DISKUZE K ČLÁNKU Zastávky v boxech a strategie: Red Bull překonává další rekord - Webbera přezul za 1,92 s

AUSTIN - ZASTÁVKY V BOXECH A STRATEGIE; Který tým si dnes vedl nejlépe během zastávek v boxech a s jakými strategiemi nastoupili piloti do Velké ceny Spojených států?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Zastávky v boxech a strategie: Red Bull překonává další rekord - Webbera přezul za 1,92 s

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 50, poslední 19.11.2013 22:30 Vložte komentář

Nejlepší názory

» odin (Hlasovalo 8 lidí) 18.11.2013 09:39
Nuda to jednoznačně byla. A nebýt pár… »
» odin (Hlasovalo 7 lidí) 18.11.2013 12:32
Naplno jedou piloti v kvalifikaci. A podle mne… »
» Mike17 (Hlasovalo 7 lidí) 18.11.2013 13:44
Správně. Mají je na hadry. Na konci závodu,… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

              • Nasir

                188.175.176.XXX
                Myslím, že Mike tak trochu práší, protože to nejspíš srovnává s úplně jinou érou, jinou úrovní aerodynamiky atd, o nostalgii nemluvě.
                Mně by zajímalo, jestli je někdo z kritiků Pirelli schopen přiznat, jak vypadalo závodění v roce 2010 na pneu, co vydržely celý nebo téměř celý závod. A taky jaké byly reakce fandů na tehdejší nudu. Nebo jestli je schopen přiznat, že si to už nepamatuje. Já (a nejspíš také ty, XR a další) si to pamatuju docela dobře a tento návrat zpět zažít nechci.

                + 4 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  Velmi dobře si to pamatuji a nuda to byla i pro mě. Ale kdybys četl moje dnešní příspěvky tak nechci gumy co vydrží celý závod ani rok 2010. To by ovšem ode mě nevyznělo hloupě a tudíž se ti to nehodí vzít v úvahu. 03

                  + 1 / − 1

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Nasir

                    188.175.176.XXX
                    Nebuď vztahovačný, napsal jsem "někdo z kritiků Pirelli". Nejsi zdaleka sám. Tvůj příspěvek výše o roce 2010 jsem nečetl, protože tu ještě nebyl, psali jsme to ve stejnou dobu. Jsem naopak rád, že ses k tomu vyjádřil, z kritiků zřejmě jako jediný. A že máme stejný názor na 2010 je taky fajn. Nevadí mi, pokud by byly gumy třeba takové, jaké navrhuješ - i když souhlasím s Odinem, že týmy by jely skoro stejně, protože by si hned vypočetly nejvýhodnější strategii. Jak víš, letos mi vadí to, že došlo k neférově změně gum (pravidel hry) uprostřed sezony. A tuto změnu nelze obhajovat tím, že letošní pneu málo vydrží - takto to bylo dohodnuto, takto se před sezonou testovalo. Že chce Pirelli dělat přitvrdit se vědělo rok předtím. Ale to už jsem off topic.

                    + 1 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      147.229.7.XXX
                      OK, omlouvám se za vztahovačnost. trochu mě zmátlo, že raeguješ na můj příspěvek.
                      Jinak máme v podstatě stejný názor. Taky si nemyslím, že by se měly měnit gumy uprostřed sezony (pokud to opravdu nebylo nebezečné a to posoudit neumím). V jediné věci nesouhlasím. A to, že změna konstrukce měla nějaký vliv na trvanlivost. Podle mě nevydržely 2 rychlá kola v Číně, ani teď. Což jsem kritizoval tehdy i dnes a těmito komentáři ani nechci obhajovat změnu konstrukce.

                      + 0 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
        • XR

          109.81.245.XXX
          "Stačí si pročíst vyjádření jezdců po závodech. Každej se tam baví o tom.."
          Tou generalizací chceš manipulovat koho? Každý? Ještě jednou si to přečti: pouze Hamilton a Bianchi se zmiňovali potřebě managementu pneumatik.
          A na co si stěžuje třeba Massa, hmm? Že opotřebení pneumatiky bylo příliš nízké! O čemž svědčí mj. to, že Maldonado na jediné sadě zvládl v solidním tempu 48 kol z 56!

          Takže žádné "závody udržbářů" - šetřilo se vždy, ale zajímavá podívané doplněná o strategický prvek (odlišné strategie měly smysl) a nahrávající umu pilotů či konstruktérů (Lotus díky šetrnosti letos hodně získal a občas díky ní mohl bojovat s Red Bully). Tohle všechno zmizí, až se vám splní přání - mít super-tvrdé neopotřebovávající se pneumatiky, na kterých může jezdit i cvičená opice. Koukat na závod s jedinou ideální strategií, kdy všichni zajedou do boxů ve stejném kole a na trati se vůbec nebude předjíždět, to může vyhovovat pouze masochistům.

          Problém byl s vysokým rozptylem teplot a jejich zahříváním (o tom je v prohlášeních více zmínek). Pirelli by ale muselo mít možnost přivézt více než jen dvě směsi - těmi se těch +/- 20 stupňů pokrýt nedá.

          + 8 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      Ono by neškodilo rozlišovat, co kritikům Pirelli na těch gumách vadí. To co vadí třeba mě osobně by neznamenalo návrat před rok 2010 a s počtem zastávek to nijak nesouvisí. To by taky neškodilo domyslet. 03

      + 1 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • eR

        62.245.107.XXX
        Tak to máme smůlu, že jste nám neřekl co vám vadí.

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mike17

          Mike17

          93.99.87.XXX
          Aha, já už to tu psal tolikrát, že jsem si myslel, že už s tím musím všem lízt na nervy. 04
          Mě vadí to, že gumy odchází už ve druhém kole (neříkám, že u tvrdých). Podle mě není problém vyrobit gumy, které vydrží třeba 10 kol a degradace by byla vidět ne po 2 minutách ostré jízdy jako teď, ale třeba až po 8-mi. A následovala by degradace mnohem výraznější (třeba 1-2s na kolo). Určitě se dají vyrobit 4 různé směsi, které začnou degradovat po různém počtu kol (podle tvrdosti) a to rychlým způsobem tak, aby donutily jezdce k brzké zastávce. Jezdec by mohl jet buď 10 kol naplno, nebo třeba 12 s nějakým šetřením. Momentálně je to tak, že jede buď 3 kola naplno, nebo 15 se šetřením.
          Takže kdyby měli na závod (třeba 60kol) směs co vydrží 10kol a směs na 25 kol, pak by si piloti mohli vybrat z několika strategií, žádná by nebyla pod 2 zastávky a byl by velký počet variant.
          Prostě mi nejde o to, jestli mají být měkčí nebo tvrdší, ale degradovat by měly až po nějaké ujeté vzdálenosti a ne v podstatě okamžitě. Že něco takového vyrobit jde, ukázali výrobci v minulých dobách. Nevím, jestli je to chyba Pirelli, FIA, nebo stájí, ale jsou to šmejdy.

          + 2 / − 3

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • eR

            62.245.107.XXX
            Já si myslím, že to co navrhujete, by Pirelli asi bylo schopno vyrobit. Jediný problém je, že by k tomu potřebovalo na testování aktuální monopost, což všechny týmy odmítají, protože se bojí, že ten tým co ho poskytne, bude zvýhodněn.

            Snad se jim to podaří nějak vybalancovat v předsezónních testech, ale mám obavu, že té kritiky na ně bylo letos tolik, že udělají gumy co nejtrvanlivější. Je to totiž ta nejméně náročná cesta, jak na finance, tak i na výrobu. Kdežto snaha o vyladění gum do nějakého provozního rámce je, při omezeném předsezónním testování (v zimě, s teplotou dráhy kolem 15°C, přičemž aspoň polovina GP se jezdí na tratích kde teplota asfaltu je kolem 40-50°), věc velmi riziková, která s dost velkou pravděpodobností skončí neúspěchem, a následnou kritikou stájí. Podle mě se při zimních testech v Evropě ty gumy ani takto vyladit nedají a k tomu, aby si Pirelli testovalo kde potřebuje, nemá monopost. Aktuální formuli na testy nedostanou a formule z roku 2011-13, jim jsou při změně pravidel k ničemu.

            + 2 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Ale s tím já souhlasím. Nekritizuji firmu Pirelli, ale gumy Pirelli. Samozřejmě nemají dobré podmínky pro vytvoření dobrých gum. Jen sám netuším, jaké přesně byly požadavky FIA a týmů. Jestli došlo k nepochopení požadavků, nemožnosti je splnit, nebo byly požadavky hloupé.
              Proč jsem se ozval bylo to, že si nemyslím, že musí být buď letošní gumy, nebo rok 2010. Dá se zachovat atraktivita a současně by mohli piloti závodit. Byť mi Vettelův titul nevadí, byl bych raději kdyby si ho zasloužil svou rychlostí a ne šetrností. Proto si myslím, že ikdyž jsem kritikem gum Pirelli, přesto svůj názor nepovažuji za nedomyšlený. Ale je možné, že mi něco uniklo. 03
              Jinak si myslím, že by jsme si mohli na tomto serveru tykat ne? 04

              + 2 / − 2

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            Miku, tebe jsem zrovna neměl na mysli, když jsem psal svůj původní příspěvek. Ale podle mne to co píšeš, je trochu mimo (neber to osobně, nebo urážlivě - vysvětlím).
            Já jsem přesvědčen, že současné gumy (např. včera v USA) zhruba tyto tvoje parametry splňovaly. Možná tu rychlost degradace po deseti kolech ještě ne, ale vcelku s nimi nebyl problém pro žádný tým ujet i více než deset kol. Ale jsme na konci sezóny. Pamatuješ začátek? Tehdá týmy nebyly schopný se stejnými pneumatikami ujet závod na dvě-tři zastávky. Zkrátka, kouzlo pneumatik od Pirelli pro týmy spočívá v neprůhlednosti jejich funkčnosti. A když je konstruktéři jednotlivých týmů pochopí, pak už je jen otázkou času učinit taková opatření (konstrukčně vyhovět pneumatikám), aby vydržely i déle než těch deset kol. Samozřejmě za předpokladu, že s nimi piloti náležitě pracují (tzn. neprobržďují, a udržují je v funkčních provozních teplotách).
            Já jsem přesvědčen, že kdyby se Pirelli podařily pneu, které by na začátku sezóny vydržely tvoje požadavky, tak na konci sezóny, by už nebyl ani pitstop potřeba. Chci tím říci, že se všechno během sezóny vyvíjí a vylepšuje strašně rychlým tempem a kdo je rychlejší, ten získává výhodu a vítězí.
            Jinak s tebou vcelku souhlasím a nemám nic proti delší výdrži pneu, nebo jiným křivkám degradace atd. Jen mi příšerně vadí změny uprostřed sezóny. Jakékoliv!!!

            + 3 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Neberu to urážlivě, na to tě už trochu znám. 03 Ale vůbec nechápeš co myslím.
              Vem si v USA středně-tvrdou směs. Vettel na ní ujel tuším 27 kol (asi po 25 začala opravdu pořádně odcházet). V pořádku, klidně by mohla vydržet míň. Co je blbý je to, že na té STEJNÉ směsi v kvalifikaci nebyli schopní ujet ani 2 rychlá kola. Ani jeden z těch, co to zkoušeli, s tím v druhém kole nezajeli líp než v prvním. Navzdory pogumování tratě. Vettelovi prostě řekli, že když bude jezdit 1:44, tak mu vydrží potřebný počet kol. A on jezdil +- 1:44. Na těch gumách by se dalo jet možná o 1s, možná o 2s rychleji, ale kdyby to udělal, tak by musel měnit 5x.
              Podle mě by středně tvrdá směs v závodě na 56 kol neměla vydržet 25-27kol, ale buď 15kol ostré jízdy, nebo 20 kol šetřivé (možná v obou případech i míň) a pak by měly jít rychle do kytek. Tak aby měli piloti jezdící nadoraz aspoň šanci agresivní jízdou dohnat ztrátu jedné výměny navíc. Ať mají na výběr. Teď šetřit prostě musí, nic jiného jim nezbývá. Tedy pokud nepřezují pár kol před koncem.
              Víc jak 3 výměny jsou pro mě zbytečný chaos, ale nebude mi vadit ani 5 výměn, pokud uvidím, že piloti nemají strach bojovat a závodit. Teď je ta opatrnost nechutně viditelná. 05

              + 2 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.96.XXX
                To pak ale chceš po Pirelli, aby byli kouzelníky. Nemyslím si, že lze vyrobit pneu, která by umožňovala buď šetření a delší stint a zároveň jízdu na limitu auta a nahnání ztráty oproti šetřičům.
                Jinak to totiž ztrácí význam ve volbě strategií. Protože, když tomu bude tak, jak píšeš, okamžitě všichni do jednoho (včetně těch nejslabších týmů) poznají (vypočítají si) strategii, která je nejrychlejší a tu pojedou. A jestli že jim výjde rychlejší ta "šetřivá", pak se vůbec nic nezmění.03 Akorát se nepojede těch 25 kol (jako včera), ale jen 20 kol, bude nutná jedna zastávka pro všechny navíc a kritici budou nadále kritizovat (včetně tebe).03 18 18

                + 5 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Mike17

                  Mike17

                  93.99.87.XXX
                  nemyslím, že by museli být kouzelníci. Myslím, že tu už byly gumy, které nevydržely mnoho kol, ale dalo se na nich jezdit naplno.
                  A stejně tak by se asi daly vyrobit gumy, u kterých bude strategie jízdy naplno buď stejně rychlá, nebo i rychlejší. Ale chápu, že by bylo nutné mít k dispozici aktuální auta a mnohem víc času na testování.

                  + 1 / − 2

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • odin

                    odin

                    77.240.96.XXX
                    Tak v tomhle ti nedovedu oponovat. Nejsem gumař, tak to jenom odhaduji. Ale ty gumy, co nevydrží mnoho kol a dá se s nimi jezdit naplno si nepamatuji. Když se jezdily strategie sprint-sprint-sprint, tak měli málo paliva v nádržích a pneu jim tak rychle neodcházely a strategie se točily spíš kolem tankování a kil navíc, než okolo gum. Ty gumy fungovaly i při delším stintu.
                    Jinak souhlasím, že k výrobě pneumatik určitých specifických vlastností, je třeba testovat s aktuálními auty. Ale mně, jako fanouškovi, je úplně jedno, jaké mají pneumatiky vlastnosti. Ať se tím trápí konstruktéři. Pro mne je důležité, že se předjíždí, že není závod (alespoň první polovinu sezóny) rozhodnut ani kolo před cílem, že finančně slabší týmy mohou získat výhodu (když se jim podaří, i náhodou, postavit šetrné auto k pneumatikám) atd.

                    + 4 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • Mike17

                      Mike17

                      93.99.87.XXX
                      Možná jsem utopista a takové gumy vyrobit nejdou a tehdy to tak jen vypadalo. Ale teď mi to nepřijde nereálné. Vlastně ani nechápu, proč jsou dnešní gumy po 2 kolech pomalejší a každým kolem zpomalují až o půl sekundy. To se v každé vrstvě zhoršuje směs, nebo se zhoršuje aerodynamika? Vůbec tomu nerozumím. Mít na svým autě gumy, které by každých 100km hůř seděly, tak je vyhodím. Jo na mokru tomu rozumím, když se zmenšují drážky, ale na suchu....
                      A nevím, jestli tohle pomáhá slabším týmům. Stejně jsou zase bez bodů. Třeba kdyby mohli jet naplno, mohly nějaké získat. Ale to už vyloženě spekuluju.

                      + 1 / − 2

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • odin

                        odin

                        77.240.96.XXX
                        Nenapsal jsem, že rychle odcházející gumy pomáhají slebším týmům !!!10
                        Ale, že nevyzpytatelnost pneumatik na počátku sezóny může pomoci slabším týmům, v případě že se trefí dokonstrukce auta a jeho nastavení (v době, kdy tomu ještě ti bohatší a úspěšnější nerozumí). Protože na začátku jsou si všichni téměř rovni. Alespoň co se pochopení gum týče.03

                        + 3 / − 1

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • Mike17

                          Mike17

                          93.99.87.XXX
                          OK, sorry, špatně jsem to pochopil. Otázka je, jestli velké peníze velkých týmů z toho neudělají předvídatelné gumy a slabé týmy bou nahrané. Ale to čistě spekuluji a možné je oboje. 03

                          + 0 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
          • Jens

            109.81.245.XXX
            Aha, takže u tebe vidím posun. Ty tvrdší gumy jsou OK, vadí ti ty měkčí. Super-měkkou můžeme vynechat, u té se čeká, že odejde po 2 - 5 kolech naplno, tvým jediným problémem je měkká, je to tak? Co pak brání těm, co neumí používat při jízdě i hlavu, se ji zkrátka vyhnout? Odjet pár kol a zbytek si odjezdit naplno na tvrdých? A proč by všichni měli jet nejméně pod dvě zastávky? Ať si někdo šetrný nebo schopný klidně jede jen na jednu. Pirelli to má těžké, udělalo dobré gumy, ale velmi snadno se kritizují, za šmejdy je mohou označit jen velmi jednoduší lidé, což jsem u tebe nepředpokládal. Najít ten optimální kompromis je těžké, je tam velmi tenká čára mezitím. Pominu, že plní zadání, že nemůžou testovat s adekvátní technikou za adekvátních podmínek, že musí vozit jen dvě směsi na závod i to, že si pleteš degradaci s opotřebením (není to totéž ani mezi tím není přímá úměra).

            + 4 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mike17

              Mike17

              93.99.87.XXX
              Ne, nepochopil jsi mě. Nevadí mi měkčí nebo tvrdší. Vadí mi způsob degradace (zpomalení gum v průbehu závodu, používám to správně?). Vadí mi to, že i středně tvrdá směs (druhá nejtvdrší ze 4) nevydrží ani 2 kvalifikační kola. Nejde mi o počet kol, která má guma vydržet, ale počet kol, při kterých se s ní má jet naplno! Chápeš rozdíl?
              Nemám nic proti nějakému šetrnějšímu způsobu jízdy, ale neměl by tvořit zdaleka nejdůležitější prvek závodů. Měl by to být jen drobný "bonus" navíc.
              A nevidím z toho přímo Pirelli, jak se dočteš výš u reakce na eR. 03

              + 2 / − 3

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: letos jsem přehodnotil své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i nevýrazný Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama