DISKUZE K ČLÁNKU Zajímá vás technika F1? Ptejte se aerodynamika špičkového týmu
Server F1news.cz připravil pro své čtenáře možnost položit otázky jednomu aktivnímu aerodynamikovi špičkového týmu Formule 1.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Zajímá vás technika F1? Ptejte se aerodynamika špičkového týmu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» Jake HorseRadisher
(Hlasovali 4 lidé)
03.03.2014 22:13
Na odlehčení Já bych se jej pro změnu a na… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
uzivatel001456
17:04 03.03.2014 212.79.110.XXXProč je "nos" letošního modelu Lotusu asymetrický ? Byl by stejný nos, ale symetrický, v rozporu s pravidly? -
viking
15:12 03.03.2014 93.153.124.XXXMe by zajimalo nasledujici Experimentujou se v aerodynamice jen s tvarem nebo i s povrchovou úpravou karosérie kvůli maximalnímu snížení odporu? Teď se bavím např. o ruzných povrchových úpravach buď na molekulární úrovni, kdy je povrch karoserie tak nepřilnavý "kluzký", že po něm vzduch doslova klouže. Nebo třeba povrch imitující golfový míček s malými důlky, na kterých se při letu tvoří mikrovíry, které míčku dovolí doletět mnohem dál. Nejsem si jistý přínosem takového povrchu na autě, ale zajímalo by mne zda se takové věci zkouší a jestli občas zaznamenáte v tunelu něco co stojí za vyzkoušení v praxi?-
-
mi88ki
17:20 03.03.2014 165.72.200.XXXTo by mě taky zajímalo, především jestli není nanotechnologie v F1 nějak zakázaná. Když jsem viděl co se s ní dá dělat,tak se divím, že se o tom vůbec nepíše.
Např. když jsem viděl tenkostěnou skleněnou destičku, kde na jedné straně byl puštěný hořák a na druhé straně měl na desce položenou ruku moderátor pořadu, tak by určitě našla uplatnění i v F1. Nebo jsem viděl umyvadlo na kterém nikdy neulpí špína, protože se nemá na dokonale hladkém povrchu jak uchytit. Dokonce i kapky se tam odrážely, místo aby stýkaly. To je přece sen aerodynamiků ?
-
McMatej
15:07 03.03.2014 176.67.230.XXXProč funguje difusor Mezi lidmi je rozšířeno spousta polopravd a omylů a proto by mě zajímalo jak a proč difusor odsává vzduch z pod auta.
Podle mého názoru:
- Pod autem je malý průřez a vzduch v něm nějakou rychlostí (například 20 m/s) V difusoru se průřez zvětšuje a podle Bernoulliho rovnice se vzduch musí zpomalovat. (na například 10 m/s)
- Vzduch proudící nad podlahou auta a nad difusorem proudí rychlejí než vzduch v difusoru a proto tento rychleji prodící vzduch vysává (strhává) vzduch z difusoru.
-
McMatej
17:04 03.03.2014 194.228.20.XXXA ještě jsem si vzpomněl,
1) když měl Renault výfuky vpředu, výfukové plyny proudily podél auta dozadu a utěsňovaly podlahu z boku, případně proud výfukových plynů plynů odsával (strhával) vzduch z pod podlahy.
Někde jsem viděl, že proud výfukových plynů měl proudit pod podlahou do difusoru a to se mi nějak nezdá.
2) Často čtu názor, že přední křídlo "nahání" vzduch pod auto, obecně že je záměr dostat co nejvíce vzduchu pod auto. To se mi taky nějak nezdá.
-
-
-
Pája
14:26 03.03.2014 78.156.141.XXXOmezování aerodynamiky Víme jak se v posledních letech FIA snaží omezit vliv aerodynamiky. Byly zakázány dvojité difuzory pak bylo rapidně omezeno využívání výfukových plynů atd... kde je podle vás z aerodynamického pohledu nejvíce výkonnosti v současných pravidlech? Ve vývoji které části vozu podle Vás týmy získají nejvíce ztraceného přítlaku zpět? -
-
-
anonym
12:27 04.03.2014 95.102.26.XXXPrvy spalovaci motor mal výkon menej ako kilovat a spotrebu cez 20litrov na kilometer a tiež si vtedy nevedeli predstaviť že budú mať litrový motor so spotrebou 4 litre/100 km s výkonom 150 koni v bežnej premávke. Za to že nevieš ako to funguje, neznamená, že to nie je pravda, potom by nemohol fungovať ani chiptuning, celé mapovanie motora by bolo zbytočné a doteraz by robili motory z ocele.
A mimochodom, RTU už v pár autách na svete je, akurát len prerábky, takže nedosahuje až take parametre.
A ak ťa štve len to, že to vymysleli Slováci, tak mi je ťa lúto, lebo to nie je celkom pravda (medzinárodná spolupráca).
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
George RUSSELL - Kvalifikace (9:00)
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek