DISKUZE K ČLÁNKU Tilke: Za nudnější závod v Rusku nemůže rozvržení okruhu. Co tedy?
Herman Tilke se zastává okruhu v Soči, který hostil první Velkou cenu Ruska. Ta příliš dramatickou podívanou nepřinesla, ale podle německého návrháře za to trať nemohla.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Tilke: Za nudnější závod v Rusku nemůže rozvržení okruhu. Co tedy?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000635
(Hlasovalo 19 lidí)
20.10.2014 10:59
Bohužel to je soudobý trend, ostatně jako u… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
mi88ki
10:01 21.10.2014 165.72.200.XXXPředjíždění Je potřeba si uvědomit, že k předjíždění dochází ze dvou důvodů.
První, je situace, kdy se rychlejší vůz dostane za pomalejší. K tomu je potřeba, aby jezdec rychlejšího vozu udělal nějakou chybu, třeba i v kvalifikaci, aby se do této situace dostal, např. jako naposledy Nico a to samotný okruh těžko ovlivní.
Druhá situace jsou rozdilné strategie a to když se rychlejší vůz dostane za pomalejší, protože ten pomalejší jede delší stinty na ojetějších gumách nebo se je snaží maximálně šetřit. Osobně tohle za předjíždění ani nepovažuji, protože kolikrát se předjížděný sám uhne, aby si soubojem nekazil vlastní tempo a strategii.
Nicméně v každém případě je potřeba, mít k dispozici více strategií než odjet závod na jeden pit, aby se v aktuálním pořadí závodu udělal aspoň nějaký zmatek. Jezdit pět zastávek je jeden a odjet celý závod na jedněch gumách pak druhý extrém.
Z toho pro mě plyne, že tu "nudu" zavinili příliš konzervativní směsi, nicméně je potřeba si uvědomit, že se tu jelo poprvé a Pirelli mělo na to tak trochu právo. Jinak, okruh mi přijde na městskou trať docela rychlý. Nepovažuji ani za chybu několik pravoúhlých zatáček v posledním sektoru, neboť právě v pomalých zatáčkách se dá jet za soupeřem poměrně blízko, protože až v těch středně rychlých se ztrácí mnohem více přítlaku při jízdě za někým.-
odin
10:44 25.10.2014 77.240.96.XXXA za třetí musí okruh (trať) předjetí dovolovat (umožňovat).
V Monaku se nikdy příliš nepředjíždělo a nezměnily to ani nová pravidla. Stejně tak např. v Abu Dhabi 2010 snad ani ty nebudeš popírat rychlost Alonsa, nebo i Hamiltona oproti rychlosti jejich soupeřů. A přitom ani Alonso Petrova nepředjel a ani Hamilton nepředjel Kubicu. Lewis měl na rozdíl od Ferdy štěstí, že Kubica ještě zajížděl do boxů.
Jinak souhlasím, že Pirelli mělo zde právo při prvním závodě na konzervativní směsi. A svým způsobem souhlasím i s většinou všeho, co jsi napsal. Jen mi příjde, že pan Tilke vidí chyby a jejich příčiny všude jinde, jenom ne také u sebe. Což mi docela vadí. Buď se k problému neměl vyjadřovat vůbec, nebo měl vzít i část odpovědnosti na sebe. Je to "jeho okruh".
-
-
Rostislav M.
08:13 20.10.2014 109.107.201.XXXmůj názor Já myslím, že je tam zbytečně moc pravoúhlých zatáček. Spíše mohl být okruh plynulý, rychlejší, ale tak co čekat pana Tilkeho, že ano? Není nad staré evropské okruhy...tam se alespoň závodí.-
Mike17
10:42 20.10.2014 93.99.87.XXXNeznám přesně statistiky o počtu předjíždění na jednotlivých okruzích. Ale pokud jde o staré evropské okruhy jako Monaco, Barcelona, starý Hockenheim, Monza, Maďarsko, Siverstone, Imola pak vynikaly jedním společným prvkem. Bez DRS se tam za sucha už skoro nepředjíždělo.
Ale je pravda, že díky DRS mají opět své kouzlo.-
Rostislav M.
13:01 20.10.2014 109.107.201.XXXJakmile týmy nemohou moc pracovat se strategií, tak těžko mohou jezdci předjíždět. Netankuje se (to si týmy zakázali sami), auta jsou čím dál tím víc stejná (každý nápad pro zvýšení výkonnosti je zakázán) - tedy už rozhodují o rychlosti jen pneumatiky(které umí vydržet i celý závod), něco motor a hlavně nastavení auta.
Z tohoto pohledu právě ztrácí F1 atraktivitu... -
kik
18:51 20.10.2014 89.176.12.XXXV dobach me puberty a zacatku sledovani F1 (tedy nekdy od roku 1970/71) byla auta podstatne jina a jednodussi - hlavne z hlediska aerodymaniky a predjizdelo se i na techto okruzich. Pravda, Madarsko uz od zacatku melo povest okruhu, kde se spatne predjizdi, ale o tech ostatnich to tak uplne neplatilo. S postupnym vyvojem aerodynamiky se predjizdeni - casto i o kolo - stalo problemem na vetsine okruhy. Proto me DRS prijde takovy umely udelatko proti tomu aby se zavody staly jeste vice nudnymi nez jsou dnes.-
Mike17
19:23 20.10.2014 93.99.87.XXXOn ten příspěvek je o Tilkeho okruzích, které v 70-tých letech nebyly.
Ale pokud se budeme bavit o DRS, pak bych tehdy podobný systém považoval za zbytečný. Nicméně aerodynamika je někde jinde a bez DRS a podobných vychytávek, by jsme měli závody jako na konci minulé dekády. A mě to tehdy připadalo hodně nudné. Sice jsem byl rád za Vettelův titul z r.2010, ale Alonsa jedoucího celý závod za Petrovem bez nejmenší šance na předjetí, mi bylo fakt líto. A je to jen jeden příklad z mnoha.-
odin
20:29 20.10.2014 77.240.96.XXXTak nevím. Opět mám s tvým názorem problém. S něčím by se dalo i souhlasit, kdyby...
Kdyby jsi na začátku neporovnával předjíždění na starých evropských okruzích BEZ DRS s předjížděním na Tilkodromu v Soči S DRS.
Miku, to ti skutečně vůbec nevadí, že porovnáváš neporovnatelné?
Já vím, že jsi to asi ani tak nemyslel, jak to vyznělo. Ale obhajovat Tilkeho okruh argumentem který jsi použil, je dost mimo. Vždyť i na jeho okruzích by se bez DRS nepředjíždělo a v Soči se nepředjíždělo ani s DRS.-
Mike17
09:30 21.10.2014 93.99.87.XXXKdyž se na to podíváš pořádně, tak ty staré okruhy nesrovnávám se Soči. Kolega napsal, že na starých se "alespoň závodilo". Chápal jsem to tak, že se na nich předjíždí podstatně lépe než na Tilkeho. Pouze jsem napsal, že i na nich to nebylo zrovna růžové a pointa měla být v tom, že se Tilkeho a staré okruhy V MNOŽSTVÍ předjíždění příliš neliší.
Možná by šla trať v Soči udělat lépe, ale už tu letos byly závody s menším počtem předjíždění, včetně těch "klasických".-
odin
10:19 21.10.2014 77.240.96.XXXJá to pochopil tak, že kolega tvrdil, že se na starých okruzích "závodí" (přítomný čas). Čili, že se na starých okruzích v současnosti (dle současných pravidel) předjíždí. Zatímco na Sočském tilkedromu bylo toho předjíždění pomálu. Jistě k tomu přispěly i okolnosti na které Tilke poukazoval, ale podle mne značná část "viny" padá také na jeho hlavu. Což už pan Tilke nerad slyší. A zastávat se ho, když se snaží vše házet na ostatní, mi nepříjde zrovna "košér".-
Mike17
10:33 21.10.2014 93.99.87.XXXPodívej. Já se vůbec nesnažil posuzovat jak moc "dobře" je okruh v Soči udělán. Možná to šlo udělat lépe, možná ne. Nevidím do toho, co všechno si tam mohl vymyslet, změnit a postavit.
Ale jednak i mezi "starými" tratěmi jsou takové, kde se předjíždělo ještě méně. A jednak budeš i ty souhlasit s tím, že použitá směs gum ovlivnila počet předjetí. Kdyby byly zvoleny měkčí a muselo se víckrát do boxů, nepochybně by předjetí bylo více. Ne? Tudíž to neberu jako výmluvu, ale prostý fakt. Ale NETVRDÍM, že toto bylo rozhodující.
Jen mi vadí plošná kritika Tilkeho okruhů stylem: všechny jsou špatné. Některé se povedly, vypadají dobře, předjíždí se na nich více než na většině jiných okruhů a poskytují vzrušující závody. Mám tušení, že třeba Malajsie patří k tratím, kde se předjíždí vůbec nejvíc a třeba Austin nebo Indie jsou zajímavé okruhy. Tím ovšem neříkám, že se mi jeho tratě líbí víc, než klasické.-
kik
13:19 21.10.2014 165.72.200.XXXMiku, ja reagoval na tuto konkretni vetu z tveho prispevku: " Ale pokud jde o staré evropské okruhy jako Monaco, Barcelona, starý Hockenheim, Monza, Maďarsko, Siverstone, Imola pak vynikaly jedním společným prvkem. Bez DRS se tam za sucha už skoro nepředjíždělo". Ono se tam predjizdelo a casto mnohem vice nez dnes i se slavnym DRS ale s postupnym vyvojem aerodynamiky se predjizdeni stalo problemem ktery se dnes resi prave pomoci DRS.
A co se tyka Tilkeho okruhu, tak souhlasim s tebou Malajsie je asi to nejlepsi co se mu povedlo. Austin neni uplne spatny ale Soci je rozhodne jeden z jeho nejhorsich.-
Mike17
14:19 21.10.2014 93.99.87.XXXUž rozumím. Máš pravdu, že v letech 1970-90 se tam předjíždělo běžně a často. Ale také si vzpomínám, že se viděl závody na starém Hockenheimu a Monze, kde za sebou "celý" závod jezdil vláček po odstupech pár vteřin a nikdo nikoho nepředjel. Prostě jsem chtěl říct, že v průměru (co se týká předjíždění) není mezi klasickými okruhy a Tilkedromy velký rozdíl. Samozřejmě se nebavím o atmosféře, kde na Spa, Monzu či Monaco nedám dopustit.
Souhlasím, že Soči není z těch nejpovedenějších. Na druhou stranu vůbec netuším, kde se musel držet stávajících ulic a kde s tím tvarem tratě mohl něco dělat. Takže ani nevím, jak moc je kritika přímo na něj oprávněná.-
odin
11:01 25.10.2014 77.240.96.XXXAni já nevím, jak dalece se mohl pan Tilke "rozmáchnout". Ale předpokládám, že mohl. A dost. V Soči se totiž stavělo jako o život. Budovala se prakticky celá část města pro potřeby OH a také ve stejný čas Tilkedrom. Tak že tam šlo vše stranou a potřeby zviditelnění Putina měly přednost. Proto, tebou podsouvaným omezením, zase tolik nesouhlasím.
Také já Tilkeho okruhy nechci nijak plošně odsuzovat. Ale považuji za bezcharakterní (zbabělé), když Tilke hází vinu na všechny kolem sebe a vlastní odpovědnost ani nezmíní.-
Mike17
13:47 25.10.2014 93.99.87.XXXVíš ono to nebylo tak, že by mu někdo řekl: "Nakreslete si tu někde trať a my pak kolem ní postavíme město". Ta trať se stavěla na stávajících ulicích. Netuším, kolik ulic mohl použít a kolik mohl nějak upravit. Ale nestavěl trať na zelené louce.
Opět je to o tom, že někoho obviníš a přitom vůbec nevíš, do jaké míry a co mohl nebo nemohl udělat. A na koho hodil vinu? Řekl, že strategie gum byla konzervativní, ale že Pirelli CHÁPE PROČ. A že to konzervativní bylo, na tom se snad shodneme ne? Nebo máš pocit, že jsme viděli spoustu zastávek s nespočetným množství variant, při kterých by se pořadí míchalo a tím vznikala potřeba předjíždění? Jediní, kdo měli odlišnou strategii než ostatní byli Nico a Massa. A předjíždění díky tomu předvedli dost. Jen konstatoval fakta.-
odin
16:36 25.10.2014 77.240.96.XXXMiku, Miku. Tak, jak jsi to ve své rádoby ironii popsal, to nechodí nikdy v žádném projektu. O tom já bohužel něco vím. A nechodí to tak ani v případě, že se staví tzv. na zelené louce. Vždycky jsou omezení. A někdy (ne tak často) bývá těch omezení ve městě paradoxně méně, než na volném prostranctví. Záleží na prioritách.
A když už jsi mne nařkl, že jsem někoho obvinil, co kdyby sis přečetl nejprve článek? Je tam hned v úvodu pár docela podstatných vět, které mne opravňují ke stanovisku, jaké jsem zaujal. V článku je přímo napsáno, že za nudu nemohla jeho trať. A dále pak Tilkeho rozbor příčin nudy.
Proč ti Tilkeho obviňování druhých nevadí a když někdo napíše svůj názor, do kterého zahrne i část odpovědnosti autora trati, hned šílíš. Srovnáváš nesrovnatelné, abys obhájil cosi, o čem ani ty nemůžeš vědět, že je dobré?
Použiji tvůj způsob argumentace: A jak ty a Tilke víte, že kdyby bylo použito měkčích směsí pneu, bylo by více předjíždění? Možná by se více měnily pozice v průběhu závodu, dle toho, kdy by jednotliví piloti zajížděli k pitstopům. Ale to ještě není předjíždění. A že zrovna ty voláš po použití "mizernějších" pneumatik?
I nu pro tebe, v tomto případě asi každý argument dobrý, co? I když popírá mnohaletý tvůj názor na současné pneu a závodění na nich.
Tak nějak se v tobě nevyznám. Hájíš paskvilitu tratí a ochotně poklonkuješ jejich autorovi. Kritiku spolu házíte na Pirelli a žádáte méně konzervativní nasazení pneu. Abys pak při první příležitosti do těch samých Pirelli kopal za to, že tvůj miláček si na nich nebyl schopen dojet pro vítězství. Jsi horší, než mnohá ženská, která neví, co chce a nedá pokoj dokud to nedostane.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek