DISKUZE K ČLÁNKU Senzor přetížení byl ve Ferrari špatně uchycen, Alonsův náraz nepřesáhl ani 15 G (aktualizace)

Fernando Alonso byl po včerejší Velké ceně Abú Zabí převezen na kontrolu do nemocnice kvůli velkému přetížení, které zaznamenal jeden ze senzorů v jeho voze Ferrari F138.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Senzor přetížení byl ve Ferrari špatně uchycen, Alonsův náraz nepřesáhl ani 15 G (aktualizace)

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 45, poslední 05.11.2013 13:44 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Ferda (Hlasovalo 12 lidí) 04.11.2013 11:12
Pouhých 15G stačí. Na skvělý herecký výkon.12 »
» Mike17 (Hlasovalo 10 lidí) 04.11.2013 13:09
absťák Sakra, už jsem strašně dlouho nečetl, jak… »
» mi88ki (Hlasovalo 7 lidí) 04.11.2013 13:05
:-) Jak se cítite, ptá se doktor ? "… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

                • XR

                  109.81.245.XXX
                  Můžu tě ubezpečit o tom, že více než 6 G při brzdění nedokáže - je to v současnosti na hranici fyzikálních možností karbonového brzdového materiálů a adheze pneu. Jestli ty sis nečetl spíše něco o stíhačkách a teď se ti to plete. Přece si nemyslíš, že by v F1 piloti nebrzdili naplno nebo že by nezvládli ještě o trochu větší přetížení?

                  + 10 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Ferda

                    Ferda

                    46.47.176.XXX
                    Přibrždění před zatáčkou vypadá opravdu trochu jinak, než zablokování všech čtyřech kol.
                    Jestli tohle nejsi schopen pochopit, přesvědčovat Tě nebudu.

                    + 0 / − 13

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
                    • XR

                      109.81.245.XXX
                      Jestli si myslíš, že při zablokovaných kolech na ně působí větší přetížení než při "přibrždění před zatáčkou" - jako například před číslem 5 na odkazu, který ti uvedl kolega výše, tak budu upřímně velmi rád, když se o žádné přesvědčování pokoušet nebudeš.

                      + 9 / − 0

                      ohodnotit kladně záporně

                      Reagovat Nahlásit
                      • Ferda

                        Ferda

                        46.47.176.XXX
                        Až si jednou uděláš řidičák, tak si na vlastní kůži můžeš vyzkoušet brždění před zatáčkou tak, abys ji dokázal projet rychle a pak někde na rovince pořádně sešlápnout brzdu nadoraz a uvidíš sám, že rozdíl je více než znatelný.

                        + 0 / − 10

                        ohodnotit kladně záporně

                        Reagovat Nahlásit
                        • XR

                          78.157.160.XXX
                          Aha, takže v Abú před zatáčkou č. 8 na konci 1,2km dlouhé rovinky před pomalou šikanou (viz odkaz výše) nebrzdí tak prudce, jak jen to je možné? A co jinak v Bohnicích, strava dobrá? 11

                          + 9 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                        • anonym

                          178.23.219.XXX
                          si pleteš osobák a formuli...

                          + 3 / − 0

                          ohodnotit kladně záporně

                          Reagovat Nahlásit
                          • Ferda

                            Ferda

                            46.47.176.XXX
                            Síly v osobáku jsou neporovnatelně menší, ale princip je stejný.
                            Jen tak mimochodem. Když Kimi poškodil svůj vůz zak terý dostal pentli a musel startovat z konce pole, tak měl narazit podlahou více než 21 G.

                            + 0 / − 4

                            ohodnotit kladně záporně

                            Reagovat Nahlásit
                            • anonym

                              78.157.160.XXX
                              Ty si pleteš spoustu věcí, mj. síly při brzdění (podél předozadní osy) s těmi vertikálními, přirozené s nárazovými. Samozřejmě že při nárazu můžeš mít třeba i 180G. Nikoliv při maximálním možném brzdění - sotva bys překonal 6 G, ani kdyby ses postavil na hlavu a odrážel ušima.

                              + 2 / − 0

                              ohodnotit kladně záporně

                              Reagovat Nahlásit
                              • Ferda

                                Ferda

                                46.47.176.XXX
                                O čelních, případně bočních nárazech tady nebyla řeč. 180 G by byla smrt.
                                Kolik G mají vozy v zatáčkách? 8G. A to se mi tady někdo snaží namluvit, že na brzdách je vůz F1 slabší než v zatáčkách?

                                + 0 / − 5

                                ohodnotit kladně záporně

                                Reagovat Nahlásit
                                • tom

                                  85.237.227.XXX
                                  si sa musel úplne zblázniť 8G v zákrute - jedine na stíhačke

                                  + 3 / − 0

                                  ohodnotit kladně záporně

                                  Reagovat Nahlásit
                                  • Ferda

                                    Ferda

                                    46.47.176.XXX
                                    Tak tohle byl úlet, já myslel, že v telce dávají stupnici do desítky a ona je pouze do pětky.

                                    + 0 / − 3

                                    ohodnotit kladně záporně

                                    Reagovat Nahlásit
                                    • tom

                                      85.237.227.XXX
                                      Takze 15G je podla teba uplne bezne???

                                      + 0 / − 2

                                      ohodnotit kladně záporně

                                      Reagovat Nahlásit
                                      • Ferda

                                        Ferda

                                        46.47.176.XXX
                                        Běžné né, ale jak už jsem psal, tak jsem četl, že F1dnička to při brždění dokáže.

                                        + 0 / − 4

                                        ohodnotit kladně záporně

                                        Reagovat Nahlásit
                                        • tom

                                          85.135.242.XXX
                                          Kup okuliare na citanie

                                          + 3 / − 0

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit
                                        • tom

                                          85.135.242.XXX
                                          Uz ti to pisalo vela ludi ja v podstate len zhrniem:
                                          Bezne auto: v zakrutach tak max 0,75G, brzdenie do 1G
                                          F1: v zkrutach aj 4G obcas, brzdenie nieco cez 5G

                                          Neviem co citas ale mam pocit ze fakt sci-fi

                                          + 7 / − 0

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit
                                        • anonym

                                          78.157.160.XXX
                                          Někdo ti tam dal odkaz na údaje od Bremba, kde jsou všechny okruhy. Tak si najdi nějakou prudkou zatáčku po dlouhé rovince a pak přijď s maximální hodnotou, mudrlante. 02

                                          + 2 / − 0

                                          ohodnotit kladně záporně

                                          Reagovat Nahlásit
                                          • Ferda

                                            Ferda

                                            46.47.176.XXX
                                            Jak do dubového lesa. Co sem furt melete o zatáčkách. Já se celou dobu snažím vysvětlit, že F1 je schopna vyvinout při intenzívním brždění mnohem více G, než se používá v závodním režimu.

                                            + 0 / − 6

                                            ohodnotit kladně záporně

                                            Reagovat Nahlásit
                                            • anonym

                                              78.157.160.XXX
                                              Taky si tak připadám. Nechápeš, že F1 už intenzivněji brzdit nemůže, než tomu je na konci těch dlouhých rovinek? Vždy dupnou maximálně na pedál, silou 160 kg.

                                              Navíc max. přetížení přitom dosahují hned na začátku toho brzdění, G pak slábne při zpomalování. Více než 6 G současné vozy mimo kvalifikaci nevyvinou ani náhodou!

                                              + 3 / − 0

                                              ohodnotit kladně záporně

                                              Reagovat Nahlásit
                                              • Ferda

                                                Ferda

                                                46.47.176.XXX
                                                Jenže vůbec nikdo tady nebere v úvahu další okolnosti. Vůz je na závod nachystán tak, aby se především optimálně zahřívaly gumy a ještě něco zůstalo i pro KERS. Přitom se nastavení v průběhu závodu mění podle opotřebení gum a samozřejmě i podle jiných kritérií. Třeba podle opotřebování brzd. To znamená, že maximální brzdný účinek musí být nějakým způsobem rozložený tak, aby byl prospěný pro celý průběh závodu, a né pouze na docílení nějakého rekordu.

                                                + 1 / − 4

                                                ohodnotit kladně záporně

                                                Reagovat Nahlásit
                                                • Ferda

                                                  Ferda

                                                  46.47.176.XXX
                                                  Taky kvalita současných gum klesá tak rychle, že na rekordy není žádný volný prostor.

                                                  + 0 / − 3

                                                  ohodnotit kladně záporně

                                                  Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama