Letošní kalendář jich čítá 19, v příští sezóně přibude Mexiko a od roku 2016 chce Ecclestone do šampionátu zařadit i New Jersey a Ázerbájdžán - v součtu tedy 22 závodů. Concordská dohoda s týmy jejich počet omezovala na 20, podle nově podepsané komerční dohody je jejich počet možné o dva navýšit.
Pro držitele komerčních práv více závodů znamená automaticky vyšší příjem. Dle interních propočtů týmů by však podle německých médií nedosáhli na více peněž, než plyne z 21 velkých cen.
"Myslím, že musíme být opatrní a nezaplnit rok příliš mnoha závody. Víme, co to znamená pro náš personál. Možná budeme muset znovu sáhnout k restrukturalizaci. Myslím si tedy, že bychom měli být opatrní, než podnikneme takové kroky," uvádí šéfka Sauberu Moniša Kaltenbornová.
Okruh v Ázerbájdžánu připravuje známý návrhář Hermann Tilke,
chce ho stihnout připravit již pro rok 2015
Týmy by při větším počtu závodů museli zvážit přijetí dalších lidí, své týmy střídat a přepracovat také svou logistiku, s čímž by souvisely mnohem vyšší náklady. "Je jasné, že rozšíření šampionátu na mnoho závodů znamená navýšení investic z naší strany, takže to otevírá další diskusi," říká Marco Mattiacci, šéf závodního týmu Ferrari.