DISKUZE K ČLÁNKU Horner: Motory by měly být vyrovnanější, náskok Mercedesu fanoušky odrazuje
Šéf Red Bullu Christian Horner by rád omezil náskok Mercedesu, což podle něj fanoušci ocení, protože to automaticky povede k vyrovnanějšímu závodění.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Horner: Motory by měly být vyrovnanější, náskok Mercedesu fanoušky odrazuje
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
anonym
20:45 05.03.2015 88.102.30.XXXTo je konec vývoje v F1 Zdravím všechny,
jsem velkým fandou F1 ( tedy spíš byl jsem - poslední 3 - 4 roky se na to nedá dívat ).
Konec tankování v F1 - beru - šlo o bezpečnost.
Jeden výrobce pneumatik? Proboha proč? Kam zmizelo zdravé soutěžení dvou výrobců pneumatik o to, kdo bude mít rychlejší a déle využitelnou gumu? Kam zmizela volba týmů zvolit si - dobře nebo i špatně. Všichni dostanou to samé a vedení F1 ještě výrobci nařídí kolik má ta šlupka ujet kol - HNUS. Pamatujete na velkou cenu USA ještě za éry Schumiho? Jak kvůli špatnejm gumám odstartovalo myslím jen 6 vozů? Byl to extrém, ale patří to k soutěžení - kdo zvolil špatně - prostě nejel.
No a dnešní zpráva od Hornera - omezit náskok Mercedesu? To je snad žert ( a to jsem fanda Ferrari ) - ani bych se nedivil, kdyby na to došlo. Proč vyvíjet motory, prostě když bude někdo dobrej tak ho utnem.
Jestli by nakonec nebylo lepší nechat jenom jednoho výrobce aut, motorů a gum - každému týmu dát 2 stejné monoposty a za volant ať dájí cvičené opice. Pak by se na to možná dalo koukat alespoň jako na bourací autíčka na pouti.
Průběh loňské sezóny - stačilo se podívat na první 2 - 3 kola závodu a pak nemělo význam koukat - do konce už většinou o nic nešlo.
Uvítal bych návrat 2 výrobce pneumatik a jen ať mají zase volnost - a uvidíme zda budou mít týmy i nadále problémy s gumama.
Uvítal bych samozřejmě i uvolnění vývoje motorů. Vyhrávat bude prostě ten kdo je lepší - fyzikální zákony platí snad pro všechny stejně.
Omlouvám se, pokud jsem tímto někoho pobouřil, ale to je můj názor na dnešní F1ničku. A TA O MĚ JAKO FANOUŠKA Z VÝŠE POPSANÝCH DŮVODŮ PŘIŠLA. Snad se zas někdy bude líbit. -
Robajs
16:05 05.03.2015 178.255.168.XXXChudák Christian.Je mi ho líto.Když jeho limonády 4 roky vyhrávaly to bylo ok.Teď jsou v kulích a už je to špatně. Měl by se nad sebou zamyslet synek.A nebo by měl Mercedes který má mimochodem ty motory ze všech nejlacinější,jestli se to tak dá říct měl by ubrat na výkonu jenom aby si s ním mohly limošky zazávodit. To asi ne. Má nejlepší motor tak si to užívá. Kažkej měl stejnou startovací pozici. Když to neumí tak budou koukat mercedesu na zadní křídlo. To je taky pěknej pohled.
-
-
-
-
odin
08:47 06.03.2015 77.240.96.XXXJá rozdíl nevidím. Možná v absolutních číslech, ale ta se stejně "rozmělní". Ať už Mergl vyhraje o 3 kola, nebo o 0,001 sec. Pořád bere za vítězství 25 bodů. Bylo tomu tak i v dobách dominance RedBullů. Navíc Mergl nechává své piloty závodit mezi sebou. U RedBulláků tomu tak nebylo. Tehdá si právě Horner mohl hubu roztrhat, když řval do rádia kódy týmové režie. Ten pán ať dál intrikaří a nechá Mercedes sklízet ovoce své práce. Vždyť oni také sklízeli mnohdy neoprávněně. A to mu nevadilo, když vítězili se zakázanými aeroprvky? Tehdá měl být tak uvědomělý a poukazovat na ztrátu divácké atraktivity F1. Proč to nedělal? Pan Horner by měl více pracovat a méně kecat.
-
-
-
eR
09:37 05.03.2015 62.245.107.XXXF1 je postavená i na soutěži výrobců motorů a já přemýšlím, z jakého důvodu by měla jakákoliv společnost chtít vstoupit se svým motorem do F1, když by ji pravidla nařizovala, že musí mít stejný výkon jako konkurence. Kde je potom prostor pro motoráře ukázat že je nejlepší?
To co Horner říká vede v konečném důsledku pouze k jedinému řešení, vybrat jednoho výrobce motorů, který bude svůj motor dodávat všem. Tak se automaticky zajistí, že všichni budou mít stejný výkon a cena motoru bude velmi nízká.
Bohužel z RB (konkrétně Hornera a Helmuta) nevypadne nikdy nic jiného než politické vyjádření mající za cíl vytvořit nátlak na ostatní a mě jako fanouška F1 takové hovadiny opravdu číst nebaví. O malé výkonnosti motoru Renault jsme od nich začali slýchat už v roce cca 2008, kdy se pořád domáhali výkonnostního dorovnání až jim to FIA minimálně jednou dovolila.
Vzpomínám jak jsem se loni díval na LeMans, kde proti sobě závodí Toyota se čtyřlitrovým motorem a Porsche s dvoulitrovým a všichni jsou v klidu, nikdo každou chvíli nedržkuje o srovnávání výkonu.
-
AAA
15:22 05.03.2015 147.229.208.XXXF1 bola vždy o vývoji a ja s tebou súhlasím, ale nikdy v histórii F1 (možno sa aj mýlim) nebol zakázaný vývoj cez sezónu. To je ten hlavný problém! FIA a ich obmedzujúce pravidlá. Niekto postaví silnejší motor a ostatný sú v keli, lebo vývoj je zmrazený a do novej sezóny nemôžu motor zmeniť tak ako by chceli ale len toľko koľko im to žetónová politika dovolí.
Riešenie nákladov by som videl napr takto: zakázať netechnických sponzorov pre továrenské tímy(banky, mobilný operátory). Továrenský tím by získaval peniaze len od automobilky a od Bernieho a reprezentoval by len svoju značku, prípadne technickych partnerov ako Brembo napr.. Súkromné tímy by mali peniaze od sponzorov(oni ich aj tak až tak veľa nemajú) a od Bernieho.-
rock
16:02 05.03.2015 37.188.238.XXXad "techničtí" sponzoři u továrních týmů:
Mercedes má hlavního sponzora Petronas, takže pro ně žádná změna. Jezdí na jejich palivo.
Ferrari by se muselo uskrovnit, nicméně ne úplně. Jeden z hlavních sponzorů je Shell, takže stejný případ jak Mercedes.
Red Bull je zákaznický tým Renaultu a McLaren je zákaznický tým Hondy - takže na ně by se zákaz nevztahoval vůbec. Možná, že se teď sami označují jako tovární, možná mají podporu jak tovární týmy, ale v principu jsou to pořád zákazníci. -
1
17:32 05.03.2015 178.255.168.XXXTo není o sponzorech, ale o pravidlech! Pokud by neplatila tahle "pošahaná" komunistická logika, tak by slabší týmy měly i levnější motory, jen by nebyly stejný jako tovární a pokud by nebyla stejně zvrácená logika EU, tak od tabáku bylo peněz vždycky dost, než to ti imbecilové zatrhli a proč? Ne kvůli omezení kouření, ale aby nepřicházeli o peníze na daních! -
odin
08:57 06.03.2015 77.240.96.XXXNevím, zda vývoj během sezóny by smazal ztrátu. Osobně o tom velice pochybuji. Renault přiznal, že vytvořil zcela nový motor ztráta se nejspíše ještě prohloubila.
V F1 se náskok těžko maže, protože i ti na čele nespí a vyvíjí dále. Staví na svých poznatcích, které náskok způsobily a tak jsou stále o krok napřed. Dokud neudělají chybu (nevydají se špatným směrem), nebo dokud konkurence nezariskuje a nevydá se neprobádanou cestou, která jim vyjde. A většinou, dokud FIA nepodlehne tlakům a nezmění zásadně pravidla.
Ten, kdo je napřed, bývá napřed i za změněných podmínek. To znamená, že povolený vývoj by měl i Mercedes, který by se opět vzdaloval.-
rock
10:33 06.03.2015 37.188.227.XXX"Nevím, zda vývoj během sezóny by smazal ztrátu."
Myslím, že časem ano. Moje chápání toho procesu je, že každý koncept má svůj strop, po který se dá vytěžit. Teď jsme ve fázi, kdy Mercedes dokáže daný koncept využít pro představu z 60%, zatímco Ferrari jen z 50%. 10% je obrovský rozdíl. Při podobných investicích bude Mercedes pořád vpředu, ale jeho náskok se bude zmenšovat, jak se bude blížit těm 100. Za pět let by Mercedes byl řekněme na 90%, zatímco Ferrari na 88.
My jsme teď ve fázi velkých skoků, velkého mezigeneračního progresu, velkých rozdílů. Volný vývoj by nás rychleji posunul do té fáze, kdy už budou výkonostní skoky a rozdíly ne v řádech desítky procent, ale v řádu jednotek nebo zlomků procent.-
odin
11:34 06.03.2015 77.240.96.XXXJá to vnímám podobně, jako ty. Jenom jsem tím chtěl říci, že zrušení zákazu vývoje (čehokoliv) není okamžitý lék na zatraktivnění budoucí sezóny, natož na skokové smáznutí náskoku některého z týmů. Je třeba si uvědomit, že pravidla musí platit pro všechny a tudíž by vyvíjel i tým, který má náskok. A měl by náskok minimálně v tom, že by rozvíjel svúj koncept, který mu náskok zajistil. A je otázka, zda by se nůžky začaly rozevírat, nebo uzavírat?
Ono jde o naše teorie, protože to nikdy nebylo ponecháno volnému vývoji. To co napsal AAA není tak docela pravda. Já sleduji F1 cca od začátku 70. let a i v tomto období pamatuji plno zákazů a změn pravidel. Tak že nějaká volnost ve vývoji je utopie. Vždycky to mocní utnuli v zájmu "srovnání sil"
Ale jinak s tebou souhlasím. Každý koncept (každá cesta) má někde konec a v momentě, kdy jej dosáhneš, je třeba zvolit jiný. A v těchto momentech lze nejlehčeji náskok smazat. Ale je to "běh na dlouhou trať. To si myslím, že dříve dojde k umělému smáznutí dominance Mercedesu, než ho někdo dožene. Uvidíme, rád bych se mýlil.-
rock
11:46 06.03.2015 37.188.227.XXX"To si myslím, že dříve dojde k umělému smáznutí dominance Mercedesu, než ho někdo dožene."
S tím, jak je to teď nastavené - velmi pravděpodobně. V průběhu sezóny budou neMercedesovský týmy pyskovat tak vytrvale, že dojde k nějaké změně. 2017 už se bude jezdit s jiným konceptem -
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek