DISKUZE K ČLÁNKU Allison: Ferrari pracuje na kratší verzi nosu, nabírá posily a zvyšuje výkon motoru

Technický ředitel Ferrari James Allison promluvil o tom, se v Maranellu chystají. Ve vývoji mají kratší verzi nosu a celou řadu aerodynamických novinek, chystají také podstatné zvýšení výkonu motoru.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Allison: Ferrari pracuje na kratší verzi nosu, nabírá posily a zvyšuje výkon motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 11.04.2015 07:29 Vložte komentář

Nejlepší názory

» hixaxon (Hlasovalo 8 lidí) 07.04.2015 17:57
Klasicky vzduchem v radiátoru v sidepodu.… »
» hixaxon (Hlasovali 4 lidé) 08.04.2015 17:11
stlačený vzduch z kompresoru turba skrz "… »
» hixaxon (Hlasovali 3 lidé) 08.04.2015 17:17
druhý obrázek http://www.turbosmart.com.au… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • XR

    78.157.160.XXX
    Mezichladič Ferrari Turbo intercooler uprostřed V - foto: [odkaz na stránku]

    + 5 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Áno, ano to som rád,... ...lebo ja som vedel, že za Jamesa E. to pôjde parádne ako v Lotuse a Tím Ferrari bude v tejto sezóne stále napredovať a víťaziť. 01 Forza Ferrari !

    + 22 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Arnoux

    217.66.164.XXX
    vodní intercooler V článku mně zaujala pasáž o vodním chlazení vzduchu u Ferrari.
    V 80 letech se s tímto problémem u Renaultu hodně experimentovalo a nakonec používaly osvědčený systém chlazení vzduch/vzduch na všech autech tedy na R5 Turbo i R5 Turbo Maxi.

    V chladném počasí byl vodní mezichladič limitován právě teplotou chladící kapaliny v motoru a teplota stlačeného vzduchu byla vždy oproti klasice vysoká.Co si pamatuju,tak Audi i Lancia používaly u S2 resp.S4 také vzduch/vzduch.

    Myslím,že tohle řešení nikomu nepřineslo výhodu, tak jsem zvědav jak to zvládnou rudí.


    + 7 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Nikos

      213.195.215.XXX
      prave zrovna ted v malajsii to mohlo byt vyhodou, ted zalezi jak to maji moc promakane a nebo zda budou nasazovat dve varianty na horky zavod a studenejsi. Uvidime už možná v číně.

      + 17 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        80.87.214.XXX
        Vodník je účinnejší,... ...ako veterník, lebo posúva teplotu nasávaného vzduchu na nižšiu hodnotu a nie je vôbec rozdiel medzi teplým a studeným počasím. 14 Rozdiel je len v tom, že môžu ísť v studenom počasí vyššie s výkonom, ako je o tom aj hovorené v článku, lebo je väčší gradient teplôt, u nasávaného vzduchu u vodníka, ako u veterníka, aj keď rozdiel je menší, ako v teplom počasí, ako to bolo v Malajzii. 01

        + 8 / − 9

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          158.255.26.XXX
          chcel si asi napísať v teplejšom počasí môžu ísť vyššie s výkonom .... ale pekne si rozvil tú myšlienku, že je vodné chladenie účinnejšie ako suché ...ale čo som ti chcel povedať je to, že keď som si prečítal tvoj článok tak si mi pripomenul Borbélyho (futbalový analytik) 01 ... jednú jednoduchú myšlienku si rozvil do 4 riadkov, v ktorých vlastne nie je nič nové napísané ako v článku, kde o tom píšu jednou jednoduchou vetou 12 ... ale ako nič v zlom 04 len mi to prišlo že sa niekto robí veľmi múdry a nič nové nenapísal v porovnaní s článkom len si nahradil jednoduché slovíčka trošku odbornejšími, ktoré môžu byť pre niektorých ľudí neznámymi ....01

          + 14 / − 8

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            80.87.214.XXX
            V článku sa o tom len hovorí,... ...avšak sa nepíše prečo je to tak. Mapríklad: Prší ! A ja som to nerozviedol pre teba, ale pre iných, aby pochopili podstatu prpblému, lebo nie je dobré ak niekto o niečom hovorí a nehovorí, prečo tomu tak je. 01 A nik tu nechce robiť múdreho, okrem teba snáď. 02

            + 9 / − 9

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • wrt

              88.80.244.XXX
              Predpokladám, že Mercedes pripraví aj variantu vodník. V bočnici robenej na vzduch je miesta dosť.

              + 1 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • Libor

      89.190.61.XXX
      Stejně musí mít někde chladič voda/ vzduch, nebo kam chladí ten vodní intercooler?05

      + 3 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        80.87.214.XXX
        Je to dvostupňové chladenie,.. ..prvý stupeň vzduch /vzduch a druhý voda/vzduch, inak by sa ti tá voda moc zahriala, ak by to tak nebolo a mal by si malú účinnosť chladenia voda/vzduch. 14 Si si to zrejme neuvedomil.

        + 8 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Libor

          89.190.61.XXX
          Ale kde se chladí ta voda z výměníku? 05

          + 4 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Vzduchom,.. ...sa chladí voda, vo výmeníku voda/vzduch, do ktorého vstupuje vzduch z kompresora turba smerujúci do valcova odovzdá svoju tepelnú energiu chladiacej vode, alebo sa môže ešte predtých ochladiť vo výmeníku vzduch/vzduch v 1. stupni a tak dosiahnúť vyššiu účinnosť a analógia pre viacstupňové chladenie je v dvojitom difuzore, kde u dvojitého dosiahneš vyššiu účinnosť, ako u jednoduchého (na pochopenie). Inak tu je dôležitý faktor rozhodovania, ako to navrhnúť a urobiť tak, aby si využil priestor v aute F1 čo najlepšie, ktorým si obmedzený a dosiahol najnižšiu teplotu vstupujúceho vzduchu do valcov. 11

            + 8 / − 4

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Kapor

              194.160.178.XXX
              Môžeš sa opýtať prečo ? Preto, že studený vzduch je hustejší a rovnaký objem obsahuje viacej kyslíka. 11 18

              + 8 / − 5

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • hixaxon

            hixaxon

            89.177.88.XXX
            Klasicky vzduchem v radiátoru v sidepodu. Pointa je, že voda dokáže odvést více tepla ze stlačeného vzduchu přicházejícího z kompresoru (jako blok vodníku na cpu vs staré chladiče bez heatpipes). A pak jej "jednoduše" rozptýlíš v rad. v/v, který už nebude tak kritický na umístění, rychlost proudění a bůhví co ještě (na rozdíl od přímého v/v chlazení).

            + 8 / − 8

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Libor

              89.190.61.XXX
              Konečně rozumná odpověď, ale jsou to zase kila navíc- výměnik vzduch/voda, vodní náplň, čerpadlo...

              Takže ferko má klasickej vzduchovej intercooler a za ním teda výměník voda vzduch a další chladič vody z výměníku normálně v bočnici?

              + 7 / − 7

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • hixaxon

                hixaxon

                89.177.88.XXX
                stlačený vzduch z kompresoru turba skrz "radiátor" s vodou do motoru -> voda pak do radiátoru v bočnici, kde ji ochladí již proudící vzduch kolem auta.

                + 4 / − 5

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • hixaxon

                  hixaxon

                  89.177.88.XXX
                  druhý obrázek

                  [odkaz na stránku]

                  + 3 / − 3

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Libor

                    89.190.61.XXX
                    Tak teď nechápu- je tam jenom vodník, nebo je před ním předřazenej klasickej intercooler, tj dvojstupňový chlazení? Vodník se používá v sérii celkem dost: bmw m5, audi 4.0 tfsi, 1,8 a 1,4 tsi.

                    + 3 / − 4

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Kapor

                      194.160.178.XXX
                      Áno,.. ...v prvom stupni pracuje veterník v rýchlych pasážach trate, kde sa využíva nápor vzduchu a vodník dochladzuje a v pomalých pasážach, kde chýba nápor vzduchu preberá iniciatívu vodník preto, aby bola zachovaná kontinuita dodávky vzduchu do valcov s rovnakými parametrami teploty, na ktorú je chladená. 01 Len traktor John Deere používa len vodník preto, lebo využívanie veterníka by bolo neefektívne.18

                      + 6 / − 3

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Libor

                        89.190.61.XXX
                        Ok. díky za vysvětlení, ale čistě vodník používají taky osobáky, min. výše uvedený.
                        Ještě dotaz- ostřik intercooleru vodní mlhou se asi v F1 nepoužívá?

                        + 5 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Adrian Newey s trofejí pro vítězný tým

"Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Přes dobrý výsledek nejsou piloti McLarenu spokojeni

PROHLÁŠENÍ po závodě - Radost Leclerca zastínila všechny ostatní

Kevin Magnussen byl po GP Itálie potrestán vlastně dvakrát

Magnussena v Baku neuvidíme, vybodoval se. Sám tvrdí, že svůj trest nechápe

Hrdina dne - Charles Leclerc. Dokázal převézt největší soupeře

GP ITÁLIE: Monza tone v nadšení, Leclerc převezl soupeře dobrou strategií a vítězí

Na podobnou pozici nebývá Max Verstappen zvyklý, proto jeho reakce po závodě byla značně rozladěná (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - Red Bull nechce podléhat panice, ale situaci musí řešit

McLareny na své spanilé cestě nijak nepolevily (ilustrační snímek)

V kvalifikaci McLaren ovládl v Itálii první řadu, Norris po sedmi dnech zajel další pole-position

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (10:30 - 11:30)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (13:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama