DISKUZE K ČLÁNKU Webber: F1 by měla být o 15 sekund na kolo rychlejší než cokoliv jiného
Bývalý pilot Formule 1, Mark Webber, hovoří o tom, co mu v současné vrcholné disciplíně motorsportu schází a v čem by měla být lepší.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Webber: F1 by měla být o 15 sekund na kolo rychlejší než cokoliv jiného
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
mi88ki
09:36 28.04.2015 165.72.200.XXXJá zase nesouhlasím s tím couraním vozů po trati. Začne závod a auta jezdí o 10 sekund pomaleji v kvaldě a to té v kvaldě jezdí skoro o 5 sekund pomaleji než před 11 lety. To není F1, to jsou sračky !!!
Pamatuji si doby, kdy vozy v závodě téměř atakovali časy z kvalifikace, no trochu přeháním, ale řekněme že to bylo často méně než sekunda. Ano bylo povoleno tankování, ale nyní ve třetím stintu taky nazujou čerstvé gumy a paliva mají taky jen zbytek, jako kdysi. Maximálky jsou srovnatelný. Tzn., že v zatáčkách jezdí nyní všichni o pět a více sekund na kolo pomaleji než kdysi největší outsider Minardi a to možná bude ještě Minardi podceňuju.
-
mi88ki
10:39 28.04.2015 165.72.200.XXXTeď jsem se podíval na výsledky Bahrainu 2004 vs 2015.
2004: Kvalifikace: 1:30,139, Fast lap: 1:30,252: Rozdíl: 0,1%
2015: Kvalifikace: 1:32,511, Fast lap:1:36,311 Rozdíl: 4,1%
A to loni byly časy ještě o sekundu pomalejší.
Malajsie: Kvalda byla na mokru, takže jen nejrychlejší kola závodu. 2004: 1:34,2 vs 2015: 1:42,0 (Rozdíl 8,3%) Hotlap byl asi taky na vlhké trati.
Melbourne: 2004: 1:24,4/1:24,1 (fast lap rychlejší, rozdíl: -0,4% ) vs 2015: 1:26,3/1:30,95 (rozdíl: 5,4%)
Dále pro zajímavost:
Melbourne
2009: kvalda: 1'26.202 , fast lap: 1'27.706 (Rozdíl: 1,7%)
2010: kvalda: 1'23.919 , fast lap: 1'28.358 (Rozdíl: 5,3%)
Z toho plyne, že od roku 2010 se jezdí závody v úspoře gum a ne rychlostní závody.
-
mi88ki
11:07 28.04.2015 165.72.200.XXXJeště jsem si vytáhnul průměrné rychlosti vozů při GP Bahrainu od roku 2004.
209,
206,
203,
201.5,
186.5,
194.3,
192.6,
185.5,
194.5
Předpokládám, že se nejspíš jelo dvakrát za SC a jednou se jelo na jiné konfiguraci tratě, ale z druhé strany v Bahrainu moc neprší, takže jsou podmínky dobře srovnatelné.
A ten trend je jasný na první pohled, nyní se jezdí v průměru o 15 km/h pomaleji než v roce 2004.
Přitom rozdíl v kvalifikaci byl "jen" 6 km/h.
A přitom top speedy jsou poslední dobou poměrně vysoké krom turba i díky DRS, KERS či ERS.
Takže se veškerá rychlost ztrácí jen v zatáčkách !!!
-
Mr.B
15:24 28.04.2015 188.92.14.XXXSnad se nesnažíš tvrdit, že jsi pouhým okem schopen zachytit rozdíl pár sekund na kolo? Toto je honba za v zásadě nic neříkajícími čísly. Důležité jsou souboje a dění na trati a to je podle mého lepší, než například za doby nadvlády Šumáka a Ferrari..-
mi88ki
23:27 28.04.2015 86.49.14.XXXKdyž je rozdíl mezi výkonností jezdců stejného vozu či výkonnostně podobného třeba půl sekundy na kolo (99,5%) a jezdci jedou v závodě o pět sekund na kolo pomaleji než v kvalifikaci, počítám třeba na čerstvých gumách po poslední zastávce, tak jedou třeba na 95% možností vozu. Maximální průtok paliva, tuším 100kg/hod, je v obou případech shodný i když v závodě musí šetřit více, tak pořád jedou daleko pod možností vozů, protože musí o nějaké tří až čtyři sekundy na kolo zpomalit, aby neodepsali gumy, tak to není ani zdaleka jízda na hraně. Nejrychlejší kolo tedy může zajet skoro i ten největší lůzr, ale nejspíš si tím zničí gumy, protože zajede to kolo na 98% možností. O čem to pak je ? Nemluvě o tom, jaký prostor tam je pro chyby, když aerodynamika auta je schopna snést mnohem agresivnější jízdu.
Je to jako by maratonci museli běžet o 15 min pomaleji aby si do cíle neošoupali podrážky. A kolik lidí dokáže zaběhnout maraton za dvě a půl hodiny hod a kolik pak za dvě a čtvrt?-
-
mi88ki
17:24 29.04.2015 165.72.200.XXXAle ty by si chtěl furt jenom souboje ... ať to stojí co to stojí. Na co jsou ty umělé souboje, kde se akorát předjíždí vozy s jinou strategií a kde je jeden vůz dopředu odsouzen k porážce ? Je to prostě umělé a o ničem? Stejně, když jde o souboje týmových kolegů nebo vozů na stejné úrovni na stejně ojetých gumách, tak těhle soubojů není více než bývalo i když DRS trochu pomáhá předjetí, to je pravda. Je nutné si uvědomit, že předjíždění je většinou stav, kdy je rychlejší vůz a jezdec za soupeřem za kterým být nejspíš ani neměl :D Vždyť tak 90% předjetí ani není soubojem a nikoho včetně lidí na pitlane ani nevzrušují. Je sice fakt, že v minulém desetiletí bylo předjíždění pramálo a někde to skoro ani nešlo, ale když už se tak stalo, tak to bylo vzrůšo. Vím, že není jednoduché nabídnout lidem více zábavy, ale podle mě s téma bačkorama místo gum, zašli až příliš daleko. Podle mne je řešení v omezení vrchní aerodynamiky, která způsobuje špinavý vzduch za vozem, větší orientace na přítlak tvořící se pod vozem, který není tak citlivý při jízdě za jiným vozem, viz např. GP2 a jejich dobrou schopnost jezdit těsně za sebou.
Podle mého by měl být přístup ke gumám zcela opačný. Nasadit trvanlivé gumy, které vydrží třeba tři-čtvrtě závodu, byť asi nebudou mít při té tvrdosti maximální grip, ale půlku závodu s nimi půjde jet vždy naplno. Se zakázem tankování totiž došlo k znevýhodnění každé zastávky navíc. Dokud bylo povolené tankování, tak jezdec, který zvolil více-zastávkovou strategii, byl po celou dobu závodu benefitován nižší vahou vozu, což nyní odpadlo. Proto je dnes každá zastávka nad rámec nutnosti velkým znevýhodněním a proto se každý snaží jet co nejopatrněji. Ono krom ztráty času při zastávkách je tu další problém, a to je uvíznutí v provozu a nutnosti se tlačit na pomalejší soupeře, což má za následek větší opotřebení pneumatik, a tak vzniká uzavřený kruh, který nutí jezdce myslet jenom na své pneumatiky, místo toho, aby se snažil jet co nejrychleji. A to mě tedy příliš nevzrušuje. Sami jezdci přiznávají, že to nyní není ani příliš fyzicky namáhavé, dokonce někteří nepotřebují ani přísun tekutin během závodu, ale je to jen taková odpolední vyjížďka.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Pepan
08:41 28.04.2015 89.24.157.XXXDo jisté míry má pravdu. F1 je královna motorsportu. Je nejdražší a tak by měla být taky výjimečná. Pokud jsou některé série pouze o pár vteřin pomalejší, ale mají o řád nižší rozpočet, je něco špatně. Na druhé straně, před deseti, patnácti roky nebyl tak rozšířený internet, počítačové hry. Myslím si, že spoustu diváků F1 právě tyto odebraly. Pokud je v závodě dopředu jasné, kdo vyhraje závod, řada lidí se na to koukat nebude a radši si zahraje nějakou hru.. Dnešní piloti jsou sice špička, ale v prvé řadě jsou, díky pravidlům, šetřiči paliva a pneumatik. A to je špatně. Pokud se to nezmění, bude nadále klesat množství diváků a potrhlý strejda bude vymýšlet pitomosti jako umělý déšť, obrácené pořadí a bůhvícoještě.-
Huhukoktejl
09:03 28.04.2015 193.228.234.XXXPřesně tak. Ale přesto by mne zajímalo, kolik stojí sekunda na kolo navíc u Ferrari oproti nejlepšímu z GP2 například. Kolikrát si u F1 říkám: proč to dělat složitě, když to jde jednoduše. Normální fanouše ani neví, jak nějaké MGU či co funguje a proč to tam vlastně je. Závodit a šetřit současně, to už je úplně na hlavu. To je jakoby nařídili hokejistům střílet v zápase jen 2x příklepem, aby se tolik nelámali hokejky a pošetřila se příroda....
Weber má pravdu v tom, že F1 musí být dominantní, člověk musí ty auta sledovat tak říkajíc "s otevřenou hubou", aby to byla ta pravá Formule 1. F1 musí prostě vůči ostatní seriím dominovat.-
uzivatel000397
09:36 28.04.2015 90.178.29.XXX"Závodit a šetřit současně" mají v Americe formuli Indycar. V neděli v noci jsem se na Slovak Sportu díval na závod v Alabamě. Nádherný okruh, nádherné závody, spousty předjíždění i bez DRS zón, působivý zvuk a i auta opticky pěkná. A kromě vítěze, který si najel malý náskok, do projetí cílem nevědělo jak dopadne pořadí. Jediné co mi tam chybělo, aby v tom sedělo pár mých oblíbených megahvězd z F1.
V F1 se nešetří ale rozhazuje neskutečně, viz třeba článek o dluhu Williamsu. A to je relativně úspěšný tým, jsem si jist, že kdyby se sečetly dluhy i dalších byla by neskutečná suma. F1 přestává být sportem, ale i podnikáním. Tedy z mého skromného pohledu. Také podnikám a kdybych se měl pinožit pro narůstající dluh, tak si raději sednu na lavičku a budu točit palci mlýnek, protože se domnívám, že smyslem podnikání od doby kamenné je tvořit zisk, tehdy v pazourcích, mamutech, směněných samičkách, či špičkovém oštěpu.
Webber to vystihuje přesně.-
Pepan
09:58 28.04.2015 89.24.157.XXXWilliams byl loni ve ztrátě zřejmě proto, že zainvestovali do technologií a na druhé straně díky neúspěšnému roku 2013 měl v roce 2014 mnohem menší příjmy. Proto je ta ztráta tak veliká. V letošním roce stáj získá peníze za loňské umístění, zřejmě nebude tolik investovat a dá se předpokládat, že účetní uzávěrka za letošní rok nebude tak ztrátová. S ohledem na to, že starý pan Frank Williams je v F1 už nějaký pátek, asi ví, co dělá a rozhodně nepřivedl svoji dceru do firmy proto, aby stáj dovedl ke krachu.
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek