DISKUZE K ČLÁNKU Zajímá vás technika F1? Ptejte se aerodynamika špičkového týmu

Server F1news.cz připravil pro své čtenáře možnost položit otázky jednomu aktivnímu aerodynamikovi špičkového týmu Formule 1.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zajímá vás technika F1? Ptejte se aerodynamika špičkového týmu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 73, poslední 09.03.2014 10:32 Vložte komentář

Nejlepší názory

» mi88ki (Hlasovali 5 lidé) 03.03.2014 17:20
To by mě taky zajímalo, především jestli není… »
» jonatan (Hlasovali 4 lidé) 03.03.2014 23:51
RTU RTU je podvod a ... jsou to pohádky ze… »
» Jake HorseRadisher (Hlasovali 4 lidé) 03.03.2014 22:13
Na odlehčení Já bych se jej pro změnu a na… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

          • bejo

            195.91.8.XXX
            Kapor je hlavne motorar... Stale aplieta o mapovani aj tam, kde to netreba... ;)

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
  • uzivatel001456

    uzivatel001456

    212.79.110.XXX
    Proč je "nos" letošního modelu Lotusu asymetrický ? Byl by stejný nos, ale symetrický, v rozporu s pravidly?

    + 2 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Jens

    109.81.245.XXX
    Přítlak Dosáhnout letos týmy úrovně přítlaku z konce loňské sezóny?

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • viking

    93.153.124.XXX
    Me by zajimalo nasledujici Experimentujou se v aerodynamice jen s tvarem nebo i s povrchovou úpravou karosérie kvůli maximalnímu snížení odporu? Teď se bavím např. o ruzných povrchových úpravach buď na molekulární úrovni, kdy je povrch karoserie tak nepřilnavý "kluzký", že po něm vzduch doslova klouže. Nebo třeba povrch imitující golfový míček s malými důlky, na kterých se při letu tvoří mikrovíry, které míčku dovolí doletět mnohem dál. Nejsem si jistý přínosem takového povrchu na autě, ale zajímalo by mne zda se takové věci zkouší a jestli občas zaznamenáte v tunelu něco co stojí za vyzkoušení v praxi?

    + 10 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • anonym

      89.233.183.XXX
      Dobra otazka..Ferrari zkouselo napriklad divne vrascity povrch okopirovany snad od kuze zraloku..tak jsem zvedav jak expert odpovi..

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Fero

      92.60.59.XXX
      Práve si im možno vnukol dobrý nápad :-D

      + 0 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • palo

        178.40.217.XXX
        nic im nevnukol
        to predsa kazdy aerodynamik vie ze povrch predmetu ovplyvnuje jeho aerodynamiku
        takze urcite s tym v experimentovali

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • mi88ki

      mi88ki

      165.72.200.XXX
      To by mě taky zajímalo, především jestli není nanotechnologie v F1 nějak zakázaná. Když jsem viděl co se s ní dá dělat,tak se divím, že se o tom vůbec nepíše.

      Např. když jsem viděl tenkostěnou skleněnou destičku, kde na jedné straně byl puštěný hořák a na druhé straně měl na desce položenou ruku moderátor pořadu, tak by určitě našla uplatnění i v F1. Nebo jsem viděl umyvadlo na kterém nikdy neulpí špína, protože se nemá na dokonale hladkém povrchu jak uchytit. Dokonce i kapky se tam odrážely, místo aby stýkaly. To je přece sen aerodynamiků ?

      + 5 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    176.67.230.XXX
    Proč funguje difusor Mezi lidmi je rozšířeno spousta polopravd a omylů a proto by mě zajímalo jak a proč difusor odsává vzduch z pod auta.

    Podle mého názoru:
    - Pod autem je malý průřez a vzduch v něm nějakou rychlostí (například 20 m/s) V difusoru se průřez zvětšuje a podle Bernoulliho rovnice se vzduch musí zpomalovat. (na například 10 m/s)
    - Vzduch proudící nad podlahou auta a nad difusorem proudí rychlejí než vzduch v difusoru a proto tento rychleji prodící vzduch vysává (strhává) vzduch z difusoru.

    + 3 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • McMatej

      McMatej

      194.228.20.XXX
      A ještě jsem si vzpomněl,

      1) když měl Renault výfuky vpředu, výfukové plyny proudily podél auta dozadu a utěsňovaly podlahu z boku, případně proud výfukových plynů plynů odsával (strhával) vzduch z pod podlahy.
      Někde jsem viděl, že proud výfukových plynů měl proudit pod podlahou do difusoru a to se mi nějak nezdá.

      2) Často čtu názor, že přední křídlo "nahání" vzduch pod auto, obecně že je záměr dostat co nejvíce vzduchu pod auto. To se mi taky nějak nezdá.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Nasir

        188.175.189.XXX
        2 - Přední křídlo směruje vzduch kolem celého auta, nejen dospod.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • KarelKryl

    89.102.68.XXX
    asi bych se zeptal.. zda-li letos týmy(nebo ten jeho) budou opět využívat nějaké pasivní systémy na snížení odporu na rovinkách.

    + 1 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Kapor

    194.160.178.XXX
    Mňa by zaujímalo,... ...či uvedený pán, ako špičkový aerodynamik tímu, používa pri svojej práci "Metódu holografickej spektrometrie" a nech uvedie príklad s uvedením obrázku, aby to bolo názorné. 01 Ďakujem ! 11

    + 6 / − 12

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Kapor

      194.160.178.XXX
      Aby bolo jasno,... ...lineárna je v rovine a holografická v priestore. 01

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Pája

    78.156.141.XXX
    Omezování aerodynamiky Víme jak se v posledních letech FIA snaží omezit vliv aerodynamiky. Byly zakázány dvojité difuzory pak bylo rapidně omezeno využívání výfukových plynů atd... kde je podle vás z aerodynamického pohledu nejvíce výkonnosti v současných pravidlech? Ve vývoji které části vozu podle Vás týmy získají nejvíce ztraceného přítlaku zpět?

    + 4 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Fero

    95.102.26.XXX
    RTU Používa niekto aktuálne RTU, alebo nejaku obdobu tohto systému v F1? Vela sa o tom hovorilo pred nieco vyse rokom...

    + 11 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jonatan

      jonatan

      37.44.16.XXX
      RTU RTU je podvod a ... jsou to pohádky ze sloveska
      Příspěvek byl redakčně upraven.

      + 4 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        95.102.26.XXX
        Prvy spalovaci motor mal výkon menej ako kilovat a spotrebu cez 20litrov na kilometer a tiež si vtedy nevedeli predstaviť že budú mať litrový motor so spotrebou 4 litre/100 km s výkonom 150 koni v bežnej premávke. Za to že nevieš ako to funguje, neznamená, že to nie je pravda, potom by nemohol fungovať ani chiptuning, celé mapovanie motora by bolo zbytočné a doteraz by robili motory z ocele.

        A mimochodom, RTU už v pár autách na svete je, akurát len prerábky, takže nedosahuje až take parametre.

        A ak ťa štve len to, že to vymysleli Slováci, tak mi je ťa lúto, lebo to nie je celkom pravda (medzinárodná spolupráca). 03

        + 3 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama