DISKUZE K ČLÁNKU Vettel si nemyslí, že by jeho dominance byla nudná jako v éře Schumachera

Sebastian Vettel uvedl, že sportu nedominuje tak, jako Michael Schumacher na začátku 21. století.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vettel si nemyslí, že by jeho dominance byla nudná jako v éře Schumachera

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 11.10.2013 13:27 Vložte komentář

Nejlepší názory

» enzo (Hlasovalo 7 lidí) 10.10.2013 11:35
Nemyslíš? Tak se mrkni na pár záznamů. Schválně,… »
» Mike17 (Hlasovalo 7 lidí) 10.10.2013 10:50
S kým Schumi bojoval o titul v roce 2004? Je… »
» Pepan (Hlasovali 5 lidé) 10.10.2013 12:42
Říká se že jinak voní seno koním, jinak… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Souhlasím. Nebyly to nejzábavnější roky, ale já se přímo nenudil. Jen jsem tím chtěl dokázat, že to letos je mnohem lepší. 03

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jenik

94.113.68.XXX
2002 a 2004 to bylo něco příšerného. Zvlášť 2004 byla neuvěřitelná nuda. Sezóna 2001 celkem ušla, Mclareny dobrou strategií a wiliamsy s Montoyom a Ralfem v životní formě dost často narušovali tu rudou dominanci. Na to se dalo dívat, Schumi sice získal titul s předstihem, ale těch závodů, kde by ujel o parník zase tolik nebylo.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

RST

88.103.17.XXX
S pseudoadiabatikou jdi do do haje. Uz je to znamo mnoho let a to, ze nad tim Fico prestrihnul pasku, neznamena vubec nic. A taky je z toho furt hovno po pesine. Asi vedi proc..

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001378

uzivatel001378

88.100.224.XXX
No je to spekulace, ale technicky je to možné.
Snad jen jak by se na toto dobíjení tvářily baterie (teplo nemají rády a trvalé přebíjení, by taky asi nemuselo být to pravé)? Prostě když jsou baterky plné a ty stále do nich rveš kapacitu dále a dále tak za chvíli by musel být nějaký ten kouřový efekt. Myslel jsem pouze to, že ty baterie se musí nějak uchladit.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
uzivatel001379

uzivatel001379

88.146.243.XXX
jj Souhlas

+ 1 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Kapor

194.160.178.XXX
Na rok začína éra turbomotorov,.. ..preto v nej je možné zo strany nielen Ferrari, ale aj Mercedesu postaviť lepšiu, jednoduhšiu, výkonnejšiu a kvalitnejšiu pohonnú jednotku a ja si dovoľujem tvrdiť, že bez toho, že sa nepoužijú poznatky a vynálezy z pseudoadiabatickej techniky, to jednoducho nepôjde. Potom okolo nej a pneumatík musia postaviť tieto tímy dokonalejšie a rýchlejšie auto, ako je RB 10 a potom nebude problém porážať v závodoch Sebastiana, čo iste raz musí prísť a bolo by dobré, keby sa tak stalo práve na budúci rok, lebo inak sú tímy Ferrari a Mercedes v závodnej stratégii veľmi zdatným súperom Red Bullu, len ich najväčší problém je postaviť víťazné auto. 11

+ 2 / − 4

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Ano, vypíchnul jsem tu nejvýraznější sezonu Schumiho. Nicméně nebyla jediná. Velmi podobně vypadala i sezona 2002 a 2001. Zatímco když ty děláš závěry z letošních 4 posledních závodů, tak je to úplná náhoda. Ve zbytku sezony sice Vettel nějaké 3 závody vyhrál, ale nijak dominantním způsobem, kdy by bylo po začátku jasné jak závod dopadne. Stejně jako Vettelovu dominanci v druhé půlce roku 2012 si pamatuji trochu jinak. Od Singapuru sice vyhrál 4 závody, ale na poslední 3 byl na tom líp Mclaren. 4 závody půlku nedělají a rozdíl pár bodů na Alonsa a rozhodování o titulu v druhé půlce posledního závodu mi jako nuda něčí dominance rozhodně nepřipadá.
I když připouštím, že rok 2011 v celku jasný byl, pořád to má do Schumiho éry trochu daleko. Pořád je rozdíl vyhrát 11 z 19-ti závodů (2011), než 11 ze 17-ti (2002), případně 13 z 18-ti (2004). O tom kolik by jich Schumi vyhrál nebýt poruch je zbytečné polemizovat.
Závěr: Nudnějších sezony bych našel víc, ale pokud ti letošek přijde jako nuda, roky 2001,2002 a 2004 bys neměl šanci přežít. 03

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Ano, není to scifi a tak jak jsi to popsal to vypadá rozumně a realizovatelně.
Pořád je tu jeden malý detail, kterému se říká údaje z telemetrie. Pár let jsem už grafy neviděl, ale vím že se tam objevují údaje jako otáčky motoru, otáčky jednotlivých kol a mimo jiné i použití brzd. Tak nějak předpokládám (ale nevím to jistě), že s použitím KERS tam bude vidět i jeho využití, otáčky elektromotoru a případně dobíjení baterií (když už je to vidět i v televizi, pak to určitě někde evidují v grafech). V případě, že by měli zařízení jaké popisuješ, pak by muselo být vidět, že ze stavu použití KERSu se opakovaně rychle přechází do stavu dobíjení a zpět. Stejně tak by se měnily otáčky elektromotoru.Těžko by si nějaký komisař (který data z telemetrie k dispozici má) nevšiml, že je tam místo rovné čáry silně zubatá. A i v případě. že by data z KERSu na telemetrii nebyla, pak by to stejné muselo být poznat minimálně z rychlosti otáčení jednotlivých kol. Na začátku jsi mi tvrdil, že bych na to musel mít Parkinsona, abych to dokázal. V tom případě by na to museli přijít i komisaři, protože pilota s Parkinsonem by jezdit nenechali. 03
Z toho odvozuji, že pravděpodobně nemají zařízení na podobném principu a jestli ano, pak musí být legální, když ho komisaři tolerují. 04

+ 2 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jake

194.228.20.XXX
Vypíchnul jsi 1 sezonu Schumiho proti 2 zcela jasnejm s Vettelem (11 a 13) + ty lonsky (12) kdy opet od pulky dominoval a o titul mohl prijit jen diky chybe jaka prisla v Brazilii, bohuzel ho nestala titul. No nic, snad dodrzi stridavou tendenci a pristi sezona bude stejne tak zajimava jako 2010 a 2012 :)

+ 2 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Takhle jsem o tom neuvažoval a dává to smysl. Jen si myslím, že to musí být nutně vidět na telemetrii, kterou má FIA k dispozici. Takže trochu pochybuju, že by jim něco takového prošlo.

+ 2 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
Ta čára za Sebem byla jak čárový kód, max. po nějaký desítkách centimetru. To bys musel mít pořádnýho Parkinsona, aby si takhle tikal nohou.
A je vidět, že TC moc neřešíš. TC normálně funguje tak, že elektronika zjistí, že rychlost pneumatiky je vyšší než celková rychlost vozu nebo možná jen sleduje vyšší nárust rychlosti pneumatiky a zasáhne. Prostě když zjistí, že tato situace nastvává, tak přeruší přísun paliva, případně vypne zapalování, v případě RB očekávám, že nechá palivo prohořet ve výfukovém potrubí.
Teď řekněme něco podobného bude dělat KERS, který je napojený taky na hnací hřídel. Zjistí, že se začíná protáčet kolo, tak zapne nabíjení KERS. Tato nadbytečná energie je odvede do baterie. A teď si představ, že to takhle vyhodnocuje třeba 1000x za sekundu.
Někdo tady podotknul, že je pravidly povoleno dobíjet KERS pouze při brždění. Pominuli, že TC lze využít i při brždění, tak si položme otázku co je brždění. Kdy auto snižuje svoji rychlost nebo kdy má jezdec nohu na brzdové pedálu. Účinek brzdné síly lze na pedálu nastavit. Takže teoreticky může mít Seb jemně zmáčknutý pedál i při výjezdu ze zatáčky aniž by to nijak výrazně neblokovalo samotné brzdy a zároveň by to řeklo KERSu, zcela podle pravidel, ano můžeš odebírat energii. A při odběru této energie nikde v pravidlech asi není řečeno, že musí odebírat 100% energie a v jaké frekvenci. Software uložený v KCU si pak může hrát se zatížením hnací hřídele a redukovat takto přenášenou sílu podle potřeby.
Je to sice jen má spekulace ale nevidím na ní nic sci-fi.

+ 5 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Duncan66

89.29.32.XXX
myslim, ze o KERSU se zde hovori jako o elektronikou kontrolovane brzde vykonu motoru na vyjezdu ze zatacek, nikoli o pridani vykonu. Neboli ten KERS pouzivas na odvadeni energie z motoru a tim ho pouzivas k TC. Realne to asi je, jak je to s legalnosti netusim, kompletni TC to asi nenahradi a jestli to RB, nebo nekdo dalsi pouziva, kdo vi. 13

+ 3 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Pepan

Pepan

89.24.157.XXX
Říká se že jinak voní seno koním, jinak zamilovaným. A o těch závodech je to to samé. Z jeho pohledu se nejedná o nudnou záležitost, většina diváků v hledišti a u televizí je opačného názoru. Kdo asi má pravdu?

+ 5 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
enzo

enzo

92.251.115.XXX
Nemyslíš? Tak se mrkni na pár záznamů. Schválně, jak se budeš bavit.03

+ 7 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
Možná by pravidelná čára vyžadovala trochu tréniku, ale nic moc na tom není. Dáš plný plyn, je čára, ubereš, není čára. S předním náhonem na to nepotřebuješ 700 koní.
Ještě dvě technické připomínky. Jednak motor F1 sám o sobě víc než bohatě stačí na prokluz kol. Těch 80kW KERSU navíc na tom nic moc nemění. Za druhé KERS sám o sobě přidává jen několik málo desetinek na kolo. Kolik času pak může ušetřit jeho kraťoučké vypínání. Řádově tisíciny, nebo možná i setinku?
Rozhodně nic, co by vysvětlovalo rozdíl RB a nic za co by stálo riskovat diskvalifikace. 03

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

XR

109.81.245.XXX
Bez TC to možné je.

+ 4 / − 2

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

anonym

46.135.37.XXX
Ten screenshot nebo to video co tu kolova o te Kanade znazornuje ale Marka Webbera...asi ma taky tik....13

+ 6 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Mike17

Mike17

93.99.87.XXX
S kým Schumi bojoval o titul v roce 2004? Je fakt, že se tam nebojovalo o 2. místo, ale jen o 3. místo. A o titul reálně jen necelou půlku sezony, nebo spíš bylo jasno už po 5-ti závodech. Když přidám, že se téměř nepředjíždělo ani za ním, pak mi zo toho vychází, že si tu sezonu prostě nepamatuješ (nebo jsi ji nezažil). 12

+ 7 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
mi88ki

mi88ki

165.72.200.XXX
Tak to bych chtěl vidět.

+ 3 / − 3

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Jake

194.228.20.XXX
Má taky jednou pravdu ten chlapec A jednou mu jeho slova věřim, má pravdu - jeho dominance je mnohem nudnější. Schumi bojoval, s Mikou, pak s Fernandem, dominoval, ale závody stály za to. Teď se zcela jasně bojuje jen o 2. místo. Nuda...

+ 6 / − 9

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP USA: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP USA: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

GP USA - PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

GP USA: Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Daniel Ricciardo dokázal ubránit velmi cenné umístění

SPRINT USA: Verstappen na pohodu, Ricciardo ubránil druhé Ferrari + ohlasy

Max Verstappen s novým Red Bull RB20 při testech v Bahrajnu

GP USA: Rozstřelu vládl Verstappen. Mercedes selhal, Ricciardo zazářil

Charles Leclerc v tréninku strávil na trati symbolický čas

GP USA: Verstappen si pohrál s konkurencí, chybující Leclerc zcela vyhořel

Ferrari před GP Miami

Ferrari se barví do modra, v Miami představí nového hlavního sponzora + VIDEO

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama