DISKUZE K ČLÁNKU Marussia: Red Bull ignoroval pravidla, aby byl rychlejší. Snad s odvoláním neuspějí

Pokud Red Bull uspěje u odvolacího soudu se svým odvoláním proti vyloučení z Austrálie, tak to může vést ke smršti změn ve výsledcích během sezony 2014, míní Graeme Lowdon z Marussie.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marussia: Red Bull ignoroval pravidla, aby byl rychlejší. Snad s odvoláním neuspějí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 117, poslední 28.03.2014 09:39 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001447 (Hlasovalo 6 lidí) 25.03.2014 11:58
preboha, co to na neho skusas za matematiku18»
» Mr.B (Hlasovalo 6 lidí) 25.03.2014 14:22
Se pořád odvoláváte na jiný způsob měření.… »
» odin (Hlasovali 5 lidé) 26.03.2014 19:06
No pokud jsem četl vyjádření ostatních, tak… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                                  • Mike17

                                    Mike17

                                    93.99.87.XXX
                                    Pokud je průtok 100 a naměří 200, pak podle mě čidlo NĚCO MĚŘÍ, ale nefunguje DOBŘE. Tečka. A prosím neřeš tu ty čísla, jasně že jde o nadsázku.
                                    Vzhledem k tomu, že si na čidla stěžoval několik týmů, tak mi nepřijdou 2 vadná čísla jako sci-fi. Nevím o nikom dalším, kdo ho měnil. Takže ano MOHLI BÝT jediní, když jediní měli 2 čidla. Je to nějaký logický nesmysl?
                                    Ruku jako příklad jsi zvolil ty. Podle mě má čidlo měřit V RÁMCI ZVOLENÉ TOLERANCE. Pokud neměří, je to špatně. Nebo ne?
                                    Ano mohli. Naprosto souhlasím. POKUD věděli dopředu, že čidla nebudou fungovat dobře. VĚDĚLI TO??? Neměla FIA zvolit měřící přístroje, které měří dobře?

                                    + 4 / − 5

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • odin

                                      odin

                                      77.240.96.XXX
                                      Miku, jestliže čidla od Gill byla kalibrována, znamená to, že měří v rámci zvolené tolerance. To, že týmy mají metodiku výpočtu průtoku paliva, o které se domnívají, že je přesnější, ještě neznamená, že se mohou začít řídit svojí metodikou, jen proto, že je přesnější. Ta čidla od Gill jsou v autech asi z nějakého důvodu. Podle mne proto, že FIA potřebuje zajistit kontrolu jednoho z pravidel. A je úplně jedno v jaké toleranci se čidla Gill pohybují, pokud je tato stejná pro všechny. Ricciarda také nyvyloučili hned, jak překročil průtok. Ale nejprve tým dvakrát upozornili a když se upozorněními RedBull odmítl řídit, přišel trest. Také ostatní týmy měly s překračováním průtoku problémy, ale na upozornění reagovaly a řídily se čidly Gill. I přechod na přesnější metodiku týmů musí NAŘÍDIT FIA za jasných okolností. Což se v tomto případě nestalo.
                                      Tvá poslední otázka je k smíchu.
                                      To je jako bych napsal: Neměl RedBull postavit auto, které mu bude fungovat dobře? Ono by pak totiž k žádným dohadům a odvoláním nedošlo....

                                      + 5 / − 2

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • Mike17

                                        Mike17

                                        93.99.87.XXX
                                        Začnu od konce. Kdyby měřila čidla dobře, nestěžovalo by si na ně tolik týmů (ne jen RB). Byla kalibrována, ale kdyby se pohybovala v předem vymezené toleranci, nikdo by si nestěžoval (předpokládám). RB ZDÁ SE postavil auto, co předpisům vyhovuje, na rozdíl od FIA, která poskytla čidla neschopná měřit v jimi zvolené toleranci. Takže si nejsem jistý, jestli je k smíchu má otázka, nebo tvoje odpověď (nic ve zlém 03 ).
                                        K tomu, jestli měli poslechnout či ne se vyjádří soud. Jak je psáno v novém článku, jsou technické předpisy neveřejné, tak mám nějaké tušení, že ti co k nim přístup mají o tom budou vědět víc jak my. A já nemám důvod pochybovat o tom, že rozhodnou podle nich. Nejsem totiž předem rozhodnutý o něčí vině, či nevině. A určitě nevěřím, že všichni ti soudci různých národností budou hořet láskou k Rakousku, nebo budou závislí na kofeinových limonádách. 03

                                        + 2 / − 4

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
                                        • odin

                                          odin

                                          77.240.96.XXX
                                          Miku, nech toho. RedBull jistě postavil auto, které vyhovuje předpisům. Ale to jsem nenapadl. Napsal jsem,"neměl RedBull postavit auto, které by jim fungovalo?" Jako parafrázi tvé otázky na Gill. Je začátek sezóny s obrovskými změnami a všichni mají problémy. Proč by zrovna firma Gill problémy mít nesměla?
                                          Pokud vím, tak si týmy stěžovaly i na veliké rozdíly (nejspíše mimo toleranci čidla Gill), mezi jejich údaji a oficiálními údaji o průtoku udávané čidlem Gill. Jádro pudla je v tom, že všichni stěžovatelé se podřídili pravidlům. Jenom RedBull ne.
                                          My dva máme odlišný morální kodex, proto se těžko shodujeme v pohledu na spravedlnost. Zajímalo by mne, jak by ses zachoval v roli šéfa týmu, kterému komisaři hlásí překračování průtoku,na základě informací jejich měřicí jednotky, když bys byl přesvědčen, že dle tvé metodiky jsi nic nepřekročil. A věděl, že ti hrozí diskvalifikace pokud s tím nic neuděláš.
                                          O soudu si myslím své. Jeho rozhodnutí bude všechno možné, jen ne spravedlivé. Ostatně, tak jako obvykle.
                                          Když vedení Caterhamu zveřejní, že pokud budou náklady na F1 takto vysoké, nebudou si je moci dovolit a skončí, nikoho z mocných v F1 to příliš nezajímá. Ale pokud vedení RedBullu , Mercedesu, Ferrari zveřejní, že pokud to, nebo to jim nebude po vůli, v F1 skončí, všechny popadne panická hrůza a snaží se vyjít těmto stájím vstříc. A tak to je i s touto kauzou. Bylo to tak i loni v případě Mercedesu a RedBullu. Tak jak bys chtěl objektivitu soudu? Tam už se půjde s jasným verdiktem. A o tento verdikt se hraje nyní. Soud bude jen divadelní kus pro takové, jako jsi ty. (také nic ve zlém03 )

                                          + 4 / − 2

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit
                                          • Mike17

                                            Mike17

                                            93.99.87.XXX
                                            Jestli jsi měl namysli technické problémy RB, pak OK. Jen bych podotkl, že sestavit celý vůz je asi složitější, než udělat jedno čidlo, které je jen nepatrnou součástkou celého vozu. Ale jistě, můžu mít i oni problémy. Pak by měla být FIA flexibilní a za špatné čidlo by měli mít k dispozici FUNGUJÍCÍ náhradní. Myslím, že by neměl být problém mít k dispozici několik desítek (klidně i stovek) takových čidel.
                                            Nevím, jestli je to morálním kodexem. Opravdu mi nepřijde jako spravedlivé, když má jeden tým snížit průtok na mnohem menší hodnotu, než je povolená, jen proto, že FIA dodala zmetek (pravděpodobně). Co je na tom férového? Týmy by měly mít do 100kg/h a tečka! Všichni stejně, ne jeden 95, druhý 105. To je podle mě fér. Jestli mám proto pokřivený kodex, tak mi to promiň. 03
                                            Možná mají mocní rozdílný přístup, jak respektují přání velkých a malých týmů. A ono je to ologické, protože když odejde 5 nejlepších týmů, můžou F1 zabalit, když 5 nejslabších, nic moc se nestane. Ale v tebou komentovaných příkladech je to vždy jeden velký tým proti několika jiným vekým týmům. A nevidím jediný rozumný důvod, proč by lezli do zádele zrovna RB proti Ferrari, Mercedesu, Lotusu a Mclarenu. Kdyby to byl jeden člověk, ještě beru, že by se dal podplatit. Ale u tebe jde už o několik světových koncernů a světových organizací (minimálně stovky lidí), které podle tebe protěžují z nějakého záhadného důvodu zrovna limonádníky. Sorry, to není o morálním kodexu, to je o tvé konspirační povaze za vším vidět podvod. 03

                                            + 4 / − 4

                                            ohodnotit kladně záporně

                                            Reagovat Nahlásit
                                            • odin

                                              odin

                                              77.240.96.XXX
                                              Měl jsem na mysli tech. problémy, stejně jako mají v Gill. Ono to totiž není jednoduché vyvinout čidlo, které měří spolehlivě a správně za všech okolností v extrémním prostředí. Každé měřidlo má a bude mít určitou odchylku (toleranci) a záleží na pohledu každého uživatele, zda tuto toleranci CHCE nebo nechce zpochybnit. Přijde mi nefér porovnávat toleranci čidla (součástky) s tolerancí metodiky jednotlivých týmů. Metodikou rozumím výpočet na základě nějakých měření, či údajů. Podle mne teoretická hodnota, která se může, ale také nemusí rovnat pravdě. Čidla FIA zavedla proto, aby si týmy nemohly upravovat výsledky z právě těchto jejich metodik. Vždyť by stačilo, aby FIA přebírala týmové údaje o průtoku paliva. Jenže i komisaři z FIA vědí, co by jim bylo týmy dodáváno.
                                              Čidlo mohli v RBR vyměnit. Také to udělali, ale problém byl, že i nové čidlo nefungovalo dle jejich představ. Nikde jsem nečetl, zda měřilo obdobné hodnoty, jako to "vadné", nebo zda se porouchalo a neměřilo vůbec. A proto se RBR vrátil k původnímu. Předpokládám, že se jednalo o první případ. Ale problém RBR by nevyřešilo žádné z dodaných čidel. Ani druhé, ani páté ani sté. Protože všechny měřily "stejně nepřesně" v porovnání s týmovou metodikou a to i u jiných týmů.03 12
                                              V otázce kodexu jsem tě nechtěl nijak "napadnout", ale fakt by mě zajímalo jak bys postupoval.
                                              Ty si opravdu myslíš, že RBR měřilo čidlo chybně směrem dolů (95%) a ostatním směrem nahoru (105%)? Tak to nevím, kdo z nás má větší konspirační schopnosti.03
                                              Ne. V mém pojetí jde vždy o spavedlnost (podle mého etického kodexu). A že se jedná vždy o jeden velký tým proti ostatním velkým týmům, je bohužel dáno tím, že se vždy provinil jen jeden velký tým. Loni jsem stejně tvrdošíjně nesouhlasil s testy pneumatik Mercedesu. Byl to podvod stejný jako letos v případě RedBullu. Podvodem nazývám VĚDOMÉ porušení pravidel, nebo dohod.

                                              + 5 / − 2

                                              ohodnotit kladně záporně

                                              Reagovat Nahlásit
                                              • Mike17

                                                Mike17

                                                93.99.87.XXX
                                                -ok
                                                -druhé čidlo pokud vím bylo úplně mimo a proto se vrátili k prvnímu, které měřilo aspoň trochu líp. Kdyby měli 3-tí, mohlo třeba měřit normálně
                                                -Neříkám že měl RB 95kg a ostatní 105kg. Byl to jen příklad. Podstatné je to, že hodnoty byly asi mimo danou toleranci a ne u všech na stejných hodnotách a stejným směrem. To je pro mne nefér.
                                                -neříkám, že jsi vždy jen prosti RB, ale prostě máš tendence vidět podvody tam, kde být ani nemusejí. Což neznamená, že máš nefér pohled na věc. 03

                                                + 3 / − 3

                                                ohodnotit kladně záporně

                                                Reagovat Nahlásit
                                                • anonym

                                                  178.23.219.XXX
                                                  To že řekl RB, že je čidlo špatné neznamená, že je špatné doopravdy.
                                                  O tom musí rozhodnout certifikační autorita FIA.

                                                  Nakonec to může být také tak, že výpočty RB jsou mimo a čidla jsou daleko přesnější než si dokáží představit... a to jim třeba vadí 03

                                                  + 4 / − 2

                                                  ohodnotit kladně záporně

                                                  Reagovat Nahlásit
                                                  • Mike17

                                                    Mike17

                                                    93.99.87.XXX
                                                    A o tom bude ten soud, aby rozhodl kdo má pravdu. 03

                                                    + 2 / − 1

                                                    ohodnotit kladně záporně

                                                    Reagovat Nahlásit
                                                    • anonym

                                                      178.23.219.XXX
                                                      No jasně, to musí čidla do zkušební laboratoře...
                                                      Jak jistě víš, soud vždy nevyřkne správný verdikt...

                                                      Výpočtům RB bych moc nevěřil, jde jim o hodně a papír snese všechno

                                                      + 4 / − 2

                                                      ohodnotit kladně záporně

                                                      Reagovat Nahlásit
                                                • odin

                                                  odin

                                                  77.240.96.XXX
                                                  No pokud jsem četl vyjádření ostatních, tak vždy si stěžovali, že museli přiškrcovat průtok paliva, aby vyhověli FIA a jejich Gill čidlu. Z toho usuzuji, že čidlo měřilo stejným nepřesně směrem (dolů) všem. O tolerancích a jejich překračování u jednotlivých týmů nemám info a tak nechci spekulovat, jak kdo byl poškozen nepřesným měřením. Klidně mohl být RedBull poškozen nejméně. A nebo také nejvíce, nevím.
                                                  K tvým posledním dvěma větám.
                                                  To, že RBR nepostupuje dle platných pravidel ty nevnímáš jako podvod? To je právě ten rozdíl mezi vnímáním mým a tvým. Vždyť si museli být jistí, že bude Ricci diskvalifikován, když jim přechod na záložní, tedy jejich metodiku neschválila (nenařídila) FIA.
                                                  A tady je právě ten problém, na který jsem upozorňoval už dříve a který jsi mi tvrdošíjně vyvracel s poukazem na jejich "inteligenci". Problém je, že v minulosti se jim to vždycky podařilo uhrát v zákulisí. Tedy vyšli z toho jako vítězové a "morálně čistí". Pro mnohé to je důkaz že šlo o šedé zóny. Pro mne ne.

                                                  + 5 / − 2

                                                  ohodnotit kladně záporně

                                                  Reagovat Nahlásit
                                                  • Mike17

                                                    Mike17

                                                    93.99.87.XXX
                                                    -Některé týmy si nehlásily rozdíly. Takže nejspíš všem stejně neměřilo.
                                                    -Ty znáš všechny paragrafy? Vždyť jsou prý neveřejné! Tak jak víš jistě, že tam není něco, co to ospravedlňuje? Podvod by byl, kdyby se snažili získat nějakou výhodu. Měli větší průtok? Nevíš. Tak jak víš, že podváděli? To co popisuješ, je neposlechnutí instrukcí. Bylo naprosto veřejné, nebylo nijak utajované a tudíž ani nečekali, že by si toho nikdo nevšiml (pak by se to dalo považovat za pokus o podvod). Je Webber nebo Vettel podvodník, když neposlechli příkazy týmu? Pro mě ne!
                                                    -Já nevím, co v minulosti uhrávali. Máš mnoho teorií co všechno si RB u různých koncernů a organizací vydupal bez jediného důkazu. To, že něčemu věříš ty ještě neznamená, že to tak opravdu je. 03

                                                    + 3 / − 2

                                                    ohodnotit kladně záporně

                                                    Reagovat Nahlásit
                                                    • odin

                                                      odin

                                                      77.240.96.XXX
                                                      A jak ty víš, že v paragrafech něco, co ospravedlňuje postup RBR je? Pravidla říkají, že v případě, kdy měření FIA nefunguje, přejdou týmy na příkaz komisařů FIA na náhradní metodu. FIA RedBullu žádný příkaz nevydala, tak se měl řídit jejich měřidlem a jejich upozorňěním o překračování průtoku. Už jsme to tu řešili minule.
                                                      Výhodu oproti soupeřům se získat snažili. Právě tím, že nerespektovali upozornění komisařů a nadále překračovali průtok daný Gill čidlem. Jestli že týmy mají stejná kalibrovaná a od FIA schválená čidla, pak nevidím žádný důvod domnívat se, že právě RedBullu čidlo poškozuje tento tým. To zase připadá jako konspirace mně.
                                                      V minulosti uhráli veškerá vylepšení, která použili a která byla později zakázána. A jsme opět u kolovrátku.03 18

                                                      + 4 / − 2

                                                      ohodnotit kladně záporně

                                                      Reagovat Nahlásit
                                                      • Mike17

                                                        Mike17

                                                        93.99.87.XXX
                                                        -nevím co v nich je, proto nikoho neobviňuji z podvodu, ani netvrdím, že se ničeho nedopustil. Prostě konstatuji, že něco není jisté!!!
                                                        -to jestli je čidlo poškozovalo mají dokázat. Pokud nedokáží, pak je obviňuj ze snahy mít výhodu. Opět, neříkám že je poškodilo, říkám že to není jisté!!!
                                                        -takových řešení bylo i u jiných..... Např. dvojité difuzory, f-kanál, DDRS..... Daly by se najít určitě desítky. Všechno je RB? 03

                                                        + 2 / − 2

                                                        ohodnotit kladně záporně

                                                        Reagovat Nahlásit
                                                        • odin

                                                          odin

                                                          77.240.96.XXX
                                                          Bohužel jsem z tebe nedostal, jak by ses zachoval....
                                                          ...ale tohle je právě ten rozdíl mezi námi. Jak události vnímáme - to čemu říkám "morální kodex".03 FIA vydala pravidla a vysvětlení, jak postupovat v případech, kdy předpokládala nějaké závady. RBR se tímto evidentně neřídil dokonce ani po upozorňování - proto z mého pohledu podváděl. U tebe jde o neuposlechnutí a vlastně si ani nezasloužili potrestat. A pokud trest, pak by o něm měl rozhodnout až soud. Kde to má končit? Co když soud potvrdí rozhodnutí FIA . Kam se RedBulláci ve své aroganci odvolají? Do Štrasburgu? Nebo někam ještě výš?
                                                          Dvojité difuzora, DDRS, f-kanál to jsou všechno řešení, která nebyla okamžitě po využití jediným týmem následující závod zakázány. Ale vydržely celou sezónu a tudíž je mohl kdokoliv okopírovat a používat též. V tom vidím zásadní rozdíl, který jsem tu opět v minulosti zastával. Mně nevadí, když RBR vymyslí něco, co jim dává výhodu. Mně vadí, když z této výhody profitují dokud to soupeři nezpochybní a FIA to pak v průběhu sezóny zakáže, aniž by RedBull jakkoliv postihla. Buď je to legální a pak by to mělo být do konce sezóny povoleno, nebo to není legální a pak to musí být zakázáno, ale také postih za používání.

                                                          + 4 / − 1

                                                          ohodnotit kladně záporně

                                                          Reagovat Nahlásit
                                                          • McMatej

                                                            McMatej

                                                            194.228.20.XXX
                                                            Myslím, že problém není v "morálním kodexu", ale v oblíbenosti týmu.

                                                            Když Lewis odstavil vůz po kvalifikaci kvůli nedostatku paliva, tak bylo hned jasné, že chtěl podvádět a získat výhodu a o nějaký zásah vyšší moci zcela jistě nepřicházel v úvahu.

                                                            + 2 / − 4

                                                            ohodnotit kladně záporně

                                                            Reagovat Nahlásit
                                                            • odin

                                                              odin

                                                              77.240.96.XXX
                                                              Chápu, cos chtěl říci. 11
                                                              Ale přesto si myslím, že nemáš až tak docela pravdu.
                                                              Vysvětlím.
                                                              Řekl bych, že není náhoda komu kdo z nás fandí. Své oblíbence si vybíráme podle sympatií k tomu kterému pilotovi, nebo týmu a ztotožňujeme se s nimi. Když to obrátím, tak každý z nás má v sobě něco podobného z jednání toho svého oblíbence. Čili jistý "morální kodex".
                                                              I já jsem byl pro potrestání Lewise potažmo McLarenu. Porušili pravidla, musí následovat trest.
                                                              Ale rozdíl byl ten, že jak Lewis, tak McLaren trest přijali a jelo se dál. A pokud se nepletu, tak Lewis pak zajel hodně dobrý závod.
                                                              Zatímco RedBull se hodlá odvolávat a soudit. FIA a mocné v F1 vydírá a vyhrožuje odstoupením z F1. Renaultu vyhrožují rozvázáním spolupráce a výrobou vlastních motorů. Gill by nejraději vyškrtli z rejstříků firem. A to jen proto, že si jim komisaři dovolili šlápnout na kuří oko.
                                                              Opravdu nechápu lidi, kterým takovéto jednání imponuje do té míry, že to obhajují.

                                                              + 4 / − 1

                                                              ohodnotit kladně záporně

                                                              Reagovat Nahlásit
                                                              • Mike17

                                                                Mike17

                                                                93.99.87.XXX
                                                                Ve stejné situaci RB trest přijal a Vettel zajel dobrý závod (Abu Dhabi 2012). Co srovnávat srovnatelné? 03 Nebo se to zrovna nehodí?

                                                                + 1 / − 1

                                                                ohodnotit kladně záporně

                                                                Reagovat Nahlásit
                                                                • odin

                                                                  odin

                                                                  77.240.96.XXX
                                                                  No, když budu chtít provokovat a přejdu na způsob tvé argumentace, tak ti odpovím. "Neviděl jsem to, proto se to nestalo. Tak tento argument neberu."
                                                                  Ale jinak za mne ok. Uvedl jsi podobnou situaci a tvé srovnání beru. Rok 2012, to byly ještě doby, kdy se RedBull kvůli každé hovadině nesoudil...

                                                                  + 3 / − 0

                                                                  ohodnotit kladně záporně

                                                                  Reagovat Nahlásit
                                                                  • Mike17

                                                                    Mike17

                                                                    93.99.87.XXX
                                                                    OK. Až na to, že ten "můj" argument není opět můj. Původně zněl: "Neviděl jsem to, tak to nemůžu posoudit". Připadá ti to stejné? Mě ne! 03

                                                                    + 0 / − 2

                                                                    ohodnotit kladně záporně

                                                                    Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Adrian Newey s trofejí pro vítězný tým

"Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama