DISKUZE K ČLÁNKU Pirelli: Test pneumatik s Mercedesem v Barceloně byl ten nejlepší v naší novodobé historii

Týmy Formule 1 jsou podle Pirelli paranoidní, pokud jde o testování. To se podle jejich sportovního ředitele Paula Hemberyho musí v zájmu sportu změnit.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Pirelli: Test pneumatik s Mercedesem v Barceloně byl ten nejlepší v naší novodobé historii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 29, poslední 11.07.2013 16:56 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Pepan (Hlasovalo 9 lidí) 11.07.2013 07:56
Mercedes si ten test taky moc pochvaloval Akorát… »
» uzivatel000397 (Hlasovalo 7 lidí) 11.07.2013 10:51
Jen houšt takových testů. Bouchlo po něm sice… »
» odin (Hlasovalo 7 lidí) 11.07.2013 13:10
FIA FIA jsou ti kdo tvoří pravidla a měli by… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • odin

    odin

    77.240.96.XXX
    FIA FIA jsou ti kdo tvoří pravidla a měli by dbát na jejich dodržování. Nevím, do jaké míry jsou původní letošní pneu nepovedené, ani do jaké míry je to celé divadlo, mající za cíl změnu a tudíž výhodu pro některé bohaté týmy.
    Každopádně Barcelonský test Pirelli a Mercedesu tak, jak proběhl, byl porušením pravidel a dohod.
    Na druhou stranu musí být každému jasné, že nelze vyrábět a dodávat produkty, aniž by se jejich funkčnost dala vyzkoušet ve skutečném zatížení konkrétními specifikacemi aut. A tady je to na FIA, aby vytvořila pro takovéto testy "prostředí" (podmínky). Přece není možné, aby Pirelli organizovalo testy se "zakázanou" specifikací auta a pouze s jediným týmem.
    Proč FIA po provalení Barcelonského podvodu nezorganizovala (neumožnila) dalších 9 testů pro 9 zbývajících týmů za podobných podmínek, za jakých testoval Mergl? Pomohlo by to devítinásobně především Pirelli. Odpadly by spekulace o profitu Mercedesu a také o jeho (ne)spravedlivém potrestání. Pokud šlo Pirelli a také Mercedesu JEN a pouze o řešení otázek pneumatik ať už letošních, budoucích, nebo nespecifikovaných.18
    Proč FIA dál vyráží klín klínem?
    Vždyť je to tak jednoduché. Stačí např. v předsezóních testech určit dva "půldny" pro test pouze pneumatik všemi týmy. Nebo navýšit počet předsezóních testů o cca dva dny testů pneu (jeden někde v teple, druhý v rámci Evropy). Přičemž v "teple" by se samozžejmě odjelo i další testování, aby se tam nestěhoval celý cirkus jen na den.
    Nebo před každým závodním víkendem by musely všechny týmy poskytnout svá auta a testovací piloty na hodinu Pirelli pro sběr dat. Prospěšné by to bylo všem třem. Jak Pirelli, tak testmenům, i týmům. Těch nápadů a možností je spousty. Zbývá jen vybrat nejefektivnější.
    Jenom se mi pořád zdá, že o něco takového není zájem ze žádné strany. Protože se s transparentním testováním nezískává žádná výhoda oproti ostatním. Něco jako ve fotbale zavedení videa. Nedá se s tím podvádět a proto to nechceme!!! Asi jsem moc velký skeptik, ale připadá mi to tak. Po férovosti nikdo příliš netouží.

    + 7 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Pepan

      Pepan

      195.47.24.XXX
      Já si nemyslím, že týmy mají zájem o podvádění. Jedná se spíše o to že při tom testování by se nasadily novinky, které by konkurence dokázala obšvihnout, čímž by tvůrci novinek přicházeli o moment překvapení. Ne vše na autě se dá zakrýt a "špionáž" v depech funguje dokonale. Proto se týmy tomu testování vyhýbají.

      + 1 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • odin

        odin

        77.240.96.XXX
        Mám stejný názor jako ty. Ale, rozváděl jsem nutnost pomoci Pirelli a "nápady", jak to udělat. V těchto testech by přeci nešlo o to testovat novinky, ale pouze o sběr dat pro Pirelli s aktuálním autem, při aktuálním množství paliva a nastavení. 18
        A jestliže je pravdou, že týmy jsou paranoidní a testy pro Pirelli odmítají, pak jim jde pouze o podvádění, respektive o získání nefér výhod oproti konkurenci. To je i případ Mercedesu a letošního Barcelonského podvodu.

        + 3 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mynona

          165.72.200.XXX
          "V těchto testech by přeci nešlo o to testovat novinky, ale pouze o sběr dat pro Pirelli s aktuálním autem, při aktuálním množství paliva a nastavení."
          Otázka je zda je pak takový test pro týmy přínosný a zda za něj chtějí utrácet ?
          Primárním důvodem k testovaní je zlepšování vozu a pokud tuto možnost nemají pak se nedivím, že o něj nestojí. Jedině, že si jezdci potrénují jízdu pokud jim to nebude zakázáno.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • odin

            odin

            77.240.96.XXX
            Od tebe mě takový názor obzvláště překvapuje. Nebyl jsi to ty, kdo tu hájil Barcelonský podvod, s tím, že Mercedes ŽÁDNÉ zlepšení vozu netestoval a žádnou výhodu nezískal?
            Proč najednou takový názorový kotrmelec?

            + 2 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Mynona

              165.72.200.XXX
              Já nejsem tak naivní, že by to dělal Mercedes jen z lásky k Pirelli. Ale může být za tím touha po změně gum, trénink jezdců především Lewise a nějaké sekundární testování, např. testování nastavení brzd pro Lewise, ověření spolehlivosti apod. Ale na nějaký zázračný profit moc nevěřím, protože to prostě podmínky testu nedovolovaly, zvláště s ohledem na vývojové pneumatiky. Proto mi přijdou reakce na test přehnané i když se stejně jako u Ferrari nedodrželi pravidla, trest je podle mého odpovídající, ale mělo se řešit i testování Ferrari, kde taky nebylo vše košér.

              + 2 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • odin

                odin

                77.240.96.XXX
                V tom případě mám dost podobný názor. Lišíme se jen v názoru na profit z testu. I když též připouštím, že žádný zázračný profit z jediného testu být nemůže, tak na druhou stranu tvrdím, že týmy jsou tak vyrovnané, že 1000 km odjetých navíc oproti konkurenci, je znát. A také se to musí projevit (a také se projevilo)ve výkonnosti týmu.
                Co se týče Ferrari, tak tam podle mne hrál hlavní roli fakt, že testovali se starým autem a tudíž nemohli "naplno" využít všechna získaná data a to ani data Pirelli.

                + 2 / − 2

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • anonym

    95.103.221.XXX
    Mercedes dal ultimatum ze odide z F1 alebo nieco natestuje aby mal lepsie vysledky. Vedenie o tom vedelo akurat teamy na to prisli.
    F1 sa zacina rozpadat bezi uz aj tak v krizovom rezime

    + 4 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000397

    uzivatel000397

    90.178.29.XXX
    Jen houšt takových testů. Bouchlo po něm sice vzápětí 5 černých bazmektů, pochválit se ale musíme.

    + 7 / − 3

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mynona

      165.72.200.XXX
      A to že se v Silverstone jelo na jiných gumách než v testech a poté co týmy odmítli jakoukoliv změnu, ti nevadí ?

      + 3 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Slimák

        194.213.42.XXX
        Víš prdlačku co Pirelli testovalo. A ještě věčí prdlačku víš o tom, co testoval Mercedes. Nebo si tam s nima snad byl?

        + 6 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Mynona

          165.72.200.XXX
          Dát do souvislosti test kde se testovali vývojové gumy a který neměl absolutně žádný vztah k závodu v Silvrestone, kde byly používány stejné gumy jako od začátku sezóny, tak to chce hodně fantazie. Ale možná jsem tak hloupý, jak mnozí píšou, tak se chci zeptat, co spojuje Pirelli&Mercedes test a výbuchy gum v Silverstone ?

          + 2 / − 4

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          62.209.192.XXX
          Jsi ... ... Ale uvědom si, že my co to sledujeme, jsme např. sledovali i ten soudní proces a tam bylo jasně řečeno co kdo testoval... Byly to pneu na příští rok a upravené letošní...
          Příspěvek byl redakčně upraven.

          + 1 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000397

        uzivatel000397

        90.178.29.XXX
        Aha!
        Nicméně bazmekt zůstane bazmektem. Možná se to někomu zamlouvá, z mého skromného pohledu zničili skutečné závodění. Koukat 2 hodiny na děj který je nejvíce ovlivněn jak se komu podaří ohřát bazmekty a kolik kol pak vydrží mi s ohledem kolik peněz se do formule leje a jakou má obrovskou populariru, nepříjde zrovna moc povznášející.
        V zimě jsem se díval na satelitu na záznamy lonského seriálu Indycar a závody, byť na primitivnějších ale laciných autech i laciném provozu celého seriálu mi přišly nejméně tak zajímavé jako celá slavná F1. Mít tam ještě pár top pilotů z F1, tak tuto ani nepotřebuji. Škoda, že Sport5 nemá prachy a letošní seriál nepřenáší.

        + 4 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
  • Jarda

    Jarda

    78.111.112.XXX
    Testy Jediné, kdy bez paranoi otestují pneu je např první páteční trénink. Stejně se v něm skoro nic neděje. Pokud bude oficiálně výhradně na pneu, tak se bude jezdit a Pirelli dostane dat až až.11

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • McMatej

    McMatej

    176.67.230.XXX
    Paranoia Jo jo, paranoia je vysoká. 11

    + 5 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Slimák

    194.213.42.XXX
    Test Pirelli "Test pneumatik s Mercedesem v Barceloně byl ten nejlepší v naší novodobé historii"
    Škoda že vám po něm při první běžný zátěži bouchly v provozu 4 gumy 18

    + 6 / − 5

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      62.209.192.XXX
      Testovali jiné pneumatiky než ty na kterých se jezdilo. Pneumatiky pro rok 2014 a pak ty upravené, které se nakonec nenasadili, protože týmy nechtěli...

      + 3 / − 3

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Mynona

      165.72.200.XXX
      Copak se gumy na základě onoho testu změnily ? Takže vztah mezi testem a problémy v silverstone absolutně žádný. Pirelli si naopak uvědomovalo, že letošní gumy nejsou zrovna povedené a snažilo se návrhnout změny, které však profitující týmy odmítly. Test měl právě sloužit k ověření návrhu změn na současném voze neboť Pirelli dosud nebylo umožněno vyvíjet gumy na aktuální technice. Také nezapomeňte, že v Silverstone to nebyl první průšvih s gumami i když předtím byly jiného charakteru a ne v takovém měřítku.

      + 2 / − 5

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama