DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli: Test pneumatik s Mercedesem v Barceloně byl ten nejlepší v naší novodobé historii

Týmy Formule 1 jsou podle Pirelli paranoidní, pokud jde o testování. To se podle jejich sportovního ředitele Paula Hemberyho musí v zájmu sportu změnit.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Pirelli: Test pneumatik s Mercedesem v Barceloně byl ten nejlepší v naší novodobé historii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 11.07.2013 16:56 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 9 lidí) 11.07.2013 07:56
Mercedes si ten test taky moc pochvaloval Akorát… »
» uzivatel000397 (Hlasovalo 7 lidí) 11.07.2013 10:51
Jen houšt takových testů. Bouchlo po něm sice… »
» odin (Hlasovalo 7 lidí) 11.07.2013 13:10
FIA FIA jsou ti kdo tvoří pravidla a měli by… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • odin

    odin

    77.240.96.XXX
    FIA FIA jsou ti kdo tvoří pravidla a měli by dbát na jejich dodržování. Nevím, do jaké míry jsou původní letošní pneu nepovedené, ani do jaké míry je to celé divadlo, mající za cíl změnu a tudíž výhodu pro některé bohaté týmy.
    Každopádně Barcelonský test Pirelli a Mercedesu tak, jak proběhl, byl porušením pravidel a dohod.
    Na druhou stranu musí být každému jasné, že nelze vyrábět a dodávat produkty, aniž by se jejich funkčnost dala vyzkoušet ve skutečném zatížení konkrétními specifikacemi aut. A tady je to na FIA, aby vytvořila pro takovéto testy "prostředí" (podmínky). Přece není možné, aby Pirelli organizovalo testy se "zakázanou" specifikací auta a pouze s jediným týmem.
    Proč FIA po provalení Barcelonského podvodu nezorganizovala (neumožnila) dalších 9 testů pro 9 zbývajících týmů za podobných podmínek, za jakých testoval Mergl? Pomohlo by to devítinásobně především Pirelli. Odpadly by spekulace o profitu Mercedesu a také o jeho (ne)spravedlivém potrestání. Pokud šlo Pirelli a také Mercedesu JEN a pouze o řešení otázek pneumatik ať už letošních, budoucích, nebo nespecifikovaných.18
    Proč FIA dál vyráží klín klínem?
    Vždyť je to tak jednoduché. Stačí např. v předsezóních testech určit dva "půldny" pro test pouze pneumatik všemi týmy. Nebo navýšit počet předsezóních testů o cca dva dny testů pneu (jeden někde v teple, druhý v rámci Evropy). Přičemž v "teple" by se samozžejmě odjelo i další testování, aby se tam nestěhoval celý cirkus jen na den.
    Nebo před každým závodním víkendem by musely všechny týmy poskytnout svá auta a testovací piloty na hodinu Pirelli pro sběr dat. Prospěšné by to bylo všem třem. Jak Pirelli, tak testmenům, i týmům. Těch nápadů a možností je spousty. Zbývá jen vybrat nejefektivnější.
    Jenom se mi pořád zdá, že o něco takového není zájem ze žádné strany. Protože se s transparentním testováním nezískává žádná výhoda oproti ostatním. Něco jako ve fotbale zavedení videa. Nedá se s tím podvádět a proto to nechceme!!! Asi jsem moc velký skeptik, ale připadá mi to tak. Po férovosti nikdo příliš netouží.

    + 7 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      195.47.24.XXX
      Já si nemyslím, že týmy mají zájem o podvádění. Jedná se spíše o to že při tom testování by se nasadily novinky, které by konkurence dokázala obšvihnout, čímž by tvůrci novinek přicházeli o moment překvapení. Ne vše na autě se dá zakrýt a "špionáž" v depech funguje dokonale. Proto se týmy tomu testování vyhýbají.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Mám stejný názor jako ty. Ale, rozváděl jsem nutnost pomoci Pirelli a "nápady", jak to udělat. V těchto testech by přeci nešlo o to testovat novinky, ale pouze o sběr dat pro Pirelli s aktuálním autem, při aktuálním množství paliva a nastavení. 18
        A jestliže je pravdou, že týmy jsou paranoidní a testy pro Pirelli odmítají, pak jim jde pouze o podvádění, respektive o získání nefér výhod oproti konkurenci. To je i případ Mercedesu a letošního Barcelonského podvodu.

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mynona

          165.72.200.XXX
          "V těchto testech by přeci nešlo o to testovat novinky, ale pouze o sběr dat pro Pirelli s aktuálním autem, při aktuálním množství paliva a nastavení."
          Otázka je zda je pak takový test pro týmy přínosný a zda za něj chtějí utrácet ?
          Primárním důvodem k testovaní je zlepšování vozu a pokud tuto možnost nemají pak se nedivím, že o něj nestojí. Jedině, že si jezdci potrénují jízdu pokud jim to nebude zakázáno.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            Od tebe mě takový názor obzvláště překvapuje. Nebyl jsi to ty, kdo tu hájil Barcelonský podvod, s tím, že Mercedes ŽÁDNÉ zlepšení vozu netestoval a žádnou výhodu nezískal?
            Proč najednou takový názorový kotrmelec?

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mynona

              165.72.200.XXX
              Já nejsem tak naivní, že by to dělal Mercedes jen z lásky k Pirelli. Ale může být za tím touha po změně gum, trénink jezdců především Lewise a nějaké sekundární testování, např. testování nastavení brzd pro Lewise, ověření spolehlivosti apod. Ale na nějaký zázračný profit moc nevěřím, protože to prostě podmínky testu nedovolovaly, zvláště s ohledem na vývojové pneumatiky. Proto mi přijdou reakce na test přehnané i když se stejně jako u Ferrari nedodrželi pravidla, trest je podle mého odpovídající, ale mělo se řešit i testování Ferrari, kde taky nebylo vše košér.

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.96.XXX
                V tom případě mám dost podobný názor. Lišíme se jen v názoru na profit z testu. I když též připouštím, že žádný zázračný profit z jediného testu být nemůže, tak na druhou stranu tvrdím, že týmy jsou tak vyrovnané, že 1000 km odjetých navíc oproti konkurenci, je znát. A také se to musí projevit (a také se projevilo)ve výkonnosti týmu.
                Co se týče Ferrari, tak tam podle mne hrál hlavní roli fakt, že testovali se starým autem a tudíž nemohli "naplno" využít všechna získaná data a to ani data Pirelli.

                + 2 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • anonym

    95.103.221.XXX
    Mercedes dal ultimatum ze odide z F1 alebo nieco natestuje aby mal lepsie vysledky. Vedenie o tom vedelo akurat teamy na to prisli.
    F1 sa zacina rozpadat bezi uz aj tak v krizovom rezime

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000397

    uzivatel000397

    90.178.29.XXX
    Jen houšt takových testů. Bouchlo po něm sice vzápětí 5 černých bazmektů, pochválit se ale musíme.

    + 7 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mynona

      165.72.200.XXX
      A to že se v Silverstone jelo na jiných gumách než v testech a poté co týmy odmítli jakoukoliv změnu, ti nevadí ?

      + 3 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Slimák

        194.213.42.XXX
        Víš prdlačku co Pirelli testovalo. A ještě věčí prdlačku víš o tom, co testoval Mercedes. Nebo si tam s nima snad byl?

        + 6 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mynona

          165.72.200.XXX
          Dát do souvislosti test kde se testovali vývojové gumy a který neměl absolutně žádný vztah k závodu v Silvrestone, kde byly používány stejné gumy jako od začátku sezóny, tak to chce hodně fantazie. Ale možná jsem tak hloupý, jak mnozí píšou, tak se chci zeptat, co spojuje Pirelli&Mercedes test a výbuchy gum v Silverstone ?

          + 2 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          62.209.192.XXX
          Jsi ... ... Ale uvědom si, že my co to sledujeme, jsme např. sledovali i ten soudní proces a tam bylo jasně řečeno co kdo testoval... Byly to pneu na příští rok a upravené letošní...
          Příspěvek byl redakčně upraven.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000397

        uzivatel000397

        90.178.29.XXX
        Aha!
        Nicméně bazmekt zůstane bazmektem. Možná se to někomu zamlouvá, z mého skromného pohledu zničili skutečné závodění. Koukat 2 hodiny na děj který je nejvíce ovlivněn jak se komu podaří ohřát bazmekty a kolik kol pak vydrží mi s ohledem kolik peněz se do formule leje a jakou má obrovskou populariru, nepříjde zrovna moc povznášející.
        V zimě jsem se díval na satelitu na záznamy lonského seriálu Indycar a závody, byť na primitivnějších ale laciných autech i laciném provozu celého seriálu mi přišly nejméně tak zajímavé jako celá slavná F1. Mít tam ještě pár top pilotů z F1, tak tuto ani nepotřebuji. Škoda, že Sport5 nemá prachy a letošní seriál nepřenáší.

        + 4 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Jarda

    Jarda

    78.111.112.XXX
    Testy Jediné, kdy bez paranoi otestují pneu je např první páteční trénink. Stejně se v něm skoro nic neděje. Pokud bude oficiálně výhradně na pneu, tak se bude jezdit a Pirelli dostane dat až až.11

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    176.67.230.XXX
    Paranoia Jo jo, paranoia je vysoká. 11

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Slimák

    194.213.42.XXX
    Test Pirelli "Test pneumatik s Mercedesem v Barceloně byl ten nejlepší v naší novodobé historii"
    Škoda že vám po něm při první běžný zátěži bouchly v provozu 4 gumy 18

    + 6 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      62.209.192.XXX
      Testovali jiné pneumatiky než ty na kterých se jezdilo. Pneumatiky pro rok 2014 a pak ty upravené, které se nakonec nenasadili, protože týmy nechtěli...

      + 3 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mynona

      165.72.200.XXX
      Copak se gumy na základě onoho testu změnily ? Takže vztah mezi testem a problémy v silverstone absolutně žádný. Pirelli si naopak uvědomovalo, že letošní gumy nejsou zrovna povedené a snažilo se návrhnout změny, které však profitující týmy odmítly. Test měl právě sloužit k ověření návrhu změn na současném voze neboť Pirelli dosud nebylo umožněno vyvíjet gumy na aktuální technice. Také nezapomeňte, že v Silverstone to nebyl první průšvih s gumami i když předtím byly jiného charakteru a ne v takovém měřítku.

      + 2 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Jezdí spolu čtvrtý rok - bude to platit i v tom pátém?

Staronový mistr přiznává: Přehodnotil jsem své působení v Red Bullu. Na paškál se dostal i Pérez

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:30 - 16:30)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Sobota

    • 2. Trénink (15:30 - 16:30)
    • 1. Závod (19:30)
  • Neděle

    • 2. Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama