DISKUZE K ČLÁNKU Mercedes: Motory V8 nyní zvládnou vzdálenost Le Mans, soustředíme se na tření, experimentuje
Andy Cowell, který dohlíží na výrobu a vývoj závodních motorů Mercedesu, hovoří o vývoji současných osmiválců a výzvách, s nimiž se v F1 setkávají.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Mercedes: Motory V8 nyní zvládnou vzdálenost Le Mans, soustředíme se na tření, experimentuje
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
12:50 20.08.2013 194.160.178.XXXTreba dodať,.. ...že ani sídlo Williamsu nie je ďaleko, preto dodávky pre tieto tímy by mali byť výhodou. A spoľahlivosť je vlastnosť vydržať pri stanovenej kvalite, prevádzku počas životnosti motora, na ktorú má vplyv, kombinované chemicko-mechanicko-tepelné namáhanie, z ktrého ak ja odburam výrazne nejaký vplyv jednej, dvoch, alebo všetkých zložiek, nejakým zásadným zásahom, zvýšim podstane jehoj životnosť, ktorý kľudne vydrží u V8 aj záťaž absolvovania v 24 hodineovke, aj keď ovedzme si úprimne možnosti úravy a štatistického výberu atosferických motorov sú na konci a budúcnosť patriť najmä preplňovaným hybridom, nakoľko táto kombinácia je veľmi výhodná nielen pre závodný, ale aj komerčný smer, kde agregáty sa vzájomne dopĺňajú, čím sa neznižuje len spotreba, ale sa zvyšuje aj životnosť a spaľovací motor sa stáva ekologickým. Budúcnosť je práve v psedoadiabatických motoroch, ktoré odbúrajú výraznú zložku kombinovaného namáhania dielov a to je ich tepelné namáhanie, ktoré výrazne neznížia len ich poruchovosť, ale aj tepelné straty, ktoré rekuperáciou v MGUH sa dajú do systému znovu vrátiť, avšak s výraznou stratou, ako keby sa výkon získal priamo z paliva, prácou na piest, pri studenom spaľovaní, čím by celý systém hybridu nebol len jednoduhší, lebo by nepotreboval MGUH a úplne by tam tam postačoval len MGUK a o tom to je. Ďálej by motor nepotreboval ani kvapalinou chladený chladiaci okruh, ale úplne by postačovala nová koncepcia vzduchom chladeného pseudoadiabatického motora, ktorá úpravou z motora Tatry 613 V6 pre autogros, ktoré bolo a je vždy pokrokom v auomobilizme, by slávila uspech aj v F1 po úprave zdvihu na 53mm, kedže vŕtanie je zhodné s tými v r. 2014 85 mm, s úpravou kompresného pomeru na 1.14, zvýšení otáčok na 15 000 ot./min., uprave rozvodu na pneumatický ako u terajších V8, pridaním Twins scroll turba s plniacim objemom 2,8 barov a znížením otáčok 1.5 stredového ventilátora k menovitým otáčkam, kľukového hriadeľa (15 000 ot./min). Je len žiadúce, aby aj týmto smerom sa Tarra a.s. Kopřivnice rozhýbala a naplnila odkaz Havla, Krála a Křesťana, ktorý ju zapísali do histórii zlatými písmenami, aj keď len v autokrose. Dúfajme, že sa niekto chytí tejto zdravej myšlienky a dokáže do budúcna konkurovať aj takým fiirmám ako je Mercedes, tým, že ich koncepcia bude o krok vpredu pred konkurenciou, ako to bolo aj za čias najväčšej slávy tejto značky.-
-
Kapor
12:05 22.08.2013 194.160.178.XXXOno je tam tých nezrovnalostí toľko preto,... ...lebo to popisovali ľudia, čo motorom nehovejú (redaktori), ale tá myšlienka Alberta (čo vlastní na to patent) je tak geniálna, že by asi napadla málo koho, lebo sa netreba pozastavovať nad detajlami, ale celé to logicky pochopiť. Lebo to použitie Venturiho trubice pri tlačení vzduchu z turba do motora, človeka k ničomu nevedie, ale ak o Venturiho trubici niečo vieš, že ten tlak s turba 2,8 baru je nájdený vlastne experimentom k tomu väčšiemu a menšiemu priemeru tejto trubice. Potom ak mi prúdi v tom vačšom priemere vzduch o tlaku 2,8 baru a v zúženom priemere prúdi vzduch kritickou rýchlosťou a je tam naopak podlak, čo samozrejme veľmi dobre vieš. Ak si napíšeš stavovú rovnicu p.v.= R.T, tak z toho musí aj slepí vidieť, potom aj - p.v = - RT a že ak mám v zúžení podtlak, tak aj teplota T nasávaného vzduchu do valca musí byť mínusová, lebo ťa to nepustí ani matematicky a ani logicky, ako to sám tu vidíš. Ten studený vzduch potom expanduje cez zbylú časť venturiho trubice a cez sací ventil do valca (pričom snaha je tá, aby táto dĺžka jeho dráhy bola čo najkradšia, z pozície jeho zahriatia), ktorý je vlave vaca. Teda ja idem vo valci spaľovacieho motora s nižšej teploty na menovitú, ako pri bežnom plnení. Tu však nejdem s kompresným pomerom dole, ako u atmosferického, ale hore na tých 1:14, čo je tiež odkúšané experimentom, lebo ten studený vzduch potrebujem vo valci stlačiť viac, aby som sa dostal pod bod vsplanutia paliva (nie nad, lebo by tam bol samozápal) a potom nasleduje zážeh. Motor je takto vyplachovaný studeným vzduchom, preto sa zahrieva menej a úplne ho stačí chladiť vzduchom ( a ak by to bol vodník, tak mu stačí autonómny okruh, len v bloku motora ) preto tá Tatra 613 V6 pre autokros je ideálnym motorom pre F1 s pseudoadiabatickou úpravou s Turbom. Pri zníženom zdvihu so 77 na 53 mm, keďže vrŕtanie je 85 mm, ako utých budúcich 1,6 V6 Turtbo, jej dáva dobrý predpoklad po úprave na pneumatický a modernizácii rozvodu na pneumatický (lebo bude točiť 15 000 ot./min.) v konkurencii obstáť. Aby si pochopil, ten tlak 2,8 baru nie je tam preto, aby si dostal do valca maximálny objem vzduchu, ako to robí konkurencia. Lebo ak ty ten vzduch viac stláčaš, tak ho vlastne ohrievaš a musíš ho potom chladiť v medzichladiči apotom naháňať do valca, pričom aj s kompesným pomerom ideš kôli tomu dole. Tu u pseudoadiabatického motora to turbo plní len funkciu chladiaceho ventilátora a potom cez Venturiho trubicu, kde v zúžení mám potlak a mínsovú tepotu, lebo ak by si bol v RTU na brzde tak by si videl, že to sacie potrubie sa tam rosí. A je jasné, že ak mám väčší rozdiel teplôt v pomyselnom Carnotovom obehu, čiže dosiahnem väčšiu plochu, čomu odpovedá väčšia prápiet, tým nielen väčší výkon, ale aj krútiaci moment, čo je len logické. A aký je dozviem sa na brzde. V...-
-
erdedy
22:14 22.08.2013 85.248.232.XXXCao.
Nechcem sa vyjadrovat k RTU (zatial to neni "iste" zrejme) ale Kapor fakt nekeca (s tym motorom) - T613 existoval aj vo verzii V6 (po "zasahu" FIA v pravidlach, pre autokros). Dokonca vo viacerych variantach (objemu), po vselijakych vylepseniach.
Boli to "obavane" stroje (pokial viem). Niekde by si to nasiel. Ak nie, pohladam.-
erdedy
23:07 22.08.2013 85.248.232.XXXTuto napr. je nieco: [odkaz na stránku]
Celkom pekne popisane.
-
-
Kapor
10:23 23.08.2013 194.160.178.XXXPôvodne to boli V8,... ...a mali nad 3 litre pre autokros a ako priateľ ederdy hovorí, aby FIA zastavila vtedy úspechy českých jazdcov Havla, Krála a Křesťana, mala sa uskutočniť zmena, teda obmedzenie objemu do 3 litrov a tak vznikola skrátená verzia V6, ktorá je dokonca aj v múzeu Tatrovky. Ja som tam bol, ale ty ako pravý, nefalšovaný Čech nie. Ako to ? No a tento motor už bol určite robený v CADe, preto ho nie je problém v CADe upraviť a dáta použiť pre výrobu dielov na CNC obrábacom centre (podľa toho aké sú, prírubové, hriadeľové, skriňové, doskové), podľa toho, o aké súčiastka sa jedná, alebo ich objednať od subdodávateľa. Najprv by bolo dobré ak by bol záujem, urobiť ho ako pseudoadiabatický pre autokros a tam ho aj odskúšať. Na víťaztvo ti poviem, by ten takto upravený motor určite mal v jeho pôvodnom objeme, alebo jeho úprave pre terajšie predpisy, lebo Turbo je v autokrose predsa povolené. A čo je podstatné, zvýšil by sa riadne nielen výkon, ale aj krútiaci moment, že by to v štartovnom poli nemalo konurenciu, čo by si chlapci nakoniec chlapci motokrosoví mohli odskúšať na brzde a nedivil by som sa, ak by im nestačila a bola na odbrzdenie motota slabá. A ak by mali ešte stále málo, tak v vseudoadiabatickom móde sa dá upraviť aj V8 a to by už bolo motorové monstrum a Keřka by sa s tým bál jadiť, alebo by sa mu to zapáčilo. Inak ten motor by sa aj menej hrial, takže ak by mal aj stále plný plyn, nič sa nedeje, možno by to chcelo aj redukciu otáčok stredového ventilátora a ušetrenie výkonu motora, pre chladenie. Ahoj !-
Arnoux
11:23 24.08.2013 37.48.35.XXXDík za osvětlení.Tak to sem fakt nevěděl,autokros sleduju samozřejmě taky, ale ušmiknutí dvou válců jsem nějak prošvihnul.
Do Kopřivnice to mám z ruky, jsem bývalý Pražák ted Středočech,takže v mém regionu je Škodovka a národní patriot nejsem vůbec i když jako čech asi můžu být na naše výrobce hrdý.
Co se týká Vašeho Slovenskýho super motoru, jsem fakt zvědavý co z toho bude.Podle mně to byl evidentní fígl jak vytáhnout ze Slovenský vlády půl miliardy na jeho vývoj a pak zmizet, ale třeba jde o světový patent a jen lobby výrobcu klasických motorů ho záměrně blokuje.V téhle době je možné všechno.Samozřejmě pro budoucnost bych rád věřil té druhé variantě.
-
-
-
Kapor
10:56 26.08.2013 194.160.178.XXXÁno, je to unikátne riešenie,... ...a nielen pre zážehové motory, ale aj vznetové, pričom automobilky a ich loby to zámerne blokujú, lebo nevlastnia na to patenty, ktoré nijako nemôžu obísť bez platenia a preto pchajú do aut trojvelce a v F1 nútia tímy nakupovať drahé pohony s ERS, leto to MGUH, je tam úlne zbytočne. Vo vláde SR sú určite múdry ľudia, že toto pochopili, lebo uvedený preudoadiabatický motor, nemá použitie len v zážehových, ale aj vo vznetových motoroch, len fígeľ je v tom, že s kompresným pomerom u vznetoých motorov idem smerom hore až na 1:27 nad medzu vzplanutia paliva (ktoru je nafta) a tiež využívam studené vyplachovanie, lebo motor je preplňovaný Twin scroll turbom o tlaku 2,8 bar, ktorý stačí k tomu, aby som dostal vo venturiho trubici, ktorá je umiestnená medzi nim a motorom, kritickú rýchlosť (rýchlosť zvuku) prúdenia v jej zúženom mieste, kedy platí vzťah, že - p.v = - RT a tým ja dosiahnem aj tu väčší gradient teplôt, väčšiu plochu v pomyselnom Carnotovom diagrame, teda väčšiu prácu na piest, lebo idem u pseudoadiabatického z nižšj teploty na menovitú ako z doteraz vyrábaných motorov, z čoho pramení, že dostávam aj väčší výkon a krútiaci moment, pričom tie motory sú úplne ekologické, lebo pri studenom spaľovaní emisie nevznikajú. Treba však povedať aj to, že je to uzavretý interval parametrov, ktoré treba striktne dodržať, aby to celé fungovalo. Nie je to nič zázračné, je to vlasne zúročenie dlhoročného snaženia človeka, ktorý mal dobré myšlienky (Alberto Solaroli), ktoré sa mu podarilo zúročiť práve na Slovensku, kde s tímom RTU to dotiahol do úspešného konca.
-
-
-
Kapor
14:37 23.08.2013 194.160.178.XXXÁno, BMW M3 je R4 Turbo,... ...ktorý má 420 koní, kdežto Keřkova Tatra 613 má V8 atmosferický a zhruba okolo 270-285 koní. A je jasné, že turbo motor je ľahší, lebo z menšieho objemu je väčší výkon. Bartoš jazdí tuším s preplňovaným Fordom, ktorého výkon je tiež okolo 400 koní. Ak by sa tá Tatra V6 upravila v pseudoadiabatickom móde, na predpismi povolený objem, tak by ich ešte trhla, lebo na tých 585 koní by sa to tuším dalo, čo by Romana určite potešilo a váha pri tom prebytku výkonu nerozhodovala, lebo ak má osvedčenú buginu, tak by sa nič nedialo a náklady by boli minimálne. A ako vieš každý motor sa modernizuje aj u BMW sa chystá nová BMW M3 R6 s Twin skroll turbo, s výkonom 460 koní.-
Arnoux
11:54 24.08.2013 37.48.35.XXXKapře jseš si jistý,že má Turek motor BMW foukanej? Podle zvuku jsem si téměř jistej že je to čtyřválec, ale myslel jsem že atmosférák.Podle zvuku řvoucího lva bych snad věřil tomu,že je to stará M3 2,3l, ale fakt nevím.K autům s otevřenou kapotou se na parkovišti nadá dostat.Hlídají si je.
Jinak co se týká výkonu,prý největší má Jarda Hošek s Mitsubishi Turbo-snad dost přes 500PS, ale asi to nebude v terénu uplně nejlepší cesta.
Svýho času si pamatuju v ME Francouze s dvoumotorovou bugy s motory Yamaha? Byla lehká a byla k neporažení.Myslím,že to už zakázali.
-
Kapor
12:14 26.08.2013 194.160.178.XXXJarda Hošek jezdí s Audi,.. ...a máš pravdu, že motory sú ladené až do tých 500 PS, nakoľko on má tiež takýto prekoňovaný motor. Ak by ho mal v tom pseudoadiabatickom móde, tak by ten motor mal okolo 800 PS a to je ten rozdiel a pokrok, ktorý do tejto techniky priniesol Alberto. -
Kapor
10:21 26.08.2013 194.160.178.XXXVšetky údaje so si našiel na webe v článkoch o nich aj o chystanej úprave motora BMW M3,.. ...a tam sa to tak píše, ako som ti to interpretoval, lebo dnes na všetky moderné turbomotory dávajú Twin scroll turbo (Turbo s pulznou turbínou so krutným vírom), ktorý odstraňuje turbodieru a preto sa to dáva aj do závodných motorov a bude to aj v motoroch F1, preto len 1 turbo a nie dva (biturbo), lebo to Twin scroll obsahuje dve turbíny a v jednej rozdelenej skrini, so spoločným dnom + kompresor pre plnenie motoru vzduchom.
-
-
-
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
George RUSSELL - Kvalifikace (9:00)
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek