DISKUZE K ČLÁNKU Webber: F1 by měla být o 15 sekund na kolo rychlejší než cokoliv jiného

Bývalý pilot Formule 1, Mark Webber, hovoří o tom, co mu v současné vrcholné disciplíně motorsportu schází a v čem by měla být lepší.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Webber: F1 by měla být o 15 sekund na kolo rychlejší než cokoliv jiného

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 28, poslední 29.04.2015 17:24 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovalo 29 lidí) 28.04.2015 09:36
Já zase nesouhlasím s tím couraním vozů po… »
» Pepan (Hlasovalo 21 lidí) 28.04.2015 08:41
Do jisté míry má pravdu. F1 je královna… »
» mi88ki (Hlasovalo 20 lidí) 28.04.2015 10:39
Teď jsem se podíval na výsledky Bahrainu 2004… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • uzivatel000397

            uzivatel000397

            90.178.29.XXX
            Už jsme o tom diskutovali pod jiným článkem, bohužel informace které dostáváme, jsou většinou neúplné, když se píše o dluhu, mělo by se psát i celkovém hospodaření včetně předchozích let. Nejde ovšem jen o Williams ale i o statní týmy. Některé již zkrachovaly a jiné se v dluzích trvale potácí.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Pepan

              Pepan

              89.24.157.XXX
              To nemá cenu rozebírat. Vzít to na vědomí a jít dál. Jak jsi správně napsal, stejně nemáme dost informací, abychom věděli, zda je na pokraji krachu a nebo je to promyšlená investice.

              + 3 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
        • Huhukoktejl

          193.228.234.XXX
          Ano, souhlasím s tebou. Díval jsem se na Indycar, stihnul jsme posledních třicet minut a líbilo se mi to, bylo to dramatické, i komentář byl fajn :-)

          Ale taky jsme viděl první závod Indycar letos a to naopak byla absolutní tragédie. Start, ulomený kousek aerokitu, safety car, restart, tři kola, ulomený kousek aerokitu, safety car ....a tak celý závod. Vůbec mne to nebavilo.

          Jen doplním, že druhý a třetí závod jsem neviděl.

          A taky moc nesdílím nadšení z vizuálu těch aut, přijde mi to děsný a s F1 se to nedá srovnat. Ale to je čistě můj osobní názor.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • uzivatel000397

            uzivatel000397

            90.178.29.XXX
            He, když se podívám na F1, tak mi přijdou také jako obrovité sekačky na trávu křížené s předválečným dvouplošníkem. 18

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      Dobře jsi to shrnul. Průšvih současné F1 je, že se nachází v područí Ecclestonea. On z ní vytvořil obchodní "sortiment" a potřebuje s formulí 1 obchodovat. Je mu úplně jedno, zda je taková, či maková. Najde se tu spousta diskutérů, kteří mi tento názor budou vymlouvat a uvádět jako důkazy Bernieho kritický postoj k některým současným "vymoženostem" či pravidlům. Přesto si za svým názorem stojím. Protože i Bernie je nakloněn ke změnám F1 podle toho, zda mu přibývá, či ubývá sledovanost a tím i prachy. Můj názor je, že od dob, kdy Ecclestone začal budovat "novou F1", počala také F1 jít do .... , respektive nabývat na své sterilitě. Výsledek je to, co máme dnes.
      Na druhou stranu si nepamatuji dobu, kdy byla F1 o 15 sec/kolo rychlejší, než její konkurence. (Ale možná mi to jenom uteklo, nebo jsem to vytěsnil z paměti). I v 70. letech se jezdily tzv. nemistrovské závody, kam byly připouštěni piloti i vozy z F2, nebo F5000 a rozhodně po šesti kolech nebyli předjížděni o celé kolo. Tak že ani v této době minimálních omezení, takový náskok, o jakém mluví Webber, F1 neměla.

      + 10 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Mluvil jsme se známým, který byl v minulém tisíciletí na efjedničkách v Rakousku. Odnesl si nezapomenutelný dojem mrňavých autíček, která jezdila mnohem rychleji než cokoliv, co do té doby viděl. A že těch závodů viděl na vlastní oči hromadu. Webber má pravdu. Pokud je nějaká série pomaljší třeba jenom o pět sekund, divák nic nepozná. Proto hovoří o těch 15 sekundách. To j rozdíl,, který i netrénované oko pozná.. A když se někdy dívám na doprovodné série F2 a další, je to leckdy mnohem zajímavější než ty efjedničky, přitom ta auta nestojí zdaleka takové peníze. A když se vrátím k Berniemu. Ta doba, kdy měl vlastní formulový tým, je dávno pryč a v něm už není ani kousek sportovního ducha. Jenom touha po byznysu a moci. Aby on mohl vládnout a jeho dcery si mohly nakupovat do vil další zlaté vany. O nic jiného mu nejde. A pokud bude mít dost peněz, nějací diváci jsou mu ukradení.

        + 8 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • rock

        37.188.225.XXX
        O 15s asi ne. Ale podle mne má Mark na mysli období, kdy v F1 sám začínal, takže přelom století. Tehdy byly F1 zhruba o 10s (podle okruhu) rychlejší než F3000 a na tak krátkým okruhu, jak je Montreal (žádný jiný okruh neměly společný, alespoň si na nic nevzpomínám), se to k těm 10s blížilo i ve srovnání s CART.

        + 4 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • odin

          odin

          77.240.96.XXX
          Jelikož, tak jako téměř vždy, nemám v čem vám dvěma oponovat, neb to vidím hodně podobně, zareaguji na oba (Pepana i rocka).
          Pokud budeme srovnávat investované peníze a "výkon" či "show", které za ně vidíme, pak se mi jeví F1, jako nejvíce břídilský podnik žijící a těžící z tradice, na které Betnie Ecclestone neměl zdaleka tolik zásluhy, kolik zisku mu vygenerovala. Nechci aby to znělo, jako závist měnící se v nenávist k jednomu zbohatlíkovi. Závistivý člověk opravdu nejsem. Ale zastávám názor, že když se ještě F1 nejezdila kvůli ziskům peněz, poskytovala mnohem více zábavy, napětí i onoho "show". Možná je to jen čirá nostalgie a skutečnost je jiná. Neumím to nezaujatě posoudit. Jsem i dalek odsuzovat pouze Bernieho za sterilitu F1, do které se dostaa. Možná, že až BE nebude v F1 nikterak zainteresován, formule zcela zanikne, nebo nastane její konjunktůra. Kdo ví? Ale neřekl bych, že mu jsou diváci ukradení. Ukradené mu jsou názory diváků.
          K rozdílům rychlosti. Asi ano, Mark to nejspíše zveličil z důvodů které jsi popsal. A také vím, že na přelomu milénia patřila F1 k nejrychlejším z celé své historie. Čili nejspíše mohla být v tomto období nejvzdálenější ke konkurenčním sériím. I když to nemusí obecně platit. I těch 10 sec. je docela slušný rozdíl, kterého by si diváci museli všimnout během víkendu. Kdyby koukali např. na GP2 a pak na F1.11
          Kdysi jsem porovnával rozdíly na kolo ze 70.let a nejrychlejší ročník 2004. Docela zajimavé srovnání. Ani jsem nečekal, že ty rozdíly nebudou až tak veliké.Mnohdy a mnohde by těch 15 sec. stačilo., mnohde to bylo ještě méně. Ale nejde srovnávat okruhy na kterých byly časy zajety, byť se jednalo o "stejné" GP.

          + 5 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama