Španěl v uplynulých dnech jezdil na kole, na motokárách a hrál fotbal - během testů v Bahrajnu dokonce i se slavným Diegem Maradonou. Nyní se již naplno soustředí na Austrálii.
"Na začátek šampionátu se vypravíme s týmem, který má za sebou 12 dní testování, zatímco já jako pilot jsem jich absolvoval šest. Několik dalších dní by bylo užitečných vzhledem k tomu, k jak velkým změnám před touto sezónou došlo," přál by si Alonso - což je ostatně věc, kterou při každé příležitosti zmiňuje prezident Luca di Montezemolo.
"S každým kolem testů jsme se něco naučili a pravidelně jsme se hodně zlepšovali. Myslím si, že v Austrálii to bude pokračovat, obzvlášť první den, a pak také v prvních několika závodech," upozorňuje pilot Ferrari.
"Nová pravidla Formule 1 jsou hodně odlišná od toho, na co jsme zvyklí. Myslím, že koncept toho, z čeho se vlastně letos skládá velká cena - se sobotou a nedělí - bude letos hodně odlišný. V kvalifikaci se budeme snažit dostat z auta vše, zatlačíme novou pohonnou jednotku na limit, abychom dosáhli toho absolutně nejlepšího výsledku.
Ale v závodě se této úrovni zdaleka nepřiblížíte. Loni jste ke konci závodu na nových pneumatikách mohli zajíždět velmi rychlá kola, zatímco letos v jeho závěru budete muset myslet na to, kolik vám zbývá paliva, v jakém stavu jsou baterie a pneumatiky. Budete muset být velmi chytří, abyste zvládali tyto parametry, a nové závodní strategie pilotům nemusí umožnit jízdu naplno ke konci závodů," očekává Alonso.
Video: Tréninkový program Fernanda Alonsa před začátkem sezóny 2014 (zdroj: Scuderia Ferrari)
V závěru myslí i na fanoušky na tribunách či u televizorů sledující závody v pohodlí svého domova: "My jakožto piloti si na to zvykneme rychle, takže doufám, že se ta pravidla nebudou hned měnit a několik let zůstanou stejná. Jinak by diváci mohli ztratit důvěru v tuto novou Formuli 1, která je velmi komplexní i pro ně."