DISKUZE K ČLÁNKU Vettel si nemyslí, že by jeho dominance byla nudná jako v éře Schumachera

Sebastian Vettel uvedl, že sportu nedominuje tak, jako Michael Schumacher na začátku 21. století.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Vettel si nemyslí, že by jeho dominance byla nudná jako v éře Schumachera

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 23, poslední 11.10.2013 13:27 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • mi88ki

    mi88ki

    165.72.200.XXX
    zajímalo by mne jak by Seb odpověděl na následující otázku ? Sebastiane, jak si dokázal v Montrealu akcelerovat, že za tebou zůstávala pravidelně přerušovaná čára z gumy ? Pokud nemáš nějaký tik v pravačce tak to není bez TC možné.

    + 4 / − 10

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      93.99.87.XXX
      To umím taky i se svým osobním autem (které není ani žádné "dělo") a bez TC. 03

      + 3 / − 6

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • anonym

      46.135.37.XXX
      Ten screenshot nebo to video co tu kolova o te Kanade znazornuje ale Marka Webbera...asi ma taky tik....13

      + 6 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • XR

      109.81.245.XXX
      Bez TC to možné je.

      + 4 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        93.99.87.XXX
        Možná by pravidelná čára vyžadovala trochu tréniku, ale nic moc na tom není. Dáš plný plyn, je čára, ubereš, není čára. S předním náhonem na to nepotřebuješ 700 koní.
        Ještě dvě technické připomínky. Jednak motor F1 sám o sobě víc než bohatě stačí na prokluz kol. Těch 80kW KERSU navíc na tom nic moc nemění. Za druhé KERS sám o sobě přidává jen několik málo desetinek na kolo. Kolik času pak může ušetřit jeho kraťoučké vypínání. Řádově tisíciny, nebo možná i setinku?
        Rozhodně nic, co by vysvětlovalo rozdíl RB a nic za co by stálo riskovat diskvalifikace. 03

        + 4 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Duncan66

          89.29.32.XXX
          myslim, ze o KERSU se zde hovori jako o elektronikou kontrolovane brzde vykonu motoru na vyjezdu ze zatacek, nikoli o pridani vykonu. Neboli ten KERS pouzivas na odvadeni energie z motoru a tim ho pouzivas k TC. Realne to asi je, jak je to s legalnosti netusim, kompletni TC to asi nenahradi a jestli to RB, nebo nekdo dalsi pouziva, kdo vi. 13

          + 3 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • mi88ki

          mi88ki

          165.72.200.XXX
          Ta čára za Sebem byla jak čárový kód, max. po nějaký desítkách centimetru. To bys musel mít pořádnýho Parkinsona, aby si takhle tikal nohou.
          A je vidět, že TC moc neřešíš. TC normálně funguje tak, že elektronika zjistí, že rychlost pneumatiky je vyšší než celková rychlost vozu nebo možná jen sleduje vyšší nárust rychlosti pneumatiky a zasáhne. Prostě když zjistí, že tato situace nastvává, tak přeruší přísun paliva, případně vypne zapalování, v případě RB očekávám, že nechá palivo prohořet ve výfukovém potrubí.
          Teď řekněme něco podobného bude dělat KERS, který je napojený taky na hnací hřídel. Zjistí, že se začíná protáčet kolo, tak zapne nabíjení KERS. Tato nadbytečná energie je odvede do baterie. A teď si představ, že to takhle vyhodnocuje třeba 1000x za sekundu.
          Někdo tady podotknul, že je pravidly povoleno dobíjet KERS pouze při brždění. Pominuli, že TC lze využít i při brždění, tak si položme otázku co je brždění. Kdy auto snižuje svoji rychlost nebo kdy má jezdec nohu na brzdové pedálu. Účinek brzdné síly lze na pedálu nastavit. Takže teoreticky může mít Seb jemně zmáčknutý pedál i při výjezdu ze zatáčky aniž by to nijak výrazně neblokovalo samotné brzdy a zároveň by to řeklo KERSu, zcela podle pravidel, ano můžeš odebírat energii. A při odběru této energie nikde v pravidlech asi není řečeno, že musí odebírat 100% energie a v jaké frekvenci. Software uložený v KCU si pak může hrát se zatížením hnací hřídele a redukovat takto přenášenou sílu podle potřeby.
          Je to sice jen má spekulace ale nevidím na ní nic sci-fi.

          + 5 / − 2

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Takhle jsem o tom neuvažoval a dává to smysl. Jen si myslím, že to musí být nutně vidět na telemetrii, kterou má FIA k dispozici. Takže trochu pochybuju, že by jim něco takového prošlo.

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            93.99.87.XXX
            Ano, není to scifi a tak jak jsi to popsal to vypadá rozumně a realizovatelně.
            Pořád je tu jeden malý detail, kterému se říká údaje z telemetrie. Pár let jsem už grafy neviděl, ale vím že se tam objevují údaje jako otáčky motoru, otáčky jednotlivých kol a mimo jiné i použití brzd. Tak nějak předpokládám (ale nevím to jistě), že s použitím KERS tam bude vidět i jeho využití, otáčky elektromotoru a případně dobíjení baterií (když už je to vidět i v televizi, pak to určitě někde evidují v grafech). V případě, že by měli zařízení jaké popisuješ, pak by muselo být vidět, že ze stavu použití KERSu se opakovaně rychle přechází do stavu dobíjení a zpět. Stejně tak by se měnily otáčky elektromotoru.Těžko by si nějaký komisař (který data z telemetrie k dispozici má) nevšiml, že je tam místo rovné čáry silně zubatá. A i v případě. že by data z KERSu na telemetrii nebyla, pak by to stejné muselo být poznat minimálně z rychlosti otáčení jednotlivých kol. Na začátku jsi mi tvrdil, že bych na to musel mít Parkinsona, abych to dokázal. V tom případě by na to museli přijít i komisaři, protože pilota s Parkinsonem by jezdit nenechali. 03
            Z toho odvozuji, že pravděpodobně nemají zařízení na podobném principu a jestli ano, pak musí být legální, když ho komisaři tolerují. 04

            + 2 / − 2

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • uzivatel001378

            uzivatel001378

            88.100.224.XXX
            No je to spekulace, ale technicky je to možné.
            Snad jen jak by se na toto dobíjení tvářily baterie (teplo nemají rády a trvalé přebíjení, by taky asi nemuselo být to pravé)? Prostě když jsou baterky plné a ty stále do nich rveš kapacitu dále a dále tak za chvíli by musel být nějaký ten kouřový efekt. Myslel jsem pouze to, že ty baterie se musí nějak uchladit.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu