DISKUZE K ČLÁNKU Force India: O polovinu levnější V8 se stejným výkonem si to mohou rozdávat s V6 motory
Force Indii se zamlouvá nápad na zavedení V8 atmosférických motorů, které by byly levnější, ale přitom by měly dostatek výkonu na to, aby mohly soutěžit se současnými přeplňovanými V6.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Force India: O polovinu levnější V8 se stejným výkonem si to mohou rozdávat s V6 motory
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Pepan
07:55 29.04.2015 89.24.157.XXXNa mě pořád ta jejich iniciativa působí dojmem že socky chtějí vyhrát šampionát. Je to formule jedna, královna motorsportu. Pokud na to nemají, ať jdou do levnější série, ale situace, kdy vedle sebe budou dva druhy motorů a ten levnější bude díky úpravě pravidel, výkonově srovnatelný s tím dražším, je nesmyslná. Na mě to celé začíná působit stejným dojmem jako když se kdysi, za totáče, jezdil v RVHP Pohár míru a přátelství na okruzích. Mělo to neskutečně nesmyslný bodový systém, kdy body získávaly i auta na zadních pozicích a pokud někdo dojel dvakrát na dvacátém místě, měl zhruba stejný počet bodů jako ten, co jednou vyhrál a jednou odpadl pro poruchu. A tady je to stejné. Pokud prosadí tuhle dualitu, dal bych tam podmínku, že stejně jako hybridní motory, tak i t V8 budou mít na závod 100kg paliva. A ať se s tím poperou jak chtějí.-
rock
08:53 29.04.2015 37.188.142.XXX"Je to formule jedna, královna motorsportu"
Řekl ti to v té poslední větě: zrovna teď je to platforma pro propagaci a vývoj motoru, který vyhovuje čtyřem automobilkám.
Umělé zvýhodňování levných motorů by bylo nevyvážené, ale současný stav je nevyvážený na opačnou stranu. Ty motory se tváří jako efektivní se spotřebou 100kg na závod, ale opak je pravdou. Jsou úžasně neefektivní. Takže OK, pravidlo vycházející z tvého, akorát upravené:
dneska stojí sada motorů na sezónu pro jedno auto řekněme 10 mil. E (a to jsem optimista). Každé auto projede v závodě 100 kg paliva a v trénincích a kvalifikacích dalších možná 300 kg. Dohromady 400 kg za víkend, 20 víkendů => 8000 kg paliva za rok. Při 3 E za kg (proč by F1 neměly jezdit na produkční stooktanový benzín, co se dá koupit u každé lepší pumpy?) 24 000 E za palivo za rok.
Takže vezměme osmiválcový motor s KERSem, omezme jeho cenu včetně spotřeby na 10 024 000 E na rok (když už teda chceme rovná pravidla) a vzhůru do závodění.-
1
09:21 29.04.2015 178.255.168.XXXPokud si dobře pamatuju, tak pravidlo o palivu hovoří v tom smyslu, že použité palivo musí být shodné s 95% (číslo si nepamatuju přesně) s palivem zakoupeným u benzinové pumpy ve státě, kde se pořádá závod, pokud má v tom státě prodejce paliva zastoupení. Takže to tak úplně volný není...-
rock
10:25 29.04.2015 37.188.142.XXXJo jo, něco takovýho tam bylo, akorát jsem si nebyl (a nejsem) jistý, jestli to pořád platí.
Ale chtěl jsem tím naznačit něco o efektivitě jednotek a o tom, za jakou cenu jsou výkladní skříní pokroku motorismu a co je vlastně v té výkladní skříni vidět; že honba za 100kg na závod je absurdní při ceně a životnosti celé pohonné jednotky. Totéž platí i o ekologii (emise CO2 jsou koneckonců v přímé úměře se spáleným benzínem).
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek