DISKUZE K ČLÁNKU Lopez: Lotus je na sezónu 2014 připravený možná lépe než ostatní

Lotus byl jediným týmem, který nedorazil k prvnímu společnému testování do Jerezu. Podle svého šéfa Gerarda Lopeze je ale na sezónu možná připravený lépe než ostatní.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Lopez: Lotus je na sezónu 2014 připravený možná lépe než ostatní

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 35, poslední 13.02.2014 19:04 Vložte komentář

Nejlepší názory

» uzivatel001437 (Hlasovalo 14 lidí) 11.02.2014 15:12
kecy v kleci Lopez nám teď bude vyprávět něco o… »
» Pepan (Hlasovalo 10 lidí) 11.02.2014 12:33
Do Jerezu nedorazili vůbec, při filmovacích… »
» Petr (Hlasovalo 6 lidí) 11.02.2014 19:32
Odkud bereš jistotu, že šlo jen o elektronické… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Arnoux

    217.66.164.XXX
    porušení pravidel? Zdravím osazenstvo fora a samozřejmě i antiLotusáky a antiRenaultáky.03

    Mám jednu otázku.O víkendu proběhly filmovací dny Lotusu u kterých byli přítomni zástupci týmů "Powered by Renault".Výsledek byl prý více než uspokojivý.Renault dodal nový software pro řízení motoru s algoritmy,které zahrnují součinnost všech ERS systémů + samotného řízení motoru.U Redbullů se uklidnili a s Lotusem se velmi těší na testy.

    To byl totiž jediný problém,který Renault měl.O žádnou základní mechaniku vůbec nešlo,ta je bezproblémová.Pouze špatná činnost programů zapříčinila devastaci motoru Redbullu vysokým tlakem dmychadla společně se špatným nastavením pneumatického rozvodu ovládání ventilů.Prostě se jim to "potkalo".
    Tohle řízení prý bude používat jen Lotus a RB.TR a CAT mají jednodušší verze, které ale neumožní kouzla,která Renault umí.

    Tenhle systém pokud bude fungovat a vypadá,že jo nadělí ostatním už v Bahrajnu 2s na kolo. Jde o řízení motoru při nájezdu do zatáčky a v její první části.(motor má divný zvuk).

    Kdo tomu věří, nebo ne je asi jedno-všechno se uvidí i když upřímně nechápu sebevědomí fandů Mercedesu a Ferrari.Pravda nejely hodně km, ale rychlost velmi slabá.Ted se klepou co předvede RB.Pokud má Renault v motoru nějaký technologický náskok-jsou v řiti na celou sezonu,protože koncem února dojde ke zmrazení vývoje.....

    Moje otázka ale míří jinam.Není použití jiných - přeprogramovaných softwarových map motoru na filmovacím dni porušením pravidel o vývoji a zákazu testování?
    Petře - zdravím redaktora, jaký náhled jako znalec řádů máš na tuhle věc.Podle mně to bude průšvih.

    + 6 / − 6

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.160.XXX
      Odkud bereš jistotu, že šlo jen o elektronické a nikoliv o mechanické věci? Zatím si netroufám odhadnout, jak na tom v Austrálii budou, chytřejší budeme po Bahrajnu, kde budou i reprezentativnější teploty. Jiné mapy během filmovacího dne použít mohou.

      + 6 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Arnoux

        217.66.164.XXX
        Nevšimnul sis jak se jmenuju? 12 12 12.
        Petře dík za odpověd a nezapomen na můj tip-2 sekundy na motory Ferrari a Mercedes.Kluci už jsou nervozní ted a pořád mluví o zrychlení v sezoně 03.

        + 3 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • anonym

      178.23.219.XXX
      Hlavně Reult se klepe co se mu rozklepe...
      Zatím ukázali kulový, ten divnej zvuk nemají jenom v zatáčkách a žbrblali to, aby to neuvařili.
      Jejich nejlepší čas je o 14s na kolo pomalejší !

      Pneumatické ovládání ventilů se v F1 používá standartně.

      Podle vyjádření co je zde na stránkách ty problémy Renaulu byli daleko širšího rozsahu...

      Každý výrobce motorů má zřejmě nějaký eso v rukávu, ale jestli to nebyla jenom dvojka se ještě uvidí 03

      + 4 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Arnoux

        217.66.164.XXX
        Máš pravdu.Pneumatické ovládání je standartní, ale jen Renault mění tvrdost nastavení hrníčků během jízdy a tím i časovaní.S pevnou vačkou dle pravidel.Toť fakt.To je ten fígl proti konkurenci.

        + 5 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • anonym

          178.23.219.XXX
          Teď jde o to zda jim to bude letos něco platné...nějaký odkaz jak to funguje??
          Letos se o brždění a trakci postará elektronika.
          Taková náhražka kontroly trakce, kdy se plynovým pedálem bude regulovat výkon celé pohonné jednotky v návaznosti na aktuální převodový stupeň.
          Z použití KERSu pro kontrolu trakce byl loni RB podezříván...

          Já myslím,že inženýři museli být úpně naprášky jak využít potenciál nových pravidel 03

          + 2 / − 5

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • XR

            78.157.160.XXX
            Ne tak docela. Letošní brake-by-wire sytém na zadní nápravě není aktivní systém ani jezdeckou pomůckou. Pokud si přečteš pravidla, tak zjistíš, že není šance z něj udělat jakési ABS, natož kontrolu trakce.

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • anonym

              178.23.219.XXX
              A proč myslíš, že jsou brzdy letos řízeny vzadu elektricky?
              Pokud bude brzdit ERS budou zadní brzdy brzdit méně, pokud např. ERS odpadne musí brzdit naplno. Jinak by to asi nedopadlo dobře.

              Pokud můžeš kdykoli připojit a odpojit Jednotky MGU je určitě šance to nějakým způsobem využít..

              Řízení těchto systémů spolu s motorem a turbem je vlastně ta největší výzva

              + 0 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • XR

                109.81.245.XXX
                Nejsou řízeny elektronicky, pouze tam je systém, který upravuje tlak tak, aby se z pohledu jezdce chovaly brzdy konzistentně, aby mohl mít stále stejný cit a účinek dle pedálu byl stejný a nemusel si hrát s kolečky pro harvestování energie. Klidně může probrzdit.

                + 1 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • anonym

                  178.23.219.XXX
                  Pokud tam něco elektronicky upravuje tlak, tak jsou řízeni elektronicky(elektricky).
                  Tím pádem je tam určitá možnost využití.
                  Musím si pročíst pravidla...FIA to určitě bude nějak kontrolovat,ale už toho mají na kontrolování celkem dost 03

                  + 2 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
        • Libor

          89.190.61.XXX
          Jak se může pomocí pneumatickýho ovládání ventilů měnit časování? to je asi blbost né?05

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • anonym

    178.23.219.XXX
    redakce "Mezi těmito dvěma zařízeními protéká vysoký elektrický proud"

    Vysoké může být napětí, ale to nebude příklad.

    Pokud budou fungovat na 24V tak se dostanou na 1minutu na 2750A.
    Takže by tam mělo být např. mezi zařízeními protékají vysoké hodnoty elektrického proudu.

    Od řídící jednotky ERS(výkonové části) se vedení dělí na dvě větve MGU-H a K

    A na přenesení takového proudu bude pořádný kablýk a pochybuji, že jsou tam konektory-určitě je to natvrdo sešroubováno...

    A ještě ke zvýšené efektivitě motorů. Někdo by si měl uvědomit, že výraznou čás enegrie pro ERS je z brždění, tím pádem se do výkonu pohoné jednotky započítává energie nezískaná z paliva. A její značná část se při získávání a výdeji přemění na teplo(zráty výkonových prvků,baterií,kabelů,tření..).
    Takže nároky na chlazení nebudou o moc jiné než loni

    + 2 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • seven

      93.153.124.XXX
      Tady možná trochu drobná oprava - energie získaná při brzdění pochází z kinetické energie vozidla. A ta se pro změnu získá přeměnou energie obsažené v palivu. Tím, že se při brzdění neztrácí ve formě tepla ale rekuperuje se na energií elektrickou přinese úsporu paliva při následné akceleraci tj. dá se mluvit o vyšší efektivitě motoru (bereme-li jej jako celek se všemy systémy)

      + 0 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • seven

        93.153.124.XXX
        jj čeština 12 - všemi

        + 1 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.23.219.XXX
        Měl jsem na mysli to, že si to diskutující jásají - měně paliva, vyšší efektivita menší tepelné ztráty.
        A zapomenou na energii získanou z kinetické energie jak píšeš...
        A její část se ztratí a přemění v teplo


        + 2 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • anonym

      78.157.160.XXX
      Protékají hodnoty? Ty být dobrý češtin.
      A samozřejmě, že tam jsou i konektory. Jinak o tvých znalostech svědčí i tvrzení, že nároky na chalzení nebudou "o moc jiné" (paradoxně ty kritizuješ češtinu) než loni - letos min. o pětinu vyšší.

      + 4 / − 4

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • anonym

        178.23.219.XXX
        Můžeš to formulovat lépe..
        Na těchto propojích určitě konektory nebudou. V angličtině je electric connector(předpokládám,že to vzniklo překladem) -elektrický spoj a ten může být i pevný. Konektorů bude v autě mraky,ale ne na přenos tak velkých proudů.
        Tady ve fóru diskutující jásají nad tím, že při vyšší efektivitě pohonné jednotky budou menší tepelné ztráty.
        A v základě mají pravdu, jelikož se spálí měně paliva 03
        Spíš je problém s vyřešením chlazení jednotlivých komponent ERS je to všechno nové a výkonější než KERS.

        Promiň češtinu, v článku jde o špatnou formulaci.
        Nejsem redaktor, takže ještě jednou promiň.

        A to "chalzení" mě dostalo kolego odborníku 19

        + 0 / − 1

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
    • majod

      185.26.182.XXX
      skus mi vysvetlit ako si dostal 2750 A pri 24 V lebo vykon je UxI to jest 2750x24to je 66000w to je 66kW

      + 2 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama