DISKUZE K ČLÁNKU Zajímá vás technika F1? Ptejte se aerodynamika špičkového týmu

Server F1news.cz připravil pro své čtenáře možnost položit otázky jednomu aktivnímu aerodynamikovi špičkového týmu Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zajímá vás technika F1? Ptejte se aerodynamika špičkového týmu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 73, poslední 09.03.2014 10:32 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovali 5 lidé) 03.03.2014 17:20
To by mě taky zajímalo, především jestli není… »
» jonatan (Hlasovali 4 lidé) 03.03.2014 23:51
RTU RTU je podvod a ... jsou to pohádky ze… »
» Jake HorseRadisher (Hlasovali 4 lidé) 03.03.2014 22:13
Na odlehčení Já bych se jej pro změnu a na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

      • hixaxon

        hixaxon

        89.177.88.XXX
        Díky za pochopení Petře.

        Už se těším na odpovědi, kdy je můžeme očekávat? (tuším, že je aktuálně časově vytížen... (pokud teda nepracuje pro Mercedes, to je asi v pohodě ;) ))

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          78.157.160.XXX
          Do čtvrtku se můžete ptát, v pátek z nich ty nejzajímavější vyberu, přeložím a přepošlu. Kdy je přeložené i v originále zveřejníme, to nemůžu slíbit - záleží, jak na tom bude časově. Snad do týdne..

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • hixaxon

    hixaxon

    89.177.88.XXX
    ride height How much the ride height affects the aero package of the car? With blown diffuser (on the RB car), it seems, that higher rake made a lot of downforce. How about a high rake without the blown diffusers?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hixaxon

    hixaxon

    89.177.88.XXX
    telemetry during the race What kind of aero data do you receive during the race from the telemetry?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hixaxon

    hixaxon

    89.177.88.XXX
    aero ballance How many iterations (setup changes) it usually takes, during FP sessions, to set the car both for the qualifying session and the race, aero-wise?

    How much does pilot input affects the aero development, and in which areas is his experience crucial? I can understand, that setup and suspension changes are greatly affected by the pilot, but aero development is a question for me.

    Thank you.

    Jinak, pokud byste vybírali z mých otázek, nejvíc mě fascinuje ten vortex v mém minulém příspěvku.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • hixaxon

    hixaxon

    89.177.88.XXX
    vortex na red bullu Předpokládám, že aerodynamik není čech. Redakce, klidně dotaz gramaticky poupravte, pokud vás tam něco bije do očí.

    What is the reason to create vortex like this? To help to seal the diffuser? And how do you create one this stable?

    [odkaz na stránku]

    Díky moc.

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Otázka :... ..."Ako môže byť vhodne urobené utesnenie podlahy na monoposte F1, na oboch stranách jej vonkajších hrán vhodným tvarovaním podlahy aj vonkajšieho tvaru kokpitu a jej obtekania, aby dochádzalo na jej oboch vonkajších hránách k skrutnému víreniu, ktorej charakteristická rýchlosť turbulentných vírov je druhá odmocnina pí/2 násobku, rýchlosti priemerného laminárneho prúdenie rýchlosti vzduchu cez podlahu ?" a " Či je to tým, že vo vírivej skrutnej vrstve, na oboch vonkajších hranách podlahy je vyšší tlak na úkor rýchlosti, ktorá je nižšia, alebo to spôsobuje niečo iné ?" 11

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Andy

    62.168.11.XXX
    Aerogel Diky za super moznost!

    Chtel bych se zeptat, jestli se ve F1 nekdy neexperimentovalo s aerogelem, jakozto dokonalym izolantem - napr. v oblasti motoru.

    Pak by me moc zajimal nazor na podilu pilota obecne :-), kdyz to pan vidi z prvni ruky. Setkal se ve sve praci s nekym vyjimecnym? Nemusi byt konkretni, jen jestli se nekdy setkal s nekym, kdo opravdu vycnival.

    Diky!

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • jonatan

    jonatan

    37.44.16.XXX
    Chladíč stlačeného vzduchu Pokud udělám velký chladič stlačeného vzduchu od turbodmýchadla zvýší se výkon motoru
    zároveň ale stoupne odpor vzduchu. Připravujete různé velikosti chladičů podle toho na jakém okruhu se závod pojede?

    + 1 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jake HorseRadisher

    Jake HorseRadisher

    94.113.104.XXX
    Na odlehčení Já bych se jej pro změnu a na odlehčení zeptal, který letošní monopost se mi líbí nejvíce a který za celou historii F1.
    PS: Doufám, že u něj vyhraje letošní Caterham 13 13 13

    + 4 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001457

    uzivatel001457

    46.29.230.XXX
    Nosy Hodně se nadává na tvary nosů a ani já nejsem jejich kdovíjakým zastáncem. Zajímalo by mě, proč dřív (řekněme do roku 2008-2009) to s nízkými nosy šlo, aniž by vypadaly ohyzdně a nyní je musíte takhle zužovat, abyste dostali co nejvíc vzduchu pod auto. Před tím jste ten vzduch pod auto nepotřebovali? Možná mi něco uniká, ale přesto díky za případné objasnění :)

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000635

    uzivatel000635

    178.209.152.XXX
    déšť Zajímalo by mne, jaký vliv ma déšť na aerodinamiku vozu f1. Změní se nějakým způsobem aerodinamicke vlastnosti vozu, pokud je mokrý?

    + 3 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001447

    uzivatel001447

    188.123.100.XXX
    Zaujimalo by ma, ci sa vyskytlo nejake technicke riesenie jedneho (alebo aj viacerych) timu, ktore ostatnych vylozene prekvapilo? (v tom zmysle, ze je pre tym prinosom a nie starostou)

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • anonym

    89.102.81.XXX
    Zajímalo by mě v čem je výhoda pull-rod před push-rod zavěšením v předu i v zadu a naopak.Děkuji za odpověď

    + 2 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • smidke

    smidke

    89.173.88.XXX
    McLaren Kedže som fanúšik McLarenu,iste ste si všimli tie elementy ,ktoré sú umiestnené na zadných závesoch.Odpoveď či je to naozaj "tajná zbraň" v oblasti prítlaku tohto auta,nám dá začiatok sezóny.Aký máte na to názor,či skeptický ,alebo kladný a ešte sa chcem opýtať,ak by tieto elementy nefungovali dostatočne,či je možnosť vrátiť sa k obyčajnému zaveseniu,ako používajú všetky ostatné tímy F1.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Nasir

    188.175.189.XXX
    Technické otázky? Redakce zaslouží velkou pochvalu. Nejdřív naservírujete zpravodajství, pak shrnutí a teď to ještě můžeme probrat s aero machrem. Díky.

    K té anonymitě - můžete alespoň prozradit všechny týmy, pro jaké dotyčný v kariéře pracoval?
    A můžeme pokládat i obecné otázky z F1, nebo jen technicky zaměřené?

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Děkujeme. K té anonymitě - nechceme o něm více prozrazovat, neradi bychom ohrozili jeho pozici. Už tak se ze strany takového člověka jedná o celkem odvážný krok.

      Co se týče otázek, můžete technické i obecné, samozřejmě.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • forhe

        195.168.126.XXX
        Ja by som z toho taku vedu nerobil....Kapra tu uz kazdy dobre pozna...

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          To je sice pravda, ale aby nevzniklo nedorozumění - Kapr není aktivním aerodynamikem pracujícím pro špičkový F1 tým.

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama