DISKUZE K ČLÁNKU Zastávky v boxech a strategie: Red Bull překonává další rekord - Webbera přezul za 1,92 s
AUSTIN - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Který tým si dnes vedl nejlépe během zastávek v boxech a s jakými strategiemi nastoupili piloti do Velké ceny Spojených států?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Zastávky v boxech a strategie: Red Bull překonává další rekord - Webbera přezul za 1,92 s
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
mi88ki
11:59 18.11.2013 165.72.200.XXXMetodika měření zastávky v boxech. Podle mého je délka zastávky na boxovém stání, rozdíl časů projetí uličkou max. povolenou rychlostí a času i se zastávkou. Nějaké měření od momentu kdy se auto zastaví a než se rozsvítí nějaké světlo je jako měřit sprint až od momentu, kdy běžec opustí blok. -
-
eR
09:22 18.11.2013 62.245.107.XXXSouhlas. Když gumy vydrží celý závod a každý bude schopen jet na 100% výkonnosti své formule, tak se startovní pole rozprostře přesně podle výkonnosti svých formulí a k předjíždění nepomůže ani DRS ani KERS, protože odstupy budou po pár kolech větší než 1 sekunda. No a vzhledem k tomu, že se bude jezdit jen na jednu zastávku v boxech, tak už pořadím nezamíchají ani ty boxy.
Jediné co může takový závod oživit je skutečnost, že se některým pilotům s rychlou formulí nepovede kvalifikace, a potom se budou v závodu prokousávat startovním polem dopředu, nebo déšť. Ale spoléhat se na to nedá. Jak jsme viděli u Rosberga i Massy, tak se zas až o tolik dopředu neposunuli. -
odin
09:39 18.11.2013 77.240.96.XXXNuda to jednoznačně byla. A nebýt pár Alonsových předjížděcích manévrů, nebylo na co koukat a čas strávený u TV by se dal považovat za ztracený.
Kritici Pirelli ti tu žádné argumenty nepředloží, jen ti fláknou mínusy. Kde schází myšlenka při psaní kritiky na Pirellky, tam nepředpokládej ani myšlenku při psaní argumentů pro obhajobu nudy.
Na druhou stranu je třeba říci, že v těchto fázích sezóny už většinou všichni v týmech pneu chápou a piloti s nimi umí zacházet. A to platilo loni i předloni a platí to i letos. Tak že se zpravidla jezdí(lo) na jedinou zastávku. Kopat kolem sebe začnou (kritici Pirelli) až zase na začátku příští sezóny. Tak jako vždy.
Ještě by stálo za zmínku počínání Kovalainena. Tady bylo jasně patrné, že i tak zkušený pilot si s letošními pneu nerozumí okamžitě. Přesto že v trénincích a kvaldě nevypadal vůbec špatně, v závodě ambice nepotvrdil. A jel na dvě zastávky, přestože měl k dispozici nové sady od obou směsí. A např. nová střední mu nevydržela ani tolik, kolik vydržela Grosjeanovi použitá.
Zkrátka rozdíly jsou i mezi umem pilotů v zacházení s pneu a pro kritiky Pirellek je jednodužší nadávat na gumy, když to jejich idolům zrovna nejede.-
mi88ki
11:54 18.11.2013 165.72.200.XXXStačí si pročíst vyjádření jezdců po závodech. Každej se tam baví o tom jak zacházel a jak šetřil gumy a ne jak se mu dařilo jet na hraně.
Ale každý má jiný priority, mě prostě závody udržbářů neberou. Někdy to jde tak daleko, že čím opatněji pojedeš tím budeš dřív v cíli a to je prostě špatně. Ať klidně dají povinné tři pity, ale ať jedou jezdci celý závod naplno.-
odin
12:32 18.11.2013 77.240.96.XXXNaplno jedou piloti v kvalifikaci. A podle mne ani nepoznáš, kdy jedou naplno a kdy ne. To jsou jenom takové kecy. Protože to jednoduše poznat nelze, když nebudeš mít k dispozici časomíru pro porovnávání jednotlivých kol, případně, když ti to po závodě piloti neřeknou. Protože vteřina, nebo dvě, na kolo se jednoduše poznat nedá.
A když jsi takový zastánce jízdy na hraně, tak mi pověz co bylo tak zajímavého (napínavého) v sezóně 2010, kdy na to ještě piloti mohli tlačit neomezeně? Tedy pokud tuto sezónu ještě pamatuješ. Já tam nic zvláštního neviděl. Na startu se srovnal vláček, který dojel ve stejném pořadí do cíle. Ale všichni na to tlačili, že se mohli pos...-
-
-
Mike17
13:44 18.11.2013 93.99.87.XXXSprávně. Mají je na hadry. Na konci závodu, během kterého probržďovali, jezdili kolo na kolo mimo ideální stopu a neustále se snažili o předjetí. S takovou jízdou by dnešní gumy byly na hadry po 3-5 kolech. Stačilo se podívat na souboje AloxHul, AloxGut. Hlavně neprobrzdit, neprotočit kola a příliš se nebránit. Aby jedním probržděním neskončil závod. Skoro se ta opatrnost Hulkimu vyplatila.
-
-
odin
13:56 18.11.2013 77.240.96.XXXMiku, která stará videa máš na mysli? Rozdílový rok je 2010 a tam žádná jízda na hraně není poznat. Od r.2011 je Pirelli v F1 se svými úmyslně omezeně fungujícími pneumatikami. Když to srovnám (závody uprostřed, nebo na konci obou sezón), tak nic nepoznám.-
Mike17
14:08 18.11.2013 93.99.87.XXXNo v roce 2010 nemělo skoro ani cenu zkoušet předjíždět. Myslel jsem starší, tam poznáš jak se jezdí na hraně. Mám na mysli kouře od gum při brždění, "neklidné" chování vozu v zatáčkách a na výjezdech z nich. Nechci návrat k roku 2010, ale není potřeba mít kvalifikační gumy v závodě, aby to nevypadalo stejně jako v 2010. Vždyť se podívej na poslední kvalifikaci. Na druhé nejtvrdší směsi neměli šanci zajet ani 2 rychlá kola. Navzdory lepšícím se podmínkám na trati vždy druhé rychlé kolo dopadlo hůř než první (Mal, Kov, Ros).-
odin
14:35 18.11.2013 77.240.96.XXXMiku, ok. Ale pak musíš vzít v úvahu, že pokrok jde neskutečně vpřed. A dnes jde na počítačích nasimulovat prakticky všechno. Tak nezbývá, než dělat takovéto umělé zásahy do závodů. Když bych to trochu přehnal, tak bych řekl, že kdyby dostala FIA (nebo nějaký rozhodčí) data o autech od všech týmů na počátku sezóny a strčila by je do počítače (simulátoru), tak jim vypadnou výsledky na jednotlivých tratích, které by se nijak moc nelišily od skutečnosti a ani by se nemuselo závodit.
Když srovnám letošek s rokem 2010 a třebas s Dijonem 1979, tak je jasné, že v roce 79 se po odjetí takřka celého závodu Villeneuovi i Arnouxovi kouřilo od gum při jejich souboji v posledních dvou kolech. A na výkonnost pneu to nemělo žádný viditelný vliv. V roce 2010 by ale takový souboj už nebyl možný i kdyby oba probržďovali ještě více. A to díky aerodynamice vozů. A dnes také takový souboj není možný, protože jedno probrždění zpomalí auto natolik, že se z toho tři kola vzpamatovává a většinou se nevzpamatuje.
Ty doby jsou nenávratně pryč a k jakési takési dramatičnosti se musí pomáhat uměle. S tím se musíme smířit.-
Mike17
15:02 18.11.2013 93.99.87.XXXNo už se konečně opět přibližujeme v názorech. Jasně že to ovlivňuje aerodynamika. A souhlasím, že by to chtělo lepší podmínky pro testování nebo simulace pro Pirelli. A nejvíc mi vadí, že právě jedno velké probrždění může pilotovi zničit celý stint.
Budu teď trochu plíst hrušky s jablkama. Vem si normální gumy. Celou životnost mají víceméně stejné vlastnosti a stejnou přilnavost. A pak se sjede dezén a začnou "nesedět" a hrozí defektem. Byl by problém vyrobit něco podobného? Prostě bude vrstva, co bude mít pořád stejné vlastnosti (rychlost) a až se sjede, tak výrazně zpomalí a bude potřeba je vyměnit před defektem. Může být pod ní nějaká další barevná vrstva, co upozorní na nutnost výměny (jen takový nápad).
Vůbec mi nejde o počet výměn, nebo výdrž směsi. Chci aby měl někdo aspoň šanci jezdit naplno.-
odin
15:31 18.11.2013 77.240.96.XXXV názorech se nepřibližujeme. Ty máme více-méně podobné. Jen pohled na věc se u nás liší. Mně je prakticky jedno, jaké budou příští pneu (klidně mohou být takové, jak chceš ty). Hlavně ať jsou zase odlišné od všech předchozích a nemění se kvůli křiklounům z Mercedesu a RedBullu (nebo jiným) uprostřed sezóny. Pro mě je podstatný fakt, že jsou na tom všichni na začátku sezóny stejně. Každý ví o pneumatikách prd a z těch pár dat, co dostanou pro konstrukci nového auta, musí odhadnout jakým směrem se vydat. Až během sezóny se všechno vylaďuje a zkouší. Tak proč likvidovat (kritizovat) jediný prvek nepředvídatelnosti (náhodny) a šance pro finančně slabé týmy na úspěch?
Šanci jezdit naplno mají i dnes, jen ji nevyužívají, protože je celkově pomalejší (nevýhodná). Je to stejné jako s maximální rychlostí. také nevítězí tým jehož auto je nejrychlejší na rovince (na TOP speedu), ale v zatáčkách. Představ si,že by se tu našel někdo, kdo by tohle začal tvrdě kritizovat. Co by sis o něm pomyslel? A stejné věci si myslí zastánci Pirellek o jejich kriticích.-
Mike17
15:59 18.11.2013 93.99.87.XXXNo důležitá věta pro mě je ta první z druhého odstavce. A to že je nevýhodná. Vždy a výrazně.
Top speed je jedna a méně podstatná část závodění. Asi se shodneme, že "pravý" závodník se pozná v zatáčkách a při brždění. Na plyn umí šlápnout i šimpanz. Bohužel tento typ gum právě omezuje rychlost v zatáčkách a na brždění. Čím rychleji zatáčky projíždíš, tím víc sdíráš gumy. Samozřejmě je nutná i jistá plynulost. Takže čím rychlejší je závodník, tím víc opotřebovává gumy. Podle mě je tento princip v naprostém protikladu k principu závodů. Tedy pokud člověk nesoutěží v šetrnosti k vozu.
Jak jsem psal jinde: Nemám nic proti nějakému "bonusu" (či odměně) za šetrnost ke gumám, tak jak tomu bylo i dřív. Ale nemělo by to být výrazně nejdůležitější schopností závodníka.-
odin
17:06 18.11.2013 77.240.96.XXXAle vždyť vůbec není jasné, zda piloti musí tolik šetřit gumy. Osobně mi připadá, že si tak trochu dělají alibi, ve stylu:"já bych vám všem ukázal, kdybych mohl. Jenže nemůžu".
Vettel teď zajel v předposledním kole závodu nejrychlejší kolo. A to bylo o 3,5 sec horší, než jeho nejlepší Q3. Mrknul jsem na sezónu 2010 (kdy se jezdilo s plnými nádržemi, ale nemuseli šetřit pneu-takže nejpodobnější podmínky) a v prvním závodě (Bahrajn) zajel Alonso čtyři kola před koncem závodu nejrychlejší kolo jež bylo o 3,6 sec horší, než jeho Q. V nádrži srovnatelné množství paliva (možná lehce více) pneu nemusel nikdo šetřit a rozdíl na kolo srovnatelný. Ano, kulhá to v délce tratě, složitosti atd,atd. Ale chci tím říci, že kritici Pirellek (včetně tebe) dávají až příliš veliký význam šetření pneumatik.
Podle mne nejde ani tak o šetření a nějakouúdržbu (jak s oblibou argumentujete), ale o práci s pneumatikami. A to je podstatný rozdíl, muset se ohlížet na pneumatiky, aby mi nevychladly, nebo se nepřehřály a nevypadly mi z provozního okna.-
Mike17
19:10 18.11.2013 93.99.87.XXXNo to už mi připadá jako konspirační teorie. Vettel zajede 1:43.1, v radiu se ozve že má jezdit 1:44 a najednou jezdí spoustu kol 1:44. A když už 1:44 zajet nedokáže, jede pro nové. To není o kecech, ale o tom jak jezdí. A není to jen o Vettelovi. Stejné kecy v radiu padly u Pereze, Hamíka, Hulka a předpokládám že v podstatě u každého.
Možná nejrychlejší kolo závodu nebylo včera nezvykle pomalejší než jindy. Ale ono se to blbě porovnává. Vem si v jaké situaci to Vettel zajel. V podstatě celý druhý stint ho v radiu brzdili, aby jen udržoval náskok, což i dělal. Takže gumy (navíc ty nejtvrdší) měl asi ve velmi dobrém stavu. A pak si 2 kola před koncem střihl své oblíbené rychlé kolo. To už gumy šetřit nemusel, protože mu zbývalo jen jedno kolo a měl náskok 10s. Jo to mohl jet naplno. Za povšimnutí určitě stojí, o kolik bylo rychlejší než jeho ostatní kola. A ty zas tak pomalé nebyly, když byly skoro stejně rychlé jako ty Grosjeanovy, který měl za zadkem Marka a určitě se moc neflákal. To celkem svědčí o tom, že možnosti vozu byly hodně někde jinde, než celý závod ukazuje. Zajímalo by mě, jak by dopadl, kdyby si takové kolo dovolil na začátku stintu.-
odin
19:38 18.11.2013 77.240.96.XXXAno vím, že se to těžko srovnává. A jsem si plně vědom, že v mých srovnáních je mnohem více rozdílností, než jsem uvedl. Tak že zas tak vypovídající to není. A máš pravdu v tom, že Vettel jezdil "údržbu" a rychlé kolo dal až v závěru. Zatímco Alonso velmi pravděpodobně údržbu po celý závod tehdá určitě nejel.
Souhlasím s tím, že možnosti Vettelova vozu byly úplně jinde. A to mě opět dohání ke spekulaci. Kde byly možnosti Webberova "stejného" vozu? Když určitě chtěl Grosjeana předjet? A přitom jezdil podobně jako Gros a Vet. Mají stejná auta Seb a Mark? Co myslíš? Nebo je Mark tak výrazně špatný pilot, že nedokáže vymáčknout z tak dominantního auta to, co Seb? Markovi tým naopak radil a hledal možnosti, jak zrychlit, bez ohledu na gumy. Toho určitě tentokrát nebrzdili. Ale možná si nikdo nevšiml, že má zataženou ručku, tak jako po celou sezónu.-
Mike17
22:22 19.11.2013 93.99.87.XXXPromiň, ale nechceš srovnávat Vettela s volným "vzduchem" a Marka celý závod se vozícího za někým.
Půlku prvního stintu se vozil za Hamíkem, za kterým získal ztrátu v podstatě stejnou jakou měl na konci závodu. Když měl čistý vzduch on, tak předvedl několik nejrychlejších kol. Mimo to také pár takových, kdy najednou ztratil 1-2s za kolo. Bohužel nebylo vidět proč. Takže vůbec netuším, z čeho usuzuješ, že byl nějak "nenormálně" pomalejší než Vettel. ž je o něco málo pomalejší předvádí celou sezonu a sám osobně to přiznal a uvedl důvody proč.
Tak proč bych měl o jeho slovech pochybovat, když podle mě nic nenasvědčuje opaku.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek