DISKUZE K ČLÁNKU Lauda: "Bez Alonsa by Ferrari bylo v pytli." Čeká Maranello katastrofa?
Niki Lauda považuje Fernanda Alonsa za tahouna trápícího se Ferrari. Bez něj by na tom podle něj byla slavná italská stáj mnohem hůře. Opustí letos Maranello?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Lauda: "Bez Alonsa by Ferrari bylo v pytli." Čeká Maranello katastrofa?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000400
(Hlasovalo 12 lidí)
29.09.2014 17:43
. Uz pred 7 lety, kdyz zavodili spolu, byli… »
» uzivatel000400
(Hlasovalo 10 lidí)
29.09.2014 21:14
Vykonnost ve slabsim aute je pro me prave ten… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
odin
19:10 29.09.2014 77.240.96.XXXAlonso Dovolím si polemiku s Laudou, nebo s místními "odborníky"? Tak předně, bez Alonsa Ferrari v pytli nebude. Stejně jako nebylo v pytli bez Ascariho, Fangia, Hawthorna, P.Hilla, Surteese, Laudy, Schecktera, Prosta, Schumachera, Kimiho. Tedy pilotů, kteří pro ně získali tituly, nebo k nim šli jako mistři světa. (Možná jsem i na někoho zapoměl). Ale titul se v drtivé většině získává pouze ve špičkovém voze. A tady je kámen úrazu. Ferrari Alonsovi po celé jeho působení v jejich stáji špičkové auto neposkytlo.
Alonso je "rozdílový" pilot. Tedy pilot, který dokáže i s průměrným autem vyhrát závod, nebo pravidelně vozit velké množství bodů. Ale porážet auta o třídu lepší, nedokáže nikdo. Své schopnosti v horších autech nepotvrdil ani Schumacher, ani Hamilton a o Vettelovi snad ani nemusím psát. A to zdejší veřejnost ráda právě tyto tři borce uvádí jako hlavní Alonsovy soupeře v boji o toho nejlepšího současného jezdce. Minimálně dva z nich byli poraženi svými kolegy v autech, která neměla šanci na titul a tudíž TR ve prospěch zmíněných, nebyla tak důležitá, čili nebyla využívaná v maximální míře. A ten třetí k tomu nemá daleko. Alonsovi se nic takového nestává (minimálně v posledních letech). Že zoufale touží získat třetí titul a zařadit se mezi legendy, mu nelze vyčítat. On mezi legendy patří, ať se to mnohým zde líbí, nebo ne.
Hamilton, ač byl u McLarenu upřednostňován, ale auto schopné boje o titul mu postaveno nebylo, také udělal radikální řez. A zdá se, že udělal správně. Přestože spousta jeho fanoušků v té době jeho volbu odsuzovala, nebo minimálně nechápala.
Léta utíkají a je třeba vidět dál, než na konec probíhající sezóny. Na druhou stranu Allison by měl být zárukou velmi dobrého šasi, tak ještě zbývá "obejít zámraz motorů". Což bude asi větší oříšek. Každopádně Alonsovi bych třetí titul přál, stejně jako jej přeji Hamíkovi za jeho odvahu vzít svoji kariéru do vlastních rukou a změnit příslušnost. Nebo Rosbergovi, protože by to byl jeho první...-
anonym
20:17 29.09.2014 89.177.126.XXXano i ne - obojí se dá napsat na tvůj příspěvek.
Ano - nikdo nedokáže vyhrávat pravidelně s horším autem
NE - bez Fernanda by Ferko na tom opravdu nebylo dobře - a právě tvůj argument s ostatními vyjímečnými piloty kteří odešli otočím proti tvému tvrzení - u Ferrari se vystřídala řada jezdců - a pokud nebyli špičkoví - propad stáje z Maranela byl přímo ostudný. Jak tato stáj měla vozy v průměru - jezdci kteří byli také v průměru se většinou díky tlaku propadali na chvost startovního pole a ostuda byla nekonečná. A to i jezdci, kteří nebyli považovaní za úplně pomalé - viz Arnoux, Tambay, Johanson, Berger atd. atd. ... Občas sice v jednom závodu zabojovali a zazářili, ale jako celek byli žalostní. Ani Mansell s Ferkem nic moc nedokázal. Vůbec se nedivím, že Alonso bojuje a je považován za hvězdu - i když s rudými titul nemá, dokázal podobně jako Prost to auto alespoň strčit do záběru kamer a do boje o titul - a právě ve srovnání s týmovým kolegou to vynikne. Kde by bylo Ferrari v posledních čtyřech sezónách, kdyby v něm seděli dva Kimíci? Nebo dva Massové?-
odin
21:11 29.09.2014 77.240.96.XXXŘekl bych, že jsi nepochopil, co jsem měl na mysli. Pokusím se trochu vysvětlit.
Vyjmenoval jsem piloty, kteří s Ferrari získali tituly a doplnil o Prosta, který tam šel (podobně jako Alonso) už s tituly. Ani Prostovi se však s jejich autem nepodařilo titul získat. I když nebýt podlosti Senny a zbabělosti pánů FISA, kdo ví, jak by to dopadlo. A druhá Prostova sezóna jasně ukázala, jak to u Ferrari chodívá.
Hlavní příčinou, proč jejich piloti, (kteří v drtivé většině nepatřili k "druhé lize") nemají tituly, býval fakt, že bandě Taliánů se většinou nedařilo navazovat na předešlé úspěchy. Podle mne usínali na vavřínech, konkurence jim utekla a propadali se. Fungovalo to tam podobně od smrti comendatora donedávna, s výjimkou přelomu tisíciletí, kdy se do týmu dostali na vysoké funkce lidé "netaliánští".
Nic nemusíš proti mému tvrzení otáčet. Tituly s Ferrari získávali piloti jen když měli nejlepší auto, nebo alespoň auto patřící k nejlepším. Když tomu tak nebylo, nezískal nic ani "sedminásobný", stejně jako čtyřnásobný, či pouze dvojnásobný Alonso. Na autě záleží nejvíce. Dobrý pilot s tím už jen "vybojuje titul". S "plečkou" titul nezíská ani ten nejlepší z nejlepších pilotů.
Proto nechápu tvoje otáčení mého tvrzení. Vždyť jak Ferrari, tak (v tomto případě) Alonsovi jde především o zisk titulů. A nějaká umístění lepší než Arnoux, Tambay, Kimi, Massa, Berger, Mansell atd. nikoho nezajímají. A když píšu "nikoho", mám na mysli především Alonsa.-
unonym ze štatlu - fandaF1
09:36 30.09.2014 90.178.29.XXXItálie všeobecně upadá jako průmyslová velmoc kterou také bývala. Nějaký den zpět jsem četl o konci firmy Olivetti, která je pro pamětníky legendou. Můj příbuzný dovážel leta italské motopřilby, dnes je vozí z Číny vyráběné ve Vietnamu a jsou v lepší kvalitě než od Italů, tehdy měl jednoho člověka na plný úvazek který je ještě kontroloval a dodělával, dnes jedna jako druhá. Stejně tak mojí kamarádi kteří patří mezi největší dovozce zařízení LPG. Dnes berou převážně z Polska kde to dělají již lépe a jsou hlavně spolehlivější. Dělám do motorek a zcela jistě vím, že jistá čínská firma Jincheng má v Jižní Americe fabriku a tam dělá "italské" Aprilie. Známá německá značka nářadí Einhell si nechávala většinu vyrábět v itálii a něco na Taiwanu, dnes vše zase Čína. Navíc je Itálie prolezlá korupcí snad ještě více než my. Od toho se vše odvíjí. Takže všeobecný úpadek se nemůže zastavit ani před branami megakolbenky Ferrari i když tam mají zaměstnané i specialisty odjinud.
Ostatně menší příklad z motorek. Ducati po postupném upadání dostali do rukou Němců a jde zase nahoru. A to dva roky zpět málem zničila karieru Rossimu. No a další italská značka Cagiva prakticky ukradla a zničila motocyklovou výrobu v české ČZ a prakticky i v Jawě pro kterou Čezeta vyráběla 80% dílů.
-
-
-
-
uzivatel000400
21:14 29.09.2014 93.185.8.XXXVykonnost ve slabsim aute je pro me prave ten difference maker hovorici pro Alika. Jak Ham, tak Vettel jsou (byli) v plecce nepomerne vice frustrovani, nez Alonso. Alonso ma v tomto vlastne ZLATY charakter a, podle me, predstavuje idealniho, ba skoro dokonaleho dnesniho jezdce. Ve slabsich autech odjel hafo kultovnich zavodu, v Renaultu, nebo castecne i v poslednich Ferrari (vpravde ostudny kontext pro tuto znacku).
Nevim, kdo by si to kdy byl byval vice vodil v pomalem aute. Mozna Senna, Schumi - ale na vode. Schumi ale ve vraku skoro nesedel, az ke konci, kdy uz zas o tolik neslo. Mozna jeste koncem 90s, kdy taky jasne vykonem nestacil na Hilla (Villeneuvea, Hakkinena), taky se drzel, ale nikdy to nedopadlo. Tak jako ted Alonsovi. Souperi byli proste prilis dobri, aby se nechali (zesmesnit).
Samozrejme kazdy opravdu kvalitni jezdec ma za sebou nejaky ten "kultovni" zavod, na ktery jeste potomkove dnesnich fans budou v dobrem vzpominat. Hlavne Kimi, ale ten spise za kultovni komnicke vlozky, jako hledani toho prujezdu na Interlagosu. To byla skutecne husta show pro nenarocne divaky-
Honza
21:50 29.09.2014 213.220.204.XXXTo má souvislost s kariérou jednotlivých jezdců. Hamilton i v podstatě Vettel okamžitě po příchodu do F1 měli špičková auta, vyhrávali. Když přišla krize, oba padli tvrdě na hubu. U Hamiltona to byla hlavně první sezóna s Buttonem, který si ho slušně dával, u Vettela je to letošní rok. Pokud by oba měli zkušenosti s obdobími, kdy to nejde a nejde, určitě by krize překonali mnohem lépe.
Alonso, Raikkonen, Schumi nebo zmíněný Button si ve slabých autech něco odjeli a dost je to ve výsledku posílilo.
-
Duncan66
22:49 29.09.2014 89.29.32.XXXV sezone 2010 si Jenson Lewise nijak nedaval. Lewis byl jasne lepsi. v rovnem souboji, kdy oba nemeli v zavode problemy, kolize apod. Jenson dokazal Lewise porazit akorat v Japonsku, kde se Lewis trapil s pneu, ale i tak by asi Jensna v pohode udelal, kdyby nemel dalsi technicke problemy.
Staci si projit zavod po zavodu a lehce zjistis, ze kdyz Lewis skoncil za Jensnem, tak bud vubec nedojel, nebo mel nejake technicke problemy, ci ho sestrelili souperi apod. Jedine v Cine vyhral Jenson, ale to bylo diky stastnemu rozhodnuti behem SC faze a zmene pocasi. Lewis skoncil 2. a to musel cely zavod predjizdet jako o zivot. Pro me osobne jeden z nejlepsich zavodu za posledni roky, protoze se predjizdelo i casto v mistech, kde to neni vubec obvykle. Lewis, Schumi a dalsi predvedli famozni predjizdeci manevry. Dokonce 2 auta najednou aniz by bylo jedno o kolo zpet apod. lahudky.
Teprve v sezone 2011 se karta obratila, kdyz Lewis pravidelne narazel na Massu a ti dva se tu sezonu jednoduse nedokazali dohodnout, ze dojet do cile je lepsi, nez neustale kolize
-
odin
22:06 29.09.2014 77.240.96.XXXKdyž už si bereš do úst Kimiho, tak se podívej na GP Japonska 2005. Možná příjdeš na to, že si Kimi ve slušném autě dokáže "namazat na chleba" kohokoliv.
Na Interlagosu už Kimi nemohl nic získat, ani ztratit. A že jel po cestě, která vedla na trať (ale průjezd byl zavřený), svědčí pouze o tom, že se Kimi na Interlagosu vyzná.Jinak celkem souhlasím s tím, co jsi napsal.
-
-
odin
13:49 30.09.2014 77.240.96.XXXTušil jsem, že jsi nepsal proti Kimimu. Ale napsal jsi to dost "podivně". Tak jsem si jen dovolil uvést příklad "seriózně kultovního" závodu i v případě Kimiho.
Jak jsi ostatně sám napsal. Každý dobrý pilot má za sebou nějaký ten kultovní závod...
-
-
kakaa
10:51 30.09.2014 85.71.39.XXXno suzuka 2005 byl hustej závod, v první zatáčce posledního kola si dal fisiho a po maratonu snad ze 17tého místa vyhrál, bomba, ale kdo si to pamatuje ví, že by alonsa nedal kdyby nemusel nesmyslně na příkaz fia přepustit pozici už nevím komu v době kdy na něj měl náskok přes 5sekund, ona ta fia není dementní až poslední léta, to bylo vždycky, teď je to akorát častějc, přesto jsem kimimu fandil jak o život a vyšlo to, což byl div protože mclaren 2005 dojel sotva půlku závodů, jo ještě nurburgring 2005 byl hustej
-
Icewoman
18:05 30.09.2014 178.255.168.XXXJak - Alonsa nedal? Alonso sice dostal neoprávněně trest za Kliena, ale doplatil hlavně na strategii [odkaz na stránku] , kdy jel tankovat mnohem dřív než Kimi, což ho posouvalo hluboko zpět do pole.
-
-
-
-
Fanda.LH
00:10 30.09.2014 109.81.147.XXXSchumacher rozhodně dokázal vyhrávat s horším autem, dařilo se mu to v roce 96... Ham dokázal vyhrát 09... Vettel 08...
Alonso v posledních letech připomínal Schumiho v letech 97-98...Samozřejmě doba se mění a těžko to srovnávat, ale ukázal své nesmírné kvality... Ham to snad taky dokáže... 2012, 13 i teď 14 jezdí prakticky bez chyb... Ve 12 bych mu vyčetl snad jen Valencii, kde měl Maldonadovi uhnout... Ve 13ce jednoznačně Brazilii (Tam podělal co šlo)... Letos těžko říct... Paradoxně snad jen, že si lépe mohl vést v některých kvalifikacích...
-
Aktuálně
Poslední závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 01.12.2024
GP Kataru 57 kol (308.611 km)
Losail International Circuitdní | hod | min | sek