DISKUZE K ČLÁNKU Zastávky v boxech a strategie: Red Bull překonává další rekord - Webbera přezul za 1,92 s

AUSTIN - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Který tým si dnes vedl nejlépe během zastávek v boxech a s jakými strategiemi nastoupili piloti do Velké ceny Spojených států?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zastávky v boxech a strategie: Red Bull překonává další rekord - Webbera přezul za 1,92 s

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 50, poslední 19.11.2013 22:30 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 8 lidí) 18.11.2013 09:39
Nuda to jednoznačně byla. A nebýt pár… »
» odin (Hlasovalo 7 lidí) 18.11.2013 12:32
Naplno jedou piloti v kvalifikaci. A podle mne… »
» Mike17 (Hlasovalo 7 lidí) 18.11.2013 13:44
Správně. Mají je na hadry. Na konci závodu,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

              • Jens

                109.81.245.XXX
                Ale středně-tvrdá směs rozhodně 2 kvalifikační kola vydrží! Nevím, jestli sis toho všiml, běžně na ní odjedou více částí kvalifikace. Např. teď v Austinu všichni, kteří ji vytáhli v Q1 (tj. všechny týmy krom RB a Lotusu), tu stejnou (opotřebovanou směs) nasadili i do Q2. Snažíš se rafinovaně mlžit v elementárních věcech? 03

                + 5 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  147.229.7.XXX
                  Ne nemlžím. Máš pravdu, že po použití v Q1 ji použijí na začátku Q2. Ale na konci Q2 použijí zase novou. A kupodivu jsou opět výrazně rychlejší než na té opotřebované sadě. Všichni jedou na nových gumách v rozhodujících částech jen na jedno rychlé kolo, ikdyž mají ještě dost času. Důvod? Mě napadá jediný. Druhé kolo prostě už nesedí a jsou pomalejší. Důkazem jsou jejich časy. Nesnažím se mlžit, jen jsi nepochopil přesně, co jsem chtěl říct. Ano dají se v kvalifikaci použít i více kol, ale jen jedno je maximálně rychlé. Pro mě tedy 2 kola maximálního zatížení nevydrží. 03

                  + 0 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Jens

                    109.81.245.XXX
                    Ano, na konci přirozeně použijí novou, když na té už mají odjeto naplno kolem 12 kol, navíc mezitím se zahřeje a opět trochu vychladne, celkem třikrát (obvykle dvě jízdy v Q1 a jedna v úvodu Q2 na stejné sadě). Takže nepokračuješ v chytrém mlžení, jen chceš říct, že by kvalitní staré a takto opotřebované pneumatiky měly být rychlejší než nové?

                    A ne: rozhodně snesou více než 2 kola maximálního zatížení, což je při troše objektivního pohledu zcela jasné ze strategie jejich využívání i kvalifikačních časů (na neustále se zlepšujícím povrchu dráhy).

                    U tebe mě to nepřekvapuje, když je při každé vhodné příležitosti pod každým druhým článkem o pneu navzdory faktům označíš za šmejdy. Mě s tím sice nudíš, ale nějak to zvládnu to, pokud to považuješ z pro mě záhadného důvodu za zajímavé či zábavné.

                    + 2 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      147.229.7.XXX
                      No dalo by se říct, že trochu mlžíš ty. Nikde neříkám, že staré použité by měly být rychlejší, ale pokud vydrží maximální zátěž víc jak 2 kola, pak by měly být STEJNĚ rychlé i při druhém výjezdu na 1 rychlé kolo.
                      Nové gumy zásadně používají na konci Q2 a Q3. Takže ve Q3 mají na výběr jednu sadu nových a jednu co má za sebou jedno ostré kolo + 2 kola nezávodní. Ty podle mě opotřebovávají gumy naprosto minimálně. Takže pokud vydrží víc jak 2 kola, mělo by být jedno kterou použijí na konec Q3. Druhý argument je ten, že když na nich někdo zkoušel 2 rychlá kola za sebou (na nových!), pak druhé kolo bylo pomalejší. Navzdory lehčímu vozu o spotřebovaný benzín a rychlejší pogumované trati. Jak je to možné, když neztrácí gumy na rychlosti? Je to mlžení? Vysvětli mi důvod a nemám problém uznat chybu. 03
                      Ano, komentuju to často a chápu že tě to nudí. Mě zrovna tak nudí neustálé hlášky v rádiu a komentáře po závodě, kde se nemluví už skoro o ničem jiném jak o gumách. A nudí mě úsporné jízdy, opatrné souboje s jemným bržděním a neustálé zpomalování pilotů. Asi jsem starý a zmlsaný dřívějšími dobami, tak mě to rozčiluje. A proto to komentuji a neřeším jestli je to zábavné či zajíavé. Nějak si říkám, že od toho tu to fórum máme. 04

                      + 0 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Jens

                        109.81.245.XXX
                        K tvému účelovému mlžení: použitá guma nikdy nebude rychlejší než nová, a to ani navzdory spotřebovanému benzínu a pogumovanější trati.. Zatím to je zkrátka utopie, ale nevím - třeba Michelin či Bridgestone vyrábějí gumy, jejichž stav se s přibývajícími kilometry zlepšuje. Nejjednodušší je na produkty Pirelli nadávat, přitom je navrhnout optimálně není vůbec tak jednoduché, jak to od stolu v hospodě vypadá (nebudu nosit sovy do Atén a pominu podmínky, které k tomu mají).

                        Že to není vůbec tak, jak píšeš, dokazují časy Grosjeana na opotřebované měkčí směsi v Austinu - prvních 29 (!) kol, kdy se začalo závodit, a ten to na rozdíl od Vettela tolik šetřit nemohl.

                        A ano, fórum je od toho, abychom psali své názory - a já ti tvé neberu. Jen jsem napsal, že mě to nudí, ale že to nějak zvládnu (koukám, že budu muset). Proto jaksi postrádám smysl i tvé poslední věty.

                        + 1 / − 0

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          147.229.7.XXX
                          Opět, neříkám rychlejší, ale stejně rychlá. Já si tedy pamatuji doby, kdy se v kvalifikaci odjelo i 2 kola a časy se zrychlovaly. Samozřejmě jen díky úbytku benzínu a pogumování. A to mluvím o kvalifikačních (používajícíh se výhradně na kvalifikaci), ne gumách na závod co mají vydržet půlku závodu.
                          Promiň, ale závod nedokazuje nic. Jednak by vozy měly zrychlovat zhruba 0,1s na kolo a to nedělal ani Grosjean. A jednak stejně jako ostatní dostal určitě instrukce, jaké kola má jezdit aby jel těch 29 kol co nejefetivněji. Kolik opravdu odcházejí bylo vidět u jezdců, co měnili na konci a jejich kola se nezrychlují ani trochu, naopak po 2 kole šly dolů kolem 0,5s na kolo. Pravda na žluté směsi.

                          + 0 / − 1

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Jens

                            109.81.245.XXX
                            Máme prostě odlišný názor - podle mě středně-tvrdé v pohodě 2 rychlá kola vydrží, podle tebe ne, dobrá. Myslím, že by k řešení pomohly trochu menší rozdíly mezi měkkou a středně-tvrdou směsí: ta první odchází a degraduje příliš rychle, ta druhá příliš pomalu. Ale netvrdím, že to je jednoduché (ani že dělají šmejdy) - Pirelli by nesmělo testovat s veteránem, mělo by se mu dostat větší podpory týmů i FIA, třeba i možnosti udělat na sezónu více než 4 směsi. U takového rozdílu teplot v sezóně a rozpětí hmotnosti vozů po zákazu tankování jde o náročný proces jemného ladění. A nedá se zapomenout ani na odlišné vlastnosti vozů různých týmů a jejich požadavky, pokročilost aerodynamiky a turbulence za vozy atd. atd. Na Pirelli zkrátka není nic špatně, spíše na tom, jak se k nim staví týmy - kritizují, pak si uvědomí, že závody by zase byly nudné a přišly by o diváky (viz Domenicali dnes).

                            + 1 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              93.99.87.XXX
                              Opakuji. Nekritizuji firmu Pirelli, ale gumy Pirelli. Že mají špatné podmínky a podle příspěvku níž, nejspíš i nedobré zadání, nijak nezpochybňuji. A s tím s tebou naprosto souhlasím. 03
                              Na tom jak by se měly chovat se asi neshodneme. Což ovšem není tragedie. Tak ti můžu jen popřát pevné nervy při čtení mých komentářů. 04
                              Měj se pěkně, díky za diskusi.

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                          • rock

                            37.188.236.XXX
                            Oni právě s ubývajícím palivem zrychlovat NEMAJÍ (samozřejmě v rámci jedné sady pneu), to je součást návrhu konstrukce a směsi pneu. Jestli to dobře chápu, tak záměr je udržet časy nebo docílit zpomalování bez ohledu na úbytek paliva, viz tady
                            [odkaz na stránku]
                            (ve třetím odstavci povídání o pozitivní degradaci)

                            btw nechci řešit, jestli je to dobře nebo špatně. napsal jsem to jenom jako obhajobu Pirelli v tomhle konkrétním bodu

                            + 2 / − 0

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • Mike17

                              Mike17

                              93.99.87.XXX
                              Díky. Pokud to bylo zadání, pak udělalo Pirelli práci dobře. Bohužel pro mě je hloupé (pro mě) to zadání.

                              + 0 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama