DISKUZE K ČLÁNKU Lotus: Grosjeana o šanci na vítězství v Maďarsku připravil Vettel, penalizace byla tvrdá
Podle Lotusu přišel Romain Grosjean o naději na slušný výsledek spíše kvůli Sebastiana Vettela než kvůli penalizaci, kterou obdržel v polovině Velké ceny Maďarska.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Lotus: Grosjeana o šanci na vítězství v Maďarsku připravil Vettel, penalizace byla tvrdá
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
09:45 30.07.2013 194.160.178.XXXZávodenie nie je o tom,... ...čo sa mohlo stať, ale čo sa stalo a už je jednoducho po tom a Romain aj tím Lotus, Hungaroring jednoducho prekaučovali a zahviezdil znovu Kimi, ktorý si pre seba uchmatol 2. priečku a znovu sa dostal na stupne víťazov a tak sa nenápadne z neho stáva znovu uchadzač o majstra sveta bez toho, že by to vykrikoval na plné hrdlo, alebo o tom zbytočne hovoril.-
Kimi
11:56 30.07.2013 94.113.188.XXXKimi je schopen se i ze vzdálenějších startovních pozic dostat se na bednu. Kdežto Romain je schopen se z předních startovních pozic dostat se mimo bednu. Hold Kimi je zaslouženě mistrem a Romainovi do kvalit Kimiho hodně chybí. Už by se měl od něj začít učit...
A myslím, že Kimi zůstane u Lotusu. -
-
-
-
Arnoux
09:42 30.07.2013 37.48.38.XXXšance na vítězství O Šanci Romaina připravilo samo nastavení auta, protože nebylo téměř schopné předjíždění.Nastavení vozu bylo jednoznačně na vysoký přítlak a bylo jednoznačně nejlepším autem v sektoru 2.,který je klasický s vysokou rychlostí v zatáčkách, ale předjetí je tam velice složité.
Na rovinkách byl ale bez nároku,naproti tomu Lewis se zbavil koho chtěl a proto zaslouženě v Madarsku vyhrál.
Nehledal bych tedy chyby jinde a Romain zaslouží pochvalu za závodnické srdce,které jistě má.Málem způsobil karambol s Buttonem, ale v tomhle případě bych mu to nevyčítal.Snažil se o maximum a někdy to prostě nevyjde.Hlavně že nezničil závod MCL ani sobě.
Rozbor sektorů z kvaldy jasně ukazuje,že v sektoru 2. byl Romainův Lotus nejlepším autem spolu s RB.Proto si myslím,že na tratích s rychlými zatáčkami , které vyžadují výbornou aerodynamiku bude Medvěd zase trochu pozadu a Lotus s RB jednoznačná špička.
Na okruzích typu rovina-brzdy-rovina budou Mercedesy se silným motorem velice těžkým soustem pro ostatní.
-
erdedy
13:21 30.07.2013 151.18.172.XXXAhoj!
Som zvedavy hlavne na Monzu, co zvoli RedBull ake nastavenie. Nepamätam minuly rok ale tusim dva roky dozadu tam siel VET s uplne prevratenou filozofiou - silnejsim pritlakom, kratkymi prevodmi atd. - co stratil na rovinkach neskutocne nahnal (vlastne predbehol) hlavne v Parabolice. Velmi zaujimavy pristup.-
Arnoux
16:11 30.07.2013 37.48.38.XXXAhoj
Přesně si to vybavuju,jak mu to na rovině vůbec nejelo a do rádia řvali,že drtí omezovač.Bylo to tehdy strašně riskantní a myslím,že motor to dost odskákal.
Na nastavení aut v Monze jsem taky moc zvědavej i když okruh zrovna moc rád nemám.Klepu se na Spa a Suzuku.Jestli nám vydrží forma mohla by to být užasná podívaná.
Vůbec se nám špička trochu rozdělila.V první části sezony mi připadalo,že Lotus a Ferrari mají stejnou strategii nižšího přítlaku.nevím jestli to tak bylo, ale měl jsem ten pocit.
Ted je Lotus spíš na straně RB tedy s velice vysokým, ale přitom efektivním přítlakem a jeho průjezd rychlou zákrutou je do učebnice konstruktéra F1.naprosto čistý průlet zatáčkou jako po kolejích.Bohužel na ukor top speedu, ale jinak to nejde.Vždycky, nebo většinou vyhraješ závod v zatáčkách a ne na rovině.Jde jen o to,zajistit ten nejlepší kompromis.
Medvěd je zase brutální svoji silou na rovinách,před a po projetí zatáček městského typu-tedy velmi pomalých.Někdy mi připadá,že mají o 100 koní víc.
U Červených je momentálně jednoduše všechno špatně.Jsou pomalý a při rychlých pasážích ztrácí už od začátku.Někde se stala chybička, ale jsem si jistý, že to vyřeší.Jen mně neskutečně se.. to, že Allison letos přejde k Ferrari a hned může začít dělat.Rozběhlou sezonu bych to zakázal,at si jde předávat moudra, ale po sezoně.
Jinak ale nádherná sezona a doufám,že se bude příští rok pokračovat ve stejným duchu.-
mi88ki
10:53 31.07.2013 165.72.200.XXXAkorát si nejsem jist jestli motor trpí když je v omezovači ? Ten motor je prostě naladěn tak aby vydržel těch 18.000 otáček, takže pokud jich dosáhne, tak mu to zase tolik nevadí. Nemluvě o tom, že ty motory vycházejí z modelů, které uměly i přes 20.000 otáček, takže těch 18k je pro ně bezpečná zóna. Akorát nechápu, proč si prostě RB v trénincích nebo při simulacích neověřil sedmý převod při jízdě za jiným vozem. Zřejmě s touto situací nepočítali :-) a nastavili převodovku více na akcelearci než na maximálku za této situace.
Jinak, při těchto otáčkách na cílovce je motor dobře chlazen a určitě trpí méně, než když má otáček sice méně, ale je nedostatečně chlazen.-
Arnoux
20:42 31.07.2013 37.48.40.XXXNo když si vzpomenu na pohledy inženýrů od Renaultu, tak na to měli jiný názor.Je velký rozdíl dotknout se omezovače otáček např. při akceleraci a nebo ho drtit na rovině 4 nebo 5 sekund.Je to jako kdyby motor běžel v těch otáčkách naprázdno.
Žádný motor závodního auta nemůže jet na maximální otáčky i když je chvilkově vydrží.
Je to stejně neuvěřitelný.Motor V8 při 18.000 ot./min.To je zázrak, že se to nerozletí na kusy.
-
-
-
-
-
-
erdedy
20:23 30.07.2013 151.18.167.XXXPrudim ale len tak trochu.
McLareny by nan mali na rovinkach, ale to by sa museli k nemu priblizit. Zostali trcat v premavke. Ale to, ze bol Ham potom rychlejsi, ked sa konecne dostal pred MSC? To uz akosi bolo neskoro a Seb mohol uz len setrit.
Stojim si za tym, ze tak drtivy rychly prejazd napr. spominanou parabolicou (kde bola podstatna cast jeho casov) by nezvladli. Takze by sa pred neho dostali ale nikam by nezdrhli (jak na gumicke) a zrejme vlacikom by dosli do ciela.-
Arnoux
07:59 31.07.2013 37.48.32.XXXSouhlasím.Ve vzpomínaném závodě mněl RB snad největší přítlak v historii F1.Co si pamatuju,tak i u týmu byli trošku překvapeni jestli to nepřepískly a Taffin od motorářů mně pořád hlavu v dlaních jak ty roviny rval.Myslím,že mně i velice krátkej stálej převod, takže jel celej závod snad fakt na plnej knedlik.Vůbec nechápu,že motor neodešel, nebo nedošel benál.
Parabolica to bylo jak průlet rychlovlaku (nemyslím ten ve Španělsku).
Zajímavej a památnej závod.
Dost tohle sleduju a třeba v porovnání strategie Renaultu za dob Roberta je to zajímavý.To byla naprosto opačná cesta nejrychlejších aut na rovině-mimo popravy Alonsa Petrovem to dobrá cesta nebyla.Prostě co ztratíš v zatáčce, nejde už na rovině dohnat.
Jen mi nejde na rozum jedna věc.Jakoby v posledních závodech nějak přestalo fungovat DRS nemáte taky ten pocit? A to u všech vč.Mercedesu.-
erdedy
11:19 31.07.2013 178.41.112.XXXJj v HU je DRS naprd. Kratka rovinka? Hranica aktivacie sa mi tiez velmi nepozdava. Neviem.
Ale aj minuly rok sa vlastne Lotusy zasekli za HAMom a proste to neslo. Nestacili maximalkou ani s DRS.
A mas pravdu, za KUB boli Renaulty jedny z najvyssou topspeed.
Este sa vratim k tej parabolice - tam tusim vtedy Vettel predbiehal Alonsa? To fakt bolo jednoducho uplne "inde".
-
-
Duncan66
13:15 31.07.2013 89.103.167.XXXvsak nikde nepisu, ze Lewis mel auto stejne, ale podobne nastavene. I proto nemeli jak udelat Schumiho na rovince. Nijak nevyvracim, za cim si stojis a nikde netvrdim, ze by Lewis Sebovi ujel, jen jsem psal, ze by mu dost mozna zatapel a nemel to Seb tak jednoduche
-
-
-
-
-
-
-
Biblbrox
09:15 30.07.2013 94.138.104.XXXTým se s ním pak snažil přejít ze tří na dvě zastávky O vítězství Grosjeana připravil hlavně Lotus. Měl jet dle plánu "2" zastávky, Vetel by si pneu musel měnil dříve než Grosjean a Hamiltona by dostal tím, že by měl o jednu zastávku méně. Grosjean by pak v klidu dokroužil pro vítězství.
Myslím si, že pouze Grosjean, Peréz, Hamilton a když se jedná o vzájemný souboj, tak i Vettel a Webber jsou schopni předjíždět. Ostatní jsou tzv. inteligentní.
Nebyl Grosjean při vyjetí z dráhy již před Massou?
-
Duncan66
09:33 30.07.2013 89.29.32.XXXNevim o cem mluvis? Boulier po zavode rikal, ze i u Kimiho byla puvodni strategie na 3 zastavky a teprve behem druheho stintu, kdyz dostali od Kimiho info, jak pneu funguji, se rozhodli prejit na dvouzastavkovou strategii. Je otazka, jestli by Romain dokazal jet na dve zastavky jako Kimi pri jeho odlisnem stylu, kdy vice namaha zadni pneu nez Kimi. jemu podle me svedci vice zastavek a agresivnejsi styl.
-
Nadcházející závod 24.11.2024
GP Las Vegas50 kol (309.958 km)
Las Vegas
-
Pátek
- 1. Trénink (5:30 - 6:30)
- 2. Trénink (9:00 - 10:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (5:30 - 6:30)
- Kvalifikace (9:00)
-
Neděle
- Závod (7:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek