DISKUZE K ČLÁNKU Atraktivnější F1? Pevné restarty po safety caru, zrychlení zastávek i úpravy aerodynamiky

Týmy Formule 1 se snaží vizuálně zatraktivnit závodění pomocí návratu jisker, zářících brzdových kotoučů a viditelných kondenzačních stop zvířeného proudění vzduchu při vyšší vlhkosti.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Atraktivnější F1? Pevné restarty po safety caru, zrychlení zastávek i úpravy aerodynamiky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 38, poslední 26.04.2014 18:02 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Rostislav M. (Hlasovalo 14 lidí) 25.04.2014 13:27
Bývám nepochopen.....myslel jsem to jako ironii… »
» Rostislav M. (Hlasovalo 12 lidí) 25.04.2014 10:19
hehe Tak a pořád budeme hledat něco umělého....… »
» tom11 (Hlasovalo 12 lidí) 25.04.2014 13:48
z toho si nic nedělej03 anonymové většinou… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

    • jiný Honza

      194.48.241.XXX
      A co tak start ve stylu starých Le Mans? Pěkně auta vpravo, jezdci vlevo, každý doběhne, nasedne, nastartuje a vyjíždí. 18 18 18

      + 6 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Navrhujú úplné nezmysly,... ...čo ma teda riadne pobavilo a ak zavedú aktívne zavesenie a nejaké úmelé iskrenie a iné debiliny, tak F1 prestanem sledovať. Vina nie je v tom, že F1 sa stala nudnou v r. 2014 až na jeden závod v Bahrajne, ale je to vďaka neschopnosti Renaultu a Ferrari postaviť pohonnú jednotku zrovnateľnú výkonovo a aj po stránke spoľahlivosti s tou od Mercedesu a zaostávanie tak aj Red Bullu, ktorý má dobré auto po stránke aerodynamiky, ale mu chýba deficit výkonu 40 koní, čo je v F1 nie zanedbateľné, ak sa tu hrá o každý koník, ktorý je pri predbiehaní veľmi dôležitý a povedzme si úprimne, koľký z radov pilotov konkurencie povedali, že piloti Mercedesu, aby ich na rovinke predbehli, nepotrebujú použiť ani DRS. 11 18

    + 4 / − 14

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Chim

      217.197.144.XXX
      ...ak zavedú aktívne zavesenie a nejaké úmelé iskrenie a iné debiliny, tak F1 prestanem sledovať...

      ---

      No pokud by to tak skutečně bylo, tak by ty změny měli opravdu zavést. A to co nejdříve.

      + 17 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Nie nezavedú,.. ...lebo sú to totálne hlúposti. 11

        + 2 / − 6

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.41.245.XXX
          teraz to funguje tak teamy dopreduy nakupia najlepsich inzinierov potom iniciuju zmenu pravidiel a ty co sa spamataju neskoro im nema kto vyvijat 16

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Kapor

            194.160.178.XXX
            Oni chcú vo FIA dostať,.. ..."Nobelovu cenu" za to, že z monopostu F1 urobia najkomplikovanejšie auto na svete, ktoré ale nebude najrýchlejšie a nikde inde nevyužije. Hlaná vec bude to, že bude iskriť, ako keď Nikola Tesla demonštoval na sebe účinky vysokého napätia a ešte mnoho iných vtákovín. 11

            + 2 / − 6

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • pidro

    88.100.206.XXX
    Ještě by se každé páté kolo mohla losovat tombola.

    + 19 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • m4nitou

    83.208.107.XXX
    Nechápu, jak by mohl start za safety carem zatraktivnit závod 07

    + 10 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • eR

      62.245.107.XXX
      Souhlas. V motorsportu není nic nudnějšího než start za safety carem.

      + 9 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Text upraven, myšleno pevný start po safety caru.

      + 8 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • m4nitou

        147.32.11.XXX
        Aha, díky, to už dává větší smysl. I když stejně mi to přijde jako další zbytečná umělost.

        + 10 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • mida

          88.101.0.XXX
          Pokud pevný start po safety car fázi, tak je jednodušší ten závod zastavit, všichni do boxů a po uklizení trati nový pevný start - tím se navíc ušetří mnoho litrů benzínu a f1 bude ještě zelenější...
          Nyní vážně - současná F1 narazila na mantinely fyziky - ta je prostě jen jedna. To je ten hlavní problém. Nejdříve byly doutníkové karoserie, pak přišly první klíny, křídla, wing-cars (zakázaná pravidly) až se to celé ustálilo na tvaru "cocacola" a už se hledají jen detaily (difuzory, brzdové kanálky, vyústění výfuků, počty otvorů v bočnicích zadních křídel, boční deflektory.....), ale ta auta jsou si v základu podobná tak, že kdybychom je všechna natřeli na fialovo, tak rozdíly zaznamenají pouze zasvěcení a znalci. V paměti mám poslední odlišnou "kreaci" v podání McL (příčný průřez ve tvaru "U") - to bylo cca 2-3 roky zpátky, ale byla to slepá ulička. Ano letos se dají vystopovat cca 3 - 4 "typy" nosů, což je tak jediné, co ty vozy od sebe nějak vizuálně odlišuje, ale pokud se nezmění pravidla, tak v příští sezóně už budou jen 2 typy a v další sezóně se tvar ustálí na jednom jediném řešení. Proč? Protože fyzika je pouze jedna a to řešení bude nejefektivnější. Dalším faktorem, který ten sport zabíjí je elektronika. Dříve se vývoj určoval systémem pokus - omyl, kdežto v posledních 20 letech se díky elektronice a počítačům se ve všech oblastech velice rychle nalezne optimální efektivita - ale ta je pro všechny +/- stejná. Proto jsou ty závody stále nudnější a nudnější a tak se hledá, jak z toho udělat umělou šou, která nějak přitáhne pozornost. Potom to ale není o sportu, hravost a soutěživost nahradily peníze. 02 05 09

          + 19 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • kronos

            93.185.2.XXX
            Bohužel s tebou musím souhlasit 05

            + 6 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • pidro

            88.100.206.XXX
            Hlavně má být F1 rychlá.Většina rekordů tratí je ale z doby okolo 2004,05

            + 4 / − 3

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • sova

            82.142.87.XXX
            to není jen limit samotne fyziky, zde se jedna spis o limit sice fyziky ale V RAMCI PRAVIDEL. ty jsou prilis striktni a tak nedovoluji rozmanitost.
            zcela jednoduchy priklad: celkova zavodni vykonost je o vyvazeni alespon dvou faktoru:
            - u aero je to prilak - max rychlost vs max pritlak
            - u motoru max efektivnost vs max vykona (ale pak castejsi zastavky nebo vetsi nadrz = vic kilo)

            bylo by na kazdym, pro co se rozhodne an zacatku sezony (napr ta nadrz) a pro co na zac zavodu (aero body)

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama