DISKUZE K ČLÁNKU Hamilton: Vettel s náskokem vyhrával 4 roky, se stejným autem porazím kohokoliv

Lewis Hamilton srovnává svou dominanci s dominancí Sebastiana Vettela. Rozdíl je podle něj v tom, že má za svého týmového kolegu výborného jezdce, se kterým musí závodit. Věří ale, že by se stejným vozem porazil kohokoliv.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Hamilton: Vettel s náskokem vyhrával 4 roky, se stejným autem porazím kohokoliv

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 40, poslední 20.03.2015 09:56 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovalo 19 lidí) 18.03.2015 12:14
se mi líbí jak všichni víte, kdo má jak dobrý… »
» Pikaso (Hlasovalo 17 lidí) 18.03.2015 09:11
Skoro souhlas Skoro se dá s tvrzením LH… »
» skejpa (Hlasovalo 15 lidí) 18.03.2015 13:28
Ale Alonso tomu šel sám naproti. Když přišel o… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • sony

    188.120.209.XXX
    je vidět že LH inteligence moc nepobral,SV v roce 2010 při posledním závodě měl nejmenší šanci proti W ,i A ,v roce 2012 to také na jednoznačný titul nevipadalo když se v posledním závodě otočil do protisměru,a samotný LH měl měl šanci na titul a jen svojí neschopností o něj přišel,a múže být rád že díky protekci začal jezdit ve špičkovém týmu,je otázkou kdyby postupoval jako všichni od slabších týmů jestli by se dostal takto daleko.

    + 8 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • zlo

    90.199.245.XXX
    Alonso LH byl vždy extrémně rychlý. Alonso, krom něj, drtil své týmové kolegy rozdílem třídy.

    Alonsa bych rozhodně nepodceňoval. Hraje špinavé hry, to je mi na něm nesympatické. Na druhou stranu je extrémně komplexní jezdec a o dva tituly přišel velmi nešťastně. V roce 2010 mu ho sebrala katastrofální strategická chyba a špatné nastavení vozu (měl strašlivě krátké převody a kvůli omezovači nedokázal předjet Petrovův renault, kteŕy naopak na maximálce exceloval). V roce 2012 předváděl neskutečné výkony, ale dvakrát byl bez jakéhokoliv přičinění sestřelen ze závodu. Kdyby dojel alespoň v jednom z nich, titul by byl jeho.

    Mimochodem v roce 2013 bych si dovolil tvrdit, že Vettelovi velmi, velmi ulehčila cestu za titulem změna konstrukce pneumatik v průběhu sezóny. To je jen poznámka k tomu, jak RB nyí tvrdí, že jim vždy házela FIA klacky pod nohy.

    + 12 / − 7

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Xinho

    217.118.100.XXX
    Hamilton je momentalne najelpsi jazdec v poli. Od prichodu do F1 bol "len" najrychlejsi...v sucasnosti ale dozrel a myslim, ze nikto nemoze namietat, ze po minulom roku je najlepsi. S vyrovnanym autom by vyhraval preteky, nehovorim samozrejme, ze vsetky. Kazdopadne patri medzi jazdcov, ktori vyhrali preteky aj so slabsim autom ako super...a hned niekolko 01 01 01

    + 13 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • ttt

    212.5.221.XXX
    Vettel Vetel mi inak pride ako "klikar desetileti", po uvodnom uceni hned majstrovske auto v RB a zbiera tituly jeden za druhym. No a ked sa RB prestane trosku darit tak sup do Ferka, ktore po 7-8 rokoch akoby zazrakom znova postavi pomerne konkurenciechopne auto. A ako bonus sa RB prepadne este nizsie. Klikar 04

    To zase ALO moze aspirovat na titul "smolar desetileti", po uspechoch v Renaulte najprv prekazka v podobe HAMa, neskor prestup do vecne slubujuceho Ferka a ked sa rozhodne po x rokoch vypadnut tak este postavia dobre auto 04 Zatial co McL je zatial celkom v pytli..
    Jedinou utechou pre neho moze byt akurat forma Mercedesu, momentalne je uplne jedno kde by sedel, na Mercy aj tak nema nikto.

    + 10 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • skejpa

      skejpa

      88.146.158.XXX
      Ale Alonso tomu šel sám naproti. Když přišel o Briatoreho v Renaultu, šel do McL, kde proti Hamiltonovi prohrál. Neměl ten "one man show" servis a tak šel do Ferrari, které mělo naději na titul. Jenže nedařilo se. Do RBR jít nemohl. Mercedes mezitím začal sílit ale získal Hamiltona s Rosbergem, kteří jsou silní a Alonsa tudíž nepotřebují. Chtěl tedy mezistupeň, smlouvu na rok u McL s možnou opcí na delší dobu v případě že se bude dařit (co kdyby náhodou postavili vítězné auto...) a pak jít do Mercedesu až tam jednomu z těch dvou vyprší smlouva. Jenže McL se podařilo postavit plečku, ve Ferrari konečně zabrala restrukturalizace a zdravý rozum a neumožnili Fernandovi, po stanovení jeho podmínek, nic jiného než odchod. A tak je teď v patové situaci. McL má plečku, RBR ho na 99% chtít nebude protože maj vlastní líheň, u Mercedesu asi těžko budou měnit vítěznou sestavu, pokud to nebude skřípat a Renault už vypadl ze špičky.

      Podle mě je to jen a jen jeho politikaření a nekonečné vynucování výhod na úkor kolegů, které zapříčinili jeho "smůlu".
      Mě osobně to nevadí. Pilot pro mě má mít nejen talent na řízení (což on nesporně má) ale také charakter a týmového ducha a to u něj žalostně postrádám. 14

      + 15 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001643

        uzivatel001643

        93.159.254.XXX
        Ale Alonso s Hamiltonem neprohrál. Na konci se zony měli stejný počet bodů a celkově byl Alonso před Hamiltonem za lepší umístění.
        I když by měl tehdejšího nováčka porazit přesvědčivějším rozdílem, tak to porážka není.

        + 5 / − 15

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kenny

          147.230.166.XXX
          Sice měli stejně bodů, ale to Hamilton byl před Alonsem za lepší umístění na stupních vítězů. Oba měli stejný počet vítězství (4), ale Hamilton měl více druhých pozic. Čili Hamilton Alonsa regulérně porazil, takto jsou daná pravidla.

          + 19 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • ttt

        213.215.108.XXX
        No neviem, akeho tymoveho ducha mali napr. Schummacher alebo Senna? Obaja boli velikani, ale kazdy co chce byt najlepsi proste musi kopat za seba. Vet, Ham ci Alo nie su vynimky, kazdy si chce vydobit tu najlepsiu moznu poziciu. Nicmene nehovorim, ze Alo mnohym negativnym veciam nesiel naproti.

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • skejpa

          skejpa

          88.146.158.XXX
          Souhlas. Ale je rozdíl kopat za sebe jako Senna nebo Hamilton, když kolega má stejné podmínky a pak jet jen na sebe jako v případě Ferrari za dob Schumachera a Alonsa, kdy se na týmového kolegu pohlíželo jako na jezdce č.2 - což už v dnešní době prostě nemůže fungovat a ve Ferrari to pochopili a Alonsovi se to pravděpodobně nelíbilo protože ho chtěli postavit do situace, kterou si zažil s Hamiltonem.

          + 9 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • ttt

            213.215.108.XXX
            S tym bez vyhrad suhlasim 03
            Ja napr. Alonsa uznavam ako pilota, mozno ho radim aj najvyssie (najkomplexnejsi), ale Ta jeho povaha je mi dost trnom v oku. Mam rad ked niekto vyhra titul fair nad square.

            Hamovi som tiez titul moc neprial, ale uznavam, ze si ho naozaj vyjazdil na trati a majstrom sveta sa stal zasluzene. Nicmene stale si myslim, ze nejaka "facka ala Alonso v 2007" by sa mu este hodila (v tomto pripade teda s Rosbergom) 03

            + 4 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
    • rock

      37.188.238.XXX
      Byl bych troch skeptičtější ohledně terna ve Ferrari. OK, auto asi je lepší než loni ve srovnání s konkurencí, ale stejně o parník horší než Mercedes. A dal bych krk na to, že pro Alonza je zajímavý třetí titul a vůbec ne třetí místo v šampionátu. Přesně jak to řekl Kimi: když to není titul, tak už je jedno jestli 2. nebo 10.
      A u McLarenu alespoň může živit naději, že Honda časem zprovozní motor, že okolo toho motoru dokáže tým postavit nějaké použitelné auto a že to -třeba- bude raketa.
      Ferrari je kvalitní jistota, ale skoro jistě nějaký ten krůček za Mercedesem, a to i příští rok. McLaren může být velký průšvih, nebo třeba časem velký zásah..

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    80.87.214.XXX
    No, od roku 2017,... ...sa majú vozy zmeniť tak, ako bol urobený koncept Ferrari a k tomu budú musieť byť vydané aj nové predpisy, ktoré iste budú zamerané na väčšie vyrovnanie štartovného poľa, z pohľadu nielen áut, ale aj pohonných jednotiek a MGU-H už ostane nadobro minulosťou, lebo len celú pohonnú jednotku a riadiaci SW predražuje, čo bude veľká výhra pre F1. 01

    + 15 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Mike17

    Mike17

    93.99.87.XXX
    selektivní paměť Možná by nebylo špatný se občas podávat do statistik, než něco takového vypustím do světa. 20

    + 14 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Pikaso

    Pikaso

    77.104.216.XXX
    Skoro souhlas Skoro se dá s tvrzením LH souhlasit, ale nebyl bych to já kdybych přece jenom nenašel trochu rozdílů v názoru. LH zapomněl na fakt, že v těch 4 letech měl SV jasně nejlepší auto, ale ve dvou sezonách ho s podstatně horším autem naháněl FA. Co by kdyby necháme bejt, ale zároveň si i pamatuji jezdce, který dokázal vyhrát ne s nejlepším autem. Ne sice šrotem, ale určitě horším autem než měli úhlavní soupeři. Ano byl to podle mě opět FA, který v letech 2005-06 vyhrál s R, ale v jednom roce bylo dle mého jasně lepší F a obzvláště po zákazu aktivních tlumičů a pak to byl McL. Takže by mě opravdu zajímalo porovnání právě LH a FA v jednom týmu bez zákulisních her v roce 2007, které jejich souboj zcela jistě ovlivnili ať už ve prospěch jednoho nebo druhého. Tento regulérní souboj by mě opravdu zajímal a dokonce bych uvítal i souboj LH s DR, ten by byl asi taky zajímavý. No a SV taky něco umět musí, měl sice nejlepší auto, ale minimálně v úplném začátku této sezony ukázal, že asi bude lepší než KR, ale to je ještě brzo hodnotit.

    + 17 / − 16

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Shaze

      89.203.142.XXX
      A v tomhle musím nesouhlasit já. Pokud dobře pamatuju, tak v roce 2005 byl sice Mcl rychlejší, ale taky hodně nespolehlivej a díky tomu FA vyhrál. V roce 2006 pak bylo Ferrari rychlejší, ale až někdy od půlky sezony. Do té doby byl rychlejší Renault a navíc v té sezoně spadl Fernandovi titul do klína potom co MSC v předposledním závodě selhal motor na prvním místě 03

      + 18 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      165.72.200.XXX
      se mi líbí jak všichni víte, kdo má jak dobrý auto? Když má Alonso k dispozici techniku s kterou může vyhrávat, tak je to prezentováno, jako průměrné auto, které se jen v rukou jeho génia přemění ve vítězný stroj. Když nevyhrává, tak je to totální šrot s kterým by jiný ani nevyjel :-)

      Třeba v tom roce 2005 a 2006 dokázal vyhrát po jednom závodě v sezóně i Fisichella, který se pak docela ztrapnil ve Ferrari, kde na konce sezóny roku 2009 dojel nejlépe devátý. Takže já o kvalitách vozu Renault z těchto dvou let nepochybuji. Dá se řící, že až v druhé části sezóny 2006 je Ferrari dohnalo a i předehnalo, ale to už měl Renault obrovský náskok z úvodu sezóny. A nakonec měl Renault i docela kliku, když v předposledním závodě odstoupil Schumacher z prvního místa v závodě, jinak pochybuji, že by Renault titul uhájil.

      + 19 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • zlo

        90.199.245.XXX
        Jenom poznámka k 2006 sezóně. Ferrari Renault předehnalo předevśím kvůli zákazu speciálních tlumičů, kolem kterých měl R postavené auto a díky nimž dokázal dostávat maximum z pnematik Michellin. Navíc nezapomínejme, když už zmiňujete Schumacherovo odstoupení v Suzuce, že Alonsovi předtím stějným způsobem selhal motor na Monze, kde jel na slibném třetím místě poté, co se prokousal polem po velmi sporné penalizaci v kvalifikaci. Navíc přišel kvůli špatně nasazenému kolu o téměř jasné vítězství v Maďarsku.

        + 5 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Pikaso

          Pikaso

          62.240.164.XXX
          Děkuji za příspěvek a jsem rád, že aspoň někdo ví o čem píše. Tak teď už jenom pro doplnění pro všechny co reagovali. O tlumičích jsem psal a všichni kdo se o F1 zajímají to vědí. No a pak dále už výše, v roce 2005 to asi o spolehlivosti moc nebylo. KR nedojel 3krát, FA 2krát a bodový rozdíl byl 21 bodů, tudíž ten jeden závod v neprospěch KR nehraje vůbec žádnou roli. I kdyby FA nedojel v jednom ze závodů, které vyhrál a KR by si tedy zákonitě o tu pozici polepšil, mohl by získat v té době maximálně o 2 body více, rozdíl by pak tedy nebyl 21 bodů, ale 9 a FA by byl stejně MS. Rok 2006 už jsi odpověděl za mě, ale jenom stručně MS 2krát nedojel FA 2krát nedojel. Navíc vymyšlená penalizace FA v uvedeném závodě. Svádět něco na jeden závod je navíc ubohé. A i kdyby to dopadlo vítězstvím MS, tak by pořád o 1 bod vyhrál titul MS FA. Ano R by prohrál s F a pak by jsi možná uznal, že R nebylo nejlepší auto ve startovním poli. No a za poslední. Ano GF v každém roce vyhrál jeden závod ten z roku 2006 zmiňovat nebudu o tom mám svůj zkreslený názor, protože jsem fanda FA, ale jenom podotknu, že týmový kolega MS skončil před GF a vyhrál závody dva. V roce 2005 sice JPM týmový kolega KR vyhrál sice taky jenom jeden závod, ale celkem v 9 závodech nebyl z různých důvodů klasifikován, tedy celkem o 3 více než GF a stejně ho ho porazil, sice o dva body, ale porazil. No a rozdíl mezi FA a GF komentovat nemusíme. No a na úplný konec. Aktivní tlumiče podle mě používaly i další týmy a hlavně i F, ale protože se jim nepodařilo je udělat tak dobré jako u R nebo si to mysleli, samy nakonec iniciovali jejich zrušení, dotazem jestli je to legální. Zákaz se tedy netýkal jenom R, ale i F. A mimochodem v Maďarsku FA trhnul MS po vnějšku takovým způsobem, že bylo opět kontrolováno auto R z podnětu F a ouha, dovažující tlumiče tam nebyly. Jenom pro názornost i na těchto stránkách najdeš články, které tento problém řeší. třeba na [odkaz na stránku]

          + 3 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • skejpa

      skejpa

      88.146.158.XXX
      Hamilton porazil Alonsa naprosto férově, to je dobré si říct nahlas. Jestli Alonsovi to auto zrovna nesedělo tak dobře jako Hamiltonovi a jestli se na to nebral zřetel, to už je věc jiná. Stejně tak Alonso porazil Raikkonena férově a že se auto 5 let dělalo na Fernanda, to už je taky věc jiná.
      Dobré auto prostě je potřeba pro získání titulu.

      Píšeš, že Vettela proháněl Alonso ale přitom vůbec nevíš, jak silné tou dobou Ferrari bylo. Mělo výbornou závodní rychlost. To tempu Mercedesu se takto nikdo ani náznakem nepřibližuje.

      Nakonec píšeš, že Vettel taky něco umí, když porazil Raikkonena. Přitom kvaldu vyhrál o 0,03 myslím a v závodě měl Kimi lepší rychlost (ikdyž tedy měl 2x měkké myslím) a pak odstoupil.

      Prostě pointa. Vždy hrozně závisí na autě a všichni z výše zmíněných by s vozem stavěným dle jejich představ byli při troše štěstí schopni vyhrát šampionát. A naopak, když jim dáte auto, které jejich stylu nesedí, viz. loni Vettel, Raikkonen nebo možná Alonso za dob Hamiltona apod. tak prostě maxima nikdy nedosáhnou.

      + 7 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Pikaso

        Pikaso

        62.240.164.XXX
        Takřka bych mohl souhlasit. To o SV jsem psal abych trochu zmírnil negativní reakce, ale asi to nemělo účinek, který jsem čekal. Psát to zde je ošidné, protože, aby každý z nás napsal to co vše chce byl by to spam za spamem- Snažím se to psát jednoduše, ale i tak je to dlouhé. No a proto se vyjádřím pouze k férovosti souboje FA a LH. Nebudu řešit co jsem četl a slyšel, podle toho je můj názor zcela jasný a ten zní, že FA byl od Maďarska poškozován, ale to je jenom můj subjektivní názor. Takže jenom fakt. Vnitřní pravidla týmu o výjezdu do posledního kvalifikačního kola. Zcela jasně je porušil LH. Nesmyslná penalizace FA za přestupek, který ani pravidla neznají byl výsledek, který ovlivnil závod, jeho výsledek a v konečném důsledku i celkové pořadí. To, že bodů měli oba stejně jistě víš, ale jak by to bylo kdyby nebyl tento závod ovlivně a to se bavíme o jednom závodě. Ale kdydy, kdyby nehraju a jenom tím vysvětluji svůj názor a tvůj respektuji. Mimochodem v roce 2010 FA neměl úplnej šrot (jenom znovu neměl to nejlepší auto), tam mu jenom slavní stratégové od F prohráli sezonu v posledním závodě, ale o tom už jsem taky psal a dokonce jsem za to odsoudil i samotného FA, protože měl říct, ne jedu dál, mám dobrej pocit a před sebou volnou trať, ale loajalita k týmu........ a. No a o jeho kvalitách pak hovoří výsledek sezóny. FA 252 a FM 144 celkem 396 a lepší byl ne jenom RBR, ale i McL a to dost výrazně. A v neposlední řadě určitě výš, že auto se staví už dávno během předešlé sezóny, takže tohle auto bylo jenom těžko postaveno na míru FA. A dál i ze strany RBR bylo jasně vidět koho chtějí mít mistrem a ne jenom v této sezoně a podle mě jasné poškozování MW stálo za tím, že FA mohl bojovat až do konce sezony, protože kdyby u RBR nechali regulérní závody, byl by MS právě MW a to minimálně 2 závody před koncem sezóny. Ale to už je opět kdyby kdyby. Bohužel mám smůlu, že si toho zbytečně moc pamatuju. Jinak můj osobní názor je ten, že KR je lepší než SV, ale myslím, že právě ve F nám to ani neumožní uvidět, protože KR končí a SV je jejich budoucnost. To bude zase jenom stačit občas nedojet, nebo zase pomatlat pitstop atd. atd. Sorry všem za délku.

        + 5 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Maxe čeká náročný závěr sezóny

Verstappena čeká v Brazílii další penalizace, Pérezova budoucnost je dle Marka otevřená

Max Verstappen se pozvolna stává doslova personou non grata (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě v Mexiku

Juki Cunoda si po Mexiku může připsat titul „vrchní rozbíječ“ - byť ne vždy byla vina na jeho straně (ilustrační foto)

Drama se vším všudy, Verstappen potrestán, Sainz jr. dominoval

Valtteri Bottas po dlouhé době okusil pocit postupu do Q2

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci - lkaní kvůli červené vlajce, Verstappen i Norris jsou skromní

Oscar Piastri bude chtit na mexickou kvalifikaci rychle zapomenout

Kvalifikaci možná překvapivě vyhrál Sainz jr., selhání Péreze a Piastriho

Oscar Piastri v závodě v Maďarsku

Závěrečný trénink na GP Mexika v režii McLarenu

Součástí druhého tréninku byl test pneumatik Pirelli pro příští rok

Druhý trénink také červený, Verstappen v problémech, Sainz jr. naopak v pohodě

Oliver Bearman se opět posadil do Ferrari, ale mnoho štěstí neměl

Dvě červené vlajky, Leclercův vůz poškozen, nejvíc se smál Russell

George Russell s Mercedesem W15

Mercedes vysvětluje výkonnostní špičky, které způsobily katastrofu. V Mexiku se sveze Antonelli

Dovolte nám vzpomínku na jednoho pozapomenutého pilota F1

F1 se rozloučila s nejrychlejším leteckým ředitelem, nestal se novým Huntem

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama