DISKUZE K ČLÁNKU Force India: O polovinu levnější V8 se stejným výkonem si to mohou rozdávat s V6 motory
Force Indii se zamlouvá nápad na zavedení V8 atmosférických motorů, které by byly levnější, ale přitom by měly dostatek výkonu na to, aby mohly soutěžit se současnými přeplňovanými V6.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Force India: O polovinu levnější V8 se stejným výkonem si to mohou rozdávat s V6 motory
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
erdedy
08:19 29.04.2015 195.80.166.XXXkto ho bude vyrabat? ved neni tak davno, ked sa vyjadroval Renault (a myslim aj Mercedes), ze "navrat uz neni mozny". Udajne vsetko "stare" vybavenie "na V8" je pomaly v srote a cela tovaren je komplet vybavena uz "len na V6"...
No, v kazdom pripade si na seba niekto pletie bič, bo fakt si neviem vobec presne predstavit ako budu zniet "dualne" pravidla...-
Jens
08:55 29.04.2015 109.81.245.XXXRenault - Red Bull, Cosworth, Zytek, Mugen, Illmor, Judd.. ? Ale je to hloupost, jsem zvědav, na ty pravidla - musela by se měnit po každém závodě a neustále měřit výkon - nehledě na odlišnou charakteristiku výkonu a krouťáku turba a atmosfér, to by zas bylo breku, že v nižších otáčkách má turbo nefér výhodu. Ty rovnocenné podmínky nastolit nejde.
Já bych spíše přitlačil na to, aby automobilky o 35 - 50 % současné motory od roku 2017 zlevnily. Za ty tři roky se jim při takových cenách musí vývoj už zaplatit.-
rock
09:11 29.04.2015 37.188.142.XXXJá myslím, že jsme myšlenkově zaseklí v současném principu technických pravidel, který předepisuje v podstatě jenom jedno řešení a už si ani neumíme představit, jak volná pravidla mohou být. I V8 a před nimi na konci svého cyklu V10 byly nesmyslně svázané; mimo předepsaného objemu taky omezený zdvih, předepsaný úhel sevření válců atd atd, To je jak na trati, která má jenom jednu ideální stopu. Ale jsou tratě, kde se zatáčky nebo technické pasáže dají projet různými stopami a každý si zvolí tu, která mu v té chvíli vyhovuje.
Takže uvolněme pravidla: max. objem, obvyklé restrikce pro turbo / kompresor (tak jak bývaly vždycky v F1), povinnost nabídnout sadu motorů alespoň jednomu majetkově nepropojenému zákazníkovi za 5 mega E na sezónu a tým a tradá...
Rovnocenné podmínky se nastolí samy a i nejchudší týmy dokážou přežít s 50 mega E na sezónu. -
1
09:15 29.04.2015 178.255.168.XXXOno je otázkou, co je na těch nových motorech tak drahé. Podle mě je to implementace ERS, samotný motor, byť s turbem nebude dražší než atmosféra, takže se spíš nabízí varianta alternativního V6 s KERSem a výkon by se upravil zvýšením omezení na max průtok paliva, ale těžko čekat, že by "sociální" motor měl být výkonnější než tovární...-
Jens
09:30 29.04.2015 109.81.245.XXXJá myslím, že drahé je to MGU-H. U ERS co jiného? Baterie, ty už tu byly.. řídicí elektronika to o tolik nezvedne a samotné turbo taky a Red Bull tuším jako levný motor prosazoval V6 bi-turbo.
Pokud by ten levný motor byl stejně výkonný (výkonnější by být nemohl, to by se top týmy zbláznily), jaký by to mělo smysl cpát prachy do drahého V6? Jasně, globální platforma a reklama, ale stačilo by to majitelům automobilek jako zdůvodnění na jak dlouho?-
rock
10:29 29.04.2015 37.188.142.XXXad poslední věta:
Kdyby ne, znamenalo by to něco zásadně negativního pro F1? Kdyby se o pohonné jednotky starali nezávislí (+Ferrari)? Protože ty relativně jednoduché motory zvládne postavit ledaskdo, to koneckonců sám píšeš v 8:55. A postarat se o dostatečný výkon levných jednotek je banálně jednoduché, to zvládne pět řádků v technických pravidlech. F1 není závislá na automobilkách.-
Jens
11:27 29.04.2015 109.81.245.XXXTo už od motorů odbočujeme, ale nevadí. F1 by na automobilkách asi být závislá neměla, ale je. Dokážeš si představit F1 bez Ferrari? Ono to je jednoduché říct, ať si jdou.. ale to se Ecclestone ani FIA s Mosleyem nikdy neodvážila. A byla by to pořád F1, kdyby v ní závodila Force India, Sauber, Williams, Manor... a vedle by byla série, kde by si to rozdávaly Ferrari, Mercedes, McLaren, Renault, Honda? Která by se stala zajímavější a technicky vyspělejší? Podle mě by to bylo pro F1 negativní, kdyby z ní automobilky odešly. Neměla by na nich být závislá, ale na druhou stranu by jim měla umožnit v ní soutěžit. Chce to jen jinak nastavit ten rámec pravidel, popř. nějak kontrolovat či omezit rozpočty. K tomu by musela panovat shoda mezi různými stranami (což se nestane), protože FIA F1 neřídí - i když by měla.-
rock
12:41 29.04.2015 37.188.142.XXXOdešlo by Ferrari? Nebo by jen -jako obvykle- vydíralo, ale k činu se neodhodlalo?
Opravdu by reálně byli ochotní u Mercedesu, Renaultu nebo Hondy investovat megasumy do série, která nemá jméno a auru F1?
Vzpomeň si, jak to bylo u IndyCar na přelomu století. ChampCar měla všechno: peníze, hvězdy (jezdce i týmy), lepší techniku, víc peněz. IRL měla to, co lidi znali a co bylo synonymem pro open wheels závody v USA: Indy500 a slovo Indy v názvu. Zbytek je historie.
Podle mne by stejně tak časem vyhrála F1 nad čímkoliv, co by se jí postavilo do cesty.-
Jens
13:02 29.04.2015 109.81.245.XXXJestli by Ferrari nebo další odešli, to 100% nevím nikdo z nás. Podle mě by k tomu dojít mohlo. Ano, myslím si, že automobilky by do závodění byly ochotny investovat více než nezávislé týmy, i když nevím, co si představuješ pod "megasumou" - megasumy třeba ne.
A nesdílím ani tvůj názor, že by F1 bez automobilek časem vyhrála nad čímkoliv, a už vůbec ne nad nějakou supersérií podporované automobilkami. F1 by se bez nich spíše stalo bezcenným šampionátem pro chudé. Pokud nedojde brzy ke změnám a nezmění se vedení soutěže, brzy upadne v bezvýznamnou sérii. Přichází o miliony diváků ročně. S takovou přestává být zajímavá i pro ty nezávislé - a to nemluvě o demotivujícím finančním modelu.-
Pepan
14:09 29.04.2015 89.24.157.XXXJá se trošku vmísím. Ty velké automobilky k F1 patří. Podívejte se do hlediště kterékoliv velké ceny. Je tam spousta lidí oblečená do triček a čepic právě těch velkých jako je Ferrari, McLaren, Mercedes nebo i Red Bull. Nějak jsem tam nezahlédl nikoho, kdo by měl oblečeno tričko Manor nebo loni Caterham. A F1 je i o snech. Spousta lidí sní, že budou řídit vozy právě těch velkých jmen, stejně tak asi nikdo netouží po tom, aby se svezl v Manoru. A měl by se na ně i brát ohled a pravidla by měla mít dlouhodobou koncepci.. Oni dlouho vyvíjeli ty hybridní pohonné jednotky ateď, když ty hybridy mají celkem slušnou spolehlivost, by se měla pravidla měnit? Jak by se jim to vysvětlilo? Řeklo by se, že Force India nemá prachy, tak dostanou levnější motor? Malyia dopředu věděl do čeho jde. Klidně mohl s nástupem hybridních jednotek odejít do nižší série. Měl všechny informace, kolik to bude stát a co to bude obnášet. Tak ať nebrečí a spíše hledí zabrat. -
rock
16:18 29.04.2015 37.188.142.XXXTo už jsme samozřejmě na půdě bezuzdných spekulací. Já tomu, že by automobilky utrácely prachy v nové bezejmenné sérii (kde je navíc otázka, jestli by tam měly slabý soupeře, takže šance skončit na chvostu by byla větší než doteď), moc nevěřím. Lépe řečeno vůbec nevěřím.
Proto jsem tak skeptický k tomu, že by nějaká konkurenční série -dražší série, zaměření na hitech- byla vůbec životaschopná.-
-
rock
18:14 29.04.2015 37.188.142.XXXOK, s duálními pravidly máte asi pravdu (ty i Pepan). Ale stojím si za
- tím, co jsem napsal výš v 16:20
- tím, že automobilky Renault, Mercedes a Honda nejsou pro F1 potřebné a jejich účast je kontraproduktivní, protože jim na srdci leží propagace vlastní sériové výroby a ne dobro F1
- tím, že jejich zástupci by proto možná, MOŽNÁ, mohli mít poradní roli při tvorbě pravidel, ale rozhodně ne hlasovací právo
- což se ostatně týká i zástupců jednotlivých týmů
- a za tím, že závodní sérii drtivě rychlejší než cokoliv ostatního, co se pohybuje na okruzích, lze postavit i za zlomek nákladů. Klidně třeba 20% současných. Pro porovnání, IndyCar se odhadem pohybuje někde na úrovni 5-10% nákladů F1.
-
-
-
-
-
-
-
eliSKA-PUNKova
11:57 29.04.2015 178.41.113.XXX"Stare" baterie boli schopne akumulovat 0,4 MJ energie na kolo, zatial co "nove" az 4 MJ na kolo - 10x viac - takze: "Baterie, ty uz tu byly" neplati.
Kazdopadne navrat k V8 s porovnatelnym vykonom bude znamenat narast max.otacok z aktualnych cca 12-13 tisic na povodnych 18 tisic, narast mnozstva paliva o cca 50 kg, cim sa strati rozdiel v hmotnosti, plus by sa aj pocet motorov za sezonu musel vratit na pvodne urovne - nie 4-5 ale 7-8. Neviem, ci nieco usetria - budu mat sice motor v polovicnej cene, ale budu ich musiet kupit dvakrat tolko. Plus opatovne naklady na zavedenie starej technologie.
No a nakoniec to najdolezitejsie. Aj pouzivatelia V6 turbo hybrid budu chciet upravit pravidla a zvysit spotrebu, max.otacky a max.vykon a vznikne tym vyznamny vykonovy rozdiel 200 - 300 koni v ich prospech, cim sa z pouzivatelov V8 stane pomalostou dnesny Manor, aj ked budu mat skvele sasi-
-
-
Jens
14:52 29.04.2015 109.81.245.XXXERS se používá nejen s dvakrát vyšším výkonem, ale během kola může uvolnit až 10násobné množství energie (4 MJ). to nikterak nepopírá to, že problém nebyl v bateriích, jak nesmyslně tvrdí Eliška Punková. Kdyby tehdy byl problém v bateriích, těžko by týmy požadovaly výkonnější KERS. Ale nějakého pokroku dosaženo bylo, protože dnes baterie váží stále - nesmí být těžší než 25 kg. Hmotnost vozů se zvýšila kvůli něčemu jinému.-
Mike17
16:06 29.04.2015 93.99.87.XXXO pravidle 25kg baterií nevím, ale technické předpisy neznám natolik, abych to popíral. Účinnost elektromotorů je už roky přes 90%, tudíž několikanásobný pokrok je nemožný. Kapacita baterií na 1kg se zvýšit mohla, ale také se mi nechce věřit v mnohanásobné zvýšení.
Samozřejmě hmotnost zvýšilo více věcí (třeba chlazení), tak se to těžko posuzuje. Ale je mi to celkem jedno. -
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek