DISKUZE K ČLÁNKU O návratu po Hondě přemýšlí i BMW. Nebýt změn, Renault i Mercedes by odešli (+foto)

Letošní změna motorů Formuli 1 pomohla udržet ve vrcholné disciplíně motorsportu Renault i Mercedes. Příští rok se vrací Honda, o podobném kroku nyní vážně přemýšlí i BMW.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: O návratu po Hondě přemýšlí i BMW. Nebýt změn, Renault i Mercedes by odešli (+foto)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 62, poslední 13.04.2014 18:00 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Prokop S. (Hlasovalo 6 lidí) 10.04.2014 13:30
je rozdíl fanoušek Ferrari a potenciální kupec… »
» uzivatel000635 (Hlasovali 4 lidé) 10.04.2014 12:18
Promiň, ale už moje babička říkala: "Kdyby… »
» Prokop S. (Hlasovali 4 lidé) 11.04.2014 08:00
ropy je dost.. tak takhle se ten problém bude… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • kakaa

    85.71.39.XXX
    no prostě jen další dvě automobilky, který přicházejí pobít slavný ferrari...
    to vidím já jako jejich dlouholetej fanda, no co alespoň důvod jít jinam

    + 2 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    46.13.11.XXX
    "Úspora paliva" Mně se líbí, jak jsou všichni nadšeni z úspory paliva ze 150 kg na 100 kg.
    To je celých 50 kg!
    Pokud by stál 1 kg paliva třeba 500 Kč, tak je to "ohromných" 25.000,- Kč za závod.
    Takovou částku zcela jistě v pohodě spolkne mnohem náročnější servisovatelnost nových pohoných jednotek.
    Protože když se mechanici drbou s kdejakou opravou mnohem déle než dřív, tak nezbývá čas na ujetí třeba testovacích kol, nemají dost dat na další vývoj atd. A tím se to celé zase dál prodražuje.

    + 7 / − 17

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Jens

      109.81.245.XXX
      Mě se zase líbí, jako jsou anonymové hloupí a porovnávají pouze absolutní čísla. Ano, co je 50 kg paliva ve srovnání se světovou spotřebou? Co takhle si uvědomit hodnotu relativních čísel - úsporu 35%? Asi by se ti taky líbilo, kdyby ti auto místo 8 litrů žralo jen 5. Vynásob si to množstvím všech automobilů a třeba se ti rozsvítí.

      + 20 / − 7

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • PC

        212.47.2.XXX
        A tobě by se zase mohlo rozsvítit, že tahle technologie je nepředstavitelně drahá (jak na pořízení, tak na opravy a údržbu), a že se tedy opět dostane pouze do luxusních a drahých aut. Navíc bude neprodejná v autobazarech. Takže je to opět jen jakýsi technologický výstřelek, kapka v moři, která nevyřeší a nezlepší vůbec nic. Ale efektně to bude působit v autosalonech a ve výkladních skříních velkých automobilek, to je pravda, ale to je asi všechno. Mnohem více se mi zamlouvá krok Mazdy, která odmítla tenhle šílený směr hybridů a zaměřuje se spíše na celkové zefektivnění stávajících technologií. Počítá se snížením spotřeby o cca 30%. Jistě se to taky neobjeví hned u levnějších vozů, ale bude to jen otázka krátkého času. Toto je technologie pro běžný život.

        + 12 / − 12

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jens

          109.81.245.XXX
          Kdybys uměl číst, pak by ses dozvěděl, že nehovoříme o penetraci nových technologiích z F1 (pominu, že nemáš úplně pravdu), ale o bagatelizaci relativních čísel nesmyslně argumentujíce s abolutními. A snížení spotřeby o 35 % rozhodně není kapka v moři. Ostatně za "kapku v moři" kdysi krychlíci považovali i vynález kola. 03

          + 10 / − 7

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • PC

            212.47.2.XXX
            Když tedy pominu tu "penetraci technologie", tak i tak se mi zdá, že naopak neumíš číst ty, nebo nechápeš větnou skladbu. Sám ve svém příspěvku násobíš počtem aut a právě to bys měl udělat i v F1 a vynásobit tu "úsporu" počty formulí F1. Pak ti vyjde (i když budeš ignorovat ty strašlivé náklady na vývoj té "úsporné" technologie), že to snížení spotřeby vypadá jen jako hloupý a nepodařený vtip, protože je to ta, snad, nejmenší položka z nákladů na provoz a údržbu vozu F1.

            + 5 / − 7

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Prokop S.

              Prokop S.

              89.102.97.XXX
              v tomto případě nejde o úsporu peněz, ale surovin..

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Duncan66

                Duncan66

                89.29.32.XXX
                ale k cemu? To je stejna logika, jako by nekdo obhajoval mnoztvi fotovoltaniky v CR, kde mame nejvic watu na jednoho obyvatele snad na svete. A pritom je u nas napr. 3x mene slunecnych dnu, nez v ve Spanelsku a i ten vykon je daleko nizsi diky poloze. Neboli naprosta demence. Je to pouze politika a vychcanost.
                Kdo si koupi auto za 2 miliony, aby usetril 50 tisic rocne na palivu, kdyz normalni auto, ktereho tech 50 tisic rocne navic bude stat stoji radove mene a taky jeho servis je radove levnejsi? Ropy je dost a nez dojde, tak se toho jeste vymysli mraky.

                + 3 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  78.80.80.XXX
                  Na světě jsme 24. v EU jsme 5.

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Prokop S.

                  Prokop S.

                  89.102.97.XXX
                  ropy je dost.. tak takhle se ten problém bude stále oddalovat až bude pozdě.. a chce se ti za ropu sypat a sypat arabským šejkům?
                  a to že F1 je kapka v moři.. F1 má jít s vývojem automobilového průmyslu právě proto aby tam mohly automobilky zkoušet nové technologie.. k čemu by byla F1, která používá techniku co se 20 let nepoužívá? F1 má být prostor kde dochází k vývoji.. v počátku je vše drahé, někdo tu argumentoval, že i auto si mohli koupit kdysi jen ti nejbohatší, autům bylo předpovídání, že to je jen módní výstřelek a za chvíli zmizí, dnes si ho může dovolit téměř každý. Tak to bude i s těmi nyní drahými věcmi, čím více jich bude, tím levnější budou..

                  + 4 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          62.209.192.XXX
          A ty už doma máš barevnou televizi?? Nebo mobilní telefon??

          + 5 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Woody

          78.102.242.XXX
          Úsora 30% u dnešních spalovacích motorů? To by mě zajímalo, kde jsi na takový číslo přišel?!

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            78.80.80.XXX
            Ze článku "Letošní pohonné jednotky jsou až o 35 % efektivnější a místo 150 kg paliva si pro závod vystačí se 100 kg." Trojčlenka se učí snad ve 4. třídě základní školy...

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • Chasnik

        78.24.10.XXX
        A kolik stojí to auto, co žere 8 ve srovnání s tím, co si vezme 5??? Toť otázka...
        Proč se nerozšířila "zero emission" elektrická vozítka? Protože tahle pidiauta, resp. opuchlé nákupní vozíky vyjdou na 3/4 mega a víc.
        Když jsem naposledy obnovoval auto, tak jsem si vybíral ze 2 variant: jedna je levnější a žere víc, druhá je dražší a žere míň. A je citlivější na kvalitu paliva, na silné zimní mrazy, déle se zahřívá a je celkově složitější a náchylnější k poruchám.
        Takže radši jezdím za 7 než za 5,5, protože návratnost vyšší ceny a provozních nákladů se mi díky nižší spotřebě vrátí někde okolo 140 000 km, přičemž při cca 150 tkm auta měním.
        Celá ekologie, tak jak je nám podsunovaná, je jeden mega podvod. Nejde o nic jiného, než díky složitým a poruchým technologiím spolu s poddimenzovanými komponenty snížit životnost a zrychlit cyklus obnovy výrobku = více prodejů = více tržeb.

        + 15 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jiný Honza

          194.48.241.XXX
          Přesně tak - tzv. zelené motory jsou jenom žrout peněz, vždy je třeba srovnat pořizovací a provozní náklady (a zbytkovou cenu po stejné době provozu).

          + 8 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.255.168.XXX
          Asi neumím počítat, ale když se ti vyšší cena a provozní náklady vrátí ještě před zbavením se auta, vybral sis vědomně dražší variantu. Proč? Protože nafta patří do kamen? 03

          + 2 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • anonym

            217.117.213.XXX
            anonyme, čti to příště celé. Porovnávám to komplexně, tedy beru v potaz i to zmíněné: vyšší citlivost na kvalitu paliva (která v ČR není plošně perfektní), možný problém při silných mrazech, pomalejší zahřívání, tudíž nevhodnost pro kratší trasy, vyšší náchylnost k poruchám díky větší složitosti systému. Přidávám ještě náklady na případnou výměnu DPF, která nemusí být uznána na reklamaci. Jasně, zatím jde vykuchat, ale nikdo neví, kdy se změní limity na STK a potom co...

            Takže, riskovat všechno tohle kvůli MOŽNÉ úspoře (spousta věcí se kalkuluje samozřejmě odhadem, nevidím přesně na 4 roky dopředu) je pro mě nevýhodné.

            Může to být výhodné pro někoho, kdo nalítá 200-300 (i víc) km denně a počítá, že mu auto vydrží třeba čtvrt mega nebo 300 tkm. Pak je to výhodnější varianta. Neřekl jsem, že nafta do auta nepatří, ale že je potřeba posuzovat problematiku komplexně.

            Stejně jako ve Formuli 1. V žádném případě nejsem proti používání moderních technologií, které mohou být v budoucnu zajímavé i pro "plebs", i když jsou zatím drahé. Jenom mi to v době, kdy se pořád mluví o šetření nákladů, přijde jako faul na týmy. Kdo chtěl nové motory? Výrobci motorů? OK, tak proč nezaplatí rozdíl proti starým motorům ze svého a nedávají týmům ty jednotky za původní ceny? Chce to promotér, aby měl nové marketingové téma pro F1? Fajn, tak proč týmům finančně nepomůže se s nákladnějšími pohonnými jednotkami srovnat? Je to i jeho zájem, aby F1 fungovala ne? Týmy byly poslední, kdo se po nových motorech sápal, a přitom na to nejvíce doplatily, asi tak.

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
      • Duncan66

        Duncan66

        89.29.32.XXX
        kdyz za auto, ktere zere 5 misto 8 zaplatim 10x tolik a 10x tolik me bude stat pravidelna udrzba auta a vymeny dilu, tak se ti to Jensi zase asi tak moc libit nebude, nebo ano? 13

        + 2 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jens

          109.81.245.XXX
          Až si přestaneš cucat nesmyslná čísla z prstu, tak ti řeknu více. Hybridy nestojí 10x více ani jejich údržba není 10krát dražší. Jednoduché. 03

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000635

      uzivatel000635

      88.101.0.XXX
      Promiň, ale už moje babička říkala: "Kdyby bylo ho*no sladký, se*eme si do kafe". Tolik jen k tomu tvému kdyby...

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama