DISKUZE K ČLÁNKU O návratu po Hondě přemýšlí i BMW. Nebýt změn, Renault i Mercedes by odešli (+foto)
Letošní změna motorů Formuli 1 pomohla udržet ve vrcholné disciplíně motorsportu Renault i Mercedes. Příští rok se vrací Honda, o podobném kroku nyní vážně přemýšlí i BMW.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: O návratu po Hondě přemýšlí i BMW. Nebýt změn, Renault i Mercedes by odešli (+foto)
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
10:23 10.04.2014 194.160.178.XXXJe to úplne pomýlený názor,... ...že by automobilky dávali do osobných aut, túto už prekonanú techniku, ktorá si vyžaduje nielen o jeden subsystém (MGU-H) viac, ako majú súčasné hybridy, ale raz takú dĺžku kabeláže a náročný SW na riadenie všetkých subsystémov, pre palubný počítač, ktorý musí byť výkonnejší ako doteraz a teda aj drahší a že je aj iná cesta, čoho príkladom sú nové motory od Mazdy Skyactiv II. generácie a to zážehové aj diesselové G a D, ktoré sú motormi atmosferickými a majú vysokú účinnosť, nízku spotrebu a sĺňajú nosmu EURO VI, čo sa týchto monstrách, ktoré sú namontované v F1-kách, povedať vôbec nedá, lebo práve nízka cena a náklady na údržbu, tie Skyactiv G a D robia konkurencieschopnými. Ak Honda a BMW do F1 chcú, nik im to nebráni, ale musia rátať s tým, že aj Mercedesu trvalo 4 roky, kým sa v F1 presadil. A to čaká aj ich. Nie sú o nič múdrejší ani šikovnejší, ako tímy tam etablované, aj keď majú peňazí na rozhadzovanie a plytvanie, lebo osobné autá ktoré sa vyrábajú, sú čoraz ďálej väčšie braky a vidieť to na škodovkách, ktoré boli vyrobené pred rokmi a stále jazdia bez zjavných opráv, hoci tie nové typy sú omnoho poruchovejšie.-
-
-
Kapor
11:45 10.04.2014 194.160.178.XXXPomýlený si ty,.. ...chlapče, lebo ten MGU-H, pseudoadiabatické motory nepotrebujú, len MGU-K a ani katylizátor a chladenie (len interné v bloku motora) ! A keď si spočítaš o koľko sú drahšie nielen nové systémy, diagnostika, riadiaci SW a opravy tak tých 35% je úplne zanedbateľných, keď to tie pseudoadiabatické nepotrebujú a ich účinnosť je 70%, čo je vrchol, ako sa dá turbo spaľovací motor zdokonaliť. To čo podsúvajú verejnosti cez F1, je šmejd a plytvanie prostriedkami na úkor zákazníka, takpovediac mačka vo vreci, nakoľko ako ukázali Japonci, že aj atmosferické motory je možné ešte zdokonaliť. -
-
-
-
-
-
-
Gregorius
10:20 10.04.2014 78.45.201.XXXNo, možné je, že nějakým způsobem na motoru už pracují, třeba projekčně. Pokud by teď už měli rozpracovaný hrubý návrh, možná by to stihnout mohli, nicméně je to docela nepravděpodobné. Každopádně to asi je v souladu s jejich obchodní aktivitou ( modely i8, i3 ) -
-
Prokop S.
12:19 10.04.2014 89.102.97.XXXtak Renault si právě kvůli reklamy nemůže dovolit F1 opustit, protože by tím dal najevo, že vymyslel křáp.. musí zamakat, dát motor do kupy a tím dát najevo, že problémy dokáže vyřešit.. resp si na to za pár let nikdo nevzpomene.. "odešli z F1, protože na to neměli" zní fakt blbě.. a kromě toho jim to přinese i peníze a vývojový prostor.. pokud vím, motory si nechávají slušně zaplatit aby vývoj pokryli (jestli je opravdu dotují, budu rád za opravení)-
-
Prokop S.
16:29 10.04.2014 89.102.97.XXXkdyž tedy pomineme prestiž. Rozhodně nelze opomenout reklamu, to je sám o sobě důvod proč se tam angažuje tolik sponzorů a partnerů.
F1 automobilkám přináší mnohé. Nikde jinde nejsou tlačeny hledat nová a unikátní řešení jako právě zde. A i když nepoužijí právě V6 1.6 Turbo do svých aut, mohou použít technologie a postupy právě z F1.. poznatky z aerodynamiky, ty baterie..
kdyby jim opravdu nic nepřinášela, proč se vrací Honda? BMW uvažuje o návratu, Mercedes založil vlastní tým..-
PC
08:09 11.04.2014 212.47.2.XXXVšechno co uvádíš je na hraně - Honda nedávno odešla, Mercedes to teprve po mnoha letech zkouší a celá minulá léta uvažoval o odchodu. BMW nedávno z F1 odešla a návrat dlouhodobě popírá, Renault utekl......atd. Z toho je dobře vidět, že fenomén F1 je už dobrých 10 let jen uměle přiživovaný a udržovaný a že automobilky to zdaleka tak optimisticky a výhodně nevidí. Prestiž a reklama je zde už jen velmi pochybné úrovně. Spíš to vypadá na tlak různých jiných zájmových skupin a ne automobilek. Myslím, že automobilky neživí nejdražší vozy, ale právě ty levnější jejichž prodej jde do statisíců. A zde z důvodů ceny nelze využít nejmodernější technologie F1. Když to bude třeba, automobilky jsou schopny vyvinout vše, co bude trh žádat i bez F1. Účast v F1 nic automobilce nepřináší, reklama a prestiž je zde už dávno vyčpělá, až směšná.-
Prokop S.
08:34 11.04.2014 89.102.97.XXXpokud vím, Renault se stále pod kapotou objevuje. Na stažení Mercedesu z F1, pokud vím, měli požadavek akcionáři držící okolo 4% akcií. K BMW asi tento nedávný článek [odkaz na stránku] . Ta účast automobilek je právě proto, že F1 se pro ně stává smysluplná.. že se z F1 nic nevyužívá? co třeba aerodynamika, nové materiály..
ale asi bude nejlepší když napíšeš předsednictvu Hondy, Mercedesu i Renaultu, že se jim F1 absolutně nevyplatí, ať se tedy stáhnou. Třeba prozřou-
PC
11:00 13.04.2014 46.13.21.XXXto si jen pořád hraješ s daty typu "jedna paní povídala". Stejně si můžu hrát i já a ty stejné argumenty uvádět proti tobě - Renault už je jen pod kapotou a kdyby letos nebyl vůbec, řada týmů by byla rády. Říkáš 4% Mercedesu a přesto to bylo o vlas a celý tým málem odešel, takže tam musel působit někdo mnohem vlivnější. O BMW nemá cenu se bavit - léta návrat popírali, i když by jejich investice do F1 jistě uvítal každý v tomto kolotoči a že tento článek tvrdí opak? No a co? takových už tady bylo - třeba jim někdo nabídl kšeft. Prostě když dostanou peníze, proč by nešli zpět do F1 - ale bavíme se o v podstatě nenávratném sponzoringu F1 a využití poznatků z F1 pro výrobu automobilek. Tam jsem přesvědčen, že BMW se vrátí maximálně jen jako motorář. Prostě něco vyvine a nechá si to řádně zaplatit od kupce. Obyčejný obchod. Žádné obří nenávratné investice do týmu F1 nehrozí.
Představenstvům si spisuj ty, jak jsem psal na začátku - já se klepům vyhýbám, snažím se držet reality a ne poháde k o tom jak někdo sponzoringem v F1 ke štěstí přišel.........
-
-
-
-
-
-
uzivatel001000
11:49 11.04.2014 46.39.185.XXXTak třeba vidí tento typ hybridních pohonných jednotek jako konkurenční výhodu (resp. nevýhodu) a nemít ji vyvinutou by pro automobilku mohlo znamenat nemalé potíže v blízké budoucnosti. A proč se hrnout do F1? Protože je zde velká šance, že jim drahý vývoj týmy alespoň částečně zaplatí. Kdyby si to vyvíjeli čistě pro vlastní potřeby, tak se jim vývoj bude vracet mnohonásobně déle, protože na seriové auta nemůžou nasadit mnohonásobně vyšší ceny.
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek