"Grand Prix Maďarska o tomto víkendu značí polovinu sezony Formule 1, je to také skoro šest měsíců, co jsem poprvé řídil svůj nový monopost Mercedes. Je tedy dobrý čas podívat se na to, čeho jsme za tu dobu dosáhli. Celkově to šlo lépe, než jsem si myslel. Když jsem přicházel do týmu, tak si pamatuji to vzrušení z něčeho nového a svěžího, a přijel jsem do továrny, tak jsem seděl v modelu auta a dělal nějaké změny v tom, co tým udělal jinak.
Bylo cool podepsat se na nějakých věcech. Tým má samozřejmě některé neuvěřitelné inženýry, ale vždy jsou zde nějaké věci, které lidem uniknou. Takže jsem se podílel na jejich změně a na zlepšení celkové oblasti, většina z nich mi v autě pomohla. Už od prvního závodu bylo skvělé být někde v širší špičce. Nikdy jsem neočekával, že budem například před McLarenem.
Předtím, než jsem jel s autem, jsem si myslel, že bude těžké být v TOP 10. Myslel jsem si to proto, že tým měl vloni těžký konec sezony. Myslel jsem si, že to bude těžký rok. Tvrdě jsem pracoval, abych se na to připravil, protože ve všech předchozích sezonách jsem měl šanci vyhrát alespoň jeden závod a opravdu jsem si nemyslel, že to vyjde. Bylo opravu těžké to překousnout.
Když jsem jel s autem poprvé, tak jsem se opravdu snažil nebýt až moc ohromený tím, jak dobře se auto chovalo, protože se můžete jednoduše zmýlit a pak příjde první závod a jste míle daleko. Ale bral jsem to tak, jak to bylo a pak jsme měli relativně slušné výsledky v prvním závodě, kde jsem dojel pátý poté, co jsem se kvalifikoval jako třetí, což byl docela dobrý základ.
Tým se od té doby stával silnějším a silnějším. Auto se hodně zlepšilo. V minulosti se týmu nedařilo vyvíjet auto během sezony, ale teď se konstantně zlepšujeme. Mercedes opravdu začíná vypadat jako tým vyhrávající šampionát, v což jsem doufal, když jsem sem přicházel. A mám opravdu velká očekávání v posun dopředu."
Přišla ale i zklamání
"Měli jsme ale několik těžkých víkendů, kde jsme bojovali s gumami a propadali jsme se polem během závodu poté, co jsme se kvalifikovali na čele, ale tyto závody nejsou tak frustrující, jak byste si mohli myslet, když se na to díváte zpětně. Prostě to tak je. Propadat se není nejlepší věcí, ale ke konci závodu jsme se stávali silnějšími a stále sbíráme slušné porce bodů.
Pro mě jsou těžké ty závody, kde auto mělo na vítězství, ale já na něj nedosáhl ať už to bylo z jakéhokoliv důvodu. Klasickým případem bylo Silverstone, kde jsem vedl do doby, než mi explodovala guma. Samozřejmě zde byly i případy, kdy jsem nevyhrál kvůli své chybě, jako v Monaku.
V těchto závodech cítím, že nebylo využito příležitosti a já nemám rád nevyužití příležitosti. Ale auto se dobře řídí a já už se těším, jak ho tým bude dále vyvíjet během roku. Jsem si jistý, že zde budou závody, kde budeme schopni vyhrát."
V boji o titul
"I přes problémy jsme druzí v šampionátu konstruktérů a dostihnout Red Bull není nemožné, když budeme já a Nico získávat solidní výsledky jako tým. Být v této pozici, to je pro nás opravdu působivým výsledkem, když vezmeme, kde tým končil sezonu 2012. Vše je to díky tvrdé práci každého v továrně a zvláště díky šéfům - Rossu Brawnovi, Totu Wolffovi a Nikimu Laudovi, kteří dostali správné lidi na správná místa.
Jezdecký titul je samozřejmě jiným problémem. Na Sebastiana Vettela ztrácím již hodně - 58 bodů - a on stále pokračuje ve sbírání prvních a druhých míst, takže porazit ho bude velmi obtížné. Ale uděláme vše, co budeme moci a budeme doufat v příští rok. To věřím, že budu mít opravdu šanci bojovat o titul."
Silná konkurence
"Vím, že si lidé užívají můj boj s Nicem. Nikdy jsem si nemyslel, že by byl snadnou výhrou. Věděl jsem, že bude rychlý. Moje pochopení a cítění auta rostlo a cítím, že jsem silnější. Potřebuje to čas. Lidé zvenčí možná ne úplně chápou problémy se zvykáním si na nové auto a rozdílné požadavky na to, abyste ho dostali na hranu, do zóny, kde se bere těch posledních pár desetin sekundy, což by měl dobrý jezdec umět.
Někdy se nám to podařilo a někdy ne. Ale nikdy jsem o sobě ani sekundu nepochyboval. Takže mě nějak nevzrušuje, s kým jsem porovnáván. Cítím, že když jsem ve stejném autě jako kdokoliv, tak s ním můžu závodit a být před ním. Kvalifikace mi v posledních několika závodech docela vyšla. Během letoška jsem byl nejpyšnější na moje kvalifikační kolo na pole position v Silverstone.
Dal jsem do toho srdce. Chtěl jsem to opravdu udělat pro fanoušky - jako to dělám každý rok - ale toto byl jeden z těch roků, kdy jsem měl auto, které bylo v silné pozici. Stále cítím, že ještě nejsem na maximu auta. Ale pro mě je to pozitivní znak, protože stále získávám pole position aniž bych byl na 100%. Pomalu měním věci jako brzdy a tak a jsem si jistý, že se budu cítit pohodlněji."