O návratu po Hondě přemýšlí i BMW. Nebýt změn, Renault i Mercedes by odešli (+foto)

Petr Hlawiczka, 10. dubna 2014, 06:40 Google+

Letošní změna motorů Formuli 1 pomohla udržet ve vrcholné disciplíně motorsportu Renault i Mercedes. Příští rok se vrací Honda, o podobném kroku nyní vážně přemýšlí i BMW.

Počet komentářů:  62 komentářů (Poslední 13.04. 18:00) Napište svůj názor
BMW

BMW | foto: BMW Motorsport

Sdílejte článek

Renault v minulosti hrozil odchodem, pokud nedojde ke změně motorů, které již nepovažoval za relevantní pro vývoj silničních vozů. Atmosférické 2,4l V8 letos nahradila hybridní 1,6l V6 turba, na kterých se týmy nakonec dohodly po intervenci Ferrari, byť francouzský výrobce původně navrhoval řadové čtyřválce.

Mercedes nyní prozradil, že by z F1 zřejmě odešel, pokud by nebyla ochotná vzdát se archaických atmosférických osmiválců, které ji poháněly až do konce minulého roku. Letošní pohonné jednotky jsou až o 35 % efektivnější a místo 150 kg paliva si pro závod vystačí se 100 kg.

"Klíčovou změnou pro budoucnost je palivová ekonomie a efektivita a změna pravidel v F1 je popíchnutím vývoje tím správným směrem," řekl Thomas Weber, člen představenstva Daimler zodpovědný za výzkum a vývoj. "Těžce se mi při rozhovorech vysvětlovalo, proč používáme atmosférické motory."

"S novými pravidly můžu jasně přesvědčit dozorčí orgán, že F1 dělá přesně to, co potřebujeme: snižování objemu, přímé vstřikování, lehká konstrukce, palivová efektivita na nejvyšší úrovni, nové technologie a kombinace spalovacího motoru s hybridním e-motorem," uvádí Weber.

turbo
Renault i Mercedes by Formuli 1 nebýt změn v oblasti motorů zřejmě opustili
(foto: Renault Sport F1)

Podle něj již dochází k přenosu technologií z nových F1 motorů do silničních vozů. Chválí "neuvěřitelné" výsledky, kterých konstruktéři v F1 za krátkou dobu dosáhli. Palivová účinnost již je na úrovni "40 % nebo výše," čímž překonává silniční naftové motory.

Tyto změny přilákaly zpět do F1 Hondu, která bude příští rok pohánět exkluzivně monoposty McLarenu, a v dalších sezónách případné další zájemce.

Chystá se návrat BMW?
O návratu začalo po měsících popírání interně přemýšlet také vedení BMW. Giancarlo Minardi informuje o tom, že na květnovém zasedání bude správní rada této německé automobilky vyhodnocovat návrat do F1 možná již od roku 2015. Dočkáme se již příští rok pěti výrobců pohonných jednotek?

mbw
BMW začíná nová F1 lákat (foto: BMW Motorsport)

Nápad by chtěl údajně prosadit Steven Althaus, ředitel managementu značky BMW a marketingových služeb skupiny BMW. Minardi si navíc všiml neustálé přítomností techniků BMW během předsezónních testů i jejich návštěvy prvních závodů. Ti podle něj sbírali důležité informace pro automobilku.

"Příchod německé automobily by mohl být pro F1 závanem čerstvého vzduchu jak z technického, tak i z ekonomického hlediska. Mohla by pomoci týmům, které se momentálně trápí. Pokud se zájem BMW potvrdí, bude to odpovědí na technické změny a potvrzením toho, že F1 stále zůstává vrcholným ztvárněním světového motorsportu," uvádí Minardi.

 

Pod článekem si můžete prohlédnout zajímavou fotogalerii F1 motorů BMW.

Vytisknout

Diskuze: O návratu po Hondě přemýšlí i BMW. Nebýt změn, Renault i Mercedes by odešli (+foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 62, poslední 13.04.2014 18:00 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 62 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Räikkönen: Ferrari není stupidní, dokáže to otočit

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud