Porucha Vettelova turba v Monaku zničila celý motor, najeto měl jen 120 km

iM2, 6. června 2014, 11:00 Google+

Sébastien Vettel musí letos bojovat na dvou frontách. Společně s Red Bullem se musí snažit o snížení ztráty na dominantní Mercedes a pak ještě musí čelit mnoha technickým defektům, které ho zatím potkávají. Jak bylo teď oznámeno, v Monaku přišel Němec o další motor.

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 06.06. 17:49) Napište svůj názor
Vettel, Sebastian

Vettel, Sebastian | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Montreal navíc není tratí, kde by se Red Bullu mělo podle papírových předpokladů kdovíjak dařit - trať má mnoho dlouhých rovinek. "Musíme se podívat na to, abychom na rovinkách neztráceli až tak moc času a pak to získali zpět v zatáčkách. Zatáčky v Montrealu nejsou lehké. Můžete tam získat hodně času, ale také tam můžete hodně času nechat," říká Sebastian Vettel

Během GP Kanady bychom se možná mohli dočkat drobných změn v rozložení sil v poli F1. Renault totiž svým zákazníkům od této Grand Prix poprvé umožní využívat výkon pohonného ústrojí na 100%. Ovšem trať je jako ušitá na míru Mercedesu. "Zde uvidíme, jak daleko opravdu jsme. Bojujeme proti dobrému paketu. U Mercedesu není silný jen motor." 

V Montrealu je kromě maximální rychlosti důležitá také trakce a stabilita na brzdách. V jedné disciplíně je Red Bull absolutním měřítkem, v ostatních má ale rezervy. Při trakci záleží hodně na dobré mechanické přilnavosti a nárocích motoru. Renault v této oblasti ale provedl velký posun. "Ovladatelnost se neskládá jen ze zrychlení. Hodně záleží také na brždění," pokračuje úřadující mistr světa. A přesně zde byl doposud největší problém Renaultu, použití meziplynu při podřazování je příliš tvrdé a neprezcizní. A to dělá auto v brzdných zónách nervózním. "Čas ztrácíme ještě při nájezdech do zatáčky a při brždění."


Ani v Monte Carlu nezažil Vettel vydařený víkend
(foto: Red Bull Racing)

Pro Vettela je sezona 2014 zatím rokem plným technických problémů. "Doteď jsem měl zatím jen jediný víkend bez nějakého problému. Stále odchází něco jiného. Na jednu stranu je to frustrující, na druhou je to ale dobré, protože to znamená, že se učíme z našich chyb. Nic se nevyskytlo dvakrát." Aktuální využití jednotlivých částí pohonné jednotky nám říká, že to pro Vettela nevypadá moc růžově. Použil už tři motory, turba, MHU-K i MGU-H a řídící jednotky využil dokonce už čtyři. Jen baterie využil zatím pouze dvě, což je pozitivní. 

"Když se na to člověk reálně podívá, tak vidí, že to není růžové. Stalo se pro nás už rutinou, že v neděli ráno vyndáváme převodovku, abychom něco vyměnili. Stávají se zde samozřejmě také chyby. Tomu člověk rozumí. Naši hoši únavou padají na h...." Vettel si navíc moc dobře uvědomuje, že časem budeme vídat hodně penalizací napříč startovním polem z důvodu využití více jednotlivých částí, než je povoleno. 

"Jestli to dojde tak daleko, tak budeme muset kousat do kyselého jablka. V Barceloně jsem už dostal takovou menší ochutnávku." Na jihu Evropy se na roštu totiž Vettel díky výměně převodovky propadl o pět míst. Bylo také oznámeno, že výpadek Vettela v Monaku neodepsal jen MGU-H a turbodmychadlo, jak se původně myslelo. Části rozbitého turbodmychadla se totiž dostaly i do motoru a jednotku, která měla odjeto pouhých 120 km, zničily. Samotný Vettel už přestal počítat, kolikátý motor už ve voze v Montrealu použije. "Je to čtvrtý nebo jeden z těch prvních dvou, které jsou ještě v systému?" Remi Taffin z Renaultu však dává jasnou odpověď: "Dostane nový motor - pro tuto sezonu už čtvrtý."

Vytisknout

Diskuze: Porucha Vettelova turba v Monaku zničila celý motor, najeto měl jen 120 km

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 06.06.2014 17:49 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

McLareny ve Velké ceně Austrálie

Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Hamilton, Lewis

Hamilton si s Rosbergem Monako vyříkal. A co s týmem? "Nikdy to nebylo lepší"

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Jak velké vylepšení veze McLaren do Miami?

  2. Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud