DISKUZE K ČLÁNKU Force India: O polovinu levnější V8 se stejným výkonem si to mohou rozdávat s V6 motory

Force Indii se zamlouvá nápad na zavedení V8 atmosférických motorů, které by byly levnější, ale přitom by měly dostatek výkonu na to, aby mohly soutěžit se současnými přeplňovanými V6.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Force India: O polovinu levnější V8 se stejným výkonem si to mohou rozdávat s V6 motory

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 46, poslední 30.04.2015 14:41 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 11 lidí) 29.04.2015 07:55
Na mě pořád ta jejich iniciativa působí dojmem … »
» Hr3bec (Hlasovalo 11 lidí) 29.04.2015 08:49
Ono zase na druhou stranu je nesmyslné i to … »
» Pepan (Hlasovalo 8 lidí) 29.04.2015 11:02
Zkusme si shrnout, jak by to vypadalo v praxi? … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • rock

    37.188.142.XXX
    Nemohu potvrdit ani vyvrátit, pohledal jsem po světě, našel jsem různé zdroje s různými cenami. Podle některých zdrojů je navýšení ceny asi 2x, podle jiných >3x.

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • wrt

    88.80.244.XXX
    ......... Dvojtaktný osemvalec by bol ešte lacnejší a výkonnejší. Len koho by to zaujímalo. Ak chcú hľadať lacnejšiu koncepciu, tak prosím. Stačí zadať maximálnu spotrebu paliva a motorov. Obávam sa, že by vývoj a výsledky vyšli oveľa drahšie.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    P.S. Jo a dík za fanj pokec.01

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pepan

    Pepan

    89.24.157.XXX
    Zkusme si shrnout, jak by to vypadalo v praxi? Automobilky:
    - používají drahá hybridní zařízení, která stojí ne 2x, ale spíše třikrát více než V8.
    - mají vyšší náklady na servis, protože složitější zařízení to vyžaduje.
    - potřebují mnohem více času na servis.
    - mají vyšší poruchovost, protože používají složité jednotky
    - mají 100kg paliva na závod, včetně nejrůznějších dalších omezení

    Malé týmy:
    - používají levné jednoduché motory.
    - mají nízké náklady na servis.
    - potřebují mnohem méně času na servis než konkurence s hybridy.
    - mají na závod více než 100kg paliva, protože s těmi 100 kily by jejich auta do cíle nedojela.

    + 8 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      89.24.157.XXX
      A teď mi řekněte, která automobilka by na takovouhle kravinu kývla.

      + 8 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • rock

        37.188.142.XXX
        Bez ohledu na to, že to není až tak úplně kravina, tak žádná. Kapři si rybník nevypustí.
        Úplně první krok by musel být odříznout účastníky soutěže od skupiny, která píše pravidla. Protože žádnej účastník soutěže neodsouhlasí pravidla, která by byla ve prospěch soutěže, ale jemu samotnému ublížila.

        + 3 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pepan

          Pepan

          89.24.157.XXX
          Je to kravina. Ukaž mi, kolik existuje ve světě fungujících formulových sérií, kde platí taková dvojí pravidla. Ta by měla být stejná pro všechny.

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • rock

            37.188.142.XXX
            F1 skoro 40 let (až do zákazu turba)?

            + 5 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Pepan

              Pepan

              89.24.157.XXX
              Psal jsem o současné době.. Ať se podívám na kteroukoliv sérii, neexistuje tam dualita. Jsou jednotná pravidla pro všechny účastníky

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • rock

            37.188.142.XXX
            Ale abych byl upřímný, máš pravdu. Dal bych stejná pravidla pro všechny. Ta by ale nezahrnovala hybridy v jejich současné podobě.

            + 1 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Pepan

              Pepan

              89.24.157.XXX
              Mě ty hybridy taky nenadchly, ale na rovinu , bylo by to fér třeba vůči Hondě, která se teď trápí, aby ho vyladila a až bude fungovat, tak by se hybridy zrušily?

              + 4 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • rock

                37.188.142.XXX
                Úplně stejně fér, jako prosadit do pravidel pohonné jednotky skokově dražší možná trojnásobně, přičemž (finančně) slabší týmy do toho neměly co mluvit - a přitom je to coby fixní náklad ovlivní (a taky ovlivnilo) nejvíc.

                + 4 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Pepan

                  Pepan

                  89.24.157.XXX
                  Řekněme si na rovinu, že slabší týmy měly dost času, aby řekly, že tato verze pohonné jednotky je pro ně nepřijatelná a mohly z F1 před nasazením hybridů vycouvat. A pokud by naráz z F1 odešlo třeba 5-6 týmů, nebo aspoň tím odchodem pohrozily, pochybuji, že by se ty hybridy nasadily. Jenže oni si nechali ty drahé motory vnutit a teď brečí, že na to nemají.

                  + 2 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • rock

                    82.117.159.XXX
                    Tak ony původně měly být ty motory trochu jiný a trochu levnější. Ale jasně, nechali si to vnutit, alternativa byla sbalit se a vypadnout. To já jenom jakých významů může v kontextu F1 nabývat slůvko "fér".

                    + 3 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Pepan

                      Pepan

                      89.24.157.XXX
                      To nemusí být jenom v kontextu F1. Ale já ty týmy fakt nechápu. Kdyby se všechny malé týmy domluvily, sbalily by se a odešly, co by mohl Bernie a FIA dělat? Šli by do levnější série a bylo by to. Já sice Bernieho nemusím, ale souhlasím s ním v jedné věci. Sám řekl, že když měl tým F1, tak utratil pouze tolik, kolik měl na účtě. A o tom to je. Oni si nechali něco vnutit, nebránili se a teď nadávají.

                      + 3 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  78.98.39.XXX
                  v8 sa predavali za 8-10mil. cosworth mozno menej ale ten uz okrem marussie nepouzival nikto
                  tieto motory idu po 17mil. u mercedesu a u predrazeneho renaultu za 23mil.
                  takze jediny kto predava takmer 3x drahsie je renault

                  + 2 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • rock

                    37.188.142.XXX
                    Joe Saward loni psal, že:

                    -Mercedes: 26 milionů dolarů
                    -Ferrari: 30 milionů dolarů
                    -Renault: 36 milionů dolarů

                    takže těch 17-23 mil. by mohlo být tak v eurech, ale spíš v librách... A V8 na konci své éry stály 10 mil USD.

                    + 2 / − 2

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Bernie a ani jemu podobní,... ...břídilové, ktorí to chcú podporiť sa veľmi mýlia, že sa niečo zľavní, lebo nie sú technici a ani ekonómovia a myslia si, že ich prízemný nápad niečo zmení. Nie ! Práve naopak náklady sa nemôžu vrátiť na pôvodnú výšku,teda polovicu terajších pohonných jednotiek, ako to bolo vo V8+KERS preto, lebo jednak výrobcovia upravili svoje výrobné systémy na nový výrobný program 1,6 V6 Turbo + ERS a to včetne Renaultu a preto by zpätná úprava výrobného systému na V8 +KERS znamenala zvýšennie pôvodných nákladov na výrobu motorov V8 a nakoniec aj V6 Turbo u stávajúcich výrobcov z jedného dôvodu, lebo náklady, by sa rozpočítavali na menej subjektov, takže ceny, ktoré boli predtým pre výrobu V8+KERS, nemôžu platiť ani náhodou, od r. 2017. A ak zase FIA schváli nejaký paškvil, ktorý bude úplne debilný a hlavne krokom späť na strom, kde sa chce Bernie a spol vrátiť, tak to nebude žiaden prínos, ale krok do prázdna. 02 Lepšie riešene je zlacnenie výrobných a montážnych nákladov nielen na zjednodušený hybridný systém 1,6 V6 Turbo+KERS, čím sa zníži nielen cena za pohonnú jednotku, ale aj náklady spojené s raz takou dĺžkou kabeláže a drahým riadiacim SW. Tým sa ušetrí ďaleko viac ako návrat k niečomu prekonanému, lebo atmosferické V8 boli na konci vývoja a V6 Turbo, sú len v 1/5 svojho vývoja a budú sa neustále zdokonaľovať tak, že pôjde hore nielen výkon, ale aj spoľahlivosť, čo už nie je možné zaručiť u V8. Pri stávajúcej spotrebe, ktorá je 100 kg na závod návrat k V8 je nemožný a nahradením ERS za KERS sa úplne vyrieši aj zvuk, ktorý bude znovu brutálny a fanúšikovia si ním môžu ničiť svoj sluch tak, že prídu čo najbližšie a otrčia svoje lopúchy priamo do koncoviek revúcich turbomotorov ! 01

    + 17 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • FoxPw

    213.192.37.XXX
    Cena má dvě složky a to cenu za vývoj a přímé výrobní náklady. Vývoj se musí zaplatit tak jako tak ať s motorem jezdí jedna stáj nebo deset. Větší "průšvih" by byl, kdyby i holé výrobní náklady na každý motor byly mnohem vyšší, než původní atmosferický motor - pak podobné "inovace" nemají praktický smysl a neměly se vůbec zavádět, protože ušetřit benzín za pár stovek tisíc motorem, který je dražší o 10 milionů nedává dost dobrý smysl.

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Hr3bec

    Hr3bec

    85.135.106.XXX
    Ono zase na druhou stranu je nesmyslné i to rozdělování peněz týmům. Proč někdo kdo má největší finanční možnosti dostane ještě nejvíce peněz? To nedává logiku pokud je v zájmu udělat F1 zajímavou a vyrovnanou. Tohle + nějaké právo veta pro Ferrari atd....nevím soutěž by měla být vyrovnaná pro všechny. Podle mě by měla celá F1 umřít a zrodit se nová a férová F1, kde pravidla a rozdělování peněz bude pro všechny stejné. S modelem jaký je nastavený nemá podle mě F1 budoucnost a jestli se brzy něco nezmění, bude na roštu 5 týmů. S polu s tím, že F1 už není sprintem, ale spíše vytrvalostní záležitostí s šetřením paliva a jízdou podle gum je tento směr hodně smutný...

    + 11 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama