Sauber a jeho aerodynamický tunel

Daniel Šupa, 10. února 2003, 13:46 Google+

Sauber si stejně jako další týmy Formule 1 velmi dobře uvědomuje nesmírnou důležitost aerodynamického tunelu. Dosud se však soukromý tým musel obejít bez vlastního zařízení a na testy si musel aerodynamický tunel pronajímat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Plány na stavbu vlastního aerodynamického tunelu přímo v Hinwilu, sídle týmu, existují již od roku 2000. V říjnu 2001 byla zpracována projektová dokumentace na jeho výstavbu s tehdejším rozpočtem 70 milionů švýcarských franků. V případě, že vše půjde dle plánu a nevyskytnou se neočekávané překážky, bude část zařízení k dispozici již na konci roku 2003. Prvním vozem Sauber, který bude kompletně vyvíjen ve vlastním aerodynamickém tunelu tak bude ale asi až C24 pro sezonu 2005.

„Aerodynamika je základní složkou moderní Formule 1. Díky tomu je i aerodynamický tunel základním nástrojem pro konstrukci úspěšného vozu. V posledních letech vrcholné týmy do tohoto segmentu věnovaly velké investice a bylo tedy jen logickým rozhodnutím, že budeme stavět vlastní aerodynamický tunel,“ prohlásil při slavnostním odhalení nového C22 šéf týmu Peter Sauber. Dále dodal, že nestaví příslušenství, které by bylo přímo svázané pouze s F1, ale bude mít více využití. Tunel tak umožní testy i vozů pro silniční provoz, a to až do velikosti dodávek.

S průřezem 15 metrů čtverečních a dalších výjimečných vlastností nového tunelu vyroste v Hinwilu jedna z nejmodernějších a nejvíce všestranně využitelných staveb tohoto typu. Úctyhodný objem stavby s délkou 65m, šířkou 50m a výškou 17m bude obsahovat kromě tunelu ještě prostor pro semináře či prezentace, který pojme až 300 lidí a muzeum společnosti Sauber.
Vytisknout

Diskuze: Sauber a jeho aerodynamický tunel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Petronas 03A - anotační foto

Petronas 03A

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud