DISKUZE K ČLÁNKU O návratu po Hondě přemýšlí i BMW. Nebýt změn, Renault i Mercedes by odešli (+foto)
Letošní změna motorů Formuli 1 pomohla udržet ve vrcholné disciplíně motorsportu Renault i Mercedes. Příští rok se vrací Honda, o podobném kroku nyní vážně přemýšlí i BMW.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: O návratu po Hondě přemýšlí i BMW. Nebýt změn, Renault i Mercedes by odešli (+foto)
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
anonym
11:08 10.04.2014 46.13.11.XXX"Úspora paliva" Mně se líbí, jak jsou všichni nadšeni z úspory paliva ze 150 kg na 100 kg.
To je celých 50 kg!
Pokud by stál 1 kg paliva třeba 500 Kč, tak je to "ohromných" 25.000,- Kč za závod.
Takovou částku zcela jistě v pohodě spolkne mnohem náročnější servisovatelnost nových pohoných jednotek.
Protože když se mechanici drbou s kdejakou opravou mnohem déle než dřív, tak nezbývá čas na ujetí třeba testovacích kol, nemají dost dat na další vývoj atd. A tím se to celé zase dál prodražuje.-
Jens
11:11 10.04.2014 109.81.245.XXXMě se zase líbí, jako jsou anonymové hloupí a porovnávají pouze absolutní čísla. Ano, co je 50 kg paliva ve srovnání se světovou spotřebou? Co takhle si uvědomit hodnotu relativních čísel - úsporu 35%? Asi by se ti taky líbilo, kdyby ti auto místo 8 litrů žralo jen 5. Vynásob si to množstvím všech automobilů a třeba se ti rozsvítí.-
PC
11:39 10.04.2014 212.47.2.XXXA tobě by se zase mohlo rozsvítit, že tahle technologie je nepředstavitelně drahá (jak na pořízení, tak na opravy a údržbu), a že se tedy opět dostane pouze do luxusních a drahých aut. Navíc bude neprodejná v autobazarech. Takže je to opět jen jakýsi technologický výstřelek, kapka v moři, která nevyřeší a nezlepší vůbec nic. Ale efektně to bude působit v autosalonech a ve výkladních skříních velkých automobilek, to je pravda, ale to je asi všechno. Mnohem více se mi zamlouvá krok Mazdy, která odmítla tenhle šílený směr hybridů a zaměřuje se spíše na celkové zefektivnění stávajících technologií. Počítá se snížením spotřeby o cca 30%. Jistě se to taky neobjeví hned u levnějších vozů, ale bude to jen otázka krátkého času. Toto je technologie pro běžný život.-
Jens
11:45 10.04.2014 109.81.245.XXXKdybys uměl číst, pak by ses dozvěděl, že nehovoříme o penetraci nových technologiích z F1 (pominu, že nemáš úplně pravdu), ale o bagatelizaci relativních čísel nesmyslně argumentujíce s abolutními. A snížení spotřeby o 35 % rozhodně není kapka v moři. Ostatně za "kapku v moři" kdysi krychlíci považovali i vynález kola.-
PC
15:11 10.04.2014 212.47.2.XXXKdyž tedy pominu tu "penetraci technologie", tak i tak se mi zdá, že naopak neumíš číst ty, nebo nechápeš větnou skladbu. Sám ve svém příspěvku násobíš počtem aut a právě to bys měl udělat i v F1 a vynásobit tu "úsporu" počty formulí F1. Pak ti vyjde (i když budeš ignorovat ty strašlivé náklady na vývoj té "úsporné" technologie), že to snížení spotřeby vypadá jen jako hloupý a nepodařený vtip, protože je to ta, snad, nejmenší položka z nákladů na provoz a údržbu vozu F1.-
-
Duncan66
07:30 11.04.2014 89.29.32.XXXale k cemu? To je stejna logika, jako by nekdo obhajoval mnoztvi fotovoltaniky v CR, kde mame nejvic watu na jednoho obyvatele snad na svete. A pritom je u nas napr. 3x mene slunecnych dnu, nez v ve Spanelsku a i ten vykon je daleko nizsi diky poloze. Neboli naprosta demence. Je to pouze politika a vychcanost.
Kdo si koupi auto za 2 miliony, aby usetril 50 tisic rocne na palivu, kdyz normalni auto, ktereho tech 50 tisic rocne navic bude stat stoji radove mene a taky jeho servis je radove levnejsi? Ropy je dost a nez dojde, tak se toho jeste vymysli mraky.-
Prokop S.
08:00 11.04.2014 89.102.97.XXXropy je dost.. tak takhle se ten problém bude stále oddalovat až bude pozdě.. a chce se ti za ropu sypat a sypat arabským šejkům?
a to že F1 je kapka v moři.. F1 má jít s vývojem automobilového průmyslu právě proto aby tam mohly automobilky zkoušet nové technologie.. k čemu by byla F1, která používá techniku co se 20 let nepoužívá? F1 má být prostor kde dochází k vývoji.. v počátku je vše drahé, někdo tu argumentoval, že i auto si mohli koupit kdysi jen ti nejbohatší, autům bylo předpovídání, že to je jen módní výstřelek a za chvíli zmizí, dnes si ho může dovolit téměř každý. Tak to bude i s těmi nyní drahými věcmi, čím více jich bude, tím levnější budou..
-
-
-
-
-
-
Chasnik
12:05 10.04.2014 78.24.10.XXXA kolik stojí to auto, co žere 8 ve srovnání s tím, co si vezme 5??? Toť otázka...
Proč se nerozšířila "zero emission" elektrická vozítka? Protože tahle pidiauta, resp. opuchlé nákupní vozíky vyjdou na 3/4 mega a víc.
Když jsem naposledy obnovoval auto, tak jsem si vybíral ze 2 variant: jedna je levnější a žere víc, druhá je dražší a žere míň. A je citlivější na kvalitu paliva, na silné zimní mrazy, déle se zahřívá a je celkově složitější a náchylnější k poruchám.
Takže radši jezdím za 7 než za 5,5, protože návratnost vyšší ceny a provozních nákladů se mi díky nižší spotřebě vrátí někde okolo 140 000 km, přičemž při cca 150 tkm auta měním.
Celá ekologie, tak jak je nám podsunovaná, je jeden mega podvod. Nejde o nic jiného, než díky složitým a poruchým technologiím spolu s poddimenzovanými komponenty snížit životnost a zrychlit cyklus obnovy výrobku = více prodejů = více tržeb.-
-
anonym
20:53 10.04.2014 217.117.213.XXXanonyme, čti to příště celé. Porovnávám to komplexně, tedy beru v potaz i to zmíněné: vyšší citlivost na kvalitu paliva (která v ČR není plošně perfektní), možný problém při silných mrazech, pomalejší zahřívání, tudíž nevhodnost pro kratší trasy, vyšší náchylnost k poruchám díky větší složitosti systému. Přidávám ještě náklady na případnou výměnu DPF, která nemusí být uznána na reklamaci. Jasně, zatím jde vykuchat, ale nikdo neví, kdy se změní limity na STK a potom co...
Takže, riskovat všechno tohle kvůli MOŽNÉ úspoře (spousta věcí se kalkuluje samozřejmě odhadem, nevidím přesně na 4 roky dopředu) je pro mě nevýhodné.
Může to být výhodné pro někoho, kdo nalítá 200-300 (i víc) km denně a počítá, že mu auto vydrží třeba čtvrt mega nebo 300 tkm. Pak je to výhodnější varianta. Neřekl jsem, že nafta do auta nepatří, ale že je potřeba posuzovat problematiku komplexně.
Stejně jako ve Formuli 1. V žádném případě nejsem proti používání moderních technologií, které mohou být v budoucnu zajímavé i pro "plebs", i když jsou zatím drahé. Jenom mi to v době, kdy se pořád mluví o šetření nákladů, přijde jako faul na týmy. Kdo chtěl nové motory? Výrobci motorů? OK, tak proč nezaplatí rozdíl proti starým motorům ze svého a nedávají týmům ty jednotky za původní ceny? Chce to promotér, aby měl nové marketingové téma pro F1? Fajn, tak proč týmům finančně nepomůže se s nákladnějšími pohonnými jednotkami srovnat? Je to i jeho zájem, aby F1 fungovala ne? Týmy byly poslední, kdo se po nových motorech sápal, a přitom na to nejvíce doplatily, asi tak.
-
-
-
-
uzivatel000635
12:18 10.04.2014 88.101.0.XXXPromiň, ale už moje babička říkala: "Kdyby bylo ho*no sladký, se*eme si do kafe". Tolik jen k tomu tvému kdyby...
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek