DISKUZE K ČLÁNKU FIA chce zakázat FRIC zavěšení již od příštího závodu. Je odklad nereálný?
Mezinárodní automobilová federace hodlá zakázat hydraulicky propojené zadní a přední zavěšení (tzv. FRIC) již od Velké ceny Německa příští týden. Týmy již informovala o tom, že je nelegální.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: FIA chce zakázat FRIC zavěšení již od příštího závodu. Je odklad nereálný?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» JOCHEN RINDT
(Hlasovalo 10 lidí)
09.07.2014 08:36
Tak to je pořádna prasárna! F.1.co pamatuju byla… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
10:21 10.07.2014 158.193.80.XXXJe to hlúposť,.. ...lebo autá sú postavené okolo neho a bez neho nik nevie ako sa budú správať a budú sa o hodne ťažšie nastavovať. Je mi to nejasné už len preto, ak na začiatku sezóny sa FIA dotazovala zavedenia aktívneho zavesenia, čo je úplný opak, čo navrhla v súčastnosti. Je to úplná hovadina uprostred sezóny, lebo tekého návrhy môžu dávať len totálny hlupáci. -
Raider
14:16 09.07.2014 85.70.74.XXXTakže na začátku sezóny byl FRIC úplně v pořádku, několik sezón předtím taky a teď je najednou nelegální? No to vypadá zase na přelajnování hřiště během zápasu.
Pro mě za mě, ať si to třeba zakážou, ale pro lásku boží, ať to udělají od příští sezóny.
-
-
Adi
11:14 09.07.2014 176.74.130.XXXOsvedčená taktika Ani se už nedivím. Kdo je ve Formuli 1 moc dominantní, tak tomu se jednoduše FIA (Bernie) snaží zatnout tipec. Například: Renault a jejich hmotové tlumiče v sezóně 2006, dále flexi křídla, aktivní foukání (snaha omezit Red Bull), předchůdce DRS u Mclarenu, změna směsi a specifikace pneu Pirelli (nejvíce poškodila asi Lotus a paradoxně Mercedes), letos snaha o zákaz FRICu (snaha poškodit hlavně Mercedes). Je to defakto rok co rok, kdy se vedení snaží udělat všechno možné i nemožné pro to, aby startovní pole udrželi pokud možno co nejvíce vyrovnané. Je to takový tak trochu nekonečný boj mezi mnohdy geniálníma nápadama inženýrů a byrokracií FIA.-
M3
11:38 09.07.2014 109.107.201.XXXJe to standartní postup ve spoustě sportech. Nemusíme chodit daleko. Když Železný přišel na to, jak hodit oštěpem okolo 100m, změnili specifikaci oštěpu. Ono totiž když vyhrává pořád jeden a ten samej, moc diváků to nepřitáhne, tzn. moc sponzorů to nepřitáhne, tzn. že se netřeba ani nějakej ten závod nepořádá, což potom sportovci jistě neocení.-
tom11
12:16 09.07.2014 77.48.94.XXXrozhodování FIA stojí v technických věcech dlouhodobě za starou bačkoru. to si myslím již dlouho a tento její zatím poslední tah mne v tom jen utvrzuje. deklarovanou snahu zlevnit F1 provádějí tím, že nechají týmy něco vyvinout, dají jim k tomu dobrozdání, že je to legální a v pořádku a když je systém doveden k dokonalosti, je proinvestováno spousta peněz, tak to zakáží. to by snad bylo ze strany týmů i žalovatelné, jako zmařená investice, když bych šel do absurdní krajnosti
nemyslím si, že v ostatních sportovních odvětvích se toto běžně děje a zrovna ve srovnání s atletikou, kde jsou pravidla dlouhodobě téměř neměnná, je to dosti markantní. vývoj jde dopředu všude, nové materiály, technologie - vyžadují někdy úpravy pravidel. to je jasné. ale nikdy ne uprostřed sezony, v půlce závodu a pod. -
-
uzivatel001000
12:38 09.07.2014 46.39.185.XXXPokud si správně vzpomínám, tak změna specifikace oštěpů byla provedena z bezpečnostních důvodů, >100m už bylo prostě moc vzhledem k tomu, že se na atletických stadionech pohybovaly další stovky sportovců.
-
-
uzivatel001000
12:55 09.07.2014 46.39.185.XXXTeď si nejsem úplně jistý, ale nevyvíjel náhodou Lotus před dvěma lety FRIC a FIA mu jej zakázala/neschválila?-
-
uzivatel001000
16:22 09.07.2014 46.39.185.XXXTak ono je to asi trochu něco jiného. Když se jedná o látku, která z organismu vyprchá třeba 3 měsíce, tak si lze stěží představit, že by ji zakázali ze dne na den. A něco podobného je to s tím zavěšením, když už při návrhu počítáš s nějakými vlastnostmi, FIA je zakáže a dá ti cca týden na adaptaci, tak to není úplně v pořádku. Kdyby řekli: "OK, FRIC už není považován za legální a máte 6 týdnů na změnu konstrukce", tak by se o tom třeba dalo polemizovat. Během těch zhruba 7 dnů není možné ani vyrobit některé díly, kterých by se to mohlo dotknout. Nehledě na případnou homologaci, logistiku atp.
-
-
Jens
21:05 09.07.2014 78.157.160.XXXTo nebyl FRIC, ale anti-dive systém, založený na stoupajícím brzdém momentu (dle stoupajícího tlaku v brzdovém systému stoupala/klesal tlak v push-rodu). Týkalo se to výlučně přední nápravy, nešlo o propojení i s tou zadní, jako je tomu u FRICu.
-
-
-
uzivatel000190
09:55 09.07.2014 109.81.210.XXXNormální Mě to vůbec nepřekvapuje, protože takto se fia zachovala už po několikáté. Jinak fric se nikde jinde asi nepoužije protože to je jen nástroj jak nahradit elektroniku, která je zakázaná. -
-
kronos
09:11 09.07.2014 93.185.2.XXXNemám slov Nepomůže vymýšlet titanové podlahy aby látaly jiskry od monopostu , nepomohou úpravy výfukového systému pro efektní zvuk motoru , pevné starty po SC ani dvojité body to co zabíjí sledovanost a celou F1 je právě v tom vymýšlení ****** . Na začátku sezóny o FRICu nevěděli nebo se to hodí až nyní ? Opravdu nad nimi zůstává rozum stát . Uvítal bych novou profesionální F1 bez těch kašparů z FIA , Bernieho a všech těch parazitů co ji ničí , škoda že se to nestane.
Aktuálně
Poslední závod 22.9.2024
GP Singapuru62 kol (306.143 km)
Singapur
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 20.10.2024
GP USA 56 kol (308.405 km)
Circuit of the Americasdní | hod | min | sek