DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli: Test pneumatik s Mercedesem v Barceloně byl ten nejlepší v naší novodobé historii
Týmy Formule 1 jsou podle Pirelli paranoidní, pokud jde o testování. To se podle jejich sportovního ředitele Paula Hemberyho musí v zájmu sportu změnit.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Pirelli: Test pneumatik s Mercedesem v Barceloně byl ten nejlepší v naší novodobé historii
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
» uzivatel000397
(Hlasovalo 7 lidí)
11.07.2013 10:51
Jen houšt takových testů. Bouchlo po něm sice… »
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
odin
16:56 11.07.2013 77.240.96.XXX
V tom případě mám dost podobný názor. Lišíme se jen v názoru na profit z testu. I když též připouštím, že žádný zázračný profit z jediného testu být nemůže, tak na druhou stranu tvrdím, že týmy jsou tak vyrovnané, že 1000 km odjetých navíc oproti konkurenci, je znát. A také se to musí projevit (a také se projevilo)ve výkonnosti týmu.
Co se týče Ferrari, tak tam podle mne hrál hlavní roli fakt, že testovali se starým autem a tudíž nemohli "naplno" využít všechna získaná data a to ani data Pirelli.
Co se týče Ferrari, tak tam podle mne hrál hlavní roli fakt, že testovali se starým autem a tudíž nemohli "naplno" využít všechna získaná data a to ani data Pirelli.
Mynona
16:39 11.07.2013 165.72.200.XXX
Já nejsem tak naivní, že by to dělal Mercedes jen z lásky k Pirelli. Ale může být za tím touha po změně gum, trénink jezdců především Lewise a nějaké sekundární testování, např. testování nastavení brzd pro Lewise, ověření spolehlivosti apod. Ale na nějaký zázračný profit moc nevěřím, protože to prostě podmínky testu nedovolovaly, zvláště s ohledem na vývojové pneumatiky. Proto mi přijdou reakce na test přehnané i když se stejně jako u Ferrari nedodrželi pravidla, trest je podle mého odpovídající, ale mělo se řešit i testování Ferrari, kde taky nebylo vše košér.
Mynona
15:23 11.07.2013 165.72.200.XXX
"V těchto testech by přeci nešlo o to testovat novinky, ale pouze o sběr dat pro Pirelli s aktuálním autem, při aktuálním množství paliva a nastavení."
Otázka je zda je pak takový test pro týmy přínosný a zda za něj chtějí utrácet ?
Primárním důvodem k testovaní je zlepšování vozu a pokud tuto možnost nemají pak se nedivím, že o něj nestojí. Jedině, že si jezdci potrénují jízdu pokud jim to nebude zakázáno.
Otázka je zda je pak takový test pro týmy přínosný a zda za něj chtějí utrácet ?
Primárním důvodem k testovaní je zlepšování vozu a pokud tuto možnost nemají pak se nedivím, že o něj nestojí. Jedině, že si jezdci potrénují jízdu pokud jim to nebude zakázáno.
odin
14:55 11.07.2013 77.240.96.XXX
Mám stejný názor jako ty. Ale, rozváděl jsem nutnost pomoci Pirelli a "nápady", jak to udělat. V těchto testech by přeci nešlo o to testovat novinky, ale pouze o sběr dat pro Pirelli s aktuálním autem, při aktuálním množství paliva a nastavení.
A jestliže je pravdou, že týmy jsou paranoidní a testy pro Pirelli odmítají, pak jim jde pouze o podvádění, respektive o získání nefér výhod oproti konkurenci. To je i případ Mercedesu a letošního Barcelonského podvodu.
A jestliže je pravdou, že týmy jsou paranoidní a testy pro Pirelli odmítají, pak jim jde pouze o podvádění, respektive o získání nefér výhod oproti konkurenci. To je i případ Mercedesu a letošního Barcelonského podvodu.
Pepan
14:28 11.07.2013 195.47.24.XXX
Já si nemyslím, že týmy mají zájem o podvádění. Jedná se spíše o to že při tom testování by se nasadily novinky, které by konkurence dokázala obšvihnout, čímž by tvůrci novinek přicházeli o moment překvapení. Ne vše na autě se dá zakrýt a "špionáž" v depech funguje dokonale. Proto se týmy tomu testování vyhýbají.
PC
14:15 11.07.2013 212.47.2.XXX
Já si zase myslím, že to postupovalo podobně jako u nás......
Nastoupily týmy zástupců obou organizací, proběhla právní bitva, vše bylo nakonec perfektně ošetřeno smluvně a byly domluveny kompromisní podmínky vyhovující oběma stranám. Pak, po této jistě nelehké a důležité práci, ale jeden z nejvyšších šéfů jedné strany zvedl telefon a zavolal nejvyššímu šéfovi druhé strany. Oba si poplakali na ramenou, postěžovali si navzájem na svoje debilní zaměstnance, které musí živit a kteří jen rozhazují jejich peníze......
"Petříčku, ty ani nevíš, jakou já z toho budu mít škodu. No jasně Vládíku, nemáš to lehký, ale podívej se, co to bude stát mě a jak ti vycházím ve všem vstříct! Nojo Petříčku, ale já oproti tobě v tom mám tohle a ty jenom tamhle to! No jo, tak víš co, hodíme smlouvy do koše a nějak se domluvíme. Jsme přece na úrovni, máme už něco za sebou a jsme dospělí lidé, ne? No jasně, průběžně se budeme domlouvat, však oba můžeme zatlačit na správných místech, to by bylo aby to nějak nedopadlo"..........
A takhle se přes hlavy svých týmů domlouvá velká většina podnikatelů a už dopředu z toho chtějí něco navíc vytřískat na úkor toho druhého. Pak všichni křičí, jak je možné tohle nebo tamto. Až dojde na věc a ukáže se, že to byla pěkná hloupost a projela se spousta peněz a udělala zlá krev, najednou si šéfové vzpomenou na své týmy. Ale ne kvůli omluvě a prosbě o minimalizaci škod, ale proto aby z nich udělali blbce a pro najití obětního beránka a viníka.
Takhle to vidím já i v F1 a kdoví, jestli se takhle nedomlouvaly i ty testy s Mercedesem. Protože navenek všechny aféry v F1 znějí neuvěřitelně amatérsky a úplně z nich čiší ignorance a nabubřelost.
Nastoupily týmy zástupců obou organizací, proběhla právní bitva, vše bylo nakonec perfektně ošetřeno smluvně a byly domluveny kompromisní podmínky vyhovující oběma stranám. Pak, po této jistě nelehké a důležité práci, ale jeden z nejvyšších šéfů jedné strany zvedl telefon a zavolal nejvyššímu šéfovi druhé strany. Oba si poplakali na ramenou, postěžovali si navzájem na svoje debilní zaměstnance, které musí živit a kteří jen rozhazují jejich peníze......
"Petříčku, ty ani nevíš, jakou já z toho budu mít škodu. No jasně Vládíku, nemáš to lehký, ale podívej se, co to bude stát mě a jak ti vycházím ve všem vstříct! Nojo Petříčku, ale já oproti tobě v tom mám tohle a ty jenom tamhle to! No jo, tak víš co, hodíme smlouvy do koše a nějak se domluvíme. Jsme přece na úrovni, máme už něco za sebou a jsme dospělí lidé, ne? No jasně, průběžně se budeme domlouvat, však oba můžeme zatlačit na správných místech, to by bylo aby to nějak nedopadlo"..........
A takhle se přes hlavy svých týmů domlouvá velká většina podnikatelů a už dopředu z toho chtějí něco navíc vytřískat na úkor toho druhého. Pak všichni křičí, jak je možné tohle nebo tamto. Až dojde na věc a ukáže se, že to byla pěkná hloupost a projela se spousta peněz a udělala zlá krev, najednou si šéfové vzpomenou na své týmy. Ale ne kvůli omluvě a prosbě o minimalizaci škod, ale proto aby z nich udělali blbce a pro najití obětního beránka a viníka.
Takhle to vidím já i v F1 a kdoví, jestli se takhle nedomlouvaly i ty testy s Mercedesem. Protože navenek všechny aféry v F1 znějí neuvěřitelně amatérsky a úplně z nich čiší ignorance a nabubřelost.
odin
13:10 11.07.2013 77.240.96.XXX
FIA FIA jsou ti kdo tvoří pravidla a měli by dbát na jejich dodržování. Nevím, do jaké míry jsou původní letošní pneu nepovedené, ani do jaké míry je to celé divadlo, mající za cíl změnu a tudíž výhodu pro některé bohaté týmy.
Každopádně Barcelonský test Pirelli a Mercedesu tak, jak proběhl, byl porušením pravidel a dohod.
Na druhou stranu musí být každému jasné, že nelze vyrábět a dodávat produkty, aniž by se jejich funkčnost dala vyzkoušet ve skutečném zatížení konkrétními specifikacemi aut. A tady je to na FIA, aby vytvořila pro takovéto testy "prostředí" (podmínky). Přece není možné, aby Pirelli organizovalo testy se "zakázanou" specifikací auta a pouze s jediným týmem.
Proč FIA po provalení Barcelonského podvodu nezorganizovala (neumožnila) dalších 9 testů pro 9 zbývajících týmů za podobných podmínek, za jakých testoval Mergl? Pomohlo by to devítinásobně především Pirelli. Odpadly by spekulace o profitu Mercedesu a také o jeho (ne)spravedlivém potrestání. Pokud šlo Pirelli a také Mercedesu JEN a pouze o řešení otázek pneumatik ať už letošních, budoucích, nebo nespecifikovaných.
Proč FIA dál vyráží klín klínem?
Vždyť je to tak jednoduché. Stačí např. v předsezóních testech určit dva "půldny" pro test pouze pneumatik všemi týmy. Nebo navýšit počet předsezóních testů o cca dva dny testů pneu (jeden někde v teple, druhý v rámci Evropy). Přičemž v "teple" by se samozžejmě odjelo i další testování, aby se tam nestěhoval celý cirkus jen na den.
Nebo před každým závodním víkendem by musely všechny týmy poskytnout svá auta a testovací piloty na hodinu Pirelli pro sběr dat. Prospěšné by to bylo všem třem. Jak Pirelli, tak testmenům, i týmům. Těch nápadů a možností je spousty. Zbývá jen vybrat nejefektivnější.
Jenom se mi pořád zdá, že o něco takového není zájem ze žádné strany. Protože se s transparentním testováním nezískává žádná výhoda oproti ostatním. Něco jako ve fotbale zavedení videa. Nedá se s tím podvádět a proto to nechceme!!! Asi jsem moc velký skeptik, ale připadá mi to tak. Po férovosti nikdo příliš netouží.
Každopádně Barcelonský test Pirelli a Mercedesu tak, jak proběhl, byl porušením pravidel a dohod.
Na druhou stranu musí být každému jasné, že nelze vyrábět a dodávat produkty, aniž by se jejich funkčnost dala vyzkoušet ve skutečném zatížení konkrétními specifikacemi aut. A tady je to na FIA, aby vytvořila pro takovéto testy "prostředí" (podmínky). Přece není možné, aby Pirelli organizovalo testy se "zakázanou" specifikací auta a pouze s jediným týmem.
Proč FIA po provalení Barcelonského podvodu nezorganizovala (neumožnila) dalších 9 testů pro 9 zbývajících týmů za podobných podmínek, za jakých testoval Mergl? Pomohlo by to devítinásobně především Pirelli. Odpadly by spekulace o profitu Mercedesu a také o jeho (ne)spravedlivém potrestání. Pokud šlo Pirelli a také Mercedesu JEN a pouze o řešení otázek pneumatik ať už letošních, budoucích, nebo nespecifikovaných.
Proč FIA dál vyráží klín klínem?
Vždyť je to tak jednoduché. Stačí např. v předsezóních testech určit dva "půldny" pro test pouze pneumatik všemi týmy. Nebo navýšit počet předsezóních testů o cca dva dny testů pneu (jeden někde v teple, druhý v rámci Evropy). Přičemž v "teple" by se samozžejmě odjelo i další testování, aby se tam nestěhoval celý cirkus jen na den.
Nebo před každým závodním víkendem by musely všechny týmy poskytnout svá auta a testovací piloty na hodinu Pirelli pro sběr dat. Prospěšné by to bylo všem třem. Jak Pirelli, tak testmenům, i týmům. Těch nápadů a možností je spousty. Zbývá jen vybrat nejefektivnější.
Jenom se mi pořád zdá, že o něco takového není zájem ze žádné strany. Protože se s transparentním testováním nezískává žádná výhoda oproti ostatním. Něco jako ve fotbale zavedení videa. Nedá se s tím podvádět a proto to nechceme!!! Asi jsem moc velký skeptik, ale připadá mi to tak. Po férovosti nikdo příliš netouží.
Mynona
12:04 11.07.2013 165.72.200.XXX
Dát do souvislosti test kde se testovali vývojové gumy a který neměl absolutně žádný vztah k závodu v Silvrestone, kde byly používány stejné gumy jako od začátku sezóny, tak to chce hodně fantazie. Ale možná jsem tak hloupý, jak mnozí píšou, tak se chci zeptat, co spojuje Pirelli&Mercedes test a výbuchy gum v Silverstone ?
uzivatel000397
11:50 11.07.2013 90.178.29.XXX
Aha!
Nicméně bazmekt zůstane bazmektem. Možná se to někomu zamlouvá, z mého skromného pohledu zničili skutečné závodění. Koukat 2 hodiny na děj který je nejvíce ovlivněn jak se komu podaří ohřát bazmekty a kolik kol pak vydrží mi s ohledem kolik peněz se do formule leje a jakou má obrovskou populariru, nepříjde zrovna moc povznášející.
V zimě jsem se díval na satelitu na záznamy lonského seriálu Indycar a závody, byť na primitivnějších ale laciných autech i laciném provozu celého seriálu mi přišly nejméně tak zajímavé jako celá slavná F1. Mít tam ještě pár top pilotů z F1, tak tuto ani nepotřebuji. Škoda, že Sport5 nemá prachy a letošní seriál nepřenáší.
Nicméně bazmekt zůstane bazmektem. Možná se to někomu zamlouvá, z mého skromného pohledu zničili skutečné závodění. Koukat 2 hodiny na děj který je nejvíce ovlivněn jak se komu podaří ohřát bazmekty a kolik kol pak vydrží mi s ohledem kolik peněz se do formule leje a jakou má obrovskou populariru, nepříjde zrovna moc povznášející.
V zimě jsem se díval na satelitu na záznamy lonského seriálu Indycar a závody, byť na primitivnějších ale laciných autech i laciném provozu celého seriálu mi přišly nejméně tak zajímavé jako celá slavná F1. Mít tam ještě pár top pilotů z F1, tak tuto ani nepotřebuji. Škoda, že Sport5 nemá prachy a letošní seriál nepřenáší.
uzivatel000397
10:51 11.07.2013 90.178.29.XXX
Jen houšt takových testů. Bouchlo po něm sice vzápětí 5 černých bazmektů, pochválit se ale musíme.
Pepan
10:31 11.07.2013 195.47.24.XXX
Právě proto, že Pirelli dělalo Berniemu milost, mělo si více diktovat podmínky. Situace, kdy někomu dělám milost, nechám si nadiktovat podmínky od něj a nevznesu námitky navzdory tomu, že výsledky spolupráce tvrdě poškozují dobré jméno firmy, nehovoří zrovna o kvalitním managementu. Ostatně, situace, kdy je prakticky zakázáno testování, není ani tak nešťastná, jako spíše pitomá. A to, že jeden test je málo, s tím souhlasím, ale pořád by to bylo lepší než stav, který je dnes. ale to si musí FIA a PIrelli vyřešit mezi sebou. Jak řekl klasik - můžeme se proti tomu bouřit, můžeme s tím nesouhlasit, ale to tak všechno co můžeme.
PC
10:21 11.07.2013 212.47.2.XXX
Jeden test před sezónou rozhodně nestačí - během sezóny se výrazně mění kompletní specifikace všech aut, to by si Pirreli nijak nepomohlo. O kvalitě jejich managementu nic nesvědčí - nebo snad znáš podmínky jednání?
Myslím, že Pirreli udělalo Berniemu spíš milost že do toho vůbec šli a že toho už těžce litují. Nedivím se, že se žádný jiný výrobce pneu do F1 netlačí. Absolutní nespolupráce týmů ani FIA. Jediný Mercedes, který s nimi byl ochoten testovat (ať už z jakéhokoliv důvodu), je dnes vláčen médii jako nějaký zločinecký gang, ačkoliv tribunál uznal, že všichni konali v dobré víře a že všichni účastnění měli máslo na hlavě, tedy zdaleka ne jen Mercedes. Na druhou stranu nikdo nevolá po stejném metru u Ferrari nebo u loňského RedBullu, kdy bylo až směšné, jak FIA vždy uznala jeho porušování předpisů až po jednom nebo několika odjetých závodech.....
Myslím, že Pirreli udělalo Berniemu spíš milost že do toho vůbec šli a že toho už těžce litují. Nedivím se, že se žádný jiný výrobce pneu do F1 netlačí. Absolutní nespolupráce týmů ani FIA. Jediný Mercedes, který s nimi byl ochoten testovat (ať už z jakéhokoliv důvodu), je dnes vláčen médii jako nějaký zločinecký gang, ačkoliv tribunál uznal, že všichni konali v dobré víře a že všichni účastnění měli máslo na hlavě, tedy zdaleka ne jen Mercedes. Na druhou stranu nikdo nevolá po stejném metru u Ferrari nebo u loňského RedBullu, kdy bylo až směšné, jak FIA vždy uznala jeho porušování předpisů až po jednom nebo několika odjetých závodech.....
Aktuálně
Poslední závod 5.5.2024
GP Miami57 kol (308.326 km)
Miami International Autodrome
-
Pátek
-
Sobota
-
Neděle
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
Příští závod 19.05.2024
GP Emilia Romagna 63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferraridní | hod | min | sek