DISKUZE K ČLÁNKU S jídlem roste chuť: Bottasovi už pódia přestávají stačit - chce vítězit
Valtterimu Bottasovi po třech pódiích v řadě za sebou roste chuť: ještě letos by chtěl nějaký ten závod vyhrát.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: S jídlem roste chuť: Bottasovi už pódia přestávají stačit - chce vítězit
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
known
10:00 22.07.2014 212.79.110.XXX
Ano, jde dolů, ale zdaleka nevychladnou na teplotu pneu, na kterých přijel. Na yuotube je několik "thermal" nebo "infra" videí, kde je krásně vidět, na jak teplých pneu jezdí při závodu. Boky pneu jsou na nich černé, tj. studené, běhoun na kazdé rovince vychladne do tmavo modra až do černa. Na oranžovo až žluto se zahřeje jen při průjezdu zatáčkou a to ještě ne celý.
Pneu nasazené v boxech jsou celé, tj. disk, boky i běhou jasně žluté, takže mnohem teplejší než při jízdě.
Nevěřím tomu, že by 20 kilová pneumatika, která se ohřívá několik hodin na teplotu vyšší než provozní, se během několika sekund, než vyjede auto z pit lane, nějak dramaticky ochladila.
Přilanavost pneumatiky nezávisí jen na teplotě, ale i na TLAKU. S vyšší teplotou se zvyšuje tlak v pneumatice. A "přehuštěná" pneumatika má menší přilnavost. Proto jim to na nových pneu víc klouže. Při závodě je snažší a rychlejší pneumatiku na ideální teplotu ochladit než zahřát.
Pneu nasazené v boxech jsou celé, tj. disk, boky i běhou jasně žluté, takže mnohem teplejší než při jízdě.
Nevěřím tomu, že by 20 kilová pneumatika, která se ohřívá několik hodin na teplotu vyšší než provozní, se během několika sekund, než vyjede auto z pit lane, nějak dramaticky ochladila.
Přilanavost pneumatiky nezávisí jen na teplotě, ale i na TLAKU. S vyšší teplotou se zvyšuje tlak v pneumatice. A "přehuštěná" pneumatika má menší přilnavost. Proto jim to na nových pneu víc klouže. Při závodě je snažší a rychlejší pneumatiku na ideální teplotu ochladit než zahřát.
Arnoux
07:52 22.07.2014 217.66.164.XXX
O tom rocku není pochyb,že je Mercedes nejlepší auto,ale za poslední tři závody má Williams pěkně za zadkem a jako fanda Renaultů sice skřípu zubama,ale musím uznat že se prostě závodí úplně jinde než tam kde naše auta jezdí.
Ztráta 45 sekund je strašnej parník a asi nezbyde nic jinýho než na motor napsat Infiniti a celý to předělat.Motor jako takový,bude slušný,ale všechny ty systémy kolem jsou u Mercedesů asi někde jinde.
Snad u Ferrari vymyslí něco,co se jim dá ještě zakázat,FRIC moc nepomohl. Takhle to dál nejde!
Ztráta 45 sekund je strašnej parník a asi nezbyde nic jinýho než na motor napsat Infiniti a celý to předělat.Motor jako takový,bude slušný,ale všechny ty systémy kolem jsou u Mercedesů asi někde jinde.
Snad u Ferrari vymyslí něco,co se jim dá ještě zakázat,FRIC moc nepomohl. Takhle to dál nejde!
FWMonty
19:40 21.07.2014 80.82.145.XXX
Myslím,že největší šanci má BOTTAS v MONZE tým Williams dobře ví kde má slabiny nebo silné stránky vozu a navíc veškeré díly,které do posud nasadil fungují jak mají.
V Rakousku byl Williams Mercedesu hodně blízko,protože ta trať nebyla moc technicky náročná za to v Anglii a v Německu to bylo o něčem jiném.
V Rakousku byl Williams Mercedesu hodně blízko,protože ta trať nebyla moc technicky náročná za to v Anglii a v Německu to bylo o něčem jiném.
anonym
16:52 21.07.2014 178.40.218.XXX
takze takto
rosberg sa cez oboch dostal vdaka boxom
lujzo dostal massu tesne potom ako massa vysiel z boxov a nemal zahriate gumy a lujzo ano kedze tam bol o kolo skor, to ci to brat ako skutocne predbehnutie alebo predbehnutie vdaka lepsej strategii v boxoch to uz je na kazdom ako si to zvazi
bottas sa za lujza dostal po druhych boxoch
rosberg sa cez oboch dostal vdaka boxom
lujzo dostal massu tesne potom ako massa vysiel z boxov a nemal zahriate gumy a lujzo ano kedze tam bol o kolo skor, to ci to brat ako skutocne predbehnutie alebo predbehnutie vdaka lepsej strategii v boxoch to uz je na kazdom ako si to zvazi
bottas sa za lujza dostal po druhych boxoch
uzivatel000046
15:49 21.07.2014 194.228.216.XXX
Krídlo si Hamilton poškodil sám, na rozdiel od Bottasa. A ak by "neodstúpil" Massa, ťažko povedať, či by bol Hamilton na bedni
Ale vážne. Williams na Mercedes v priamom súboji asi nemá. Navyše, po vlaňajšej katastrofálnej sezóne a po smole ktorá ho od začiatku roku sprevádza ani nemajú chuť na nejaké riskantnejšie stratégie.
Kto vie, ako by to dopadlo, ak by Massa nevypadol hneď v prvej zákrute. Skúsili by aspoň s jedným monopostom agresívnejšiu stratégiu? Ak sa ne Mercedes vyvinie tlak ( zatiaľ väčšinou z vnútra ) prichádzajú aj poruchy.
Súhlasím, že Rosberg včera nešiel celý čas naplno. Ale dovolím si povedať, že ani Bottas. Keď to potreboval, dokázal zrýchliť bez ohrozenia životnosti gúm.
Uvidíme, čo prinesie druhá polovica sezóny. Za chvíľu začnú dochádzať komponenty, začne sa jazdiť v šetriacom móde od začiatku. Prídu prvé penalizácie. S trochou šťastia by sa za správnych okolností Valtteri na ten najvyšší stupeň postaviť mohol.
Ale vážne. Williams na Mercedes v priamom súboji asi nemá. Navyše, po vlaňajšej katastrofálnej sezóne a po smole ktorá ho od začiatku roku sprevádza ani nemajú chuť na nejaké riskantnejšie stratégie.
Kto vie, ako by to dopadlo, ak by Massa nevypadol hneď v prvej zákrute. Skúsili by aspoň s jedným monopostom agresívnejšiu stratégiu? Ak sa ne Mercedes vyvinie tlak ( zatiaľ väčšinou z vnútra ) prichádzajú aj poruchy.
Súhlasím, že Rosberg včera nešiel celý čas naplno. Ale dovolím si povedať, že ani Bottas. Keď to potreboval, dokázal zrýchliť bez ohrozenia životnosti gúm.
Uvidíme, čo prinesie druhá polovica sezóny. Za chvíľu začnú dochádzať komponenty, začne sa jazdiť v šetriacom móde od začiatku. Prídu prvé penalizácie. S trochou šťastia by sa za správnych okolností Valtteri na ten najvyšší stupeň postaviť mohol.
Iscarian
15:32 21.07.2014 89.177.219.XXX
Ano, to je pravda, ale kdyby Rosberg neodstoupil kvůli převodovce, byl by Bottas v Anglii nejlépe třetí ze 14. pozice. Hamilton byl z 20. pozice třetí to je o něco lepší a nezapomeň, že měl poškozené přední přítlačné křídlo. A stále platí bod 1 v mém předešlém příspěvku.
rock
14:49 21.07.2014 37.188.228.XXX
Bezkonkurenční možná ne, ale nejlepší určitě ano. Je fajn brát v úvahu Lewise, ale byl tam ještě Nico a ten odjížděl Valtterimu při shodné strategii naprosto hladce, určitě 0.5s na kolo. Teda alespoň tu dobu, kdy si tvořil bezpečný náskok. A dokonce ani v této fázi se nejsem jistý, jestli jel naplno. Ve druhé polovině závodu už jel Rosberg na údržbu docela určitě.
Za normálních okolností Williams na Mercedesy pořád ještě nemá, a to s odstupem.
Za normálních okolností Williams na Mercedesy pořád ještě nemá, a to s odstupem.
Fanda.LH
14:46 21.07.2014 213.195.228.XXX
Ok... Já věřím, že kdyby se vykšlali na SC a jeli do boxů jak měli, tak měl LH tyhle pneu o 3 kola mladší a Bottase by dal... Williams je rychlé auto, ale Mercedes je schopen je s DRS předjíždět... Ostatně demonstravali to už v Rakousku, kde měli ještě náročnější okruh na předjíždění...
anonym
14:39 21.07.2014 178.40.218.XXX
ale ked vydrzia kvalifikacne gumy na zaciatku 15kol tak nove na konci za 10kol neodidu ak samozrejme jazdec nieje prasa a vie sa o ne aspon trochu postarat
ked sa k bottasovi dostal tak ich mal relativne v poriadku ved to bolo poznat na casoch ako sa k nemu priblizoval
pozri ja netvrdim ze lujzo bol neschopny, ja tvrdim ze predbehnut williams je momentalne asi nerealne aj pre mercedes
ked sa k bottasovi dostal tak ich mal relativne v poriadku ved to bolo poznat na casoch ako sa k nemu priblizoval
pozri ja netvrdim ze lujzo bol neschopny, ja tvrdim ze predbehnut williams je momentalne asi nerealne aj pre mercedes
Aktuálně
Nadcházející závod 19.5.2024
GP Emilia Romagna63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
-
Pátek
- 1. Trénink (13:30 - 14:30)
- 2. Trénink (17:00 - 18:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (12:30 - 13:30)
- Kvalifikace (16:00)
-
Neděle
- Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek