DISKUZE K ČLÁNKU Marussia: Red Bull ignoroval pravidla, aby byl rychlejší. Snad s odvoláním neuspějí

Pokud Red Bull uspěje u odvolacího soudu se svým odvoláním proti vyloučení z Austrálie, tak to může vést ke smršti změn ve výsledcích během sezony 2014, míní Graeme Lowdon z Marussie.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Marussia: Red Bull ignoroval pravidla, aby byl rychlejší. Snad s odvoláním neuspějí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 117, poslední 28.03.2014 09:39 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001447 (Hlasovalo 6 lidí) 25.03.2014 11:58
preboha, co to na neho skusas za matematiku18»
» Mr.B (Hlasovalo 6 lidí) 25.03.2014 14:22
Se pořád odvoláváte na jiný způsob měření.… »
» odin (Hlasovali 5 lidé) 26.03.2014 19:06
No pokud jsem četl vyjádření ostatních, tak… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                • Nasir

                  188.175.189.XXX
                  Nesmysl. Ostatní se přizpůsobili tomu, co po nich žádalo FIA, aby nemuseli čelit postihu. Bylo to tu ostatně i zmíněno v článku, jakou nápravu žádala FIA po RB s ohledem na to čidlo a RB to na rozdíl od ostatních nedodržel. Prostě se rozhodl, že z toho vytěží výhodu a pak to uhraje u zeleného stolu (a ještě předtím bude vypouštět do médií, že klidně odejde, kdyby...).

                  + 5 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Mike17

                    Mike17

                    93.99.87.XXX
                    Pokud porušovali průtok, ať jsou potrestáni. Pokud prokáží, že neměli průtok vyšší, potrestáni by být neměli. Nic víc. 03

                    + 2 / − 5

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Tomas77

                      89.173.16.XXX
                      Oni porusili sposob merania. Je to ako z druhej strany, ked sa vsetci hadali, ci sa predne kridlo prehyba alebo nie. Ci porusili rozhoduje FIA (ak by priskrtili motor mali by pokoj, vsetci by mali rovnake podmienky - im to ale nevyhovovalo). Teraz su na druhej strane a zrazu maju problem so sposobom meranie a snzia sa ho obist.

                      + 3 / − 1

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        93.99.87.XXX
                        Někdo tu dával odkaz na článek pravidel, který poukazuje na náhradní (schválený) výpočet průtoku paliva, když je oficiální měřidlo špatné. Jestli je to pravda, pak jsou jen 2 řešení.
                        1. RB neprokáže, že bylo čidlo špatné, pak by mělo následovat potvrzení trestu.
                        2. RB prokáže, že neměl vyšší průtok, pak bylo čidlo špatné, mohli zvolit náhradní postup měření, RB tedy nepodváděl a ostatní nebyli poškozeni.

                        Není to žádné obcházení, buď měli průtok do 100kg/h nebo ne. Tečka.
                        A nechápu co s tím mají společného křídla. Ta se ohýbají všem už od začátku jejich používání. Byl předem stanoven postup jejich měření a RB v něm několikanásobně prošel, stejně jako ostatní. Řekl bych, že podvod v tom můžou vidět jen lidi, co se nemůžou přenést přes úspěchy RB. 03

                        + 3 / − 5

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Nasir

                          188.175.189.XXX
                          To právě není pravda. S čídlem mělo problémy víc stájí a FIA po nich žádala přizpůsobit se, aby se vešli do tolerance. Čili museli průtok trochu omezit. RB to udělal tak, aby se tomu vyhnul a získal výhodu a za tu by měl být potrestán. Přejít volně na náhradní způsob měření FIA RB nepovolila.

                          Křídlo - nejsem Tomas, ale asi to myslel tak, že v praxi je ohebnost toho křídla vyšší, než by měla být (videí a obrázků tu bylo x). Ale pravidla to stanovují na základě měření a těm křídlo vyhovuje, takže je legální. S průtokem paliva RB je situace opačná (ale postup FIA stejný) - průtok v reálu možná nepřekročil limit, nebo jen minimálně, ale pravidlům FIA (jejich způsobu měření) nevyhověl a proto byl diskvalifikován. Kdybys totéž nastalo u flexi křídel, taky by musel být RB a týmy, které to kopírovaly (Ferrari), v předchozích letech rovněž diskvalifikovány.

                          + 4 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            93.99.87.XXX
                            Řekl bych, že je to otázka pro právníky a lidi co znají příslušné paragrafy dokonale. Nevím, který předpis je kterému nadřízený. To co píšeš dává smysl. Otázka je, jestli měla FIA právo trestat RB za větší průtok paliva, když ho větší neměl. A pak je otázka, jestli měl RB právo neposlechnout, jestliže nic neporušil. Řekl bych, že to nemá smysl moc řešit a ať už to dopadne jakkoliv, bude to bitva právníků o výklad pravidel.
                            Já vím, jak to myslel. Jen nechápu věčné stížnosti na křídla RB, když byla naprosto nesporně legální. A je úplně jedno, jestli se v nějaké situaci ohýbala víc než u jiných nebo ne.

                            + 3 / − 4

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Tomas77

                              89.173.16.XXX
                              Nechcem flame war, nemam na to vacsinou cas. Podla vseobecne znamych fotiek bolo kridlo nizsie ako v pripade konkurencie, co bolo na prvy pohlad "v rozpore s pravidlami" (je to v uvodzovkach), ale podla danych pravidiel merani, bolo vsetko OK. FIA spravne nemohla RB potrestat, pretoze rozpor s pravidlami kontrolovane meraniami nebol. Tu je to ine a preto sa mi zda postoj RB pokrytecky. I ked je meter FIA o 4 cm kratsi, je ktratsi pre vsetkych a jediny kto to nedodrzal, je team RB. Proste podla mna tu pomiselnu hranicu pravidel teraz prekrocil a pre mna osobne nic nezmeni ani kladne odvolanie u FIA (len sa mi tymto rozhodnutim potvrdi, aky su to amateri a este aj bez chrbtice - co aj tak vsetci vieme 11).

                              + 3 / − 2

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                Mike17

                                93.99.87.XXX
                                To, že bylo křídlo při jízdě níž než u ostatních, není nic proti předpisům. V těch je jasně dané, za jakých podmínek se můžou křídla ohýbat přesně o kolik mm. A to splnili. Na tom není co řešit. Jestli se jim při závodě křídla ohýbaly o x mm a ostatním o x-1 mm, na tom vůbec nic proti přepisům a tudíž nelegální. Nikde není stanoveno, kolik to má při jízdě být. Prostě jen přišli na něco, co konkurence ne.
                                A v Austrálii nejde o to, že chtěli mít vyšší průtok než ostatní. Ty čidla jsou špatná a někomu mohly ukazovat při stejném průtoku 95kg/h, jinému 105kg/h (netvrdím, že ta čísla mají sedět, jde jen o příklad). Nevím jak na tom byly ostatní týmy. Někdo měl třeba odchylky zanedbatelné, někdo žádné. RB tvrdí, že přes 100 neměli. Buď to prokáží nebo ne. V pravidlech je, že můžou mít 100. Tak jestli prokáží, že 100 nedosáhli (a oficiální čidla stojí za h...), tak co je v tom za podvod?

                                + 3 / − 3

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • Tomas77

                                  89.173.16.XXX
                                  Toto je moj posledny pokus Vam vysvetlit moj postoj (a ako pozeram prispevok pod Vami, tak aj panovi Jensovi). Ak sa neporozumieme, tak nevedi vo svete sa deju horsie veci. Prosim pred tym, ako zareagujete, nikde so nenapisal, ze ohladom kridla islo o podvod. Prosim odosobnite sa a zabudnite, ze si niekto dovolil nieco vycitat pravdepodobne Vasej oblubenej stajni. Nikde som nenapisal, ze to je proti predpisom (bolo to v uvodzovkach, dokonca som v texte uviedol ze to davam do uvodzoviek). Snazil som sa povedat, ze vtedy pravidla dodrzali a ziskali z pohladu pravidiel legitimnu vyhodu a mne sa to vycuranstvo pacilo.
                                  Teraz je problem inde. FIA im povedala co maju robit ignorovali to (tu je pes zakopany - je jedno ci je to rozhodnutie fer - nabuduce mozu ignorovat zltu vlajku, lebo ju niekto nespravne vyvesil atd..). Ide o to ci zavladne v F1 totalna anarchia, alebo ostane aktualny stav - bordel. Je velmi malo pravdepodobne, ze by si prave len RB vytiahol tie najhorsie jednotky, je jasne ze su naprd vseobecne (clanky o problemoch boli aj tu na webe este minuly rok). Vsetci sa podriadili (ostatne teamy hlasili, ze maju ovela mensi prietok). RB nie. Neriesim ci opravnene alebo nie. Prosim len z nich nerobme nakoniec bojonikov za spravodlivost, tym urcite nie su...

                                  + 2 / − 1

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Mike17

                                    Mike17

                                    93.99.87.XXX
                                    Oceňuji zdvořilost, ale s dovolením bych přešel na zde zavedené tykání.
                                    Dobře, část s křídly beru. Možná jsem reagoval přehnaně díky záplavám tolika připomínek křídel během pár dní, které jsou podle mne o něčem jiném.
                                    Tvůj postoj asi chápu. Ale protože se v těch řádech a předpisech nevyznám, nechal bych to na soudu (ať toho zakopaného psa vykopou). Pokud tam je uvedené, že je nějaké pravidlo nadřezené jinému pak by to měli podle toho rozhodnout. Aspoň se udělá nějaký precedens.
                                    A nevím, jestli RB dostal nejhorší čidlo nebo ne. Ale evidentně neměřilo to, co měřit mělo. Zvolili si nějaký postup a buď se jim to vyplatí nebo naopak. A je mi celkem jedno, jak to dopadne. Mírně bych raději, kdyby to odvolání zamítli. Jediné, proč se jich tu zastávám, jsou řeči o nějaké aroganci a chtění nějakých výhod. Podle mě by měla hlavně FIA poskytnout zařízení, dávající všem stejné podmínky. A rozhodně nemám RB za bojovníky za spravedlnost. Nicméně čekám, že díky této kauze se snad něco ve FIA (aspoň čidlech) pohne lepším směrem.

                                    + 4 / − 1

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                              • Jens

                                109.81.245.XXX
                                Ja nechápu zakomplexované lidi (tím nemyslím tebe), co si musí vylévat frustrace údajnými podvody Red Bullu - jednou to jsou flexibilní křídla, pak díry v podlaze atd.
                                Křídlo za jízdy bylo možná níže než u soupeřů (mj. viděls McLaren? Ten byl podle mě ještě níže, "podvodník"), ale nikdy ne v rozporu s pravidly.

                                Každý přece ví, že se karbon pod tlakem ohýbá, nic není nekonečně rigidní. FIA proto připravila zátěžové testy, které na popud soupeřů několikrát upravovala a zpřísňovala - a výsledek? Red Bull byl vždy legální. Tak už to nevytahuj, nikterak ti to neprospívá.

                                + 2 / − 3

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                        • Jens

                          78.157.160.XXX
                          Já ti Miku rozumím, jen tam je ještě 3. možnost:
                          RB prokáže, že neměl vyšší průtok, čidlo bylo nepřesné, ale náhradní postup mohl zvolit až na pokyn FIA. RB tedy nepodváděl, ostatní nebyli poškození, ale porušil pravidla.

                          V té tech. směrnici (nadřazena veřejně přístupným technickým a sportovním pravidlům), kterou jsem zmiňoval (016-14), totiž stojí:
                          "Pokud kdykoliv uvážíme, že senzor má problémy, které nebyly detekovány systémem, MY to dáme vědět dotyčnému týmu a přepneme na záložní systém."
                          Záložní systémem se rozumí výpočetní model průtoku paliva s opravným faktorem, o kterém rozhodne FIA.

                          + 5 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            93.99.87.XXX
                            OK, beru. I to je možný výsledek. Pokud to tak dopadne, nebudu s tím mít problém. Oni by měli vědět, které pravidlo je kterému nadřízené a platí si lidi na to, aby to dělali správně.
                            Pak by mělo být na FIA, aby zajistila férové měření průtoku pro všechny. Tedy aby čidla měla správnou přesnost a někdo kdo má průtok v pořádku nebyl pak trestán nucením snížení průtoku paliva hluboko pod povolený limit.

                            + 3 / − 2

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                  • Arnoux

                    217.66.164.XXX
                    Všechno je to akademická diskuse.Motoráři vlastní téměř laboratorní přístroje a postupy výpočtů, které jsou nesrovnatelné s poutovým průtokoměrem Gill.
                    Lehce prokáží to,že se pohybovali v mezích pravidel.To že je FIA upozorňovala nebude hrát roli.Jde o sebevědomí a postavení Redbullu a Renaultu v danou chvíli.

                    Kdo vůbec mohl vymyslet takovou debilitu aby FIA měla po celý závod přístup k nějakému jejich krámu namontovaném v autě, který je plně srovnatelný s těmi publikovanými v "urob si sám" z 80 let pro Š-120L a takový krám má ovlivňovat MS Formule 1.

                    Stačí jim přeci přístup ke všem datům týmu a motoráře.Pak podobnými výpočty,které máte v jiné části diskuse se dopracuji k výsledku.Pak stačí vyhodnotit a rozhodnout.Ostatně tak to dělají se všemi daty,tak nechápu co se montujou do měření benálu.

                    Makovice z FIA by asi měli občas načíst nějaké (naše) forum a budou chytřejší.03

                    Navíc tohle je nebezpečná věc pro všechny týmy a je urychleně potřeba ty šmejdy z aut odstranit.Dneska Renault, zítra Mercedes, nebo Ferrari.

                    + 2 / − 8

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Nasir

                      188.175.189.XXX
                      Jenže to, co píšeš, s podstatou problému vůbec nesouvisí. Až týmy přesvědčí FIA, že Gill je šmejd, tak bude nahrazen nebo se přejde úplně na to záložní měření. Ale nikdo si nemůže sám svévolně stanovit vlastní pravidla a ignorovat požadavky FIA, která je určuje a vynucuje. Znevěrohodnilo by to výsledky v Austrálii, protože s tím problémem se potýkalo víc stájí, ale jen jedna více či méně těžila ze svého svévolného přístupu.
                      Problém s čidlem mohou řešit kdykoliv mezi GP, ale těžko tak, že si během soboty a neděle někdo dělá, co chce, a pak se to snaží dodatečně posvětit přes právníky.

                      + 6 / − 3

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Mike17

                        Mike17

                        93.99.87.XXX
                        Citace: "FIA byla schválena i alternativní metoda měření průtoků v případě výpadků čidla Gill - je popsána v technické směrnici 016-14 z 1. března 2014."
                        Pokud má Jens pravdu a toto platí, pak nejde o ignoraci pravidel, ale jejich uplatnění. Samozřejmě POKUD PROKÁŽÍ, že čidlo bylo špatné a průtok byl v pořádku.
                        Ostatní týmy mohly zvolit stejný "svévolný" přístup jako RB, nikdo jim v tom nebránil.

                        + 2 / − 6

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • anonym

                          178.23.219.XXX
                          pak jde o to co je to výpadek.
                          RB o výpadku nic nevyprávěl...
                          Jde o slovíčkaření....

                          + 3 / − 2

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Mike17

                            Mike17

                            93.99.87.XXX
                            Já pod tím pojmem chápu to, že čidlo měří špatně. Buď to prokáží nebo ne. Pokud měří špatně, mělo by se to měřit jinak. Protože nedává smysl mít limit na průtok a pak mít čidla, která jednomu dovolí 95 a druhému 105, bez ohledu na to komu kolik.
                            A RB o špatném měření mluvil od prvního tréninku. A NEJEN RB.

                            + 3 / − 5

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Nasir

                              188.175.189.XXX
                              "Až týmy přesvědčí FIA, že Gill je šmejd, tak bude nahrazen nebo se přejde úplně na to záložní měření. Ale nikdo si nemůže sám svévolně stanovit vlastní pravidla a ignorovat požadavky FIA, která je určuje a vynucuje. "
                              Miku, jsi schopen odpovědět na toto, na podstatu problému, nebo jenom záměrně trolluješ? Vypadá to, že opět děláš to druhé.

                              + 5 / − 3

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Mike17

                                Mike17

                                93.99.87.XXX
                                Už jsem ti na to odpověděl na druhém vlákně. Nevím, které pravidlo je kterému nadřazené. A proto bych nechal rozhodnutí na lidech (právnících), kteří to ví naprosto přesně. Má FIA právo chtít po RB stáhnout spotřebu, jestliže neporušuje průtok? Nevím!!!!!
                                Ty ano? Závidím tvou znalost předpisů a všech paragrafů. Co k tomu mám dodat víc?

                                + 3 / − 5

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Vozy Alpine by dosavadní průběh Grand Prix v ulicích Baku vymazaly (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI: Všichni čekají nepředvídatelný závod

Sergio Pérez v letošní sezóně poprvé v kvalifikaci porazil svého kolegu (ilustrační foto)

Leclercovi Baku svědčí zajel tu čtvrté pole-position v řadě, Norris fatálně propadl

Alexander Albon stejně jako jeho nový týmový kolega v Baku překvapili (ilustrační foto)

Třetí trénink plný dramat: dvě červené vlajky a výborný Williams, těsně triumfoval Russell

George Russell téměř celou první polovinu prostál v boxech (ilustrační foto)

Leclerc těsně pokořil Péreze v druhém tréninku, smůlu měl Norris

Max Verstappen v závodě v Monaku

První trénink v Baku ovládl Verstappen. Leclerc a Colapinto bourali

Newey nastupuje k Aston Martinu

Newey přechází k Aston Martinu. S Alonsem a Hondou očekává opět úspěšné partnerství

Model monpostu McLarenu v aerodynamickém tunelu

Proč McLaren stále nenasadil to největší vylepšení a díky čemu předčí při vývoji své soupeře?

Oscar Piastri slaví vítězství po závodě v Maďarsku

"Norris mistrem světa? Poslední věc, která by Piastriho nadchla." Brundle chválí jeho zabijácký instinkt + VIDEO

Adrian Newey už asi dumá, co mu nové angažmá přinese

Oficiální oznámení nového působiště Adriana Neweye je podle médií otázkou dní

Adrian Newey s trofejí pro vítězný tým

"Newey by nám pomohl se z toho dostat," lituje Marko. Ale už nepomůže, z auta je monstrum

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama