DISKUZE K ČLÁNKU Šéfové týmů jednají o zákazu rádia v F1 - pomůže jezdcům více vyniknout?

Nelíbí se vám, že inženýři vodí piloty pomocí rádia "za ručičku?" Pomohlo by zatraktivnění závodu a odhalení schopnosti jezdců zákaz radiokomunikace? Možná se dočkáme, v současné době o něm totiž šéfové týmů jednají.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Šéfové týmů jednají o zákazu rádia v F1 - pomůže jezdcům více vyniknout?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 36, poslední 10.09.2014 10:31 Vložte komentář

Nejlepší názory

» skejpa (Hlasovalo 9 lidí) 09.09.2014 08:36
dobrej nápad Nechal bych jim pouze informace o… »
» skejpa (Hlasovali 4 lidé) 09.09.2014 10:47
Na zastávku se můžou připravit i tím, že… »
» skejpa (Hlasovali 2 lidé) 09.09.2014 12:50
A co tím chceš naznačit ? :-) Já se do kokpitu… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    80.87.214.XXX
    Rádio by sa malo zakázať,... ...v rámci šetrenia zdrojov. 01 Ak chce niekto volať, nech volá na svojich cez mobil a za svoje prachy. Pre pilota je povinné aj príslušenstvo k telefonu, aby mal volné obe ruky. 01 18

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Arnošt

    213.151.83.XXX
    Dobrý nápad Nic nemám proti slovní komunikaci. Ale dálkové zásahy do řídící jednotky a dalších elekronických hejblat bych zakázal. Tedy ukončit předos dat ve směru boxová zídka - auto. Pokud to nevíte, tak v současnosti lze ovládat řadu parametrů, včetně charakterisky brždění, bez vědomí pilota. Obrácený přenos tolik nevadí.

    + 1 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      109.81.245.XXX
      Nelze ovládat vůbec nic, telemetrie směrem z boxů do auta je již nějaký ten pátek zakázána.

      + 10 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.255.168.XXX
        Přesně tak, oboustrannou telemetrii nemáme už 11 let (zakázána pro sezónu 2003). Týmy nahradily telemetrii rádiem, pilotem a jeho "stovkou" hejblátek na volantu.

        + 3 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • rock

    37.188.136.XXX
    Jo, jo, jo odstříhněte jim anténky, aby nemohli vykecávat a zakažte jakékoliv online přenosy dat (nechal bych jim jenom černou skříňku, ať si to po závodě vyhodnotí a připraví se na příště) a konečně to začne být zajímavý...

    + 3 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • dannak

    193.245.34.XXX
    blbost Ahcjo, co to zas vymysleji za kraviny ? podle me to bude podobne, jako s mrazenim motoru: zmrazi vyvoj motoru, tak se zacnou penize cpat to ladeni vyfuku.
    Ted zakazou radio, tak holt vymysli superinteligentni Volant, kteryb bude zobrazovat vic nez ty stavajici, ve snaze dohat "informacn ztratu" vypadkem radia.
    Achjo, kam to speje ? na jedne strane chceme F1 supermoderni, viz nove motory, revolucni technologie atd. a na druhe strane takovyhle, temer zpatecnicky krok ? nejak v tom postradam konzistenci a vic mi to prijde jako pokus omyl: neco zmenime a uvidime, co na to divaci.
    Jeste par takovych sezon a koncim s F1, bohuzel :(

    + 9 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.255.168.XXX
      Neviděl bych to tak černě. Oboustranná telemetrie je dávno zakázaná, takže na volantu se tak jako tak budou moct zobrazit jenom údaje týkající se auta plus max. pár základních povolených údajů týkajících se závodu. Sebesuperinteligentnější volant se sebevětším displejem nebudou nic platné. Naopak by to mohlo zjednodušit ovládání vozu, zredukovat počet z kokpitu nastavitelných parametrů.

      Takové věci, jako kde má pilot jak jet, aby byl o půl desetiny rychlejší nebo ušetřil půl decky paliva, ať řeší v trénincích, od toho jsou. V závodě ať každý ukáže, co v něm je.

      + 3 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Honza

    213.220.204.XXX
    Kimi Raikkonenovi to vadit nebude 14

    + 19 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    213.220.242.XXX
    Ne Vzhledem k tomu kam se Formule 1 posunula za poslední 15, 20 let, tak to je podle mě nemožné. Současné monoposty jsou spíš už playstationy, které jezdec není schopen sám ovládat, každý potřebuje pomoc s nastavením, to nemluvím o zátěžových situacích typu nehoda, selhání některé části pohonné jednotky apod.

    + 5 / − 9

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      194.228.208.XXX
      To si myslím, že je nesmysl... Věřím, že by nebyl problém, aby mu stačily informace na volantu...

      + 6 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        213.220.242.XXX
        Kolikrát jsme už viděli, že volant přestal fungovat?

        + 1 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • jiný Honza

        194.48.241.XXX
        Tak to by mohl LH odpískat Monzu v prvním kole - volant mu evidentně nefungoval.

        + 4 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          194.228.208.XXX
          Jj a to je samozřejmě neměnný stav... Zlepšit už to nejde 20 20

          Podělat se může dalších x věcí... Na jednu stranu se zlepšuje spolehlivost každého jedné části a na druhou těch částí přibývá... Je to přirozený proces...

          + 3 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jiný Honza

            194.48.241.XXX
            Jasně, ale je ptákovina odstupovat (nebo naopak něco zničit na autě) jen proto, že jedna ze dvou zobrazovacích jednotek nejede. Prostě buď je volant OK nebo jedu podle údajů z depa. Mám prostě zálohu.
            Pokud by tohle chtěli odbourat, pak buď fůra aut nedojede - závada na volantu nebo budou penalizace za více motorů, turb...
            Takže pokud zrušit komunikaci (kromě nehod, depa atd.), pak současně zrušit limity na počet částí za sezónu.

            + 3 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              194.228.208.XXX
              Nevím proč je to ptákovina... V Australii mu nefungoval správně motor... Jel tuším jen na 4 válce... Nemuselo by to vést k větší poruchovosti, tohle by měl mít pilot natrénované kolik si může dovolit s autem jet... Tak tomu bylo dříve...

              + 0 / − 7

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • jiný Honza

                194.48.241.XXX
                Jenže dříve neměli limit na počet součástí. Proto jsem dodal ty další dva odstavce.

                + 1 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Fanda.LH

                  194.228.208.XXX
                  Ale to s tím nijak nesouvisí... Dříve neměli limit a ždímali maximum, dnes tu techniku šetří...

                  + 2 / − 4

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • jiný Honza

                    78.108.145.XXX
                    Taky bych šetřil, kdyby mě výměna motoru stála 5-10 míst. Takže první červená kontrolka a poud to je víc než pár kol do cíle, okamžitě končím.

                    + 0 / − 3

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • FoxPw

                      213.192.37.XXX
                      Když se rozsvítí červená kontrolka, tak je to spíš o počtu zatáček než o počtu kol, než auto úplně odejde.

                      + 0 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama