DISKUZE K ČLÁNKU Marussia: Red Bull ignoroval pravidla, aby byl rychlejší. Snad s odvoláním neuspějí

Pokud Red Bull uspěje u odvolacího soudu se svým odvoláním proti vyloučení z Austrálie, tak to může vést ke smršti změn ve výsledcích během sezony 2014, míní Graeme Lowdon z Marussie.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marussia: Red Bull ignoroval pravidla, aby byl rychlejší. Snad s odvoláním neuspějí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 117, poslední 28.03.2014 09:39 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001447 (Hlasovalo 6 lidí) 25.03.2014 11:58
preboha, co to na neho skusas za matematiku18»
» Mr.B (Hlasovalo 6 lidí) 25.03.2014 14:22
Se pořád odvoláváte na jiný způsob měření.… »
» odin (Hlasovali 5 lidé) 26.03.2014 19:06
No pokud jsem četl vyjádření ostatních, tak… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                      • Kapor

                        194.160.178.XXX
                        Áno, majú tam namontovaný certidikivaný,.. ...merač prietočného množstva vyššej presnosti o dva rády, (je to napísané v predoslom) preto ich šmejd od FIA nezaujíma. 11 18

                        + 1 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                • Jens

                  109.81.245.XXX
                  Souhlasím, že průtokoměry jsou nepřesné, ale Lojzo:
                  COPAK 4 % ze 100 kg/h jsou 4 dg (myslíš dag, tj. dkg čili dekagramy)? 02
                  to snad nemyslíš vážně, panečku, co jsi měl z matematiky?

                  + 6 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Kapor

                    194.160.178.XXX
                    Tak ma oprav,.. ...to si chcel, tak som ti dal možnosť. 18

                    + 1 / − 7

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Jens

                      109.81.245.XXX
                      OK, tak já té v historii ojedinělé možnosti využiju a opravím tě: 14
                      4 % ze 100 kg/h = 4 kg/h

                      + 5 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Kapor

                        194.160.178.XXX
                        Urobil som to schválne,.. ...aby si na to prišiel takto sám, že je nemysliteľné, aby Red Bull spotreboval o 4 kg paliva viac, ak jeho prietokomer, je nastavený o dva rády nižšie, lebo má toleranciu 6cg (centigramov) ak je jeho hodnota 99 +0,9998
                        +0,9992
                        kg/hod. a ak som sa pomýlil , tak len preto, aby si sám na to prišiel, že to, čo ukazoval senzor FIA, plus mínus autobus 4kg/hod. naviac nemôže byť pravda, ak oni sú pod maximom 100 kg/hoh. nastavený do mínusu ešte o 2cg/hod. (centigramy). Už ti teraz je jasné, kto spor vyhrá, že to bude určite Red Bull.
                        Ešte sa dá spotreba vyrátať aj z dát, odoslaných z centrálnej jednotky do hlavného počítača tímu a tie to potvrdia, lebo palivo sa veľmi presne dávkuje tryskami v mikrogramoch/milisekunda, lebo počet otvorení za zdvih je 5 až 7 krát, čo záleží od charakteru trate a mapy motora a odchylka 4% je v rozpore zo zdravým rozumom, ktorí komisári stratili, ak tvrdia, že Red Bull o 4kg/hod. prekročil povolené prietočné množstvo. 14

                        + 1 / − 7

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
    • Tomas77

      89.173.16.XXX
      Vsetky timy, ktore prekracovali povolene hodnoty spotrebu obmedzili. Jediny snilci su asi v time Red Bullu, lebo ak podla Teba ta trocha paliva nemohla nic ovplyvnit, tak mohli preda motor priskrtit. Ale asi to tak nie je, alebo sa Red Bull podla toho nechova. RB som mal velmi rad (hlavne koly ludom z McLarenu), ale stavaju sa z nich zakeraci a v poste podrazov za rok sa pomaly stavaju premiantom.

      + 10 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Liborrr

      78.156.157.XXX
      Kde bereš to, že to bylo o pár tisícin??? Někde dříve tu bylo napsáno, že někteří museli podle svého měření mít průtok 96 kg/h, aby vyhověli měřením podle FIA.

      Tvoje řeči o toleranci jsou mimo... Tolerance průtoku je 0-100 kg/h, průtok 100,01 je už překročení! Pokud bychom podle tebe dali na horní hranici toleranci např. 0,01 kg/h, nic by se nezměnilo, protože kdo by jel 100,02 byl by za hranicí i za tolerancí, ale rozdíl by byl stále 0,01 kg/h...

      Můžeme se hádat, jak přesné je měření podle FIA, ale je homologované, tudíž povinné se řídit tímto průtokoměrem. Pokud měl RedBull pochybnosti o tomto měřidle, měl podat oficiální cestou svoji nespokojenost. Místo toho ignorovali vše od FIA a šli si vlastní cestou proti pravidlům. Jednoznačná záležitost, bylo to porušení pravidel a diskvalifikace je na místě!

      + 8 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Arnoux

        217.66.164.XXX
        To seš Libore vedle jak ta jedle.Diskvalifikace tak jasná není.Pokud měl Redbull podezření na poruchu vazby měřičů FIA - cítil se poškozen verdiktem a neuposlechl.
        Jde o to,že sensory Gill,které si Fia nakoupila jsou strašný sra... a mimo nepřesností v měření nemají ani stálou konzistenci toho šizení jednoduše šídí každou chvíli jinak a až zmizí všichni si oddechnou.Měřiče dodá Siemens nebo Honneywell a bude vše vyřešeno.

        Podle mně Renault prokáže ,že průtok nepřekročil a body se budou vracet.Má proti FIA kosmické technologie a kalibraci jejich přístrojů z jiné kategorie.
        Trest dostane Redbull jen za neuposlechnutí, ale nemůže být trestán za něco co se nestalo.
        Všechna auta mají mapy nastavené na hlídání průtoku vstřikovači a je blbost aby jich tolik překračovalo tuhle veličinu.Včetně tréninků to byly snad všichni.
        Navíc všechny týmy umí velmi dobře tohle dopočítat ze vztahu tlaku v systemu a času otevření trysek.

        Jsem si jistý,že nepodváděli.V opačným případě by byl trest samozřejmě v pořádku.

        Mně osobně zaráží jak můžou do první sezony High Tech F1 vybrat náký Čínský srágory,který prodává Anglická firma a nevybírat špičkovou světovou kvalitu.
        Asi to bylo klasický výběrový řízení jako u nás. 12 12 12

        + 3 / − 10

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Jens

          109.81.245.XXX
          Já si myslím, že Red Bull s odvoláním neuspěje, i když max. průtok nepřekročil. FIA by totiž potom neměla jak vynutit dodržování pravidel (to, že jsou oficiální měřiče nepřesné, je všeobecně dobře známo).

          + 7 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Arnoux

            217.66.164.XXX
            No Jensi proslýchá se,že spíš uspějí.Určitě mají i nějaké podklady od Toro Roso, které uposlechlo a bylo verdiktem poškozeno,protože Renault se dušuje,že u žádného motoru nepřekročil povolený průtok paliva a prý to prokáže.

            Pokud je tomu tak at alespoň nechají body jezdci na základě nevím přesně jakého ustanovení pravidel, kde se říká, že pokud vůz neměl výhodu např.výkonu a jezdec o ničem nebyl informován budou mu přiznány body v poháru jezdců.

            Bez ohledu k mé náklonosti k týmům "powered by Renault" bych to považoval za fair play napříč polem.

            Na prognozy ohledně FIA tu ale máme experta Odina, ten vždycky ví jak to dopadne.já sem snad nikdy neměl dobrý odhad.Jednou to ale trefit musím. 03

            + 1 / − 10

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mr.B

              Mr.B

              85.193.24.XXX
              Se pořád odvoláváte na jiný způsob měření. Tento ale nebyl FIA schválen. Jediný schválený způsob měření, který byl v průběhu GP Austrálie 2014 na monopostech RBR povolen, byl pomocí homologovaného průtokoměru GILL. Jestli existuje jiná, byť i přesnější metoda měření je nepodstatné, protože její využití nebylo povoleno.

              Uvedu příklad, který je trochu mimo téma, ale pro ujasnění snad postačí:
              Doma máš fakturační vodoměr instalovaný vodárenskou společností. Za něj si sám nainstaluješ vlastní vodoměr s nejmodernější technikou a se skoro absolutní přesností (rozhodně lepší, než ten vodoměr od vodohospodářů). Přesto budeš platit vodu dle schváleného vodoměru dodaného vodohospodářskou firmou a ne podle toho svého.

              + 6 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Jens

                109.81.245.XXX
                Nemáš pravdu. FIA byla schválena i alternativní metoda měření průtoků v případě výpadků čidla Gill - je popsána v technické směrnici 016-14 z 1. března 2014. Na tom není vzhledem k nepřesnosti a problémům napříč startovním polem nic divného.

                Takže k tvému příkladu: vodohospodář zjistí, že jeho vodoměr měří nepřesně, proto ti povolí používat záložní model výpočtu spotřeby, takže nebudeš platit vodu dle schváleného vodoměru. Fígl je v tom, že ti k tomu musí dát svolení ta tvá vodohospodářská firma.

                + 3 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mr.B

                  Mr.B

                  194.228.32.XXX
                  Vždyť to právě píšu, že použití jiné metody nebylo povoleno.

                  + 4 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                • Arnoux

                  217.66.164.XXX
                  Jensi souhlas, ale existuje ještě další možnost, že se vodáren vůbec ptát nebudeš-vyprdneš se na ně a u soudu prokážeš, že tvůj vodoměr je přesnější.Tím to vyhraješ a vodárny si v tu chvíli spláchnul do záchodu i s jejich nepřesným krámem.

                  Spíš sranda-tak jednoduchý to není, ale jako příklad toho, že rozhodne přesněji změřený litr vody je to dobrý....................

                  + 1 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Nasir

                    188.175.189.XXX
                    Jenže tohle řešení je blbost ve chvíli, kdy jde o soutěž, kde mají platit jednotná pravidla pro všechny. Tady nejde jenom o výši tvého účtu, což je jen mezi tebou a vodárnou.

                    + 3 / − 1

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Arnoux

                      217.66.164.XXX
                      Nasire tady nejde o pravidla-tady jde o to jestli litr za hodinu je opravdu litrem za hodinu.
                      Pravidla jsou jedna věc, ale fyzikální veličiny věc druhá a měřící krám v autě F1 věc třetí.

                      + 2 / − 6

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Nasir

                        188.175.189.XXX
                        Naopak, tady jde hlavně o pravidla. To, o čem ty mluvíš, je banalita - protože obojí jsou to krámy, které měří s nějakou tolerancí, jenom je jeden mírně lepší. A když to FIA schválí, tak se z jednoho krámu přejde na druhý. Na tom F1 nestojí. Bez pravidel to ale můžou zabalit. Jinak je bude ignorovat každý s odůvodněním, že má vlastní lepší "řešení" a pak uvidíme odvolání a soudy po každé třetí GP...

                        + 5 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
            • uzivatel001447

              uzivatel001447

              188.123.100.XXX
              aha - pokud vuz nemel vyhodu. iste sa zhodneme ze vyhodu oproti vsetkym ostatnym, ktori FIA uposluchli mal.

              + 3 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Mike17

                Mike17

                93.99.87.XXX
                Ostatní mohli postupovat stejně jako RB. Jestli jezdili s menším průtokem než museli, je to jejich volba.

                + 3 / − 9

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Adrian Newey s trofejí pro vítězný tým

"Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama