DISKUZE K ČLÁNKU Tilke: Za nudnější závod v Rusku nemůže rozvržení okruhu. Co tedy?

Herman Tilke se zastává okruhu v Soči, který hostil první Velkou cenu Ruska. Ta příliš dramatickou podívanou nepřinesla, ale podle německého návrháře za to trať nemohla.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Tilke: Za nudnější závod v Rusku nemůže rozvržení okruhu. Co tedy?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 44, poslední 26.10.2014 22:54 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel000635 (Hlasovalo 19 lidí) 20.10.2014 10:59
Bohužel to je soudobý trend, ostatně jako u… »
» Rostislav M. (Hlasovalo 16 lidí) 20.10.2014 08:13
můj názor Já myslím, že je tam zbytečně moc… »
» Hr3bec (Hlasovalo 15 lidí) 20.10.2014 07:59
Tak jasně že neřekne, že je jeho výtvor na … »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    Předjíždění Je potřeba si uvědomit, že k předjíždění dochází ze dvou důvodů.
    První, je situace, kdy se rychlejší vůz dostane za pomalejší. K tomu je potřeba, aby jezdec rychlejšího vozu udělal nějakou chybu, třeba i v kvalifikaci, aby se do této situace dostal, např. jako naposledy Nico a to samotný okruh těžko ovlivní.
    Druhá situace jsou rozdilné strategie a to když se rychlejší vůz dostane za pomalejší, protože ten pomalejší jede delší stinty na ojetějších gumách nebo se je snaží maximálně šetřit. Osobně tohle za předjíždění ani nepovažuji, protože kolikrát se předjížděný sám uhne, aby si soubojem nekazil vlastní tempo a strategii.
    Nicméně v každém případě je potřeba, mít k dispozici více strategií než odjet závod na jeden pit, aby se v aktuálním pořadí závodu udělal aspoň nějaký zmatek. Jezdit pět zastávek je jeden a odjet celý závod na jedněch gumách pak druhý extrém.
    Z toho pro mě plyne, že tu "nudu" zavinili příliš konzervativní směsi, nicméně je potřeba si uvědomit, že se tu jelo poprvé a Pirelli mělo na to tak trochu právo. Jinak, okruh mi přijde na městskou trať docela rychlý. Nepovažuji ani za chybu několik pravoúhlých zatáček v posledním sektoru, neboť právě v pomalých zatáčkách se dá jet za soupeřem poměrně blízko, protože až v těch středně rychlých se ztrácí mnohem více přítlaku při jízdě za někým.

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • odin

      odin

      77.240.96.XXX
      A za třetí musí okruh (trať) předjetí dovolovat (umožňovat).
      V Monaku se nikdy příliš nepředjíždělo a nezměnily to ani nová pravidla. Stejně tak např. v Abu Dhabi 2010 snad ani ty nebudeš popírat rychlost Alonsa, nebo i Hamiltona oproti rychlosti jejich soupeřů. A přitom ani Alonso Petrova nepředjel a ani Hamilton nepředjel Kubicu. Lewis měl na rozdíl od Ferdy štěstí, že Kubica ještě zajížděl do boxů.
      Jinak souhlasím, že Pirelli mělo zde právo při prvním závodě na konzervativní směsi. A svým způsobem souhlasím i s většinou všeho, co jsi napsal. Jen mi příjde, že pan Tilke vidí chyby a jejich příčiny všude jinde, jenom ne také u sebe. Což mi docela vadí. Buď se k problému neměl vyjadřovat vůbec, nebo měl vzít i část odpovědnosti na sebe. Je to "jeho okruh".03

      + 2 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    80.87.214.XXX
    Šak mal povedať,... ...že ak hlavný zabávači boli Putin so Segalom, potom F1, mohlo byť každému ukradnuté. 11

    + 11 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    83.240.5.XXX
    Rada Radši to tam srovnejte se zemí a postavte místo toho obchoďák a koupaliště.

    + 11 / − 8

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • skejpa

    skejpa

    88.146.158.XXX
    okruh mě ten okruh nepřijde tak špatnej. podle mě spíš shoda okolností a málo zastávek v boxech + opatrná jízda aby se pneu moc neuvařili dali dohromady celkem nudnou záležitost.

    + 14 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Rostislav M.

    Rostislav M.

    109.107.201.XXX
    můj názor Já myslím, že je tam zbytečně moc pravoúhlých zatáček. Spíše mohl být okruh plynulý, rychlejší, ale tak co čekat pana Tilkeho, že ano? Není nad staré evropské okruhy...tam se alespoň závodí.

    + 16 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Neznám přesně statistiky o počtu předjíždění na jednotlivých okruzích. Ale pokud jde o staré evropské okruhy jako Monaco, Barcelona, starý Hockenheim, Monza, Maďarsko, Siverstone, Imola pak vynikaly jedním společným prvkem. Bez DRS se tam za sucha už skoro nepředjíždělo. 03
      Ale je pravda, že díky DRS mají opět své kouzlo. 04

      + 5 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Rostislav M.

        Rostislav M.

        109.107.201.XXX
        Jakmile týmy nemohou moc pracovat se strategií, tak těžko mohou jezdci předjíždět. Netankuje se (to si týmy zakázali sami), auta jsou čím dál tím víc stejná (každý nápad pro zvýšení výkonnosti je zakázán) - tedy už rozhodují o rychlosti jen pneumatiky(které umí vydržet i celý závod), něco motor a hlavně nastavení auta.
        Z tohoto pohledu právě ztrácí F1 atraktivitu...

        + 7 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • kik

        89.176.12.XXX
        V dobach me puberty a zacatku sledovani F1 (tedy nekdy od roku 1970/71) byla auta podstatne jina a jednodussi - hlavne z hlediska aerodymaniky a predjizdelo se i na techto okruzich. Pravda, Madarsko uz od zacatku melo povest okruhu, kde se spatne predjizdi, ale o tech ostatnich to tak uplne neplatilo. S postupnym vyvojem aerodynamiky se predjizdeni - casto i o kolo - stalo problemem na vetsine okruhy. Proto me DRS prijde takovy umely udelatko proti tomu aby se zavody staly jeste vice nudnymi nez jsou dnes.

        + 5 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          On ten příspěvek je o Tilkeho okruzích, které v 70-tých letech nebyly.
          Ale pokud se budeme bavit o DRS, pak bych tehdy podobný systém považoval za zbytečný. Nicméně aerodynamika je někde jinde a bez DRS a podobných vychytávek, by jsme měli závody jako na konci minulé dekády. A mě to tehdy připadalo hodně nudné. Sice jsem byl rád za Vettelův titul z r.2010, ale Alonsa jedoucího celý závod za Petrovem bez nejmenší šance na předjetí, mi bylo fakt líto. A je to jen jeden příklad z mnoha. 03

          + 8 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            Tak nevím. Opět mám s tvým názorem problém. S něčím by se dalo i souhlasit, kdyby...
            Kdyby jsi na začátku neporovnával předjíždění na starých evropských okruzích BEZ DRS s předjížděním na Tilkodromu v Soči S DRS.
            Miku, to ti skutečně vůbec nevadí, že porovnáváš neporovnatelné?
            Já vím, že jsi to asi ani tak nemyslel, jak to vyznělo. Ale obhajovat Tilkeho okruh argumentem který jsi použil, je dost mimo. Vždyť i na jeho okruzích by se bez DRS nepředjíždělo a v Soči se nepředjíždělo ani s DRS.03 17

            + 4 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Když se na to podíváš pořádně, tak ty staré okruhy nesrovnávám se Soči. Kolega napsal, že na starých se "alespoň závodilo". Chápal jsem to tak, že se na nich předjíždí podstatně lépe než na Tilkeho. Pouze jsem napsal, že i na nich to nebylo zrovna růžové a pointa měla být v tom, že se Tilkeho a staré okruhy V MNOŽSTVÍ předjíždění příliš neliší.
              Možná by šla trať v Soči udělat lépe, ale už tu letos byly závody s menším počtem předjíždění, včetně těch "klasických".

              + 2 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.96.XXX
                Já to pochopil tak, že kolega tvrdil, že se na starých okruzích "závodí" (přítomný čas). Čili, že se na starých okruzích v současnosti (dle současných pravidel) předjíždí. Zatímco na Sočském tilkedromu bylo toho předjíždění pomálu. Jistě k tomu přispěly i okolnosti na které Tilke poukazoval, ale podle mne značná část "viny" padá také na jeho hlavu. Což už pan Tilke nerad slyší. A zastávat se ho, když se snaží vše házet na ostatní, mi nepříjde zrovna "košér".03 18

                + 4 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Podívej. Já se vůbec nesnažil posuzovat jak moc "dobře" je okruh v Soči udělán. Možná to šlo udělat lépe, možná ne. Nevidím do toho, co všechno si tam mohl vymyslet, změnit a postavit.
                  Ale jednak i mezi "starými" tratěmi jsou takové, kde se předjíždělo ještě méně. A jednak budeš i ty souhlasit s tím, že použitá směs gum ovlivnila počet předjetí. Kdyby byly zvoleny měkčí a muselo se víckrát do boxů, nepochybně by předjetí bylo více. Ne? Tudíž to neberu jako výmluvu, ale prostý fakt. Ale NETVRDÍM, že toto bylo rozhodující.
                  Jen mi vadí plošná kritika Tilkeho okruhů stylem: všechny jsou špatné. Některé se povedly, vypadají dobře, předjíždí se na nich více než na většině jiných okruhů a poskytují vzrušující závody. Mám tušení, že třeba Malajsie patří k tratím, kde se předjíždí vůbec nejvíc a třeba Austin nebo Indie jsou zajímavé okruhy. Tím ovšem neříkám, že se mi jeho tratě líbí víc, než klasické. 03

                  + 1 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • kik

                    165.72.200.XXX
                    Miku, ja reagoval na tuto konkretni vetu z tveho prispevku: " Ale pokud jde o staré evropské okruhy jako Monaco, Barcelona, starý Hockenheim, Monza, Maďarsko, Siverstone, Imola pak vynikaly jedním společným prvkem. Bez DRS se tam za sucha už skoro nepředjíždělo". Ono se tam predjizdelo a casto mnohem vice nez dnes i se slavnym DRS ale s postupnym vyvojem aerodynamiky se predjizdeni stalo problemem ktery se dnes resi prave pomoci DRS.
                    A co se tyka Tilkeho okruhu, tak souhlasim s tebou Malajsie je asi to nejlepsi co se mu povedlo. Austin neni uplne spatny ale Soci je rozhodne jeden z jeho nejhorsich.

                    + 4 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      Už rozumím. Máš pravdu, že v letech 1970-90 se tam předjíždělo běžně a často. Ale také si vzpomínám, že se viděl závody na starém Hockenheimu a Monze, kde za sebou "celý" závod jezdil vláček po odstupech pár vteřin a nikdo nikoho nepředjel. Prostě jsem chtěl říct, že v průměru (co se týká předjíždění) není mezi klasickými okruhy a Tilkedromy velký rozdíl. Samozřejmě se nebavím o atmosféře, kde na Spa, Monzu či Monaco nedám dopustit. 03
                      Souhlasím, že Soči není z těch nejpovedenějších. Na druhou stranu vůbec netuším, kde se musel držet stávajících ulic a kde s tím tvarem tratě mohl něco dělat. Takže ani nevím, jak moc je kritika přímo na něj oprávněná. 03

                      + 0 / − 3

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.96.XXX
                        Ani já nevím, jak dalece se mohl pan Tilke "rozmáchnout". Ale předpokládám, že mohl. A dost. V Soči se totiž stavělo jako o život. Budovala se prakticky celá část města pro potřeby OH a také ve stejný čas Tilkedrom. Tak že tam šlo vše stranou a potřeby zviditelnění Putina měly přednost. Proto, tebou podsouvaným omezením, zase tolik nesouhlasím.
                        Také já Tilkeho okruhy nechci nijak plošně odsuzovat. Ale považuji za bezcharakterní (zbabělé), když Tilke hází vinu na všechny kolem sebe a vlastní odpovědnost ani nezmíní.03

                        + 1 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          93.99.87.XXX
                          Víš ono to nebylo tak, že by mu někdo řekl: "Nakreslete si tu někde trať a my pak kolem ní postavíme město". Ta trať se stavěla na stávajících ulicích. Netuším, kolik ulic mohl použít a kolik mohl nějak upravit. Ale nestavěl trať na zelené louce.
                          Opět je to o tom, že někoho obviníš a přitom vůbec nevíš, do jaké míry a co mohl nebo nemohl udělat. A na koho hodil vinu? Řekl, že strategie gum byla konzervativní, ale že Pirelli CHÁPE PROČ. A že to konzervativní bylo, na tom se snad shodneme ne? Nebo máš pocit, že jsme viděli spoustu zastávek s nespočetným množství variant, při kterých by se pořadí míchalo a tím vznikala potřeba předjíždění? Jediní, kdo měli odlišnou strategii než ostatní byli Nico a Massa. A předjíždění díky tomu předvedli dost. Jen konstatoval fakta. 20

                          + 0 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • odin

                            odin

                            77.240.96.XXX
                            Miku, Miku. Tak, jak jsi to ve své rádoby ironii popsal, to nechodí nikdy v žádném projektu. O tom já bohužel něco vím. A nechodí to tak ani v případě, že se staví tzv. na zelené louce.03 Vždycky jsou omezení. A někdy (ne tak často) bývá těch omezení ve městě paradoxně méně, než na volném prostranctví. Záleží na prioritách.
                            A když už jsi mne nařkl, že jsem někoho obvinil, co kdyby sis přečetl nejprve článek? Je tam hned v úvodu pár docela podstatných vět, které mne opravňují ke stanovisku, jaké jsem zaujal. V článku je přímo napsáno, že za nudu nemohla jeho trať. A dále pak Tilkeho rozbor příčin nudy.
                            Proč ti Tilkeho obviňování druhých nevadí a když někdo napíše svůj názor, do kterého zahrne i část odpovědnosti autora trati, hned šílíš. Srovnáváš nesrovnatelné, abys obhájil cosi, o čem ani ty nemůžeš vědět, že je dobré?
                            Použiji tvůj způsob argumentace: A jak ty a Tilke víte, že kdyby bylo použito měkčích směsí pneu, bylo by více předjíždění? Možná by se více měnily pozice v průběhu závodu, dle toho, kdy by jednotliví piloti zajížděli k pitstopům. Ale to ještě není předjíždění. A že zrovna ty voláš po použití "mizernějších" pneumatik?
                            I nu pro tebe, v tomto případě asi každý argument dobrý, co? I když popírá mnohaletý tvůj názor na současné pneu a závodění na nich.18
                            Tak nějak se v tobě nevyznám. Hájíš paskvilitu tratí a ochotně poklonkuješ jejich autorovi. Kritiku spolu házíte na Pirelli a žádáte méně konzervativní nasazení pneu. Abys pak při první příležitosti do těch samých Pirelli kopal za to, že tvůj miláček si na nich nebyl schopen dojet pro vítězství. Jsi horší, než mnohá ženská, která neví, co chce a nedá pokoj dokud to nedostane.18 14

                            + 1 / − 1

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama