DISKUZE K ČLÁNKU O návratu po Hondě přemýšlí i BMW. Nebýt změn, Renault i Mercedes by odešli (+foto)

Letošní změna motorů Formuli 1 pomohla udržet ve vrcholné disciplíně motorsportu Renault i Mercedes. Příští rok se vrací Honda, o podobném kroku nyní vážně přemýšlí i BMW.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: O návratu po Hondě přemýšlí i BMW. Nebýt změn, Renault i Mercedes by odešli (+foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 62, poslední 13.04.2014 18:00 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Prokop S. (Hlasovalo 6 lidí) 10.04.2014 13:30
je rozdíl fanoušek Ferrari a potenciální kupec… »
» uzivatel000635 (Hlasovali 4 lidé) 10.04.2014 12:18
Promiň, ale už moje babička říkala: "Kdyby… »
» Prokop S. (Hlasovali 4 lidé) 11.04.2014 08:00
ropy je dost.. tak takhle se ten problém bude… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Je to úplne pomýlený názor,... ...že by automobilky dávali do osobných aut, túto už prekonanú techniku, ktorá si vyžaduje nielen o jeden subsystém (MGU-H) viac, ako majú súčasné hybridy, ale raz takú dĺžku kabeláže a náročný SW na riadenie všetkých subsystémov, pre palubný počítač, ktorý musí byť výkonnejší ako doteraz a teda aj drahší a že je aj iná cesta, čoho príkladom sú nové motory od Mazdy Skyactiv II. generácie a to zážehové aj diesselové G a D, ktoré sú motormi atmosferickými a majú vysokú účinnosť, nízku spotrebu a sĺňajú nosmu EURO VI, čo sa týchto monstrách, ktoré sú namontované v F1-kách, povedať vôbec nedá, lebo práve nízka cena a náklady na údržbu, tie Skyactiv G a D robia konkurencieschopnými. Ak Honda a BMW do F1 chcú, nik im to nebráni, ale musia rátať s tým, že aj Mercedesu trvalo 4 roky, kým sa v F1 presadil. A to čaká aj ich. Nie sú o nič múdrejší ani šikovnejší, ako tímy tam etablované, aj keď majú peňazí na rozhadzovanie a plytvanie, lebo osobné autá ktoré sa vyrábajú, sú čoraz ďálej väčšie braky a vidieť to na škodovkách, ktoré boli vyrobené pred rokmi a stále jazdia bez zjavných opráv, hoci tie nové typy sú omnoho poruchovejšie. 11

    + 6 / − 16

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      109.81.245.XXX
      Kapor, jaké máš auto?

      + 11 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Slimák

        194.213.42.XXX
        šlapací 14

        + 8 / − 4

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Kapor

          194.160.178.XXX
          Pomýlený si ty,.. ...chlapče, lebo ten MGU-H, pseudoadiabatické motory nepotrebujú, len MGU-K a ani katylizátor a chladenie (len interné v bloku motora) ! A keď si spočítaš o koľko sú drahšie nielen nové systémy, diagnostika, riadiaci SW a opravy tak tých 35% je úplne zanedbateľných, keď to tie pseudoadiabatické nepotrebujú a ich účinnosť je 70%, čo je vrchol, ako sa dá turbo spaľovací motor zdokonaliť. To čo podsúvajú verejnosti cez F1, je šmejd a plytvanie prostriedkami na úkor zákazníka, takpovediac mačka vo vreci, nakoľko ako ukázali Japonci, že aj atmosferické motory je možné ešte zdokonaliť. 01

          + 4 / − 9

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • Kapor

        194.160.178.XXX
        Ford Mustang. 11

        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jens

          78.157.160.XXX
          No to to trvalo. 04 Tak už se těším na to zimní setkání, jak mě tam s ním povozíš kolem Ontária! 11

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • eR

    62.245.107.XXX
    Pokud budou o návratu do F1 v BMW rozhodovat v květnu, tak není vůbec žádná šance, že by mohli stihnout rok 2015. I když se to jeví jako zajímavá alternativa pro RedBull. Německý výrobce motorů by poháněl auto 4-násobného německého šampiona...

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Gregorius

      78.45.201.XXX
      No, možné je, že nějakým způsobem na motoru už pracují, třeba projekčně. Pokud by teď už měli rozpracovaný hrubý návrh, možná by to stihnout mohli, nicméně je to docela nepravděpodobné. Každopádně to asi je v souladu s jejich obchodní aktivitou ( modely i8, i3 )

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • PC

      212.47.2.XXX
      Mě tahle informace ( že další firmy chtějí do F1 s motory) příjde úplně šílená. Spíš jsem byl přesvědčen, že odejde ještě Renault. Nechápu, co jim to kromě pochybné prestiže a reklamy přinese. A to ta prestiž je pochybná, když se nedaří vítězit.

      + 1 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Prokop S.

        Prokop S.

        89.102.97.XXX
        tak Renault si právě kvůli reklamy nemůže dovolit F1 opustit, protože by tím dal najevo, že vymyslel křáp.. musí zamakat, dát motor do kupy a tím dát najevo, že problémy dokáže vyřešit.. resp si na to za pár let nikdo nevzpomene.. "odešli z F1, protože na to neměli" zní fakt blbě.. a kromě toho jim to přinese i peníze a vývojový prostor.. pokud vím, motory si nechávají slušně zaplatit aby vývoj pokryli (jestli je opravdu dotují, budu rád za opravení)

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • PC

          212.47.2.XXX
          To je pravda, Renault by to odchodem pohnojil totálně. Ale právě z toho je vidět, že F1 je jen o pochybné rádobyprestiži. Dnes už to dobrých 10 let nic automobilkám nepřináší.

          + 1 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Prokop S.

            Prokop S.

            89.102.97.XXX
            když tedy pomineme prestiž. Rozhodně nelze opomenout reklamu, to je sám o sobě důvod proč se tam angažuje tolik sponzorů a partnerů.
            F1 automobilkám přináší mnohé. Nikde jinde nejsou tlačeny hledat nová a unikátní řešení jako právě zde. A i když nepoužijí právě V6 1.6 Turbo do svých aut, mohou použít technologie a postupy právě z F1.. poznatky z aerodynamiky, ty baterie..
            kdyby jim opravdu nic nepřinášela, proč se vrací Honda? BMW uvažuje o návratu, Mercedes založil vlastní tým..

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • PC

              212.47.2.XXX
              Všechno co uvádíš je na hraně - Honda nedávno odešla, Mercedes to teprve po mnoha letech zkouší a celá minulá léta uvažoval o odchodu. BMW nedávno z F1 odešla a návrat dlouhodobě popírá, Renault utekl......atd. Z toho je dobře vidět, že fenomén F1 je už dobrých 10 let jen uměle přiživovaný a udržovaný a že automobilky to zdaleka tak optimisticky a výhodně nevidí. Prestiž a reklama je zde už jen velmi pochybné úrovně. Spíš to vypadá na tlak různých jiných zájmových skupin a ne automobilek. Myslím, že automobilky neživí nejdražší vozy, ale právě ty levnější jejichž prodej jde do statisíců. A zde z důvodů ceny nelze využít nejmodernější technologie F1. Když to bude třeba, automobilky jsou schopny vyvinout vše, co bude trh žádat i bez F1. Účast v F1 nic automobilce nepřináší, reklama a prestiž je zde už dávno vyčpělá, až směšná.

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Prokop S.

                Prokop S.

                89.102.97.XXX
                pokud vím, Renault se stále pod kapotou objevuje. Na stažení Mercedesu z F1, pokud vím, měli požadavek akcionáři držící okolo 4% akcií. K BMW asi tento nedávný článek [odkaz na stránku] . Ta účast automobilek je právě proto, že F1 se pro ně stává smysluplná.. že se z F1 nic nevyužívá? co třeba aerodynamika, nové materiály..

                ale asi bude nejlepší když napíšeš předsednictvu Hondy, Mercedesu i Renaultu, že se jim F1 absolutně nevyplatí, ať se tedy stáhnou. Třeba prozřou 04

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • PC

                  46.13.21.XXX
                  to si jen pořád hraješ s daty typu "jedna paní povídala". Stejně si můžu hrát i já a ty stejné argumenty uvádět proti tobě - Renault už je jen pod kapotou a kdyby letos nebyl vůbec, řada týmů by byla rády. Říkáš 4% Mercedesu a přesto to bylo o vlas a celý tým málem odešel, takže tam musel působit někdo mnohem vlivnější. O BMW nemá cenu se bavit - léta návrat popírali, i když by jejich investice do F1 jistě uvítal každý v tomto kolotoči a že tento článek tvrdí opak? No a co? takových už tady bylo - třeba jim někdo nabídl kšeft. Prostě když dostanou peníze, proč by nešli zpět do F1 - ale bavíme se o v podstatě nenávratném sponzoringu F1 a využití poznatků z F1 pro výrobu automobilek. Tam jsem přesvědčen, že BMW se vrátí maximálně jen jako motorář. Prostě něco vyvine a nechá si to řádně zaplatit od kupce. Obyčejný obchod. Žádné obří nenávratné investice do týmu F1 nehrozí.
                  Představenstvům si spisuj ty, jak jsem psal na začátku - já se klepům vyhýbám, snažím se držet reality a ne poháde k o tom jak někdo sponzoringem v F1 ke štěstí přišel.........

                  + 2 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
      • uzivatel001000

        uzivatel001000

        46.39.185.XXX
        Tak třeba vidí tento typ hybridních pohonných jednotek jako konkurenční výhodu (resp. nevýhodu) a nemít ji vyvinutou by pro automobilku mohlo znamenat nemalé potíže v blízké budoucnosti. A proč se hrnout do F1? Protože je zde velká šance, že jim drahý vývoj týmy alespoň částečně zaplatí. Kdyby si to vyvíjeli čistě pro vlastní potřeby, tak se jim vývoj bude vracet mnohonásobně déle, protože na seriové auta nemůžou nasadit mnohonásobně vyšší ceny.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Gregoriu

    78.45.201.XXX
    Super Děkuji za článek, konečně si snad někteří zabednění obhájci předpotopních primitivních motorů uvědomí, jak moc se pletli. Ferrari a Renault musí zamakat, konkurence bude tvrdá.

    + 12 / − 4

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • zlo

      94.113.8.XXX
      Tahle technologie je podle mě pro automobilky extrémně lákavá. Motory navíc definitivně neřekly poslední slovo. Počkejte jaký výkonstní skok učiní před další sezónou. V době zmražení budou dávat v kvalifikačním módu hodně přes 900 koní.

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama