DISKUZE K ČLÁNKU Horner: Motory by měly být vyrovnanější, náskok Mercedesu fanoušky odrazuje
Šéf Red Bullu Christian Horner by rád omezil náskok Mercedesu, což podle něj fanoušci ocení, protože to automaticky povede k vyrovnanějšímu závodění.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Horner: Motory by měly být vyrovnanější, náskok Mercedesu fanoušky odrazuje
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
-
-
odin
16:47 06.03.2015 77.240.96.XXXKaždému z nás by se líbilo leccos. A možná bychom se divili jaké shody bychom my, jako fanoušci dosáhli. Na druhou stranu, když o tom někdy přemýšlím hlouběji, nemám jistotu, že by mé přání fungovalo. On je to začarovaný kruh. Trochu je mi líto, že zhruba v polovině 80. let do F1 vstoupily hromadně automobilky, které tam nalili spousty peněz a skokově změnily tvář F1. Na auta později namontovali anténky a zabili tím ryzí závodění. Začala éra našeptávačů, stratégů intrikářů a týmových režisérů. Ale vývoj se zastavit nedá.
V ranném období, kdy jsem F1 sledoval to byl boj konstruktérů na základě "pokus- omyl". Byla různá řešení aut experimentovalo se s lecčíms. A také byl větší prostor pro zlikvidování náskoku soupeřů. Někdy i "skokově". Např. Lotusy 76 a 77 nebyly nic moc, zatímco 78 a hlavně sedmdestát devítka byla z jiné planety. Lotus se stal z průměrného auta r.1976 v roce 1978 TOP autem. A stačily mu na to dvě sezóny. Vlastně jedna "vývojová" (1977), v následující už na ně nikdo neměl. Což je v dnešní době prakticky vyloučené, bez zásahu "vyšší moci".
-
-
-
-
-
-
-
-
1
15:40 05.03.2015 178.255.168.XXXUpřímně řečeno, současný stav mě nesmírně irituje a to především ze dvou důvodů
1) současné pohonné agregáty jsou nejdražší paskvil, co byl kdy v F1 stvořen
2) při současném stavu má mercedes několik sezon pravidly zaručenou dominanci
tohle nikdy v F1 nebylo a je to přesně okamžik, který odvádí fanoušky k jiným aktivitám. F1 vždy byla soutěží jak jezdců, tak konstruktérů a každý, kdo má rád autíčka si dokázal najít to svoje, ale dnes? Kdo nezaplatí, ten se nesveze a jeden výrobce má nedoknutelné postavení jen díky šílené (ale prozíravé) investici v počátku platnosti těchhle imbecilních pravidel...-
anonym
18:58 05.03.2015 178.255.168.XXXMeleš nesmysly. Éra 12 nebo10 válců už je dávno pryč. A to že se ti to nelíbí neznamená. že se to neĺíbí nikomu. Souhlas s tím že f1 přichází o diváky ale to není kvůli motorům ani kvůli zvuku ale kvůli dědovi Eclestounovi. Ten to pizdí nejvíc. Technika jde dopředu a když se podíváš na výrobu nových aut tak většina Automobilek jde z obsahem dolu a výkon dohání např. turbem nebo kersem. Je to kvůli emisím a hlavně dnes auto mobilky dokážou s maloobsahových motorů vymáčknout opravdu dost. Takže proto i f1 hold musela jít do menšího obsahu. Protože f1 je o tom že ji vyvíjí nejlepší inženýři a momentálně jsou nejlepší v mercedesu. Taky to stojí ranec a hlavně si to týmy odsouhlasily. A nikde není psáno že někdo vymyslí něco co mysky vah úplně otočí. A to je f1. Tak nefňukej.
-
1
07:12 06.03.2015 178.255.168.XXXSorry, ale nesmysly meleš Ty. Co diváka zajímá, že v dnešní době šly motory objemově dolů? Já se nepotřebuju dívat na serii, kde bude motor ze sousedovi fabie, ani mě nezajímá, že je to pro výrobce zajímavá reklama v době, kdy podobnou koncepci nasazuje do serie. Navíc, kde si v mém příspěvku přečetl, že chci nutně zpět 12V? Pokud umíš číst, tak sem psal, že mi vadí cena, kterou za tyhle motory musela F1 zaplatit jako celek a ekláka do tohodle netahej. Nemám ho rád, ale za tohle vážně nemůže. Tyhle pravidla vypadla z výrobců, kde každý tajně doufal, že to bude právě on, kdo vypálí konkurenci rybník a když se to povedlo mercedesu, tak brečí. Mě se nelíbí hlavně to, že je tenhle stav pravidly zafixován! Pokud by byl povolen vývoj hned od začátku, tak je loňský náskok mercedesu podstatně menší a věřím, že letos by byl pouze takový, aby se na to dalo koukat.
Období dominace v F1 byly vždy, ale nikdy to nebylo díky tomu, že pravidla zakázala konkurenci vývoj!
-
-
-
-
uzivatel000635
09:32 05.03.2015 88.101.0.XXXHorner furt akorát brečí a plácá nesmysly. Pokud se podíváme na motory a na dominance, tak já jsem skálopevně přesvědčený o tom, že nejlepší a nejkoukatelnější byla F1 v 70´ a 80´ letech minulého století a tehdy - jejda, kdo by to pane Hornere řekl, dominoval jediný výrobce motorů - Ford. To vám pane Hornere ale ještě teklo mléko po bradě a o F1 jste ani netušil, že existuje. Tak neplácejte nesmyly a místo toho začněte pořádně makat!!! -
Kalty
08:46 05.03.2015 165.72.200.XXXHorner... je prostě jen další pokrytec.
Myslíte si, že díky dominanci Mercedesu byla minulá sezóna nezajímavá?
Já si totiž myslím, že to byla jedna z nejlepších sezón za poslední dekádu
Odliv fanoušků je třeba pozorovat už delší dobu a není to díky dominanci Mercedesu.-
-
uzivatel000046
09:30 05.03.2015 194.228.216.XXXPresun F1 na platené kanály je len časť problému.
Fanúšik sa stráca z okruhov, z diskusii, zo stránok F1, zo socialných sietí.....
Príčin to má viacero, niektoré F1 ani nedokáže ovplyvniť.
Ale to je na inú debatu.
Najhoršie, čo v tejto situácii môže kompetentní robiť je, že si vyberú jednu nesúvisiacu malichernú príčinu a populisticky ju zneužijú vo svoj prospech. Presne tak, ako to teraz urobil Horner. A pred ním Bernie a spol.
-
eR
10:14 05.03.2015 62.245.107.XXXPříčin je možná několik, ale všechny vedou k jednomu důvodu, proč počet fanoušků F1 klesá. Je to prostě moc drahé.
Hodně lidí si prostě nebude platit tři stovky měsíčně za sportovní kanál, když na něm uvidí za ten měsíc dva závody a přes zimu neuvidí 3 měsíce nic co by ho zajímalo.
Ceny lístků na F1 neustále rostou a návštěva VC stojí fanouška za víkend víc než desetidenní dovolená. Stačí se podívat na loňskou VC Německa. Němci mají ve startovním poli nejvíc jezdců, vydělávají slušně, přesto byla návštěvnost na německé poměry velmi nízká. Přitom levné lístky byly vyprodány hned, ale ty drahé balíčky už měli cenu nastavenou nad pomyslnou hranici, kterou je německý fanoušek za víkend F1 ochoten utratit.
Ecclestone chce od pořadatelů čím dál víc peněz za závod, pořadatelé musí kvůli tomu zdražovat vstupenky a lidé přestávají chodit. Takže okruhy končí se ztrátou a žádný rozumný podnikatel nechce dělat nic, na čem nelze vydělat. Je to krásně vidět na VC Německa, kterou vlastně nikdo organizovat nechce, protože za takto nastavených podmínek na tom pořadatel vydělat nemůže.-
uzivatel000046
10:33 05.03.2015 194.228.216.XXXDovolím si nesúhlasiť.
Aj cena je len časť problému. Iste, vstupenky sú drahé, ale podobne drahé sú aj na iné športy a ľudia tam chodia. Navyše, cena vstupeniek má aj druhú stranu, že tímy tie peniaze od Bernieho jednoducho chcú. Radi hovoria, že F1 je niečo exkluzívne a nie je pre "žobrákov". Najme RB v tejto rétorike vyniká. ( viem, viem, Bernie si necháva príliš veľa pre seba......ale to teraz neriešme )
Platené kanály.
V Nemecku sa stále vysiela na voľných kanáloch a počet divákov napriek tomu klesá. S cenou to nemá nič, je to zadarmo.
Neviem ako Váš operátor, ale ja si nekupujem konkrétny kanál. Vždy je to súčasť balíčka. Tiež sa mi zdá celkom "svinstvo" rozdeliť F1 na dve stanice, aby si ľudia museli kúpiť viacero balíčkov, ale v princípe sa tým nič nemení, je to len taká česko-slovenská "vychcanosť. Ostatných krajín sa to až tak netýka.
-
eR
11:39 05.03.2015 62.245.107.XXXPodobně drahé i jiné sporty? No Němci minulý rok hlasovali peněženkami a dopadlo to diváckým fiaskem, takže na tom asi moc pravdy nebude. Nejlevnější roční permanentka na Bayern stojí €130 a určitě za ní člověk dostane víc zábavy než za jeden závod F1. Opravdu nevím na jaký sport bych musel jít, abych dal za vstupenku €230 a víc (což byla cena na loňský Hockenheimring). Ano, bylo tam pár vstupenek i za €129 a €170, ale to byly ty vyprodané už několik měsíců před závodem, zbytek už byl problém prodat. A když k tomu připočteme náklady na cestu, ubytování a stravu, tak je to prostě jeden z nejdražších sportovních "zážitků" co si můžete pořídit. A problém je v tom, že tato "exkluzivní F1" většině lidí za ty peníze nestojí.
Jako podnikatel musí být člověk realista když jde o finance a pokud se většina drahých lístků na závodech F1 neprodá, tak na té exkluzivitě F1 bude asi pramálo pravdy, když těch horních 5% není ochotno za ty lístky zaplatit. A nebo je to tím, že cílit sport na tuto skupinu osob je obchodní nesmysl, protože mají tolik prostředků, že si mohou dovolit daleko zajímavější zážitky než sledovaní závodu F1? A hlavně, že takových lidí není moc a ještě méně z nich F1 sleduje.
Bernie je zvyklý, že v nových teritoriích byli ochotni do toho jít i za cenu ztrát a státních dotací, ale taková politika je dlouhodobě neudržitelná. Už to zjistili v Turecku i jižní Korei, a za pár let to zjistí i v Rusku, Azerbajdžánu, USA atd. Jedinou Bernieho záchranou je, že zatím má více nových zájemců, co se chtějí proslavit pořádáním VC i za jeho vydřidušských podmínek, ale až pomine první zápal, až zjistí že se na tom nedá vydělat a nějaké pomyslná prestiž a exkluzivita se nedostavila, tak zavřou krám. A potom bude mít Ecclestone velký problém. Jestli je to otázka pár let, nebo desetiletí netuším, ale blížíme se k tomu.
Proč klesá TV sledovanost v Německu nevím. Ale v UK to po přechodu z BBC na Sky šlo dolů skokově. A u nás to půjde dolů taky skokově.
-
-
rock
13:06 05.03.2015 37.188.238.XXX"zatím má více nových zájemců, co se chtějí proslavit pořádáním VC i za jeho vydřidušských podmínek, ale až pomine první zápal, až zjistí že se na tom nedá vydělat a nějaké pomyslná prestiž a exkluzivita se nedostavila, tak zavřou krám."
Je to víc než deset let, co přišel boom okruhů v těch řekněme exotických zemích. Ten první zápal pominul, Indie, Korea nebo Turecko už stihly zkrachovat, ale přesto se hlásí další a další zájemci a zatím to nevypadá, že by tahle část Bernieho strategie měla chybu (alespoň z jeho pohledu). A pokud mu to bude fungovat v řádech několika desetiletí, tak -nemohu si pomoci- to z jeho strany špatnej koncept není. A i když se tenhle koncept vyčerpá, tak taky žádnej důvod k zavírání krámu. Prostě sleví na nárocích a objeví se další nepřeberná hromada zájemců. Nových i starých.
Co je potřeba vyřešit, je odliv lidí od TV.-
eR
18:33 05.03.2015 62.245.107.XXXF1 měla vždy fanouškovskou (ale hlavně i finanční a sponzorskou) základnu v Evropě a tou neustále se zmenšující dostupností F1 pro běžného evropana počet fanoušků klesá. Ale každý sport je na počtu fanoušků naprosto závislý, protože platí čím víc fanoušků, tím větší zájem masmédií, tím větší zájem firem o propagaci v daném sportu a tím vyšší částky vybrané za sponzoring (omezená plocha a přetlak zájemců).
A já si nedokážu představit kolik by, po pár desetiletích této Bernieho strategie, měla F1 v Evropě ještě fanoušků. A pokud by při nezájmu evropských fanoušků, ztratili zájem i evropští sponzoři, tak F1 končí tak jak ji známe. Ty sumy co jdou do F1 z Evropy (ať už na TV právech nebo od sponzorů) by žádný jiný trh nedokázal nahradit. Jediné "nové" závody, které jsou do budoucna pro F1 z hlediska financování perspektivní, jsou Čína, USA a Indie. Bohužel, v těchto zemí F1 skoro nikoho nezajímá a Indie už se ani nejezdí.-
rock
20:58 05.03.2015 82.117.159.XXXSamozřejmě fanoušci z Evropy F1 živí, o tom žádná. Ale Bernie taky nemá v úmyslu zrušit všechny evropský závody. Pár -řekněme 5, nevím, do hlavy mu nevidím- jich hodlal ponechat vždycky (pro porovnání, letos jich bude 8. Plus Soči, o kterým se neví, jestli je v Evropě nebo Asii ). To na to, aby evropští fanoušci zůstali nadržení a na to, aby měli kam jet, pokud tam chtějí zajet osobně, docela stačí. V tom problém není.
Pak už jde jenom o to, aby zůstali fanoušci u TV. Protože řekněme 2 mil diváků koukajících ze sta metrů na reklamy na autech na živo je pro sponzory mnohem míň atraktivní, než 400 mil diváků koukajících na ty nálepky pěkně zblízka v HD v televizi. Co se sponzorů týká, okruhy mohou být poloprázdný.
-
-
-
-
-
-
-
Kalty
09:41 05.03.2015 165.72.200.XXXTak to si třeba úplně nemyslím.
Musíme si uvědomit spíš dvě věci. Za prvé návštěvnost na okruzích a televizní sledovanost.
Návštěvnost na okruzích má různé důvody. Někde je lidí dostatek, jinde méně.
Tam to může lehce souviset třeba se zvukem nových motorů, místní ekon. situace atd.
Televizní sledovanost zase ovlivňují jiné faktory.
V ČR to byl například nekvalitní komentář a reklamy uprostřed závodů.
Ale jinak je to spíš ovlivněno tím, že pro normální lidi to byla prostě nuda posledních pár let a těžko budeš přesvědčovat někoho, že se to zrovna minulý rok změnilo.
Všichni budou říkat, jak to bylo super za dob Senny, Schumachera, ale co já si pamatuji, tak to byla někdy ještě větší nuda. Jen se prostě s odstupem zapomínáme na tu nudu a vybavíme si některé neskutečné závody dvojky HakkinenxSchumi nebo SennaxProst.
Já navíc můžu říct spousta dalších závodů z dnešní doby, které mám v paměti a s radostí se na ně někdy podívám znovu.
-
-
-
uzivatel000046
08:31 05.03.2015 194.228.216.XXX"Kecy" Fanúšikov najviac odradzujú podobné "kecy" vrcholných predstaviteľov F1. Či už je to Bernie a jeho večný nárek na hluk, Redbulácke nadávanie na motory, bossovia Ferrari a ich večný nárek na všetko, plač a bojkot malých pre financie... . Niet lepšej "reklamy", ako keď svoj produkt neustále hania vlastní.
A čo sa týka motorov. Ešte stále je to MOTOR šport, čiže by mal byť v prvom rade o motoroch, nie o krídlách.
Navyše, náklady za motor ( pohon ) sú cca 18 miliónov peňazí. Povedzme že amerických. To je asi desatina rozpočtu tímov stredu poľa ako Williams. Pre TOP tímy s rozpočtami cez 300 miliónov je to zanedbateľná čiastka. Vreckové.
Keď do výroby auta dajú tímy cca 20 miliónov a do prevádzky tímu cca ďalších 20, tak všetko ostatné "investujú" do aera, ktoré je vlastne celkom zbytočné a v reálnej prevádzka zanedbateľné. TOP tímy vyhodia 200 miliónov ročne na niečo, čo sa nikde inde okrem F1 neuplatní.
Nad tým by sa mali zamyslieť. V prvom rade by sa malo osekať aero. Alebo štandardizovať.
Je drahé, je zbytočné.
A navyše, zabíja pretekanie.-
rock
15:43 05.03.2015 37.188.238.XXXNe že by to hrálo nějakou zásadní roli pro smysl zbytku textu, ale odhadovaná cena PJ (bez převodovky a náplní) je od 26 (Mercedes) po 36 (Renault) mil. amerických peněz (zdroj Joe Saward loni v létě).
btw jestli má být motorsport v první řadě o motorech, tak by snad bylo jednodušší pohonné jednotky porovnat v laboratoři na stolici a vůbec se s nimi necpat na dráhu.
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek