DISKUZE K ČLÁNKU Panis: Ekologie ano, ale ne v F1

Olivier Panis se domívá, že F1 by měla být hlavně rychlá a patří k ní i hlasitý zvuk motorů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Panis: Ekologie ano, ale ne v F1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 43, poslední 27.03.2014 15:33 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Gregorius

    78.80.41.XXX
    konzervatismus F1 Tohle věčné kritizování všech změn na fanoušcích F1 neskutečně štve!
    Formule 1 neexistují ve vákuu, ale v reálném světě a vzájemně se s reálným světem musí prolínat.
    Každá změna regulí měla za následek prudký technologický rozvoj v dané oblasti, který se následně přenesl do reálného světa. Dnes se běžně v průmyslu používají uhlíkové kompozity, které by se nepoužívaly, pokud by se v F1 neměnily bezpečností předpisy a pevnost nosných a nárazových struktur. Kdyby v 70-80 letech v F1 nebyl vynucený přechod na turbomotory, vývoj v této oblasti by nebyl a dodnes by naftový motor byl výsadou pracovních strojů, případně naprosté minority aut a to pouze v atmosférické podobě. A tak by se dalo pokračovat.
    A dnes? máme výjimečnou příležitost podpořit vývoj v oblasti, která má velkou budoucnost, namísto toho tady každý den čtu pitomé plky o tom, jak skvělé jsou technologicky dávno překonané řvoucí atmosférické mnohoválce. To nikdo z Vás opravdu nevidí ty možnosti?!? Nové pohonné jednotky mají vyšší max. výkon při spotřebě nižší o 30% ! K tomu při nižších otáčkách a řádově delší životnosti !!! A to jsme na úplném začátku! Místo toho tady pořád čtu stížnosti na ticho, na spolehlivost, na neježdění na limitu atd atd. Pokud Vám to chybí, nekoukejte na F1 a běžte sledovat závody do vrchu, tám se jezdí s předpotopními F1 a historickými vozy. F1 má být technologickým vrcholem a to teď konečně po letech zase bude !!!

    + 10 / − 11

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar

      176.74.128.XXX
      mluvíš mě z duše11

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Zásadně nesouhlasím.
      Vývoj nových technologií by se v žádném případě nezastavil, jen pouze nepostřehnutelně pozdržel. A je dost možné, že v některých případech i urychlil, když by se různí vyčůránci nespoléhali na F1 aby si sami vespálili prsty.

      + 4 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Gregorius

        78.80.41.XXX
        nezastavil?!? Děláš si legraci? co se vyvinulo v oblasti atmosférických motorů ve F1 v posledních 10-20 letech? Snížila se spotřeba? Zvýšila se pouze životnost a to zase jen na základě vynucení regulemi! A čemu to pomohlo v běžném životě? Zásadně nesouhlasit můžeš, ale to je tak všechno, co s tím můžeš udělat :-).

        + 6 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          Nebuď naivní, vážně si myslíš, že pár kusů vyrobených F jedniček dokáže trumfnout miliardy vozů těžce testovaných v reálném provozu?
          Mnohem přesnější by bylo tvrdit, že F1 bez civilních vozidel nikdy nevznikla.

          + 8 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Gregorius

            78.45.201.XXX
            Proč by měly trumfovat miliardy vozů? A v čem? Co to plácáš? Já celou dobu píšu o vývoji a uplatnění jeho výsledků v praxi. Nechápu tvůj příspěvek.

            + 3 / − 5

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              Raději nebudu komentovat, nejspíše bych se nedokázal vyhnout mírně shazujicímu komentáři a to nemám v úmyslu.

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      194.228.13.XXX
      Jenže v takové době F1 ztrácí na významu a takovéhle technologie má opravdu smysl testovat ve vytrvalostních závodech... Je to jakobys dal sprinterovi příšerný boty (Třeba kanady, pohory apod), protože tě přestala zajímat jeho rychlost, ale chceš na něm vyvinout trvanlivější boty... Pokud je nutné do F1 přinést hybridní technologie tak ok... Ale ať je cílem zrychlit vůz, ne šetřit palivo... To může být sekundární efekt, ale ne primární...

      + 5 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Gregorius

        78.45.201.XXX
        Čím ztrácí na významu? Tím že se snaží využívat maximum dostupných technologií? Tvůj příměr s botama je nešťastný, ale přesto jej trochu rozvinu. Sprinter zůstane sprinterem, a na nohou má pořád sprinterské tretry, které se sice špatně obouvají a na začátku tlačí, ale mají mnohem vyšší potenciál a po rozchození budou mnohem lepší, než ty staré.
        To co píšeš o rychlosti není pravda, minimálně ne z pohledu hnací soustavy. Motory samotné jsou slabší, ale max. Výkon celé soustavy již nyní překračuje výkon motorů loňských! Změnila se pouze výkonová křivka, takže max. Využitelnost výkonu již neleží v nejvyšších otáčkách. Ano, mluvilo se hodně o tom, že budou auta pomalá, ale už v prvním závodě ztrácejí jen cca 2,5 sekundy proti loňsku! A to je ještě navíc způsobeno hlavně změnami v aerodynamice. Do konce téhle sezóny se rozdíl oproti loňsku smaže. Od vzniku F1 jsou dlouhodobě upravovány tech. Předpisy tak, aby auta nebyla příliš rychlá a nebezpečná. Máš pocit, že je to špatně? Kdyby se předpisy neměnily, jezdily by dnes možná 2-3 tisíckoňová okřídlená monstra, která by v zatáčkách dosahovala přetížení třeba 8g a na rovinkách přes 400 km/h. Jo a každý rok by zemřelo tak 5 pilotů. Líbilo by se ti to? Mi asi ne.
        Úspora paliva jistě není primárním efektem, tím je právě možnost dále uplatnitelného technického výzkumu v oblasti atraktivnější pro automobilky. Proto se také vrací Honda.

        + 6 / − 5

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          90.176.47.XXX
          Hodna si muze rikat co chce, ale beztak se vraci kuli penezum, kuli byznisu. nic jineho nez ksef za tim nebude

          + 3 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • anonym

          37.188.228.XXX
          Mam na Vas dotaz.. Jaky vykon a tocivy moment mela stara F1 a jakych vykonu a tocivych momentu dosahuje soucasny pohony agregat F1?
          Dalsi vec... Myslite si te vetsi vyuzitelnost otackoveho spektra motoru je pro F1 dulezita? Potrebuje to? F1 jsou okruhove zavody na asfaltu kde muzete prevodovku pekne naladit na dany okruh ( sice dnes mate prevodove pomery pro vsechny zavody ale porad tu to naladeni funguje - podivejte se na zavod v australii.. Nekdo vyuzival osmicku nekdo ji vubec nezaradil.....) Tohle neni rally kde potrebujete zatah od nejnizsich otacek... S tim s Vami teda rozhodne nesouhlasim... A tady toto pravdilo plati u kazdych zavodnich aut krouzicich po okruzich... Potrebujete vzdy maximalni vykon motoru... Tocivy moment je vedlejsi.....

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.40.192.XXX
        f1 neni sprint

        + 1 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          62.209.192.XXX
          Jsi nějaký histerický a přitom popouštíš uzdu fantazie ... To není dobré (Svoje představy o mrtvolách si strč do...)... Ano současné motory mají vyšší výkon než ty loňské, ale využijí ho jen v kvalifikaci (+ narostla hmotnost)... V závodě to mají stažené, aby se vešli do limitu 100kg paliva na závod...

          + 2 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          62.209.192.XXX
          Už ne, ale bylo tomu tak od počátku... Sprint na danou závodní vzdálenost... Od určité doby se však zvyšují nároky na spolehlivost (Omezení počtu motorů atd)... A přestává to být F1... V konečném důsledku o ní přestane být zájem, protože její současné cíle jsou zajímavé, ale ne dost zajímavé, abychom je sledovali živě (Pozorovali progres v závodech)...

          + 1 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu