DISKUZE K ČLÁNKU Lopez: Lotus je na sezónu 2014 připravený možná lépe než ostatní
Lotus byl jediným týmem, který nedorazil k prvnímu společnému testování do Jerezu. Podle svého šéfa Gerarda Lopeze je ale na sezónu možná připravený lépe než ostatní.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Lopez: Lotus je na sezónu 2014 připravený možná lépe než ostatní
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel001437
(Hlasovalo 14 lidí)
11.02.2014 15:12
kecy v kleci Lopez nám teď bude vyprávět něco o… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Arnoux
18:50 11.02.2014 217.66.164.XXXporušení pravidel? Zdravím osazenstvo fora a samozřejmě i antiLotusáky a antiRenaultáky.
Mám jednu otázku.O víkendu proběhly filmovací dny Lotusu u kterých byli přítomni zástupci týmů "Powered by Renault".Výsledek byl prý více než uspokojivý.Renault dodal nový software pro řízení motoru s algoritmy,které zahrnují součinnost všech ERS systémů + samotného řízení motoru.U Redbullů se uklidnili a s Lotusem se velmi těší na testy.
To byl totiž jediný problém,který Renault měl.O žádnou základní mechaniku vůbec nešlo,ta je bezproblémová.Pouze špatná činnost programů zapříčinila devastaci motoru Redbullu vysokým tlakem dmychadla společně se špatným nastavením pneumatického rozvodu ovládání ventilů.Prostě se jim to "potkalo".
Tohle řízení prý bude používat jen Lotus a RB.TR a CAT mají jednodušší verze, které ale neumožní kouzla,která Renault umí.
Tenhle systém pokud bude fungovat a vypadá,že jo nadělí ostatním už v Bahrajnu 2s na kolo. Jde o řízení motoru při nájezdu do zatáčky a v její první části.(motor má divný zvuk).
Kdo tomu věří, nebo ne je asi jedno-všechno se uvidí i když upřímně nechápu sebevědomí fandů Mercedesu a Ferrari.Pravda nejely hodně km, ale rychlost velmi slabá.Ted se klepou co předvede RB.Pokud má Renault v motoru nějaký technologický náskok-jsou v řiti na celou sezonu,protože koncem února dojde ke zmrazení vývoje.....
Moje otázka ale míří jinam.Není použití jiných - přeprogramovaných softwarových map motoru na filmovacím dni porušením pravidel o vývoji a zákazu testování?
Petře - zdravím redaktora, jaký náhled jako znalec řádů máš na tuhle věc.Podle mně to bude průšvih.
-
Petr
19:32 11.02.2014 78.157.160.XXXOdkud bereš jistotu, že šlo jen o elektronické a nikoliv o mechanické věci? Zatím si netroufám odhadnout, jak na tom v Austrálii budou, chytřejší budeme po Bahrajnu, kde budou i reprezentativnější teploty. Jiné mapy během filmovacího dne použít mohou. -
-
anonym
20:28 11.02.2014 178.23.219.XXXHlavně Reult se klepe co se mu rozklepe...
Zatím ukázali kulový, ten divnej zvuk nemají jenom v zatáčkách a žbrblali to, aby to neuvařili.
Jejich nejlepší čas je o 14s na kolo pomalejší !
Pneumatické ovládání ventilů se v F1 používá standartně.
Podle vyjádření co je zde na stránkách ty problémy Renaulu byli daleko širšího rozsahu...
Každý výrobce motorů má zřejmě nějaký eso v rukávu, ale jestli to nebyla jenom dvojka se ještě uvidí-
-
anonym
21:37 11.02.2014 178.23.219.XXXTeď jde o to zda jim to bude letos něco platné...nějaký odkaz jak to funguje??
Letos se o brždění a trakci postará elektronika.
Taková náhražka kontroly trakce, kdy se plynovým pedálem bude regulovat výkon celé pohonné jednotky v návaznosti na aktuální převodový stupeň.
Z použití KERSu pro kontrolu trakce byl loni RB podezříván...
Já myslím,že inženýři museli být úpně naprášky jak využít potenciál nových pravidel-
-
anonym
17:20 12.02.2014 178.23.219.XXXA proč myslíš, že jsou brzdy letos řízeny vzadu elektricky?
Pokud bude brzdit ERS budou zadní brzdy brzdit méně, pokud např. ERS odpadne musí brzdit naplno. Jinak by to asi nedopadlo dobře.
Pokud můžeš kdykoli připojit a odpojit Jednotky MGU je určitě šance to nějakým způsobem využít..
Řízení těchto systémů spolu s motorem a turbem je vlastně ta největší výzva-
XR
08:55 13.02.2014 109.81.245.XXXNejsou řízeny elektronicky, pouze tam je systém, který upravuje tlak tak, aby se z pohledu jezdce chovaly brzdy konzistentně, aby mohl mít stále stejný cit a účinek dle pedálu byl stejný a nemusel si hrát s kolečky pro harvestování energie. Klidně může probrzdit.
-
-
-
-
-
-
-
anonym
17:29 11.02.2014 178.23.219.XXXredakce "Mezi těmito dvěma zařízeními protéká vysoký elektrický proud"
Vysoké může být napětí, ale to nebude příklad.
Pokud budou fungovat na 24V tak se dostanou na 1minutu na 2750A.
Takže by tam mělo být např. mezi zařízeními protékají vysoké hodnoty elektrického proudu.
Od řídící jednotky ERS(výkonové části) se vedení dělí na dvě větve MGU-H a K
A na přenesení takového proudu bude pořádný kablýk a pochybuji, že jsou tam konektory-určitě je to natvrdo sešroubováno...
A ještě ke zvýšené efektivitě motorů. Někdo by si měl uvědomit, že výraznou čás enegrie pro ERS je z brždění, tím pádem se do výkonu pohoné jednotky započítává energie nezískaná z paliva. A její značná část se při získávání a výdeji přemění na teplo(zráty výkonových prvků,baterií,kabelů,tření..).
Takže nároky na chlazení nebudou o moc jiné než loni-
seven
17:00 12.02.2014 93.153.124.XXXTady možná trochu drobná oprava - energie získaná při brzdění pochází z kinetické energie vozidla. A ta se pro změnu získá přeměnou energie obsažené v palivu. Tím, že se při brzdění neztrácí ve formě tepla ale rekuperuje se na energií elektrickou přinese úsporu paliva při následné akceleraci tj. dá se mluvit o vyšší efektivitě motoru (bereme-li jej jako celek se všemy systémy) -
-
anonym
21:03 11.02.2014 178.23.219.XXXMůžeš to formulovat lépe..
Na těchto propojích určitě konektory nebudou. V angličtině je electric connector(předpokládám,že to vzniklo překladem) -elektrický spoj a ten může být i pevný. Konektorů bude v autě mraky,ale ne na přenos tak velkých proudů.
Tady ve fóru diskutující jásají nad tím, že při vyšší efektivitě pohonné jednotky budou menší tepelné ztráty.
A v základě mají pravdu, jelikož se spálí měně paliva
Spíš je problém s vyřešením chlazení jednotlivých komponent ERS je to všechno nové a výkonější než KERS.
Promiň češtinu, v článku jde o špatnou formulaci.
Nejsem redaktor, takže ještě jednou promiň.
A to "chalzení" mě dostalo kolego odborníku
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek