DISKUZE K ČLÁNKU Lauda: Vozy F1 musí mít vyšší výkon a nahánět strach, řídit bych je nyní zvládl i já
Formule 1 musí jít podle nevýkonného ředitele Mercedesu, Nikiho Laudy, za svým cílem: navýšit do roku 2017 výkon motorů minimálně na 1000 koní. V současné době jsou monoposty až příliš snadno ovladatelné.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Lauda: Vozy F1 musí mít vyšší výkon a nahánět strach, řídit bych je nyní zvládl i já
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001465
(Hlasovalo 10 lidí)
22.01.2015 13:34
Dodnes nechápu, jak se do těch aut vešli! S… »
» uzivatel001465
(Hlasovalo 8 lidí)
22.01.2015 13:05
Nemyslím si, že to bude úplně tak jednoduchý.… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
Newman
13:18 22.01.2015 84.242.74.XXXRychost Podle mě je třeba brát taky v potaz, že když se dívám na onboardy před třiceti lety, tak se vůz ve 250 km/h celý třásl a v zatáčkách bylo vidět, že pilot auto krotí jenom s vypětím všech sil, ale technika prostě pokročila a dneska to vypadá ve 250 km/h, jaká to neni pohodička... + jak už bylo níže napsáno dneska pilot musí nastavovat spoustu věcí na volantu, dřív toho zdaleka nebylo tolik. A být top jezdec v poli není snadné ani dnes, Kimi nebo Vettel se spoustou zkušeností se loni trápili v podstatě celý rok, přestože podle Laudy je F1 dneska strašně easy...-
uzivatel001465
13:31 22.01.2015 178.255.168.XXXPodle mě jsou nejpůsobivější onboard záběry z přelomu 80-90-tých let. Piloti se s těma mašinama neskutečně perou a jde úplně vidět, jak je hrnou do zatáček a perou se volantem na dost hrbolatých krásných tratích s neuvěřitelnýma monstrama za zádama :-). Přikládám dvě moje oblíbená videa na dokreslení situace!
https://www.youtube.com/watch?v=oys_R2QVvh8 - Poslední zatáčka mluví za vše a nejvíc se mi líbí, jak nikdo nehleděl na motor. Před zatáčkou tam mrskne kvalt o pár níž, motor řve jak kráva, ale no a co? Na závod dostane novej! :D
[odkaz na stránku] - Krásná trať a brutální video :-).
-
uzivatel001465
13:34 22.01.2015 178.255.168.XXXDodnes nechápu, jak se do těch aut vešli! S takovejma koulema! -
rock
13:53 22.01.2015 37.188.139.XXXPřelom 80. a 90. let, nejkrásnější auta F1 v mých očích :-)
Ale kdybych měl hledat opravdový geroje, tak mám jiný favority. Udržet na silnici pětilitr s kompresorem a výkonem 650k
[odkaz na stránku]
to musel být neuvěřitelný zážitek. -
anonym
13:54 22.01.2015 178.40.252.XXXa myslis si ze dnesni by to nezvladli?
dnesna f1 je ina ale urcite sa neda povedat ze lahsia, je proste ina
v niecom lahsia nemusia manualne radit, v niecom tazsia musia sledovat daleko viac informacii nastavovat aj niekolko krat za kolo "milion" veci na volante
-
uzivatel001465
14:03 22.01.2015 178.255.168.XXXMyslím si, že by to většina určitě zvládla. Však to taky píšu i níž, určitě dnešní piloty nepodceňuju.
Jinak Schumi se jednou vyjářil, poté co řídil Ferrari tuším z roku 1984 nebo tak nějak, že to bylo strašidelný! Měl nohy před předníma kolama říkal, že si dost dobře nedokáže představit v tom závodit. Věřím, že by to zvládl, ale to jen tak pro dokreslení situace... :-)-
anonym
14:11 22.01.2015 178.40.252.XXXty ich mozna nepodcenujes ale lauda ich tymi svojimi vyjadreniami riadne zhazduje
vsetko je to len o treningu
lauda si myslel ze formule na prelome tisicrocia dokaze zvladnut aj cvicena opica, no a ked do jednej sadol tak mu ta formula ukazala ze to az take lahke nieje -
-
uzivatel001465
14:37 22.01.2015 178.255.168.XXXAno, ten řídil Ferrari z roku 1979 tuším, ale tohle říkal Schumi, četl jsem to tuším kdysi dávno (rok 2000 nebo 2001) v nějakým F1 Racingu...
Tak jsem to našel a fakt je to auto z roku 1979. Taky moc pěkný video a hezký povídání od Jacquese!
https://www.youtube.com/watch?v=yUPS0oQKtMI-
uzivatel001465
14:41 22.01.2015 178.255.168.XXXTak je to jiný video, existovalo ještě jedno, kde Jacuqes i vyprávěl...-
uzivatel001465
14:49 22.01.2015 178.255.168.XXXhttps://www.youtube.com/watch?v=lTDoNjZA-Xg
Tohle je ono :-).
-
-
-
-
-
-
-
-
Kapor
12:56 22.01.2015 194.160.178.XXXNiki to raz zase prehnal,... ..chvastaním sa, lebo mladí talentovaní jazdci sú pripravovaný už od motokár, cez nižšie série až po záložných jazdcov v tímoch F1 a v juniorských tímoch, kde svoje odvedú na simulátore a sú oboznámený nielen s možnosťami jazdy na trati, ale aj s nastavením a ovládaním vozidla cez volant, čo nie je jednoduché, lebo tlačítka majú viacero funkcií a predstavujú kompiuter, ktorý sa od tímu k tímu líši ovládanim a ak si ho jazdec dopredu nenacvičí na simultore pre tú, alebo onú trať, tak je nadobro stratený a s autom sa ani nepohne. Výkon pohonných jednotiek nemá význam len zvýšiť, ale výkon zmysluplne preniesť na trať a to si vyžaduje rozšírenie pneumatík a zvýšenie výkonu MGU-K aspoň na 200 kW, aby bolo lepšie aj zrýchlenie pri predbiehaní, ale aj zväčšený brzdný moment na zadné pneumatiky. MG-H je v pohonnej jednotke len na obtiaž a zvyšuje len jej cenu, inštalovaným HW aj SW. Jeho ďalši omyl je zvyšovanie prietočného množstva a množstvo paliva na závod, lebo to nie je vôbec potrebné, nakoľko zvyšovanie výkonu je stále možné pri súčastne stanovených limitoch pre turbomotor, čo nakoniec ani FIA nedopustí, lebo preferuje ekologický motor. A že sa to dá, jasne ukázal Mercedes a budú ho nasledovať aj iní výrobcovia.-
Eracer
13:01 22.01.2015 62.168.11.XXXNiki narážel zejména na to, že dnešní F1 je opravdu natolik jednoduchá na ovládání , že si jí může zkusit i profesionální závodník co jezdil na motokárách (Verstappen). Dříve když jezdci nastupovali do F1 tak měli něco zasebou a ten přechod byl strašlivě těžký stačilo pozorovat debutové sezony např takových jako Button, ALonso, Raikkonen , jak se se svými auty trápili než se naučili s nimi jezdit tak aby neosekávaly kačírky. Hlavní vinou jsou v dnešní době až moc "bezpečné tratě". Pokdy by byl stále kačírky tak 99% nováčku dojede tak sotva polovinu sezony v F1 viz Daniil KVJAT toho kluka jsem pozoroval a téměř v každém závodě měl obrovské výpadky v podobě výjezdu mimo trať dříve by za takovou chybu zaplatil koncem v závodě. F1 je jednoduchá a může si za to sama.-
uzivatel001465
13:05 22.01.2015 178.255.168.XXXNemyslím si, že to bude úplně tak jednoduchý. Upřímně, přenastavovat během každého kola x ukazatelů na volantu v tý rychlosti a přetížení a přitom ještě stále dávat pozor na provoz kolem sebe, být u toho rychlý, dávat pozor na to, co ti řikají, na to, co se děje kolem trati (komisaři), atd. Nepřijde mi to úplně jednoduchý :-). Neříkám, že to dřív měli jednodušší, ale ona to úplná sranda ani dnes nebude .-
Eracer
13:10 22.01.2015 62.168.11.XXXDříve to bylo také těžké na nastavování, neznamená že nebyl KERS a podobné kraviny že neměli co dělat, jezdci si neustále nastavovali přítlak což dříve šlo, ano byla Kontrola trakce ale ty auta to byly brutální monstra takže to situace vyžadovala. Jinak jak jsem řekl stačí pozorovat dnešní jezdce co tropí za chybi a zkusit si za vybetonovanou unikovou zonu dosadit kačírek a máš 90% jezdců v čudu. Stačilo porovnávat výkony Magnussena a Buttona na přírodních tratí jako je Brazílie apod. :-) nebe a dudy :-) A vůbec když člověk pozoroval sezony kolem roku 2000 tak bylo vidět na jezdcích že mají po závodě prostě toho plné zuby. Dnes vyskočí z kokpitu a ještě by mohli jít běhat. :-)
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek