postřeh 01

      + 7 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      89.29.32.XXX
      opravdu si myslis, ze tech 30-40kg co budou tankovat snizuje zivotnost pneu o tolik, kdyz auto vazi 700kg?

      + 3 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Třeba v Barceloně dělá 10kg 0,35s (podle předzávodní analýzy). Takže tvých 30-40kg dělá 1-1,4s. Podle mne celkem dost výrazný rozdíl, když nové gumy dělají třeba 2s, zbyde ti z toho rozdílu jen půlka. A co když někdo dotankuje 50-60kg? 03

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          89.29.32.XXX
          no ja resil opotrebeni pneu a nikoli o kolik je vuz rychlejsi na kolo bez 10kg paliva, to vim moc dobre.

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            OK.
            1. Opotřebení by bylo o něco menší, otázka je jestli nechá Pirelli stejné směsi (jestli je kvůli tomu neudělá zase "opotřebitelnější").
            2. Druhá otázka je, jestli díky menšímu opotřebení na to nebudou piloti o trochu víc tlačit, a tudíž bude nakonec výdrž gum stejná.

            Každopádně to nic nemění na principu, který jsem v úvodu popsal. Menší degradace pouze "vynuluje" rozdíl (nové gumy nebudou rychlejší o 2s, ale třeba o 1,5s, což se úplně vyrovná se ztrátou těžšího auta). Pak budou auta před a po výměně téměř stejně rychlá, takže zmizí obrovské množství předjíždění.

            + 4 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • 1

              178.255.168.XXX
              zase se vrátí možnost vyšší rychlosti těsně před zastávkou s lehčím vozem. Strategie bude zase zřejmější, pokud nemáš benzín, můžeš mít gumy pošetřený jak chceš, do boxu budeš muset...

              + 3 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • eliSKA-PUNKova

      178.41.72.XXX
      Fuha, to si ako prisiel na taku kravinu, ze bude tazsi po dotankovani? Ved teraz ma na zaciatku zavodu v nadrzi 100 kg benzinu a v polke zavodu 50 kg, po zavedeni dotankovania bude mat na zaciatku 50 kg a po dotankovani tiez len 50 kg (ak teda pojde len na jednu zastavku:)))))))))))))))))))))))))))))))

      + 1 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Natankuje na začátku tolik, aby mu to vyšlo do pitstopu. A těsně před ním bude prázdné. A při pitstopu ho zase dotankují, takže bude těžší o doplněné palivo do dalšího pitstopu, nebo konce závodu. Takže rozdíl mezi dotankovaným autem a autem před tankováním, bude přesně o hmotnost dotankovaného paliva.
        Pořád je to kravina, nebo už jsi to pochopila? 03

        + 5 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • eliSKA-PUNKova

          178.41.127.XXX
          To ano, ale porovnavame dve situacie - sucasnu bez dotankovania a buducu s dotankovanim. Ak mame ako priklad jeden pitstop pocas zavodu (pre zjednodusenie v polke zavodu) tak:

          a) dnes mame dva stinty - prvy zacina so 100 kg v nadrzi a konci s 50 kg v nadrzi, druhy zacina s 50 kg v nadrzi a konci s 0 kg v nadrzi - teda tie stinty su diametralne odlisne (ina degradacia pneu, ina spotreba paliva atd.)

          b) potom budeme mat opat dva stinty - prvy zacina s 50 kg a konci s 0 kg v nadrzi a druhy zacina s 50 kg v nadrzi a konci s 0 kg v nadrzi - teda tie stinty su navzajom porovnatelne.

          Samozrejme, ze situacia na zaciatku a na konci kazdeho stintu je ina, ale to sa dotankovanim predsa nezmeni, len sa zlepsi celkova situacia pocas prveho stintu

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Ano, popsala jsi stinty dobře. A o to jde.
            Dnes končí 1 stint se stejnou váhou, jakou začíná druhý. A rozdíl v gumách je (odhad) 2s. Takže auto po výjezdu je o 2s rychlejší, než před vjezdem.
            Po tankování bude auto třeba o 50kg těžší, což dělá (v Barceloně) 1,75s na kolo (bude pomalejší). Ale gumy by byly pořád o 2s rychlejší. Takže auto po výměně bude jen o 0,25s rychlejší, než před pitstopem. Takže žádný velký rozdíl, který by umožňoval předjíždění.
            Už mi rozumíš?

            + 4 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              85.93.124.XXX
              50kg rozdíl v palivu je opravdu dost, to je prakticky situace, která může trvat 1 max 2 kola (Jeden plná nádrž, druhý prázdná nádrž => 50 + 50 = 100 => Celý závod)... To je pozitivní důsledek nižší spotřeby dnešních monopostů...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Samozřejmě nižší spotřeba znamená nižší rozdíly. Nicméně rozdíl v hmotnosti nemusí trvat 1-2 kola. Zatím co jeden může natankovat po třetině závodu do jeho konce (66kg), tak druhý ještě může kroužit do půlky závodu s prázdnou nádrží (v té třetině má ještě 16kg). Pak bude kroužit 1/6 závodu (zhruba 10 kol) s 50kg rozdílem v hmotnosti. Pokud nebudou degradující gumy, pak bude mít 10 kol o 1,7s rychlejší vůz. 03
                To je dost na to, aby jsme viděli dost předjížděcích manévrů. Už také proto, že zase první jezdec na startu bude mít o 33kg lehčí vůz (o 1,15s rychlejší a jistě i lepší start).
                Variant je spousta a to jistě může způsobovat zajímavé strategie a množství předjížděcích manévrů, při kterých budou moct piloti projevit svůj talent na předjíždění a inteligenci při při volbě strategií. Mně tohle vůbec nevadí a vidět druhé Španělsko vůbec netoužím, bez ohledu na to, že to Vettelovi a Rosbergovi půlku závodu vyhovovalo. 04

                + 1 / − 3

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  85.93.124.XXX
                  Jenomže ono to bývá jinak... Záležet bude i na formátu kvalifikace... Předtím, když se tankovalo, se s množstvím paliva na startu jezdila kvalifikace... Pak jsme byli svědky opravdu "zajímavých" věcí, kdy někdo kroužil vpředu, pak jel brzo do boxů a pak se zařadil, tam kam patřil... Komentátor se rozplýval jak je ta F1 zajímavá, když pilot na 3. místě řeší po vysílačce rychlost pilota jedoucího např. na 8. místě... Protože ačkoli je mezi nimi 20 sec, tak spolu na dálku bojují o pozici.... To bylo vážně "úžasne"...

                  Pokud budou jezdit Q s min. paliva jak dnes... Nevěřím, že množství paliva na startu závodu se bude příliš lišit... Historie by tě mohla inspirovat... Ostatně totéž slibovali 2 směsi pneu...

                  Píše se, že se zmenší nádrž, tak uvidíme kolik paliva se do ní vejde... Nevěřím moc na scénáře, které povedou k dramatickým rozdílům...

                  Jinak pamatuji si na jeden zajímavý závod, kde se něco o čem píšeš událo... Ano byl 1 a přinesl 1 krásný manévr... Turecko 2008, kde LH předjel Massu... LH jel agresivní strategii na 3 zastávky a FM s KR na 2 zastávky... LH se díky tomu manévru posunul na 1. místo, nakonec však stejně skončil 2. ... Nicméně kdyby KR neblbnul na startu, tak má Ferrari stejně dabl, tak co z toho ?? Nakonec si to někteří stejně neodpustili a snižovali manévr LH s tím, že měl přeci lehčí auto... A to byl opravdu jediný závod, kde to fungovalo...

                  https://www.youtube.com/watch?v=qZ1HjuiZhlY

                  + 0 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Za prvé nevíme, jestli se kvalda bude jezdit s prázdnou nádrží, nebo s nádrží plnou na závod. Osobně je mi to jedno. Nijak mi nevadilo, když měli v kvaldě jezdci jiné množství paliva a jeho stav člověk zjistil až podle prvního pitstopu. Byl to prvek inteligence, naplánovat dobře strategii na závod. A to mi určitě nevadí.
                    Za druhé rozdíly se budou lišit podle jednotlivých závodů. Jestli budou strategie 1-2 zastávky v boxech, bude častý můj výše popsaný scénář. Pokud zastávek bude víc, rozdíly mezi auty budou menší, ale vzhledem k většímu množství variant kdy těch několik zastávek mít je zaručeno i více možností k předjíždění.
                    Tebou zmíněný závod si moc nevybavuju, ale předjíždění díky různému množství paliva by se našlo určitě mnohem víc. Jestli máš o 1,7s rychlejší auto, je jistě pravděpodobnější, než když ho máš stejně rychlé. To je záležitost fyziky.
                    CO by se stalo, kdyby byly stejné gumy a nebylo DRS není vůbec těžké domyslet. Stačí se vrátit do roku 2010 a ještě nějaké předjíždění vypustit. Už tenkrát to byla bída, se na to dívat. Netoužím po tom to zažít zase. Byla by to ještě mnohem větší nuda než letos a to už je hodně slušné měřítko. 03

                    + 0 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama