DISKUZE K ČLÁNKU Zastávky v boxech a strategie: Red Bull překonává další rekord - Webbera přezul za 1,92 s
AUSTIN - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Který tým si dnes vedl nejlépe během zastávek v boxech a s jakými strategiemi nastoupili piloti do Velké ceny Spojených států?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Zastávky v boxech a strategie: Red Bull překonává další rekord - Webbera přezul za 1,92 s
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
-
-
-
-
-
-
Jens
15:05 18.11.2013 109.81.245.XXXAle středně-tvrdá směs rozhodně 2 kvalifikační kola vydrží! Nevím, jestli sis toho všiml, běžně na ní odjedou více částí kvalifikace. Např. teď v Austinu všichni, kteří ji vytáhli v Q1 (tj. všechny týmy krom RB a Lotusu), tu stejnou (opotřebovanou směs) nasadili i do Q2. Snažíš se rafinovaně mlžit v elementárních věcech?-
Mike17
09:59 19.11.2013 147.229.7.XXXNe nemlžím. Máš pravdu, že po použití v Q1 ji použijí na začátku Q2. Ale na konci Q2 použijí zase novou. A kupodivu jsou opět výrazně rychlejší než na té opotřebované sadě. Všichni jedou na nových gumách v rozhodujících částech jen na jedno rychlé kolo, ikdyž mají ještě dost času. Důvod? Mě napadá jediný. Druhé kolo prostě už nesedí a jsou pomalejší. Důkazem jsou jejich časy. Nesnažím se mlžit, jen jsi nepochopil přesně, co jsem chtěl říct. Ano dají se v kvalifikaci použít i více kol, ale jen jedno je maximálně rychlé. Pro mě tedy 2 kola maximálního zatížení nevydrží.-
Jens
10:12 19.11.2013 109.81.245.XXXAno, na konci přirozeně použijí novou, když na té už mají odjeto naplno kolem 12 kol, navíc mezitím se zahřeje a opět trochu vychladne, celkem třikrát (obvykle dvě jízdy v Q1 a jedna v úvodu Q2 na stejné sadě). Takže nepokračuješ v chytrém mlžení, jen chceš říct, že by kvalitní staré a takto opotřebované pneumatiky měly být rychlejší než nové?
A ne: rozhodně snesou více než 2 kola maximálního zatížení, což je při troše objektivního pohledu zcela jasné ze strategie jejich využívání i kvalifikačních časů (na neustále se zlepšujícím povrchu dráhy).
U tebe mě to nepřekvapuje, když je při každé vhodné příležitosti pod každým druhým článkem o pneu navzdory faktům označíš za šmejdy. Mě s tím sice nudíš, ale nějak to zvládnu to, pokud to považuješ z pro mě záhadného důvodu za zajímavé či zábavné.-
Mike17
11:02 19.11.2013 147.229.7.XXXNo dalo by se říct, že trochu mlžíš ty. Nikde neříkám, že staré použité by měly být rychlejší, ale pokud vydrží maximální zátěž víc jak 2 kola, pak by měly být STEJNĚ rychlé i při druhém výjezdu na 1 rychlé kolo.
Nové gumy zásadně používají na konci Q2 a Q3. Takže ve Q3 mají na výběr jednu sadu nových a jednu co má za sebou jedno ostré kolo + 2 kola nezávodní. Ty podle mě opotřebovávají gumy naprosto minimálně. Takže pokud vydrží víc jak 2 kola, mělo by být jedno kterou použijí na konec Q3. Druhý argument je ten, že když na nich někdo zkoušel 2 rychlá kola za sebou (na nových!), pak druhé kolo bylo pomalejší. Navzdory lehčímu vozu o spotřebovaný benzín a rychlejší pogumované trati. Jak je to možné, když neztrácí gumy na rychlosti? Je to mlžení? Vysvětli mi důvod a nemám problém uznat chybu.
Ano, komentuju to často a chápu že tě to nudí. Mě zrovna tak nudí neustálé hlášky v rádiu a komentáře po závodě, kde se nemluví už skoro o ničem jiném jak o gumách. A nudí mě úsporné jízdy, opatrné souboje s jemným bržděním a neustálé zpomalování pilotů. Asi jsem starý a zmlsaný dřívějšími dobami, tak mě to rozčiluje. A proto to komentuji a neřeším jestli je to zábavné či zajíavé. Nějak si říkám, že od toho tu to fórum máme.-
Jens
11:23 19.11.2013 109.81.245.XXXK tvému účelovému mlžení: použitá guma nikdy nebude rychlejší než nová, a to ani navzdory spotřebovanému benzínu a pogumovanější trati.. Zatím to je zkrátka utopie, ale nevím - třeba Michelin či Bridgestone vyrábějí gumy, jejichž stav se s přibývajícími kilometry zlepšuje. Nejjednodušší je na produkty Pirelli nadávat, přitom je navrhnout optimálně není vůbec tak jednoduché, jak to od stolu v hospodě vypadá (nebudu nosit sovy do Atén a pominu podmínky, které k tomu mají).
Že to není vůbec tak, jak píšeš, dokazují časy Grosjeana na opotřebované měkčí směsi v Austinu - prvních 29 (!) kol, kdy se začalo závodit, a ten to na rozdíl od Vettela tolik šetřit nemohl.
A ano, fórum je od toho, abychom psali své názory - a já ti tvé neberu. Jen jsem napsal, že mě to nudí, ale že to nějak zvládnu (koukám, že budu muset). Proto jaksi postrádám smysl i tvé poslední věty.-
Mike17
12:46 19.11.2013 147.229.7.XXXOpět, neříkám rychlejší, ale stejně rychlá. Já si tedy pamatuji doby, kdy se v kvalifikaci odjelo i 2 kola a časy se zrychlovaly. Samozřejmě jen díky úbytku benzínu a pogumování. A to mluvím o kvalifikačních (používajícíh se výhradně na kvalifikaci), ne gumách na závod co mají vydržet půlku závodu.
Promiň, ale závod nedokazuje nic. Jednak by vozy měly zrychlovat zhruba 0,1s na kolo a to nedělal ani Grosjean. A jednak stejně jako ostatní dostal určitě instrukce, jaké kola má jezdit aby jel těch 29 kol co nejefetivněji. Kolik opravdu odcházejí bylo vidět u jezdců, co měnili na konci a jejich kola se nezrychlují ani trochu, naopak po 2 kole šly dolů kolem 0,5s na kolo. Pravda na žluté směsi.-
Jens
13:51 19.11.2013 109.81.245.XXXMáme prostě odlišný názor - podle mě středně-tvrdé v pohodě 2 rychlá kola vydrží, podle tebe ne, dobrá. Myslím, že by k řešení pomohly trochu menší rozdíly mezi měkkou a středně-tvrdou směsí: ta první odchází a degraduje příliš rychle, ta druhá příliš pomalu. Ale netvrdím, že to je jednoduché (ani že dělají šmejdy) - Pirelli by nesmělo testovat s veteránem, mělo by se mu dostat větší podpory týmů i FIA, třeba i možnosti udělat na sezónu více než 4 směsi. U takového rozdílu teplot v sezóně a rozpětí hmotnosti vozů po zákazu tankování jde o náročný proces jemného ladění. A nedá se zapomenout ani na odlišné vlastnosti vozů různých týmů a jejich požadavky, pokročilost aerodynamiky a turbulence za vozy atd. atd. Na Pirelli zkrátka není nic špatně, spíše na tom, jak se k nim staví týmy - kritizují, pak si uvědomí, že závody by zase byly nudné a přišly by o diváky (viz Domenicali dnes).-
Mike17
22:30 19.11.2013 93.99.87.XXXOpakuji. Nekritizuji firmu Pirelli, ale gumy Pirelli. Že mají špatné podmínky a podle příspěvku níž, nejspíš i nedobré zadání, nijak nezpochybňuji. A s tím s tebou naprosto souhlasím.
Na tom jak by se měly chovat se asi neshodneme. Což ovšem není tragedie. Tak ti můžu jen popřát pevné nervy při čtení mých komentářů.
Měj se pěkně, díky za diskusi.
-
-
rock
15:57 19.11.2013 37.188.236.XXXOni právě s ubývajícím palivem zrychlovat NEMAJÍ (samozřejmě v rámci jedné sady pneu), to je součást návrhu konstrukce a směsi pneu. Jestli to dobře chápu, tak záměr je udržet časy nebo docílit zpomalování bez ohledu na úbytek paliva, viz tady
[odkaz na stránku]
(ve třetím odstavci povídání o pozitivní degradaci)
btw nechci řešit, jestli je to dobře nebo špatně. napsal jsem to jenom jako obhajobu Pirelli v tomhle konkrétním bodu
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Nadcházející závod 1.12.2024
GP Kataru57 kol (308.611 km)
Losail International Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (15:30 - 16:30)
- Kvalifikace (19:00)
-
Sobota
- 2. Trénink (15:30 - 16:30)
- 1. Závod (19:30)
-
Neděle
- 2. Závod (18:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek