Sauber a jeho aerodynamický tunel

Daniel Šupa, 10. února 2003, 13:46 Google+

Sauber si stejně jako další týmy Formule 1 velmi dobře uvědomuje nesmírnou důležitost aerodynamického tunelu. Dosud se však soukromý tým musel obejít bez vlastního zařízení a na testy si musel aerodynamický tunel pronajímat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Plány na stavbu vlastního aerodynamického tunelu přímo v Hinwilu, sídle týmu, existují již od roku 2000. V říjnu 2001 byla zpracována projektová dokumentace na jeho výstavbu s tehdejším rozpočtem 70 milionů švýcarských franků. V případě, že vše půjde dle plánu a nevyskytnou se neočekávané překážky, bude část zařízení k dispozici již na konci roku 2003. Prvním vozem Sauber, který bude kompletně vyvíjen ve vlastním aerodynamickém tunelu tak bude ale asi až C24 pro sezonu 2005.

„Aerodynamika je základní složkou moderní Formule 1. Díky tomu je i aerodynamický tunel základním nástrojem pro konstrukci úspěšného vozu. V posledních letech vrcholné týmy do tohoto segmentu věnovaly velké investice a bylo tedy jen logickým rozhodnutím, že budeme stavět vlastní aerodynamický tunel,“ prohlásil při slavnostním odhalení nového C22 šéf týmu Peter Sauber. Dále dodal, že nestaví příslušenství, které by bylo přímo svázané pouze s F1, ale bude mít více využití. Tunel tak umožní testy i vozů pro silniční provoz, a to až do velikosti dodávek.

S průřezem 15 metrů čtverečních a dalších výjimečných vlastností nového tunelu vyroste v Hinwilu jedna z nejmodernějších a nejvíce všestranně využitelných staveb tohoto typu. Úctyhodný objem stavby s délkou 65m, šířkou 50m a výškou 17m bude obsahovat kromě tunelu ještě prostor pro semináře či prezentace, který pojme až 300 lidí a muzeum společnosti Sauber.
Vytisknout

Diskuze: Sauber a jeho aerodynamický tunel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Petronas 03A - anotační foto

Petronas 03A

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud