DISKUZE K ČLÁNKU Force India: O polovinu levnější V8 se stejným výkonem si to mohou rozdávat s V6 motory
Force Indii se zamlouvá nápad na zavedení V8 atmosférických motorů, které by byly levnější, ale přitom by měly dostatek výkonu na to, aby mohly soutěžit se současnými přeplňovanými V6.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Force India: O polovinu levnější V8 se stejným výkonem si to mohou rozdávat s V6 motory
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Pepan
11:02 29.04.2015 89.24.157.XXXZkusme si shrnout, jak by to vypadalo v praxi? Automobilky:
- používají drahá hybridní zařízení, která stojí ne 2x, ale spíše třikrát více než V8.
- mají vyšší náklady na servis, protože složitější zařízení to vyžaduje.
- potřebují mnohem více času na servis.
- mají vyšší poruchovost, protože používají složité jednotky
- mají 100kg paliva na závod, včetně nejrůznějších dalších omezení
Malé týmy:
- používají levné jednoduché motory.
- mají nízké náklady na servis.
- potřebují mnohem méně času na servis než konkurence s hybridy.
- mají na závod více než 100kg paliva, protože s těmi 100 kily by jejich auta do cíle nedojela.-
-
rock
12:33 29.04.2015 37.188.142.XXXBez ohledu na to, že to není až tak úplně kravina, tak žádná. Kapři si rybník nevypustí.
Úplně první krok by musel být odříznout účastníky soutěže od skupiny, která píše pravidla. Protože žádnej účastník soutěže neodsouhlasí pravidla, která by byla ve prospěch soutěže, ale jemu samotnému ublížila.-
-
-
-
-
-
Pepan
18:32 29.04.2015 89.24.157.XXXŘekněme si na rovinu, že slabší týmy měly dost času, aby řekly, že tato verze pohonné jednotky je pro ně nepřijatelná a mohly z F1 před nasazením hybridů vycouvat. A pokud by naráz z F1 odešlo třeba 5-6 týmů, nebo aspoň tím odchodem pohrozily, pochybuji, že by se ty hybridy nasadily. Jenže oni si nechali ty drahé motory vnutit a teď brečí, že na to nemají.-
-
Pepan
20:02 29.04.2015 89.24.157.XXXTo nemusí být jenom v kontextu F1. Ale já ty týmy fakt nechápu. Kdyby se všechny malé týmy domluvily, sbalily by se a odešly, co by mohl Bernie a FIA dělat? Šli by do levnější série a bylo by to. Já sice Bernieho nemusím, ale souhlasím s ním v jedné věci. Sám řekl, že když měl tým F1, tak utratil pouze tolik, kolik měl na účtě. A o tom to je. Oni si nechali něco vnutit, nebránili se a teď nadávají.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Kapor
10:11 29.04.2015 194.160.178.XXXBernie a ani jemu podobní,... ...břídilové, ktorí to chcú podporiť sa veľmi mýlia, že sa niečo zľavní, lebo nie sú technici a ani ekonómovia a myslia si, že ich prízemný nápad niečo zmení. Nie ! Práve naopak náklady sa nemôžu vrátiť na pôvodnú výšku,teda polovicu terajších pohonných jednotiek, ako to bolo vo V8+KERS preto, lebo jednak výrobcovia upravili svoje výrobné systémy na nový výrobný program 1,6 V6 Turbo + ERS a to včetne Renaultu a preto by zpätná úprava výrobného systému na V8 +KERS znamenala zvýšennie pôvodných nákladov na výrobu motorov V8 a nakoniec aj V6 Turbo u stávajúcich výrobcov z jedného dôvodu, lebo náklady, by sa rozpočítavali na menej subjektov, takže ceny, ktoré boli predtým pre výrobu V8+KERS, nemôžu platiť ani náhodou, od r. 2017. A ak zase FIA schváli nejaký paškvil, ktorý bude úplne debilný a hlavne krokom späť na strom, kde sa chce Bernie a spol vrátiť, tak to nebude žiaden prínos, ale krok do prázdna. Lepšie riešene je zlacnenie výrobných a montážnych nákladov nielen na zjednodušený hybridný systém 1,6 V6 Turbo+KERS, čím sa zníži nielen cena za pohonnú jednotku, ale aj náklady spojené s raz takou dĺžkou kabeláže a drahým riadiacim SW. Tým sa ušetrí ďaleko viac ako návrat k niečomu prekonanému, lebo atmosferické V8 boli na konci vývoja a V6 Turbo, sú len v 1/5 svojho vývoja a budú sa neustále zdokonaľovať tak, že pôjde hore nielen výkon, ale aj spoľahlivosť, čo už nie je možné zaručiť u V8. Pri stávajúcej spotrebe, ktorá je 100 kg na závod návrat k V8 je nemožný a nahradením ERS za KERS sa úplne vyrieši aj zvuk, ktorý bude znovu brutálny a fanúšikovia si ním môžu ničiť svoj sluch tak, že prídu čo najbližšie a otrčia svoje lopúchy priamo do koncoviek revúcich turbomotorov !
-
FoxPw
10:03 29.04.2015 213.192.37.XXXCena má dvě složky a to cenu za vývoj a přímé výrobní náklady. Vývoj se musí zaplatit tak jako tak ať s motorem jezdí jedna stáj nebo deset. Větší "průšvih" by byl, kdyby i holé výrobní náklady na každý motor byly mnohem vyšší, než původní atmosferický motor - pak podobné "inovace" nemají praktický smysl a neměly se vůbec zavádět, protože ušetřit benzín za pár stovek tisíc motorem, který je dražší o 10 milionů nedává dost dobrý smysl. -
Hr3bec
08:49 29.04.2015 85.135.106.XXXOno zase na druhou stranu je nesmyslné i to rozdělování peněz týmům. Proč někdo kdo má největší finanční možnosti dostane ještě nejvíce peněz? To nedává logiku pokud je v zájmu udělat F1 zajímavou a vyrovnanou. Tohle + nějaké právo veta pro Ferrari atd....nevím soutěž by měla být vyrovnaná pro všechny. Podle mě by měla celá F1 umřít a zrodit se nová a férová F1, kde pravidla a rozdělování peněz bude pro všechny stejné. S modelem jaký je nastavený nemá podle mě F1 budoucnost a jestli se brzy něco nezmění, bude na roštu 5 týmů. S polu s tím, že F1 už není sprintem, ale spíše vytrvalostní záležitostí s šetřením paliva a jízdou podle gum je tento směr hodně smutný...
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek