DISKUZE K ČLÁNKU Vettel na Ricciarda "neobvykle" ztrácel, v Monze dostane nové šasi
Úřadující mistr světa Sebastian Vettel se může těšit na to, že za týden v Monze od Red Bullu obdrží nové šasi RB10.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Vettel na Ricciarda "neobvykle" ztrácel, v Monze dostane nové šasi
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
odin
13:33 01.09.2014 77.240.96.XXX
OK.
K tomu Maďarsku. Nejsem sice závodník, ale tvrdím (myslím si), že nelze chtít někoho předjet a zároveň sejmout. Buď pilot jde do souboje s cílem předjet a pak se mu to buď povede, nebo ne.
Když souboj prohraje tak se buď stáhne, (když vidí, že nemá šanci), nebo skončí mimo trať (tak jak skončil Nico).
A nebo naznačí útok (obranu) a sejme protivníka.
Myslet si, že když se mi nepovede předjetí, tak ještě svého soka sejmu, je dost naivní představa. Většinou manévr trvá pár sec. a podle mne na přeorientování manévru nemají čas. Možná při obraně to ještě za jistých okolností jde. Ale při útoku bych si to troufl vyloučit.
Já vidím Maďarsko jako přemotivovaný útok Nica, ze kterého nechtěl do poslední chvíle ustoupit (vzdát ho), až skončil mimo trať. On nechtěl zůstávat na trati. On chtěl Hama za každou cenu předjet.
Oslí můstek.
Stejně tak si myslím, že ve Spa nechtěl Lewisovi proříznout pneumatiku, jen se nemínil tak lehce vzdát, i když věděl, že ten souboj musí prohrát.
Každý souboj na nás diváky nějak působí. A každý to hodnotíme jinak - dle sympatií ke každému pilotovi. Já nemám sympatie k žádnému z těch dvou, tak to moje hodnocení je ještě trochu jiné než u většiny diskutujících zde.
K tomu Maďarsku. Nejsem sice závodník, ale tvrdím (myslím si), že nelze chtít někoho předjet a zároveň sejmout. Buď pilot jde do souboje s cílem předjet a pak se mu to buď povede, nebo ne.
Když souboj prohraje tak se buď stáhne, (když vidí, že nemá šanci), nebo skončí mimo trať (tak jak skončil Nico).
A nebo naznačí útok (obranu) a sejme protivníka.
Myslet si, že když se mi nepovede předjetí, tak ještě svého soka sejmu, je dost naivní představa. Většinou manévr trvá pár sec. a podle mne na přeorientování manévru nemají čas. Možná při obraně to ještě za jistých okolností jde. Ale při útoku bych si to troufl vyloučit.
Já vidím Maďarsko jako přemotivovaný útok Nica, ze kterého nechtěl do poslední chvíle ustoupit (vzdát ho), až skončil mimo trať. On nechtěl zůstávat na trati. On chtěl Hama za každou cenu předjet.
Oslí můstek.
Stejně tak si myslím, že ve Spa nechtěl Lewisovi proříznout pneumatiku, jen se nemínil tak lehce vzdát, i když věděl, že ten souboj musí prohrát.
Každý souboj na nás diváky nějak působí. A každý to hodnotíme jinak - dle sympatií ke každému pilotovi. Já nemám sympatie k žádnému z těch dvou, tak to moje hodnocení je ještě trochu jiné než u většiny diskutujících zde.
Mike17
18:10 30.08.2014 93.99.87.XXX
Je to divný, ale taky nemám v čem oponovat.
Jen abych vysvětlil to Maďarsko: Nico tam byl v mnohem lepší pozici (byl mnohem víc vepředu vedle Lewise), než ve Spa. Proto tam podle mne mohl zůstat na trati. Myslím si, že by Lewis nakonec nechal prostor, maximálně by došlo k drobnému kontaktu, který by pravděpodobně neměl vůbec žádné nebo minimální následky. Rozhodně jsem si nepřál, aby se vyřadili ze závodu. Ve Spa sice Nico ukázal koule, ale dost nešťastným způsobem. Nicméně si myslím, že to paradoxně pomůže jejich soubojům, protože si snad začnou nechávat prostor na trati, což by podle mne měli. A rozhodně to nemyslím jednostranně, jezdí jako čuníci oba stejně.
Jen abych vysvětlil to Maďarsko: Nico tam byl v mnohem lepší pozici (byl mnohem víc vepředu vedle Lewise), než ve Spa. Proto tam podle mne mohl zůstat na trati. Myslím si, že by Lewis nakonec nechal prostor, maximálně by došlo k drobnému kontaktu, který by pravděpodobně neměl vůbec žádné nebo minimální následky. Rozhodně jsem si nepřál, aby se vyřadili ze závodu. Ve Spa sice Nico ukázal koule, ale dost nešťastným způsobem. Nicméně si myslím, že to paradoxně pomůže jejich soubojům, protože si snad začnou nechávat prostor na trati, což by podle mne měli. A rozhodně to nemyslím jednostranně, jezdí jako čuníci oba stejně.
odin
14:27 30.08.2014 77.240.96.XXX
Paradoxně nemám "kde" ani v "čem" ti oponovat. V podstatě souhlasím.
A i s tím, cos´ napsal u Vettela. Vždy jsem tvrdil a tvrdím, že jízda v provozu s nedominantním autem, je něco zcela odlišného od kroužení s náskokem a v dominantním autě na čele. Najednou na to musí tlačit víc, ukázat i něco navíc ze svého řidičského umění a logicky přicházejí chybičky, které se obtížněji napravují.
Já jsem nikdy Vettela nepovažoval za nejlepšího pilota současnosti. Zároveň ho ale řadím k top špičce a to bez ohledu na to, že se mu letos příliš nedaří. Nedávno jsi mi napsal, že Vettela nenávidím, což není pravda. Spíše tu vystupuji jako "krotitel" eufórie z Vettela. Pokud bys mne chtěl obviňovat ze zaujatosti proti někomu, tak spíše proti dr.Markovi a Hornerovi. Ti mi občas lezou krkem. Se Schumacherem jsi možná měl pravdu. Tomu jeho nesportovní chování nikdy nezapomenu. Úmyslně sejmout soupeře pro svůj vlastní prospěch považuji za největší srabárnu. A je mi jedno, zda k tomu dojde v prvním, nebo posledním závodě. I ty jsi mě pěkně namíchl, když jsi o tom uvažoval (radil Rosbergovi) v Maďarsku.
No, kdyby nakonec titul získal Ricciardo, byl bych rád. Přál bych mu to z těch tří úplně nejvíc. Ale má opravdu jen teoretickou šanci. Třeba se bude opakovat r.2007 U Mercedesu na to mají slušně "zaděláno".
A i s tím, cos´ napsal u Vettela. Vždy jsem tvrdil a tvrdím, že jízda v provozu s nedominantním autem, je něco zcela odlišného od kroužení s náskokem a v dominantním autě na čele. Najednou na to musí tlačit víc, ukázat i něco navíc ze svého řidičského umění a logicky přicházejí chybičky, které se obtížněji napravují.
Já jsem nikdy Vettela nepovažoval za nejlepšího pilota současnosti. Zároveň ho ale řadím k top špičce a to bez ohledu na to, že se mu letos příliš nedaří. Nedávno jsi mi napsal, že Vettela nenávidím, což není pravda. Spíše tu vystupuji jako "krotitel" eufórie z Vettela. Pokud bys mne chtěl obviňovat ze zaujatosti proti někomu, tak spíše proti dr.Markovi a Hornerovi. Ti mi občas lezou krkem. Se Schumacherem jsi možná měl pravdu. Tomu jeho nesportovní chování nikdy nezapomenu. Úmyslně sejmout soupeře pro svůj vlastní prospěch považuji za největší srabárnu. A je mi jedno, zda k tomu dojde v prvním, nebo posledním závodě. I ty jsi mě pěkně namíchl, když jsi o tom uvažoval (radil Rosbergovi) v Maďarsku.
No, kdyby nakonec titul získal Ricciardo, byl bych rád. Přál bych mu to z těch tří úplně nejvíc. Ale má opravdu jen teoretickou šanci. Třeba se bude opakovat r.2007 U Mercedesu na to mají slušně "zaděláno".
Mike17
11:04 30.08.2014 93.99.87.XXX
No řekl bych, že přece jen trochu na velikosti té převahy záleží. Kdyby měl Nico jen o něco méně dominantní vůz (třeba jako měl RB), skončil by v Kanadě hůř jak druhý. Kdyby si vždy ve druhém sektoru nevybudoval malý náskok, dávali by si ho jeden po druhém i další. Ikdyž chápu princip tvé úvahy a v podstatě souhlasím.
Co se týká Vettela, tak to nevidím tak zle. Zatím to vypadá výrazně líp pro Ricciho. Ale výsledky v kvalifikacích (hlavně v posledních závodech) a neustálé technické problémy během závodů ukazují na dost malé rozdíly mezi nimi. Nicméně v poslední době dělá chyby, které dřív nedělal. Uvidíme co bude dál, ale nějak očekávám brzkou TR ve prospěch Ricciho. Celkem logicky, jediný má aspoň teoretickou šanci Mercedesy dostat (pravda jen v případě, že se ti dva "pozabíjejí" navzájem).
Co se týká Vettela, tak to nevidím tak zle. Zatím to vypadá výrazně líp pro Ricciho. Ale výsledky v kvalifikacích (hlavně v posledních závodech) a neustálé technické problémy během závodů ukazují na dost malé rozdíly mezi nimi. Nicméně v poslední době dělá chyby, které dřív nedělal. Uvidíme co bude dál, ale nějak očekávám brzkou TR ve prospěch Ricciho. Celkem logicky, jediný má aspoň teoretickou šanci Mercedesy dostat (pravda jen v případě, že se ti dva "pozabíjejí" navzájem).
odin
11:48 29.08.2014 77.240.96.XXX
Vpodstatě s tím co jsi napsal, souhlasím. I když porovnáváme dvě zcela odlišné sezóny. Alespoň co se techniky týče.
Vettel opravdu zajížděl po startu pár rychlých kol a od všech se odpoutal. Jakmile měl okolo 10sec. náskok, zvolnil. Ale to stejné platílo i po restartu. Tak že bych řekl, že ta převaha byla po celý závod. Jenom ji nepředváděli.
Ale nevím, proč se obdivovatelé Vettela vymlouvají na letošní náskok Mercedesu, který je větší než měl RBR? Ve sportu, kde desetinky sec. hrají podstatnou roli, je úplně jedno, zda má tým před soupeři náskok 0,5sec. nebo 10sec. Výsledek je pořád stejný. Totiž ten, kdo má rychlejší auto vyhrává. A body nijak nezohledňují časový rozdíl v cíli. Vítěz bere 25 bodů za vítězství o 0,001 sec. stejně, jako za vítězství o několik kol.
Jak jsem psal dříve, mne ani tak nezajímá, jak krouží piloti s dominantními auty v čele, ale jak jezdí ti, kteří auta dominantní nemají. A tam spatřuji docela velký rozdíl zvláště v případě Vettela. Až bude porážet zbytek pole a prohrávat pouze s dominantními Mercedesy uznám, že je to špičkový pilot. Zatím to tak ale nevypadá. I když nějaké ty výmluvy na technické problémy beru.
Vettel opravdu zajížděl po startu pár rychlých kol a od všech se odpoutal. Jakmile měl okolo 10sec. náskok, zvolnil. Ale to stejné platílo i po restartu. Tak že bych řekl, že ta převaha byla po celý závod. Jenom ji nepředváděli.
Ale nevím, proč se obdivovatelé Vettela vymlouvají na letošní náskok Mercedesu, který je větší než měl RBR? Ve sportu, kde desetinky sec. hrají podstatnou roli, je úplně jedno, zda má tým před soupeři náskok 0,5sec. nebo 10sec. Výsledek je pořád stejný. Totiž ten, kdo má rychlejší auto vyhrává. A body nijak nezohledňují časový rozdíl v cíli. Vítěz bere 25 bodů za vítězství o 0,001 sec. stejně, jako za vítězství o několik kol.
Jak jsem psal dříve, mne ani tak nezajímá, jak krouží piloti s dominantními auty v čele, ale jak jezdí ti, kteří auta dominantní nemají. A tam spatřuji docela velký rozdíl zvláště v případě Vettela. Až bude porážet zbytek pole a prohrávat pouze s dominantními Mercedesy uznám, že je to špičkový pilot. Zatím to tak ale nevypadá. I když nějaké ty výmluvy na technické problémy beru.
Mike17
09:31 29.08.2014 93.99.87.XXX
Ty rychlá kola na začátku jsem se ti snažil vysvětlit. Souhlasím, že pakliže měl Vettel dostatečný náskok, nejel jistě naplno. Na druhou stranu ta extrémně rychlá kola trvala zpravidla je pár kol (do 5-ti) a pak už jejich převaha nebyla tak velká. I v době největší dominance (konec loňské sezony) ve většině závodů dojel s poměrně malým náskokem (do 10s) a v některých měl co dělat, aby vůbec vyhrál. Možná bys našel nějaký příklad (při braní v úvahu ztrátu díky SC a podobných okolností), kdy ti nakonce vyjde náskok přes 1s na kolo, ale bude to vyjímečná situace. Ony kvalifikace mluví o čisté rychlosti celkem jasně a RB v nich byl tradičně lepší než v závodech. Aspoň Ferrari (vlastně i Lotus) loni tvrdilo, že v závodech na RB ztrácí míň než v kvalifikacích. A ani tam RB (dokonce ani jeden z nich ani jednou) nedal ostatním víc jak 1s, natož tak 2s.
Já netvrdím, že má Mercedes 2s náskok. Ve Spa to byla vyjímka. Nicméně jejich dominance je přece jen větší, než jakou kdy RB měl. Nebýt problémů (a bavíme se o čisté rychlosti vozů), pak by měli 12x double a to většinou s velkým odstupem od ostatních. Kvalifikace vyhráli všechny kromě Rakouska a i tam ji ztratili jen díky problémům. Jediný tým, který jim v některých závodech stačil, je Williams. Ricciardo (ikdyž jezdí výborně) těží výhradně z problémů Mercedesů a bez nich by nikdy nedosáhl ani na druhé místo.
Naproti tomu vyhrál RB (bez poruch) 9 posledních závodů, ale občas to bylo o fous před Lotusy. Double měli jen 2x ikdyž Mark ve většině závodů technické problémy neměl.To jak on zvládal kvalifikace je taky důkaz. Málokdy obsadili první řadu oba. Takže ikdyž měl RB NA KONCI SEZONY dominantní auto, pořád to ale není nic proti letošní dominanci Mercedesu.
Samozřejmě mluvím o rychlosti vozu (s piloty). Když budeš počítat i poruchy a vzájemné kolize, pak se to trochu srovná, ale vzhledem k Markovým výseldkům ne zrovna moc. A Mercedes má zatím dominanci po celou sezonu (věřím, že jim zůstane až do konce), zatímco RB jen půlku. A body se počítají za sezonu celou.
Já netvrdím, že má Mercedes 2s náskok. Ve Spa to byla vyjímka. Nicméně jejich dominance je přece jen větší, než jakou kdy RB měl. Nebýt problémů (a bavíme se o čisté rychlosti vozů), pak by měli 12x double a to většinou s velkým odstupem od ostatních. Kvalifikace vyhráli všechny kromě Rakouska a i tam ji ztratili jen díky problémům. Jediný tým, který jim v některých závodech stačil, je Williams. Ricciardo (ikdyž jezdí výborně) těží výhradně z problémů Mercedesů a bez nich by nikdy nedosáhl ani na druhé místo.
Naproti tomu vyhrál RB (bez poruch) 9 posledních závodů, ale občas to bylo o fous před Lotusy. Double měli jen 2x ikdyž Mark ve většině závodů technické problémy neměl.To jak on zvládal kvalifikace je taky důkaz. Málokdy obsadili první řadu oba. Takže ikdyž měl RB NA KONCI SEZONY dominantní auto, pořád to ale není nic proti letošní dominanci Mercedesu.
Samozřejmě mluvím o rychlosti vozu (s piloty). Když budeš počítat i poruchy a vzájemné kolize, pak se to trochu srovná, ale vzhledem k Markovým výseldkům ne zrovna moc. A Mercedes má zatím dominanci po celou sezonu (věřím, že jim zůstane až do konce), zatímco RB jen půlku. A body se počítají za sezonu celou.
odin
23:04 28.08.2014 77.240.96.XXX
Ano, tento web je bezkonkurenčně nejlepší v Čechách (možná i na Slovensku) a nejspíše patří mezi nejlepší i v Evropě. Redakce nasadila vysokou úroveň a "příznivci" diskutéři se ji snaží držet. Osobně mi trošku vadí, že diskutuji s anonymy a nemám šanci si zapamatovat názory konkrétního anonyma.
Na druhou stranu chápu, že jsou to lidé zbabělí, kteří se za své názory stydí. Avšak, ne vždy anonymové píší nesmysly.
Super to je. Já vlastně už ani jinam nechodím.
Ještě připomínám sraz příznivců F1news (nejen pro Arnouxe). Kdo by měl zájem, ať se mi ozve na odin5@volny.cz
Na druhou stranu chápu, že jsou to lidé zbabělí, kteří se za své názory stydí. Avšak, ne vždy anonymové píší nesmysly.
Super to je. Já vlastně už ani jinam nechodím.
Ještě připomínám sraz příznivců F1news (nejen pro Arnouxe). Kdo by měl zájem, ať se mi ozve na odin5@volny.cz
odin
22:44 28.08.2014 77.240.96.XXX
Miku, nemusíš se omlouvat, diskuze je od toho, aby každý vyjádřil svůj názor. Já jsem ony dvě sec. RedBullu hledal ale nedokončil jsem to. (je to přeci jen dost času u TV záznamů, který nemám.) A tak jsem našel pouze to, co jsem zmínil Adimu. Ono totiž nelze srovnávat sezóny když jsou jiná pravidla. Navíc, každý tým jede trochu jinou strategii. Tak že, podle mne Red Bull v minulosti nepředváděl naplno svoji výkonnost po celý závod. Bylo to logické, jak jsi ostatně naznačil. Ale jsem řesvědčen , že v začátku závodu jeli naplno. A tam všem Vettel ujížděl ve většině závodů (které jsem shlédl) o více než 2 sec/kolo. Jak jsem napsal. V závěru si zajížděl ještě nejrychlejší kola a byl za to týmem dost kitizován. Což mne utvrzuje v mé doměnce, že nechtěli jezdit naplno po celý závod.
Ono ani letos nelze jednoznačně tvrdit, že Mergl má o 2 sec. rychlejší auto. V kvaldě občas možná ano. Ale v závodě? Nemyslím si to.
Asi se shodneme v tom, že RBR měl v minulosti dominantní auta stejně, jako Mercedes má letos. A tak je (alespoň pro mne) důležitější sledovat piloty "zbytku pole". A tam Vettel těžce ztrácí, jak na svého kolegu, tak na Alonsa a překvapivě i na Bottase, který musel v úvodu šampionátu ustupovat Massovi.
Ono ani letos nelze jednoznačně tvrdit, že Mergl má o 2 sec. rychlejší auto. V kvaldě občas možná ano. Ale v závodě? Nemyslím si to.
Asi se shodneme v tom, že RBR měl v minulosti dominantní auta stejně, jako Mercedes má letos. A tak je (alespoň pro mne) důležitější sledovat piloty "zbytku pole". A tam Vettel těžce ztrácí, jak na svého kolegu, tak na Alonsa a překvapivě i na Bottase, který musel v úvodu šampionátu ustupovat Massovi.
odin
22:23 28.08.2014 77.240.96.XXX
Každý vidíme štěstí (smůlu) v něčem trochu jiném. A každý máme svým způsobem pravdu. Já měl na mysli např. to, že v 2012 byl jazýčkem na vahách Kimi. Zatímco Alonso, tuším v Japonsku, po souboji s ním musel odstoupit. Vettel v posledním závodě po své chybě měl kupu štěstí, že to Kimi zvládl a nesundal ho. Rozdíl mezi prvním a druhým byl 3 body. Stačil jeden ze těchto dvou momentů, aby vyzněl jinak a bylo vše také jinak. A to nemluvím o Grosjeanovi, který sundal v Belgii jak Hamíka, tak Alíka. Asi by tam také Alonso nějaké body (velmi pravděpodobně více jak 3), získal.
Seb v roce 2010 sice doplatil na kolizi v Turecku, ale zase ji on zavinil. Tak že pro mne bylo spravedlnosti učiněno za dost.Jinak souhlasím, že Seb měl tehdá více tech. problémů, zatímco Mark doplácel na své chyby. Vše rozhodl poslední závod, kde měl RBR v boji o titul dva své piloty proti jedinému Alonsovi. A tady sloužil Webber jako návnada. Ferrari se ho snažilo pokrývat a dostalo tak Alonsa do provozu. A tudíž ze hry o titul. RedBull geniálně zabil dvě mouchy jednou ranou. Odstranil Alonsa i Webbera a umožnil Vettelovi zisk titulu.
A zde je oslí můstek. Analogie a srovnání posledních závodů sezón 2010 a 2012. Zatímco v 2010 Petrov držel Alonsa za sebou a závodil, v 2012 Vettela soupeři pouštěli před sebe, mnohdy dost okatě. Napadlo mě tehdá, že každý strůjcem svého štěstí. Možná Alonso není mezi piloty oblíben tak, jako Vettel.
Seb v roce 2010 sice doplatil na kolizi v Turecku, ale zase ji on zavinil. Tak že pro mne bylo spravedlnosti učiněno za dost.Jinak souhlasím, že Seb měl tehdá více tech. problémů, zatímco Mark doplácel na své chyby. Vše rozhodl poslední závod, kde měl RBR v boji o titul dva své piloty proti jedinému Alonsovi. A tady sloužil Webber jako návnada. Ferrari se ho snažilo pokrývat a dostalo tak Alonsa do provozu. A tudíž ze hry o titul. RedBull geniálně zabil dvě mouchy jednou ranou. Odstranil Alonsa i Webbera a umožnil Vettelovi zisk titulu.
A zde je oslí můstek. Analogie a srovnání posledních závodů sezón 2010 a 2012. Zatímco v 2010 Petrov držel Alonsa za sebou a závodil, v 2012 Vettela soupeři pouštěli před sebe, mnohdy dost okatě. Napadlo mě tehdá, že každý strůjcem svého štěstí. Možná Alonso není mezi piloty oblíben tak, jako Vettel.
Arnoux
18:16 28.08.2014 217.66.164.XXX
Přesně jak říkáš-vždy jde o individuální a subjektivní vnímání okolností,kdy jeden to vidí tak a druhý jinak.Tak je to správně-tak to má být.
To je ale asi přesně to proč je diskuse na tomhle webu odlišná od konkurence,přitom není potřeba registrace a úroven argumentů je na výši a hlavně slušně skoro bez zásahu korektora.
Je to super
To je ale asi přesně to proč je diskuse na tomhle webu odlišná od konkurence,přitom není potřeba registrace a úroven argumentů je na výši a hlavně slušně skoro bez zásahu korektora.
Je to super
Duncan66
15:46 28.08.2014 89.29.32.XXX
Rekl bych, ze narazis na "stesti" v sezone 2010 a 2012. Na druhou stranu je treba nezapomenout, ze v 2010 2x odstoupil z jasneho prvniho mista kvuli technice a v Turecku byl taky pouze on, kdo doplatil na kolizi. Mark nemel tu sezonu ani jednou technicke problemy a vsechna odstoupeni jdou ciste na vrub jeho osoby. Valencie a Korea. Navic kolize se Sebem a Lewisem bez problemu ustal, zatimco jeho souperi v boji o titul museli odstoupit ze zavodu. Proto bych o stesti v sezone 2010 u Seba az tak moc neoperoval.
Stejne tak v sezone 2012 odstoupil z jasneho prvniho mista ve Valencii a potom v Italii prisel o nejake 4. misto.
Alonso nemel v obou sezonach vubec zadne technicke problemy.
Stejne tak v sezone 2012 odstoupil z jasneho prvniho mista ve Valencii a potom v Italii prisel o nejake 4. misto.
Alonso nemel v obou sezonach vubec zadne technicke problemy.
Mike17
10:31 28.08.2014 93.99.87.XXX
Promiň, že vám do toho vstupuju. Nemám nějaké zásadní rozpory v tom, cos tu během těch 2 dní napsal (teda s nějakými drobnostmi samozřejmě nesouhlasím ) . Jen si dovolím pár vět na téma náskoku RBR:
Kolega Adi tu dostal spousty mínusů za příspěvek, který v podstatě jen tvrdí, že RB nikdy neměl o 2s rychlejší auto než ostatní. Už jsem tu vyzýval několik lidí, aby doložili KDY měl. Slevil jsem z nějakého delšího období na 1 závod, slevil jsem ze 2s na 1s, rozšířil jsem to i na kvalifikace (kde byl RB ještě dominantnější), slevil jsem z časů druhého RB (Marka, stačil mi náskok aspoň jednoho RB) a pořád žádná odpověď. Pořád se tu píší bludy o 2s a nikde žádný důkaz!!!
A začátek závodu? Na tom není nic záhadného! Psalo se tu o systému RB, který foukal část výfukových plynů směrem ke gumám a během stání a zaváděcího kola je ohříval. To je jedna výhoda, která se projevovala hlavně během prvních kol. Druhá věc je, že si u RB dokázali hravě spočítat, že se vyplatí první kola nešetřit gumy a získat si náskok a pak v klidu mohli šetřit gumy celý závod, protože nemuseli s nikým svádět souboje. Bavíme se tu přece o loňských supergumách Pirelli, jejichž šetření bylo to naprosto nejdůležitější, co měl pilot dělat. Mimochodem v tom vidím i velkou příčinu Vettelova propadu, protože i podle Pirelli v tom byl prostě špička a i Mark napsal, že to byl hlavní důvod jeho zaostáváním za Vettelem. Letošní gumy jsou jiné a nevyžadují takovou péči a nemají zásadní vliv na závodní rychlost. Tuto MOJI domněnku potvrzuje i to, že v kvalifikacích nezaostává tolik jako v závodech, jako by se snažil je v závodě pořád šetřit.
Ale to byla jen malá odbočka. Prvních pár kol přece nedělá rychlost v celém závodě. Občas se stává, že někdo zajede pár nejrychlejších kol a přesto závod nevyhraje. To bych pak mohl tvrdit, že majitel nejrychlejšího kola je vždy ten nejrychlejší pilot, což je samozřejmě blbost.
Tak bych prosil těch minimálně 18 lidí aby mi vysvětlili, kdy měl RB o 2s (nebo o 1s) rychlejší auto než ostatní.
Kolega Adi tu dostal spousty mínusů za příspěvek, který v podstatě jen tvrdí, že RB nikdy neměl o 2s rychlejší auto než ostatní. Už jsem tu vyzýval několik lidí, aby doložili KDY měl. Slevil jsem z nějakého delšího období na 1 závod, slevil jsem ze 2s na 1s, rozšířil jsem to i na kvalifikace (kde byl RB ještě dominantnější), slevil jsem z časů druhého RB (Marka, stačil mi náskok aspoň jednoho RB) a pořád žádná odpověď. Pořád se tu píší bludy o 2s a nikde žádný důkaz!!!
A začátek závodu? Na tom není nic záhadného! Psalo se tu o systému RB, který foukal část výfukových plynů směrem ke gumám a během stání a zaváděcího kola je ohříval. To je jedna výhoda, která se projevovala hlavně během prvních kol. Druhá věc je, že si u RB dokázali hravě spočítat, že se vyplatí první kola nešetřit gumy a získat si náskok a pak v klidu mohli šetřit gumy celý závod, protože nemuseli s nikým svádět souboje. Bavíme se tu přece o loňských supergumách Pirelli, jejichž šetření bylo to naprosto nejdůležitější, co měl pilot dělat. Mimochodem v tom vidím i velkou příčinu Vettelova propadu, protože i podle Pirelli v tom byl prostě špička a i Mark napsal, že to byl hlavní důvod jeho zaostáváním za Vettelem. Letošní gumy jsou jiné a nevyžadují takovou péči a nemají zásadní vliv na závodní rychlost. Tuto MOJI domněnku potvrzuje i to, že v kvalifikacích nezaostává tolik jako v závodech, jako by se snažil je v závodě pořád šetřit.
Ale to byla jen malá odbočka. Prvních pár kol přece nedělá rychlost v celém závodě. Občas se stává, že někdo zajede pár nejrychlejších kol a přesto závod nevyhraje. To bych pak mohl tvrdit, že majitel nejrychlejšího kola je vždy ten nejrychlejší pilot, což je samozřejmě blbost.
Tak bych prosil těch minimálně 18 lidí aby mi vysvětlili, kdy měl RB o 2s (nebo o 1s) rychlejší auto než ostatní.
Kapor
09:25 28.08.2014 80.87.214.XXX
Ako vidieť,... ...mohlo to byť tým, že s tým šasi to nebude celkom kóšer, lebo Seb sa akosi nevedel v závode presadiť a auto mu skrátka v SPA vôbec nesadlo z dôvodu, ktorý tu Red Bull uvádza a či je to pravda, sa nabetón dozvieme v Monze, kde už bude mať Sebastian všetko in a iste ukáže, že tie reči o šasi neboli len zahmlievanie skutočnosti, že akosi tohoto roku tá forma, nie je to pravé orechové, na ktoré sme boli zvyknutý z predošlých sezón.
odin
08:57 28.08.2014 77.240.96.XXX
Podle mne k zisku titulu potřebuje každý i trochu štěstí. Seb v minulosti toho štěstí měl poměrně hodně. Řekl bych, že dva jeho tituly byly dílem štěstěny. A letos prostě štěstí nemá.
Každý, kdo dělal nějaký sport ví, že když se nedaří, těžko se to láme. Člověk čím víc chce, tím mu to jde hůř. Podobnou "krizí" si prošli snad všichni mistři světa, současní i minulí.
Problém je, že většina fanoušků se naučila Vettela vnímat, jako dokonalého pilota, aniž by si uvědomila "okolnosti jeho dokonalosti". Najednou nemá dominantní auto a přitom se musí vypořádávat se soupeři ve srovnatelné, nebo lepší technice. Pak přicházejí chyby. Náprava jediné chybičky ho letos stojí mnohem více úsilí a času, než v letech minulých.
Srovnání s Lewisem je docela trefné. I Seb v minulosti dokázal z posledních míst na startu bojovat o čelní pozice, stejně jako Lewis letos. Je to všechno o technice, kterou mají k dispozici. Přeci mi najednou nikdo nebude tvrdit, že jeden, nebo druhý, z roku na rok, ztratil své jezdecké schopnosti, či je naopak získal. V těch pilotech to je pořád.
Já osobně raději sleduji každého, co předvádí s "průměrným" autem a dělám si závěry, než jejich kroužení na čele závodů v dominantních vozech. Je to totiž více vypovídající. A právě proto považuji Alonsa, (ať se to komukoliv líbí, či nelíbí), za nejlepšího ve startovním poli. Ať už je jakej chce, pořád je to "Pan pilot".
Každý, kdo dělal nějaký sport ví, že když se nedaří, těžko se to láme. Člověk čím víc chce, tím mu to jde hůř. Podobnou "krizí" si prošli snad všichni mistři světa, současní i minulí.
Problém je, že většina fanoušků se naučila Vettela vnímat, jako dokonalého pilota, aniž by si uvědomila "okolnosti jeho dokonalosti". Najednou nemá dominantní auto a přitom se musí vypořádávat se soupeři ve srovnatelné, nebo lepší technice. Pak přicházejí chyby. Náprava jediné chybičky ho letos stojí mnohem více úsilí a času, než v letech minulých.
Srovnání s Lewisem je docela trefné. I Seb v minulosti dokázal z posledních míst na startu bojovat o čelní pozice, stejně jako Lewis letos. Je to všechno o technice, kterou mají k dispozici. Přeci mi najednou nikdo nebude tvrdit, že jeden, nebo druhý, z roku na rok, ztratil své jezdecké schopnosti, či je naopak získal. V těch pilotech to je pořád.
Já osobně raději sleduji každého, co předvádí s "průměrným" autem a dělám si závěry, než jejich kroužení na čele závodů v dominantních vozech. Je to totiž více vypovídající. A právě proto považuji Alonsa, (ať se to komukoliv líbí, či nelíbí), za nejlepšího ve startovním poli. Ať už je jakej chce, pořád je to "Pan pilot".
Poslední závod 9.6.2024
GP Kanady70 kol (305,270 km)
Gilles Villeneuve Circuit
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
- Postavení na startu
- Závod (20:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
dní | hod | min | sek